Cube Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Pacjent: Forester 2.0 XT Rinspeed 2004, 170 000 Tło historyczne: Uprzednio zrobione zawieszenie (Rinspeed + 4TKit tył = dość sztywny zawias) i założone hamulce czerotłokowe jak również zrobione praktycznie wszystko wkoło (chłodnica, katalizator, elektryka silnika, sportowy filtr....itd.) - to była "kosmetyka" i profilaktyka, ale za to kosztowna.... Pretekst: Padnięty V bieg... - w kontekście poprzednio poczynionych nakładów (a dodam, że doszły jeszcze nowe opony, audio, cb, i w ogóle worek $), podjąłem decyzję o dozbrojeniu sprzętu poprzez zmianę skrzyni na 6MT STi... Operacja: Ostatecznie wybór padł na skrzynię TY856WVBAA - tj. skrzynkę STi fabrycznie zaadoptowaną do Spec B i stamtąd wyjętą... różnica względem Sti jest głównie taka, że brak jest napędu prędkościomierza w skrzyni, oraz (to najważniejsze!) pasuje ona idealnie do półosi Forestera. Przełożenia identyczne jak w Subaru Impreza WRX STi 2007, przy czym pierwsze 4 biegi są również identyczne jak w (nieosiągalnej) skrzyni od Forestera STi 2004-2006 (V i VI bieg w Foresterze STi są nieco słabsze = dłuższe)... Tu ciekawy link: http://home.gci.net/...hart_Public.pdf Skrzynia oczywiście w zestawie z tylnym dyferencjałem, wysprzęglikiem i lewarkiem... Problemy: 1) prędkościomierz w Spec B działa na zasadzie czujnika w kole - więc w Gearboxie nie ma Speedometera Na szczęście szacowne grono inżynierów Subaru załatwiło sprawę "miejsca" po napędzie prędkościomierza poprzez włożenie weń zaślepki! (STi ma oczywiście prędkościomierz "ze skrzyni" więc wkładając skrzynię do Spec B fabryka zatkała pozostałą po tym dziurę i już). Wystarczy zatem dokupić w serwisie brakujące części do prędkościomierza (solidne kilka stów + parę tygodni oczekiwania) i wszczepić je tam gdzie ich miejsce. Przeróbka jest więc ułatwiona - ale wymaga znacznej precyzji (upierdliwość: 100!). 2) wał napędowy w Foresterze XT jest zdecydowanie za długi do połączenia ze skrzynią TY856WVBAA... Rozwiązanie, które zastosowano w moim samochodzie to skrócenie wału napędowego i ponowne jego wyważenie - ma to tę zaletę, że wał jest idealnie "wyśrodkowany" a do tego pasuje mocowanie... słyszałem też, że przy takim układzie pasuje wał od skrzyni AT, ale od nowa ważony wał z oryginału jest naprawdę idealny! 3) wodziki - to już sztuka warta mistrza Drobiazgi, ale o tyle ważne, że jeśli się je odpowiednio zrobi to "prześcigają oryginał" dając możliwość wtórnej regulacji!! 4) mocowanie wydechu - drobiazg, ale też upierdliwy. Efekty: Forester z nową skrzynią jest lepszy o niebo i piekło razem wzięte!!!!! Piekło: Znacznie lepsza dynamika, szybsza reakcja, idealna praca w szerokim paśmie obrotów!!! Niebo: Super elastyczność, znacznie precyzyjniejsza skrzynia (krótki ruch) + łatwość wbijania biegów!!, mniejsze zużycie paliwa (o ile spadło - dokładnie napiszę wkrótce: obecnie kończę pierwszy bak)... Jazda jest niesamowita. Nie tylko przyjemniejsza i szybsza , ale również pewniejsza. Mam również wrażenie, że jest ciszej. Nie tylko dlatego, że przy 150 km/h obroty są poniżej 4000 - wydaje mi się, że ta skrzynia po prostu ciszej pracuje... To mój 5 Forester. Uważam, że zmiana skrzyni dodaje o wiele więcej wartości temu autu, niż można by się spodziewać. Na pewno warta jest zainwestowanych pieniędzy!!! Choć nie są one małe. Moje nadzieje rozbudza również legendarna trwałość 6MT - przy czym udało mi się nabyć skrzynkę z małym (prawdziwie małym) przebiegiem. Aha: Prędkościomierz pokazuje o 1-2 km/h mniej niż GPS Działa zatem w punkt drań That's all folks Pozdrawiam!!! Edytowane 13 Czerwca 2013 przez Cube 1 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 GRUBO... nic nie napisales, jaki masz silnik (nadal 2.0T? jaka moc? cos czuje, ze majac 6MT niedlugo przyjdzie czas i na podkrecenie silniczka ) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cube