Jump to content

Zawór PCV problem z dostępnością tej części.


Paweł951
 Share

Recommended Posts

Cześć wszystkim.

Jak w temacie czyli jest problem aby kupić ten zaworek.

W jednym z ASO na Podkarpaciu uprzejmy Pan po poszukiwaniach z przykrością mi oznajmił, że musiałbym kupić cały kolektor. Podobno ten zawór nie jest dostępny jako osobna część. Gdzieś na forum czytałem, ze koledzy kupowali PCV`y. Nie wiem czy akurat takie jak mój ale były dostępne.

Podobno koszt nieduży a mój wygląda na zużyty. Po ściągnięciu rurki do niego idącej widać że nie jest zamknięty, na zdjęciach nowego zaworu widać, że tłoczek go domyka. Wykręciłem go i wstępnie przeczyściłem. Tłoczek grzechocze w środku i zatrzymuje się w różnych pozycjach - jak mu się zechce. Podejrzewam, że sprężyna jest już na tyle wypracowana, że go nie domyka. Odpowiada on w znacznym stopniu za czystość w kolektorze ssącym zatrzymując opary oleju. Z tego co się dowiedziałem to sprawny powoduje lepszą pracę silnika szczególnie jak jest zimny. W Mondeo go naprawiłem i odczułem różnicę na "+" w pracy silnika.

Potrzebuję takiego jak ten zaznaczony. W schematach serwisowych jest zaznaczony jako "NS" nie ma numeru katalogowego :( .

post-13195-0-55405900-1371462821_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja zaplacilem okolo 20 euro. Na zamowienie, dostepny w ciagu 3 dni.

Gdzie taka cena?

 

Wasze były takie same jak ten, który ja szukam?

Kurcze... prawie 300 zł za kawałek metalu.

Spróbuję go zaślepić na chwilę, zobaczę jaka będzie reakcja. Choć może być taka że trójnikiem poniżej większość par i oparów uderzy w tył filtra powietrza.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem, to tyle to wlasnie taki zawor kosztuje w ASO.

Mozesz sprobowac zamoczyc go w plynie do czyszczenia przepustnic przez noc. Powinno pomoc poprawic jego prace. Zazwyczaj sie tego nie robi, bo tak jak pisalem kosztuje on niewiele.

Edited by walus_legacy
Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem, to tyle to wlasnie taki zawor kosztuje w ASO.

Mozesz sprobowac zamoczyc go w plynie do czyszczenia przepustnic przez noc. Powinno pomoc poprawic jego prace. Zazwyczaj sie tego nie robi, bo tak jak pisalem kosztuje on niewiele.

 

Ok. 20 Euro (czyli ok 83 zł) zniosę ale prawie 300zł jak pisze spawalniczy to już różnica. Ty zapłaciłeś fajną cenę ale skoro płaciłeś w Euro to pewnie nie kupowałeś go w Polsce.

Może ktoś się jeszcze wkrótce wypowie na ten temat. Ciekawe jakie ceny u A.Kopra ?

Link to comment
Share on other sites

Wciąż czekam na odpowiedź.

 

Zaworek pcv kosztuje koło 50 zł , zawór na zdjęciu , jak rozumiem wkręcony w kolektor ssacy , występuje ...razem z kolektorem....

 

Po ściągnięciu rurki do niego idącej widać że nie jest zamknięty, na zdjęciach nowego zaworu widać, że tłoczek go domyka. Wykręciłem go i wstępnie przeczyściłem. Tłoczek grzechocze w środku i zatrzymuje się w różnych pozycjach - jak mu się zechce. Podejrzewam, że sprężyna jest już na tyle wypracowana, że go nie domyka.

 

podejrzewam , że nie ma tam spręzyny a zamyka/otwiera go cisnienie....ale moze się mylę... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedź.

Ale jak to mam rozumieć, czyli mogę go dostać za 50 zł bo cenę (jak najbardziej mi pasującą :D ) Pan podał. Czy ok 3,2 kzł + vat za kolektor i ...50zł za zaworek ? :rolleyes:

Jest sprężynka bo naciskałem tłoczek śrubokrętem i odbija z tym, że jak mocno wcisnę i szybko zwolnię nacisk to podskoczy tłoczek wysoko ("wystrzeli") a jak zwolnię powoli to zatrzyma się niżej. Może jeśli nie będzie możliwości go kupić to faktycznie go tylko wymoczę. Jest w nim po prostu trochę 13 letniego nagaru z oleju.

