Jump to content

Poradźcie w sprawie tłumika końcowego...


SebastianZ1
 Share

Recommended Posts

Autko, to Impreza 2.0 (atm.) '97 nabyta w zeszłym tygodniu. Po bliższym obejrzeniu spodu autka doszedłem do wniosku, że czas tłumika końcowego już się niebawem skończy. Jako, że chciałbym wrzucić w jego miejsce coś 'innego', ciekawią mnie Wasze propozycje. Generalnie fajnie by było mocniej uwypuklić bulgot bokserka, ale bez przegięć.

Czy wstawienie OEM'a z GT będzie dobrym pomysłem? Ile toto kosztuje w ASO? Jakieś większe przeróbki potrzebne?

Czy zdecydować się na jakiegoś renomowanego producenta typu Scooby, Supersprint czy Sebring? Czy znajdę coś u nich do 700-800zł? Może podacie jakieś namiary na dobre sklepy?

Dzięki z góry za podpowiedzi.

 

Seb@

Link to comment
Share on other sites

SebastianZ1, kup jakiś niedrogi tłumik z WRX'a - sporo ich się pałęta po zmianie wydechu na coś bardziej rasowego. Nawet tutaj na forum było kilka ogłoszeń, myślę, że cenę też dobrą uda Ci się utargować. Ale rewelacji bym się nie spodziewał, dopiero mała modyfikacja rury wylotowej z tłumika pozwoli na radość z brzmienia (ale nie można przegiąć, bo zmieni się to w ból głowy).

Link to comment
Share on other sites

Jakbym dostał coś nie przelatanego, to w zasadzie czemu nie? Tylko ciężko będzie wycelować, czy dany tłumik jest po 20 czy po 100tys. i co w środku jeszcze z niego pozostało. Oględziny zewnętrzne często mogą zmylić.

 

dopiero mała modyfikacja rury wylotowej z tłumika pozwoli na radość z brzmienia.

 

Rury wylotowej z tłumika? To jest bardzo krótki odcinek. Na czym miałaby polegać modyfikacja?

Link to comment
Share on other sites

Zamiast oryginalnej rurki wylotowej, wspawuje się nieco większą rurę o srednicy mniej więcej nakładki jaka jest na wydech pojedynczy stosowana. Trik polega na tym, by w tylnej ścianece tłumika wyciąć otwór dokładnie pod wielkość wspawywanej rury.

Link to comment
Share on other sites

Czy zdecydować się na jakiegoś renomowanego producenta typu Scooby, Supersprint czy Sebring? Czy znajdę coś u nich do 700-800zł? Może podacie jakieś namiary na dobre sklepy?

Dzięki z góry za podpowiedzi.

 

Na dobry markowy tlumik, to musisz wydac okolo 2000 zl. Polecam na przyklad Hayward&Scott: http://www.haywardandscott.pl/ - rewelacyjny dzwiek.

 

Natomiast jak szukasz cos taniej, to u mnie lezy w piwnicy prawie nowy tlumik od STi. Przejechal jakies 600-800 km i wymienilem go na Haywarda wlasnie.

 

Pozdrawiam,

 

Michalis

Link to comment
Share on other sites

SebastianZ1, pogadaj z firmami, które same wykonują wydechy, a za cenę markowego końcowego tłumika będziesz miał komplet razem z montażem. A jak dobrze zrobią to jakość nie będzie sie zbytnio różnić.

Link to comment
Share on other sites

qrde ten temat widze jest dość namietnie poruszany przez nowych forumowiczów srednio raz na dwa tygodnie...

Więc po raz kolejny dorzuce swoje trzy grosze:

Zmana tłumika w wolnymssaku na tłumik z WRX czy STI nic Ci nie da, to moze prawie nic.

Popytaj na forum ludzi, którzy juz to zrobili.

Chcesz mieć fajne buczenie, to tylko typowa przelotówka.

Link to comment
Share on other sites

Chcesz mieć fajne buczenie, to tylko typowa przelotówka.