Opublikowano 13 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Silnik standardowo wystrojony 2.0 T.... Podkręcenie w planach... zbieram kasę... może kupię silnik cały, żeby mieć bezpieczny swap w zanadrzu i poeksperymentuję na tym co mam... ...wydechy w sumie mam gotowe (Rinspeed daje większy - ale wciąż nie ryczący zestaw), hamowanie jest ok... (ew. można popracować i tu, ale 4tłoczki z GT dobrze dają rady!) - wypada więc na silnik ...ale to za chwilę.... Teraz muszę pojeździć :) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Skrzynia byl akupowana u nas czy np z anglikowni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cube Opublikowano 13 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (edytowane) GB ale przez zaufanego pośrednika z PL Edytowane 13 Czerwca 2013 przez Cube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 ponieważ również bije sie z myślami $$$ ze zmianą wskrzynki w moim wrx możesz podac ile taka przyjemność może być pw? I ewentualnie zakup byl od prywatnej osoby czy masz gdzieś namiar na takowe miejsce z dobrami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Ja też chętnie dowiem się jakie są koszty takiej skrzynki z UK ? Druga sprawa ,taka skrzynia (i dyfer tyl)jest coś mocniej poszperowana ,czy taka sama kuuupaa jak w WRX ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cube Opublikowano 13 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (edytowane) @ Ferdek: w porównaniu z oryginałem 5MT to jest mocniej poszperowana, ale jak to się ma do WRXa? No idea.... Edytowane 13 Czerwca 2013 przez Cube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Pacjent: Forester 2.0 XT Rinspeed 2004, 170 000 Tło historyczne: Uprzednio zrobione zawieszenie (Rinspeed + 4TKit tył = dość sztywny zawias) i założone hamulce czerotłokowe jak również zrobione praktycznie wszystko wkoło (chłodnica, katalizator, elektryka silnika, sportowy filtr....itd.) - to była "kosmetyka" i profilaktyka, ale za to kosztowna.... Pretekst: Padnięty V bieg... - w kontekście poprzednio poczynionych nakładów (a dodam, że doszły jeszcze nowe opony, audio, cb, i w ogóle worek $), podjąłem decyzję o dozbrojeniu sprzętu poprzez zmianę skrzyni na 6MT STi... Operacja: Ostatecznie wybór padł na skrzynię TY856WVBAA - tj. skrzynkę STi fabrycznie zaadoptowaną do Spec B i stamtąd wyjętą... różnica względem Sti jest głównie taka, że brak jest napędu prędkościomierza w skrzyni, oraz (to najważniejsze!) pasuje ona idealnie do półosi Forestera. Przełożenia identyczne jak w Subaru Impreza WRX STi 2007, przy czym pierwsze 4 biegi są również identyczne jak w (nieosiągalnej) skrzyni od Forestera STi 2004-2006 (V i VI bieg w Foresterze STi są nieco słabsze = dłuższe)... Tu ciekawy link: http://home.gci.net/...hart_Public.pdf Skrzynia oczywiście w zestawie z tylnym dyferencjałem, wysprzęglikiem i lewarkiem... Problemy: 1) prędkościomierz w Spec B działa na zasadzie czujnika w kole - więc w Gearboxie nie ma Speedometera Na szczęście szacowne grono inżynierów Subaru załatwiło sprawę "miejsca" po napędzie prędkościomierza poprzez włożenie weń zaślepki! (STi ma oczywiście prędkościomierz "ze skrzyni" więc wkładając skrzynię do Spec B fabryka zatkała pozostałą po tym dziurę i już). Wystarczy zatem dokupić w serwisie brakujące części do prędkościomierza (solidne kilka stów + parę tygodni oczekiwania) i wszczepić je tam gdzie ich miejsce. Przeróbka jest więc ułatwiona - ale wymaga znacznej precyzji (upierdliwość: 100!). 2) wał napędowy w Foresterze XT jest zdecydowanie za długi do połączenia ze skrzynią TY856WVBAA... Rozwiązanie, które zastosowano w moim samochodzie to skrócenie wału napędowego i ponowne jego wyważenie - ma to tę zaletę, że wał jest idealnie "wyśrodkowany" a do tego pasuje mocowanie... słyszałem też, że przy takim układzie pasuje wał od skrzyni AT, ale od nowa ważony wał z oryginału jest naprawdę idealny! 