Skocz do zawartości

przeszczep 6MT do XT zakończony sukcesem!!!


Cube

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent:

Forester 2.0 XT Rinspeed

2004, 170 000

 

Tło historyczne:

Uprzednio zrobione zawieszenie (Rinspeed + 4TKit tył = dość sztywny zawias) i założone hamulce czerotłokowe jak również zrobione praktycznie wszystko wkoło (chłodnica, katalizator, elektryka silnika, sportowy filtr....itd.) - to była "kosmetyka" i profilaktyka, ale za to kosztowna....

 

Pretekst:

Padnięty V bieg...

- w kontekście poprzednio poczynionych nakładów (a dodam, że doszły jeszcze nowe opony, audio, cb, i w ogóle worek $), podjąłem decyzję o dozbrojeniu sprzętu poprzez zmianę skrzyni na 6MT STi...

 

Operacja:

Ostatecznie wybór padł na skrzynię TY856WVBAA - tj. skrzynkę STi fabrycznie zaadoptowaną do Spec B i stamtąd wyjętą... różnica względem Sti jest głównie taka, że brak jest napędu prędkościomierza w skrzyni, oraz (to najważniejsze!) pasuje ona idealnie do półosi Forestera. Przełożenia identyczne jak w Subaru Impreza WRX STi 2007, przy czym pierwsze 4 biegi są również identyczne jak w (nieosiągalnej) skrzyni od Forestera STi 2004-2006 (V i VI bieg w Foresterze STi są nieco słabsze = dłuższe)... Tu ciekawy link: http://home.gci.net/...hart_Public.pdf Skrzynia oczywiście w zestawie z tylnym dyferencjałem, wysprzęglikiem i lewarkiem...

Problemy:

1) prędkościomierz w Spec B działa na zasadzie czujnika w kole - więc w Gearboxie nie ma Speedometera :D Na szczęście szacowne grono inżynierów Subaru załatwiło sprawę "miejsca" po napędzie prędkościomierza poprzez włożenie weń zaślepki! (STi ma oczywiście prędkościomierz "ze skrzyni" więc wkładając skrzynię do Spec B fabryka zatkała pozostałą po tym dziurę i już). Wystarczy zatem dokupić w serwisie brakujące części do prędkościomierza (solidne kilka stów + parę tygodni oczekiwania) i wszczepić je tam gdzie ich miejsce. Przeróbka jest więc ułatwiona - ale wymaga znacznej precyzji (upierdliwość: 100!).

2) wał napędowy w Foresterze XT jest zdecydowanie za długi do połączenia ze skrzynią TY856WVBAA... Rozwiązanie, które zastosowano w moim samochodzie to skrócenie wału napędowego i ponowne jego wyważenie - ma to tę zaletę, że wał jest idealnie "wyśrodkowany" a do tego pasuje mocowanie... słyszałem też, że przy takim układzie pasuje wał od skrzyni AT, ale od nowa ważony wał z oryginału jest naprawdę idealny!

3) wodziki - to już sztuka warta mistrza :) Drobiazgi, ale o tyle ważne, że jeśli się je odpowiednio zrobi to "prześcigają oryginał" dając możliwość wtórnej regulacji!!

4) mocowanie wydechu - drobiazg, ale też upierdliwy.

 

Efekty:

Forester z nową skrzynią jest lepszy o niebo i piekło razem wzięte!!!!!

Piekło: Znacznie lepsza dynamika, szybsza reakcja, idealna praca w szerokim paśmie obrotów!!!

Niebo: Super elastyczność, znacznie precyzyjniejsza skrzynia (krótki ruch) + łatwość wbijania biegów!!, mniejsze zużycie paliwa (o ile spadło - dokładnie napiszę wkrótce: obecnie kończę pierwszy bak)...

Jazda jest niesamowita. Nie tylko przyjemniejsza i szybsza :D, ale również pewniejsza. Mam również wrażenie, że jest ciszej. Nie tylko dlatego, że przy 150 km/h obroty są poniżej 4000 - wydaje mi się, że ta skrzynia po prostu ciszej pracuje...

 

To mój 5 Forester. Uważam, że zmiana skrzyni dodaje o wiele więcej wartości temu autu, niż można by się spodziewać. Na pewno warta jest zainwestowanych pieniędzy!!! Choć nie są one małe. Moje nadzieje rozbudza również legendarna trwałość 6MT - przy czym udało mi się nabyć skrzynkę z małym (prawdziwie małym) przebiegiem.

 

Aha: Prędkościomierz pokazuje o 1-2 km/h mniej niż GPS ;) Działa zatem w punkt drań :D

 

That's all folks B)

 

Pozdrawiam!!!

Edytowane przez Cube
  • Super! 1
  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik standardowo wystrojony 2.0 T....

Podkręcenie w planach... zbieram kasę... może kupię silnik cały, żeby mieć bezpieczny swap w zanadrzu i poeksperymentuję na tym co mam...

:)

...wydechy w sumie mam gotowe (Rinspeed daje większy - ale wciąż nie ryczący zestaw), hamowanie jest ok... (ew. można popracować i tu, ale 4tłoczki z GT dobrze dają rady!) - wypada więc na silnik :D

 

...ale to za chwilę....