 

Czy masz na myśli całkowity demontaż tłumika końcowego i wstawienie w jego miejsce rury? Jeżeli tak, to chyba to będzie hardcore zbyt daleko idący. Nie chciałbym dostać zgąbczenia mózgu po 10km w trasie ;) .

Być może najlepszym i jednocześnie nie za bardzo extremalnym rozwiązaniem byłby jednak ten tłumik z WRXa? Jakby jeszcze ktoś z Was dysponował takowym w dobrym/bardzo dobrym stanie, to proszę o priva.

 

Seb@

Link to comment
Share on other sites

SebastianZ1, pogadaj z firmami, które same wykonują wydechy, a za cenę markowego końcowego tłumika będziesz miał komplet razem z montażem. A jak dobrze zrobią to jakość nie będzie sie zbytnio różnić.

 

Rury za turbo, to jeszcze mozna zrobic gdzies "na miescie", ale tylnych puszek nie polecam. Widzialem kilka takich konstrukcji i generalnie slabo to wyglada. Albo jakos slaba, albo kiepsko dopasowane, albo brzmi jak kupa (oczywiscie dotyczy silnikow turbo).

 

Zreszta jak policzysz sobie czas spedzony na jechaniu do warsztatu, mierzeniu rur, robieniu projketu i potem ewentualne poprawki, to zaloze sie, ze wyjdzie kupic cos gotowego. Na przyklad wydech po WRX lub STi.

 

Pozdrawiam,

 

Michalis

Link to comment
Share on other sites

jak masz a tak piszesz 800 stowek to kup sobie puszke firmy ULTER

www.ulter.com.pl fajny basowy dzwiek.oczywiscie polecam H&S no ale kasy dwa razy tyle.tyle ze lans na calego i bedziesz chory caly czas bo zamknieta szyba powoduje zbyt cichy dzwiek w uszach

 

:mrgreen:

 

supersprinta tez polecam ale pod warunkiem ze zmienisz caly wydech :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ok, nad Ulterkiem też się zastanowię. Miałem ich puszkę kiedyś w Astrze i w sumie nie było większych zastrzeżeń. W zasadzie, to już się nawet dość mocno nad tym rozwiązaniem zastanawiałem, ale jakoś do końca nie byłem przekonany, czy Subarak potrafi się z Ulterkiem dogadać :). No ale skoro takie propozycje od Was padają, to pomyślę nad nim.

 

PS. Ma ktoś z Was w Imprezie GC założonego Ultera? Nadmienię, że ich oferta obejmuje jedynie tłumik od WRX-a. Czy to się z moim autkiem jakoś bezboleśnie zintegruje?

 

Seb@

Link to comment
Share on other sites

Chcesz mieć fajne buczenie, to tylko typowa przelotówka.

 

Czy masz na myśli całkowity demontaż tłumika końcowego i wstawienie w jego miejsce rury?

 

nie, mam na mysli tłumik przelotowy.

Link to comment
Share on other sites

ja mam puszkę Ultera. jak lubisz basowy atak na samo centrum mózgu, to zakładaj ;). ja bardzo chętnie bym już sobie go zmienił na zwykłą puchę zamiennikową do np. Forda (pasuje bez problemu). teraz już i tak nie jest tak strasznie źle, ale najcudowniej też nie. lepiej zostań przy zwykłych puszkach końcowych - przynajmniej nerwów sobie oszczędzisz.

 

p.s. tomek12 miał Ultera w swoim GT i był bardzo zadowolony, ale GT to GT plus turbina "to taka maszynka do mielenia mięsa, że wszystko wyciszy" © Pan Grabowski, tłumikarz z Warszawy :).

 

p.s.2 mój Ulter kosztował 3 stówki.

 

p.s.3 jak wpadniesz na tegoroczne Plejady, to pokażę Ci jak to wszystko gra.

Link to comment
Share on other sites

p.s. tomek12 miał Ultera w swoim GT i był bardzo zadowolony, ale GT to GT plus turbina "to taka maszynka do mielenia mięsa, że wszystko wyciszy" © Pan Grabowski, tłumikarz z Warszawy .

 

Potwierdzam tak było :wink:

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...