W Mondeo też była sprężynka.

a działa to tak:

post-13195-0-65484300-1371550094_thumb.jpg

 

Z tego co poszukałem w sieci wynika, że bardzo podobny do tego występuje w starszych modelach nissana. Większość marek go stosuje w swoich silnikach, podobno jego uszkodzenie/zużycie może mieć wpływ na większe zużycie oleju. Powodem pewnie jest to, że na wolnych obrotach (przy zamkniętej przepustnicy) ssanie ze skrzyni korbowej jest takie jak w kolektorze ssącym, a ten zaworek tą drogę dla par oleju zamyka. Ta sytuacja również występuje (i możliwe , że jest jeszcze gorsza) przy hamowaniu silnikiem, duże podciśnienie przepustnica zamknięta (krokowiec chyba też - lecz pewności nie mam) i pary oleju zasysa do silnika i spalania. Przy automatach może nie być tak źle bo tu hamowania silnikiem to prawie nie ma :rolleyes:.

Edited by Paweł951
Link to comment
Share on other sites

Coś ten link nie działa ... :rolleyes:

Sorry, nie powinienem byl stawiac kropki na koncu link'a.

Jesli zawor o ktorym mowisz to faktycznie ten zakreslony na czerwono z peirwszego zdjecia, to jest to dokladnie taki sam zawor jaki pasuje do mojego auta. Nie powinno byc problemu z jego kupnem i montazem.

Edited by walus_legacy
Link to comment
Share on other sites

.

podejrzewam , że nie ma tam spręzyny a zamyka/otwiera go cisnienie....ale moze się mylę...

powiem tak: mam w rekach taki zaworek od WRXa MY 2006 z przelotem 36kkm i na pewno nie ma tam sprezynki. Tloczek chodzi sobie swobodnie.

wychodzi na to, ze jest inny w N/A a inny w Turbo.

Link to comment
Share on other sites

.

powiem tak: mam w rekach taki zaworek od WRXa MY 2006 z przelotem 36kkm i na pewno nie ma tam sprezynki. Tloczek chodzi sobie swobodnie.

wychodzi na to, ze jest inny w N/A a inny w Turbo.

Zgadza sie zaworek, jesli sprawny, powinien grzechotac jak potrzasnie sie go w rece. Jesli nie grzechocze wyraznie jest zatkany. Nie ma w nim sprezynki - system dziala na zasadzie cisnienia od silnika, ktore pokonuje wage/inercje tloczka.

Link to comment
Share on other sites

W bloku silnika wyzsze niz w dolocie. Dolot zasysa czesc gazow pochodzacych z procesu spalania przez zawor PCV.

musze sie zaworkiem pobawic jak bede w domu, bo cos mi sie zdaje ze turbo i n/a maja inne zaworki.

Link to comment
Share on other sites

.

powiem tak: mam w rekach taki zaworek od WRXa MY 2006 z przelotem 36kkm i na pewno nie ma tam sprezynki. Tloczek chodzi sobie swobodnie.

wychodzi na to, ze jest inny w N/A a inny w Turbo.

Zgadza sie zaworek, jesli sprawny, powinien grzechotac jak potrzasnie sie go w rece. Jesli nie grzechocze wyraznie jest zatkany. Nie ma w nim sprezynki - system dziala na zasadzie cisnienia od silnika, ktore pokonuje wage/inercje tloczka.

 

Posłuchajcie...

Zaworek ten u mnie jest zamocowany tak, że jest odchylony od pionu o około 40 o (patrząc od przodu auta to - w lewo). Jakby nie było sprężynki to on by pod swoim ciężarem się zamykał jak silnik zgaszony a tak nie jest. jak zdjąłem gumowy wąż, który na niego jest nasadzony i wcisnąłem go śrubokrętem głębiej to po puszczeniu tłoczek wrócił prawie w to samo miejsce. Poza tym podciśnienie by tłoczek zasysało - zaworek zamykało - OK, ale co by go otwierało??? Otwiera go właśnie sprężynka po spadku ciśnienia w kolektorze ssącym, ona podnosi tłoczek! To, że grzechocze to świadczy jedynie o tym , że sprężynka już jest wypracowana. Piszesz kolego,że masz w ręce taki zaworek po przebiegu 36kkm. Serwisy w USA wymieniają go po 30kmil. A znalazłem aukcję gdzie jest on dokładany z filtrem oleju i paliwa przy wymianie.

Jestem w trakcie sprawdzania jego dostępności w UK, jutro będę coś wiedział.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...