3) wodziki - to już sztuka warta mistrza Drobiazgi, ale o tyle ważne, że jeśli się je odpowiednio zrobi to "prześcigają oryginał" dając możliwość wtórnej regulacji!! 4) mocowanie wydechu - drobiazg, ale też upierdliwy. Efekty: Forester z nową skrzynią jest lepszy o niebo i piekło razem wzięte!!!!! Piekło: Znacznie lepsza dynamika, szybsza reakcja, idealna praca w szerokim paśmie obrotów!!! Niebo: Super elastyczność, znacznie precyzyjniejsza skrzynia (krótki ruch) + łatwość wbijania biegów!!, mniejsze zużycie paliwa (o ile spadło - dokładnie napiszę wkrótce: obecnie kończę pierwszy bak)... Jazda jest niesamowita. Nie tylko przyjemniejsza i szybsza , ale również pewniejsza. Mam również wrażenie, że jest ciszej. Nie tylko dlatego, że przy 150 km/h obroty są poniżej 4000 - wydaje mi się, że ta skrzynia po prostu ciszej pracuje... To mój 5 Forester. Uważam, że zmiana skrzyni dodaje o wiele więcej wartości temu autu, niż można by się spodziewać. Na pewno warta jest zainwestowanych pieniędzy!!! Choć nie są one małe. Moje nadzieje rozbudza również legendarna trwałość 6MT - przy czym udało mi się nabyć skrzynkę z małym (prawdziwie małym) przebiegiem. Aha: Prędkościomierz pokazuje o 1-2 km/h mniej niż GPS Działa zatem w punkt drań That's all folks Pozdrawiam!!! super sprawa, ciekawy opis ! gratulacje... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Wprawdzie robiłem to już na PW, ja także gratuluję moda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Świetny mod! Dobra robota! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambino5 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Witam w klubie 6MT:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Jakie to c.a. koszty może byc na pw. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Cube, gratki - kiedyś podobny projekt chodził mi po głowie... Skończyło sie na remoncie mieszkania... Napisz coś więcej o nakładach finansowych, bom ciekaw - może być na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 To i ja poprosze, jesli nie tu to na priv. Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Cube, dzięki za info - jeszcze raz gratuluję determinacji i efektu końcowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DerickB Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 Pochwalę się U mnie też wylądowała MT6 + komplet napędów z STI Powiem Wam, że to jest to. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 Pochwalę się U mnie też wylądowała MT6 + komplet napędów z STI Powiem Wam, że to jest to. wiedziałem, ze nie wytrzymasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Pochwalę się U mnie też wylądowała MT6 + komplet napędów z STI Powiem Wam, że to jest to. Coś czułem, że kombinujesz bo dawno nic się nie działo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 To jest najlepszy mod do Forestera jaki można zrobić. Gratulacje PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 @@Cube, Gratki i szcun ; Warto byoby zainstalować 6MT zamiast CVT w Forku XT MY2013 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Warto byoby zainstalować 6MT zamiast CVT w Forku XT MY2013 O to,to... PzDr 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 mniejsze zużycie paliwa (o ile spadło - dokładnie napiszę wkrótce: obecnie kończę pierwszy bak)... Czy już możesz coś więcej powiedzieć o spalaniu, bardzo mnie ten temat interesuje... PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vexus Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Cieszę się, że Forek trafił w dobre ręce Pzdr z Łodzi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwiutki Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Jak ktoś szuka to tutaj jeszcze jest dostępny swap 6mt http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/64033-ksczesci-z-uszkodzonego-sti-02/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się