Teraz muszę pojeździć :) :) :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent:

Forester 2.0 XT Rinspeed

2004, 170 000

 

Tło historyczne:

Uprzednio zrobione zawieszenie (Rinspeed + 4TKit tył = dość sztywny zawias) i założone hamulce czerotłokowe jak również zrobione praktycznie wszystko wkoło (chłodnica, katalizator, elektryka silnika, sportowy filtr....itd.) - to była "kosmetyka" i profilaktyka, ale za to kosztowna....

 

Pretekst:

Padnięty V bieg...

- w kontekście poprzednio poczynionych nakładów (a dodam, że doszły jeszcze nowe opony, audio, cb, i w ogóle worek $), podjąłem decyzję o dozbrojeniu sprzętu poprzez zmianę skrzyni na 6MT STi...

 

Operacja:

Ostatecznie wybór padł na skrzynię TY856WVBAA - tj. skrzynkę STi fabrycznie zaadoptowaną do Spec B i stamtąd wyjętą... różnica względem Sti jest głównie taka, że brak jest napędu prędkościomierza w skrzyni, oraz (to najważniejsze!) pasuje ona idealnie do półosi Forestera. Przełożenia identyczne jak w Subaru Impreza WRX STi 2007, przy czym pierwsze 4 biegi są również identyczne jak w (nieosiągalnej) skrzyni od Forestera STi 2004-2006 (V i VI bieg w Foresterze STi są nieco słabsze = dłuższe)... Tu ciekawy link: http://home.gci.net/...hart_Public.pdf Skrzynia oczywiście w zestawie z tylnym dyferencjałem, wysprzęglikiem i lewarkiem...

Problemy:

1) prędkościomierz w Spec B działa na zasadzie czujnika w kole - więc w Gearboxie nie ma Speedometera :D Na szczęście szacowne grono inżynierów Subaru załatwiło sprawę "miejsca" po napędzie prędkościomierza poprzez włożenie weń zaślepki! (STi ma oczywiście prędkościomierz "ze skrzyni" więc wkładając skrzynię do Spec B fabryka zatkała pozostałą po tym dziurę i już). Wystarczy zatem dokupić w serwisie brakujące części do prędkościomierza (solidne kilka stów + parę tygodni oczekiwania) i wszczepić je tam gdzie ich miejsce. Przeróbka jest więc ułatwiona - ale wymaga znacznej precyzji (upierdliwość: 100!).

2) wał napędowy w Foresterze XT jest zdecydowanie za długi do połączenia ze skrzynią TY856WVBAA... Rozwiązanie, które zastosowano w moim samochodzie to skrócenie wału napędowego i ponowne jego wyważenie - ma to tę zaletę, że wał jest idealnie "wyśrodkowany" a do tego pasuje mocowanie... słyszałem też, że przy takim układzie pasuje wał od skrzyni AT, ale od nowa ważony wał z oryginału jest naprawdę idealny!

3) wodziki - to już sztuka warta mistrza :) Drobiazgi, ale o tyle ważne, że jeśli się je odpowiednio zrobi to "prześcigają oryginał" dając możliwość wtórnej regulacji!!

4) mocowanie wydechu - drobiazg, ale też upierdliwy.

 

Efekty:

Forester z nową skrzynią jest lepszy o niebo i piekło razem wzięte!!!!!

Piekło: Znacznie lepsza dynamika, szybsza reakcja, idealna praca w szerokim paśmie obrotów!!!

Niebo: Super elastyczność, znacznie precyzyjniejsza skrzynia (krótki ruch) + łatwość wbijania biegów!!, mniejsze zużycie paliwa (o ile spadło - dokładnie napiszę wkrótce: obecnie kończę pierwszy bak)...

Jazda jest niesamowita. Nie tylko przyjemniejsza i szybsza :D, ale również pewniejsza. Mam również wrażenie, że jest ciszej. Nie tylko dlatego, że przy 150 km/h obroty są poniżej 4000 - wydaje mi się, że ta skrzynia po prostu ciszej pracuje...

 

To mój 5 Forester. Uważam, że zmiana skrzyni dodaje o wiele więcej wartości temu autu, niż można by się spodziewać. Na pewno warta jest zainwestowanych pieniędzy!!! Choć nie są one małe. Moje nadzieje rozbudza również legendarna trwałość 6MT - przy czym udało mi się nabyć skrzynkę z małym (prawdziwie małym) przebiegiem.

 

Aha: Prędkościomierz pokazuje o 1-2 km/h mniej niż GPS ;) Działa zatem w punkt drań :D

 

That's all folks B)

 

Pozdrawiam!!!

 

super sprawa, ciekawy opis !

gratulacje... :yahoo:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
mniejsze zużycie paliwa (o ile spadło - dokładnie napiszę wkrótce: obecnie kończę pierwszy bak)...

 

Czy już możesz coś więcej powiedzieć o spalaniu, bardzo mnie ten temat interesuje...

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...