Jump to content

Relingi do XV


phagen
 Share

Recommended Posts

Taka ciekawostka w Europie nie oferuje się Subaru XV z relingami, a tymczasem są na zdjęciach pięknie wyglądające XV z relingami, ale w tylko oferowane w USA - pytam co za głupia polityka firmy i skoro samochody są produkowane w Japonii to nie można dodać relingów na Europę - choćby jako dodatkowo płatną opcję.

 

Czy ktoś zamontował relingi w własnym zakresie do XV ? O ile wiem to problematyczne, gdy nie ma fabrycznych.

 

Kto zrozumie politykę Subaru ? Akurat w XV relingi dodają samochodowi uroku to raz, a dwa mały jest bagażnik, więc nie są to tylko ozdoby, a przydaje się montaż bagażnika dachowego np jadąc na wczasy.

 

Ciekawe czy jak się ktoś uprze w salonie to mu sprowadzą XV z relingami do Polski ?

Link to comment
Share on other sites

Myślałem problem w tym, że montaż fachowy relingów nie jest sprawą prostą, trzeba ściągać podsufitkę, wiercić dziury w dachu, umiejętnie je zamocować, a koszt takiej roboty jest wyższy, niż nawet opcje w drogich markach jak BMW, gdzie relingi można nabyć za 1500-1800 złotych.

 

Absolutnie nie rozumiem tu polityki Subaru, szczególnie wobec modelu XV, który ma mały bagażnik.

 

Czytałem o sytuacji, gdzie relingi nie montowane fabrycznie z rowerami podczas szybkiej jazdy zostały wyrwane z dachu, na tyle duże były siły.

 

Nie wiem może dealerzy i "dyrekcja" zaapelują o zmianę polityki Subaru, ciekaw jestem co będzie jak się ktoś uprze w salonie ?

Edited by phagen
Link to comment
Share on other sites

Subaru XV nie jest samochodem sportowym o niebywałych osiągach, większość kierowców ogranicza się do prędkości 150 km/h, a z bagażnikiem na dachu i tak należy jechać trochę wolniej, wątpię by była jakaś istotna różnica, przecież relingi są dostępne do większości samochodów w UE, choćby do popularnej Skody w wersjach kombi.

 

Czy jest inna marka po za Subaru, gdzie nie można zamówić relingów ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

drogo:

 

Drogo to mało powiedziane - 1 698 USD to po obecnym kursie - to ponad 5700 złotych, do tego należy doliczyć jeszcze montaż, jak pisałem bardzo problematyczny, dla porównania najdroższe relingi w BMW to koszty 2 700 złotych większość do 2 tysięcy w marce krytykowanej za drogie dodatki.

 

Dzięki za linka mogę sobie choć pooglądać fajne relingi Subaru. :o

Edited by phagen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Nie chcę zaczynać nowego tematu, więc w temacie o relingach do XV, mam pytanie: jaka jest optymalna długość boxa dachowego do XV? (żeby nie haczył tylnej klapy!). Autko ma niewielki bagażnik, a narty i 4 osoby w środku - to niemożliwe połączenie, nie mówiąc  jeszcze o butach do nart, ciuchach. Pozostaje box. Zastanawiam się czy 180 cm nie będzie zbyt długi (np. http://www.norauto.pl/box-dachowy-norauto-box-dachowy-norauto-bermude-4500-dual-779556.html ). Jaka jest długość dachu w XV?

 

BTW - testując XV 2.0 CVT, sprawdziłem, że bagażnik pomieści 2 spore walizy na kółkach :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

odświeżam wątek,

za mną wyjazd nad morze i niestety bagażnik nie zachwycił pojemnością. Stąd pomysł, że przy kolejnym wyjeżdzie pożyczę bagażnik dachowy.

Rozglądam się za relingami np. : http://toptun.pl/relingi-dachowe-aluminiowe-czarne-subaru-xv-2012-p20275.html

ale tak jak pisano powyżej trzeba robić dziury w dachu.

