Jump to content
Cube

przeszczep 6MT do XT zakończony sukcesem!!!

Recommended Posts

Dzięki Cube za te dane. Ja przy 3 tyś obrotów mam wg GPS 112 km/h, zatem różnica jest dość znaczna. Z moich doświadczeń Forek w trasie pali naprawdę znośnie jak specjalnie nie przekracza się właśnie magicznej liczby obrotów pow. 3 tyś., stąd moje dopytywania.

Edited by Herostrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdasz relację jak tam miewa się Twoja skrzynia ze spec B po dłuższym czasie użytkowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy tego typu zamianę da się zrobić dla Forka 2,5 XT MY07? (5MT -> 6MT)

Jezdzę głownie obwodnicami i autostradami. Po mieście nie katuje auta a na trasie wrzucenie 5 biegu już przy 80km/h i tak do 140 i więcej.... km/h trochę tak dziwnie wychodzi a i bak obsycha szybko, poza tym głośno robi się w aucie. Może 6MTnie uratuje portfela ani środowiska ale da spokój sumienia, że 2,5 XT to oszczędne auto :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy tego typu zamianę da się zrobić dla Forka 2,5 XT MY07? (5MT -> 6MT)

Jezdzę głownie obwodnicami i autostradami. Po mieście nie katuje auta a na trasie wrzucenie 5 biegu już przy 80km/h i tak do 140 i więcej.... km/h trochę tak dziwnie wychodzi a i bak obsycha szybko, poza tym głośno robi się w aucie. Może 6MTnie uratuje portfela ani środowiska ale da spokój sumienia, że 2,5 XT to oszczędne auto :P

Jak najbardziej się da,tylko musisz policzyć opłacalność takiego przeszczepu,mając na celu oszczędzanie paliwa. ;)

Koszt takiego zestawu to 8-9 tys.zł lub trochę więcej jeśli z DCCD+ robocizna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Czy tego typu zamianę da się zrobić dla Forka 2,5 XT MY07? (5MT -> 6MT)

Jezdzę głownie obwodnicami i autostradami. Po mieście nie katuje auta a na trasie wrzucenie 5 biegu już przy 80km/h i tak do 140 i więcej.... km/h trochę tak dziwnie wychodzi a i bak obsycha szybko, poza tym głośno robi się w aucie. Może 6MTnie uratuje portfela ani środowiska ale da spokój sumienia, że 2,5 XT to oszczędne auto :P

Jak najbardziej się da,tylko musisz policzyć opłacalność takiego przeszczepu,mając na celu oszczędzanie paliwa. ;)

Koszt takiego zestawu to 8-9 tys.zł lub trochę więcej jeśli z DCCD+ robocizna.

 

 Hmm... to fakt - cena zabija (1/4-1/5 wartości samochodu) plus co zrobić z poprzednią. Mysle raczej o tym, że jeśli czesto jezdze długie przeloty na 5 z predkoscią +/- 140km/h przy obrotach 3,5-4 tys to z czasem szybciej wydmucham UPG niż by to się działo przy wrzuceniu 6 na obrotach 2,2-2,5. Oczywiście, że mówienie o ekonomicznej jezdzie i dlugiej trwalosci przy tego typu samochodzie jak 2,5 xt to troche nieporozumienie ale... czemu z przyjemnym pożytecznego nie połączyć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

w 6MT przy 140 (licznikowym) raczej nie będziesz mieć 2,200 rpm, tylko w zależności od wersji skrzyni około 3,000 - 3,300.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 Hmm... to fakt - cena zabija (1/4-1/5 wartości samochodu) plus co zrobić z poprzednią.

Sprzedasz bez problemów i wyjdzie ciut taniej. ;) 

 

 

Mysle raczej o tym, że jeśli czesto jezdze długie przeloty na 5 z predkoscią +/- 140km/h przy obrotach 3,5-4 tys to z czasem szybciej wydmucham UPG niż by to się działo przy wrzuceniu 6 na obrotach 2,2-2,5.

Aż tyle,to obroty nie spadną,raczej okolice 3-3,3 tys.

A ochrona przed UPG będzie raczej iluzoryczna. ;) 

Ale mod fajny,w połączeniu z remapem,daje fajne efekty i dużo frajdy. :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

w 6MT przy 140

ja tam przy 140 na 6tce mam z 5 tys rpm :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, Ty masz mega krótką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

w 6MT przy 140

 

ja tam przy 140 na 6tce mam z 5 tys rpm :D

A jaką masz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, odswieżę ten temat :)

Czy ktoś powie, pomoże czy ta właśnie skrzynia od spec B będzie pasowała do Outback (OBK) 2008 z USA (5MT) manual silnik 2.5 benzyna

Które elementy napędu są naprawdę niezbędne do wymiany ?

Czytałem, że dochodzi wymiana koła zamachowego, sprzegła i rozrusznika...

Pzdr. Marcin M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nie odpowiedział w temacie. Poinformuję jednak, iż udało mi się skutecznie przełożyć napęd od SpecB i od lipca 2018 cieszę się 6 biegową manualną skrzynią biegów. 6MT - Doskonała skrzynia.

To inny samochód, wygoda, ekonomia ale przede wszystkim ta kultura pracy i komfort jazdy...  Polecam każdemu.

Ten samochód ma już u mnie "doźywocie"...  

  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.07.2019 o 16:19, vonda napisał:

gratulacje ;-)

Dziękuję :)

Jakby co to mam skrzynię biegów i cały SWAP 5MT z USA z małym przebiegiem do sprzedania - skrzynia od Outback 2,5 2008 USA5MT TY758VCABA gdyby ktoś potrzebował.

Cały kpl. z kołem zamachowym i nowym oryginalnym sprzęgłem EXIDE, które mogę sprzedać również osobno.

Na priv mogę podesłać całą listę dostępnych części.

20180601_134009.jpg

20180601_133748.jpg

20180601_133957.jpg

20180601_133803.jpg

20180601_133937.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...