Pomyślałem o innym rozwiązaniu, aby zakupić zamiast relingów belki z systemem mocującym : https://www.bagazniki.pl/pl/p/Bagaznik-dachowy-Subaru-XV-CRUZ-935725-AIRO-X118/3423, wychodzi taniej (do relingów też trzeba by było zakupić jeszcze takie belki) i przede wszystkim chyba nie trzeba nic wiercić w dachu?

 

Macie jakieś doświadczenia? Czy takie belki utrzymają bagażnik dachowy? Na co zwrócić uwagę? W sklepie subaru też są takie belki z zaczepami http://www.sklep.subaru.pl/pl/p/Bagaznik-dachowy-poprzeczki-baza/328 tylko drogo dosyć...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Rozglądam się za relingami np. : http://toptun.pl/rel...012-p20275.html
 

 

patrząc na zdjęcia wydaje się, że wspomniane relingi są mocowane w fabryczne miejsca tam gdzie bez najmniejszych komplikacji mocuje się poprzeczki (bazę) bagażnika dachowego

 

 

"Relingi montowane na miejsca fabryczne za
pomocą dostarczonych mocowań. Instrukcja
do montażu znajduje się w zakładce
"do pobrania"."
 
 

 

Macie jakieś doświadczenia? Czy takie belki utrzymają bagażnik dachowy?
 
 
czy belki czy wspomniane relingi są mocowane w tych samych miejscach
Link to comment
Share on other sites

A wiec: W chwili obecnej mozesz kupic nie OEM relingi montowane w fabryczne punktu tzn tam gdzie mocuje sie bagaznik dachowy np:

http://toptun.pl/relingi-dachowe-aluminiowe-czarne-subaru-xv-2012-p20275.html

Ale bedziesz musial do nich dokupic belki poprzeczne na relingi do boxa wiec IMO gra nie warta swieczki. Ja kupilem bagaznik dachowy sredniej klasy firmy cruz montowany w miejsca fabryczne ( dobry stosunek ceny do jakosci) Thule podobno lepszy ale drozszy 2krotnie... . Jest ok ale jak tylko moge staram sie z boxem nie jezdzic bo jest naprawdę glosno ( XV to taka  metalowa puszeczka jak to ktos dobrze okreslil :) ). Bagaznik jest mikro ale po zdjeciu rolety na styk 4 walizki + wakacyjne manele sie mieszcza :)

 

AHA bardzo wazne:

byc moze bagaznik ktory kupisz bedzie mial sruby bez ogranicznika-widzialem juz takie patenty. Wiec uwazaj jak je bedziesz wkrecal w fabryczne punkty zebys nie zrobil dziur w dachu!!! -kolega ostatnio kupil taki najtanszy bagaznik i sobie narobil klopotu

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

dzięki za odpowiedzi

 

 

A wiec: W chwili obecnej mozesz kupic nie OEM relingi montowane w fabryczne punktu tzn tam gdzie mocuje sie bagaznik dachowy np:

http://toptun.pl/relingi-dachowe-aluminiowe-czarne-subaru-xv-2012-p20275.html

Ale bedziesz musial do nich dokupic belki poprzeczne na relingi do boxa wiec IMO gra nie warta swieczki. Ja kupilem bagaznik dachowy sredniej klasy firmy cruz montowany w miejsca fabryczne ( dobry stosunek ceny do jakosci) Thule podobno lepszy ale drozszy 2krotnie... . Jest ok ale jak tylko moge staram sie z boxem nie jezdzic bo jest naprawdę glosno ( XV to taka  metalowa puszeczka jak to ktos dobrze okreslil :) ). Bagaznik jest mikro ale po zdjeciu rolety na styk 4 walizki + wakacyjne manele sie mieszcza :)

 

AHA bardzo wazne:

byc moze bagaznik ktory kupisz bedzie mial sruby bez ogranicznika-widzialem juz takie patenty. Wiec uwazaj jak je bedziesz wkrecal w fabryczne punkty zebys nie zrobil dziur w dachu!!! -kolega ostatnio kupil taki najtanszy bagaznik i sobie narobil klopotu

 

rozumiem, że kupując bagażnik dachowy np. firmy Cruz(same belki z mocowaniami do fabrycznych zaczepów) to będzie do nich pasował box każdej firmy? Boxy planuję wypożyczać z wypożyczalni. Pytam, bo widzę różne przekroje tych belek w necie. Nawet firma Cruz do XV ma minimum dwa rodzaje przekrojów.

 

p.s. ja musiałem na wakacje zabrać wózek dziecięcy, który nawet po złożeniu dużo zajmuje i tak naprawdę zajął przynajmniej 60 % bagażnika, a reszta rzeczy musiała być upychana luzem. Starałem się jednak zasunąć roletę ze względów bezpieczeństwa. Myślę też o montażu zdejmowanej siatki tylko wiąże się to chyba z ingerencją w podsufitce. Wtedy można pakować pod sam dach.

Edited by tom_mi
Link to comment
Share on other sites

Tom_mi wyglada to tak ze na dachu masz fabryczne punkty do mocowania bagaznika. Bagaznik montujesz wkrecajac najpierw "adapter"do stopki bagaznika dwoma albo jedna(juz nie pamietam) srubami z kazdej strony (2 adaptery z lewej i 2 z prawej strony auta)  , na adapter nakladasz stopki bagaznika i skrecasz wiec rozstaw belek dla bagaznika w XV bedzie zawsze jednakowy nie wazne czy kupisz bagaznik thule, cruz czy co innego. Roznica w cenie bagaznika tego samego producenta zalezy tylko od rodzaju belki tzn czy anodowana czy zwykla czy aerodynamiczna itp oraz od tego czy bagaznik wyposazony jest w zamek.

 

 

 

to będzie do nich pasował box każdej firmy

powiem Ci ze tego nie wiem ale stary box firmy noname ktory mam  w rodzinie od lat,  pasowal na rozstaw belek. Musisz zapytac sie w wypozyczalni boxow czy te boxy maja mozliwosc regulacji - na 1000% musza miec

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

ok dzięki, właśnie chodziło mi o te rodzaje belki. Są przynajmniej trzy. Zakładam zatem że raczej każdy box będzie pasował nieważne jaki rodzaj belek będzie..

Rozstaw belek to wiadomo, zawsze będzie taki sam.

Planuję kupić taki https://www.bagazniki.pl/pl/p/Bagaznik-dachowy-Subaru-XV-CRUZ-935725-AIRO-X118/3423

 

W sumie boxy też można tanie znaleźć więc pomyślę o zakupie zamiast wypożyczania, zwroci się po trzech, czterech wyjazdach.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Zakupilem bagaznik Cruz Airo,aluminiowy.Ku przestrodze ,napisze od siebie moje doswiadczenia z montazem ww. bagaznika. Otoz,w instrukcji montazu bagaznika Cruz Airo do XV z fabrycznymi punktami montazowymi,bez relingow,jest blad. Odwrotnie nalezy zamontowac kit niz nakazuje manual bagaznika. Dodam,ze montaz jest upierdliwy.Zalowalem,ze nie mam relingow fabrycznych,ale celowo dalem sobie spokoj,zalowalem,ze nie kupilem Thule,a cos,co jest reklamowane i podobno znane,niemniej,to Cruzber  hiszpanski,za 440 pln z wysylka,aluminiowy,a nie Thule aluminowy za prawie 1000 pln.Mnie bagaznik potrzebny jest 2x w roku,wiec komfort akustyczny bez relingow i bagaznika,oraz roznica w cenie bagaznikow jakos mnie przekonala.......Montowalem bagaznik w garazu,pogubilem od niewlasciwie zalecanego montazu kilka podkladek,bo belki na zle zalozonych kitach po prostu zaje---cie wyprezaly sie,ostatecznie 1ej nie znalazlem,nie wyobrazam sobie montowac to cholerstwo na mrozie,sniegu ,czy na trawie......Dopiero ,jak po swojemu odwrocilem zalecone kity  przy montazu,calosc spasowala sie,niemniej,szlag mnie trafial,gdyz zmarnowalem czas i o maly wlos,nie uszkodzilem fabrycznych punktow montazowych. Zeby nie byc goloslownym,bo tak by wyszlo,Panowie,napisalem,sfotografowalem montaz moj i ustawienie kitów ,wyslalem calosc do producenta.Odpowiedz przyszla na drugi dzien,mam racje,rysunek pogladowy jest zly,moj montaz zgodny z ich zaleceniami,nawet poprosili o kolejne fotki i moje uwagi.....Ciekawe,czy zmienia....Pewnie XV bez relingow malo kto kupuje,a juz bagaznika firmy Cruz,pewnie jeszcze mniej....Niemniej,moze sie przyda....Pamietajcie,kity z numerami na swym boku,kolejno rosnacymi,nalezy montowac cyframi do wnetrza dachu,a klapki otworow montazowych w manualu bagaznika sa narysowane błednie do wewnatrz,a nie ,tak jak ma byc na zewnatrz......Istotnie zmienia to o 180 stopni montaz elementów kitów.Uffff.

Link to comment
Share on other sites

chętnie sprawdziłbym u siebie ale nie mam jak gdyż sprzedałem dziada na olx'ie po pierwszej podróży gdyż jazda z bagażnikiem byla nie do zniesienia. Pamiętam ze montowałem razem z sąsiadem i jakiś wielkich problemów z montażem nie mielismy. Na chwile obecną w moim garażu lezy cos takiego jeszcze nie otworzone - można powiedzieć ze nie udany prezent na razie nie wiem co z nim zrobić...

e638f214490bd1c7.jpg

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

No widzisz....Montowales z kims,ja sam,ale szczerze,mam baga Thule z lapami do Legaca,montaz to przyjemnosc w pojedynke,calosc skrecona.Tu,niestety ,zeby dopiac poprzeczki,musisz zamontowac najpierw kity w dachu,zeby zdjac,kolejnosc odwrotna.Po 2 srubki i podkladki na punkt.Upierdliwe to.

Co do halasu.Przy 60-65 km/h w g. licznika,slysze delikatne fiukanie,lapalem sie,ze jakos dziwnie radio mi odtwarza muze,zapomnialem,ze mam poprzeczki na dachu...Poki co,mam tylko poprzeczki,nie zalozylem gumek zaslaniajacych,podejrzewam,ze wyciszajacych belki od spodu,listwe regulacyjna rozstaw lap w belce.Moze to zmniejszy ten ,obecnie niewielki halas.Box montuje za kilka dni,potem wyjazd na ferie,wiec wielki test.

Prawde piszac,jak zobaczylem,jak malutkimi srubkami jest mocowany ten bagaznik do otworow fabrycznych,z wielka pokora zaladuje box i pojade kolo 130 km/h........Wierze w lapy na dachu pocowane za dach,bo to tutaj ustrojstwo,poki co mnie nie przekuje sila montazu i wytrzymaloscia podczas jazdy....Zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Sprawa   jest taka

Jade do PL chce kupic belki do fabrycznych otworow, koniecznie z sztna do montazu, bo niestety czasem box musi ze mna jechac, czasem musze przetransportowac rozne elementy od jachtu jak np bom, wiec montaz samych belek powinien byc w miare latwy.

Ktos poleci cos konkretnego?

Moze jakies Thule czy cos? A moze oryginal? Sprawa dosc pilna

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...