Jump to content

Forester XT Touring Sprowadzony z USA, kilka pytań.


XTTouring
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Zamierzamy kupić Subaru Forester 2014, 2.0 XT Touring w USA i przywieźć do Polski. Mam trzy pytania jeżeli byliby państwo mili mi na nie odpowiedzieć:

 

1. Czy gwarancja fabryczna z USA będzie obowiązywać na terenie Polski? Jeżeli nie to jak mogę uzyskać gwarancje w Polsce?

2. Czy nawigacja Subaru Starlink Harman/Kardon montowana w XT Touring będzie działała w Polsce? Jeżeli nie to co mogę zrobić zeby nawigacja działała?

3. Jakie zmiany w tym samochodzie będę musiał zrobić zeby samochód został dopuszczony do ruchu drogowego w Polsce?

 

Bardzo dziękuje za odpowiedz i pomoc.

Link to comment
Share on other sites

nie chcę być niegrzeczny tak z samego rana, ale nie zadałeś sobie za bardzo trudu w poszukiwaniu tych informacji, co? ;):angry: o przeczytaniu regulaminu i zorientowaniu się w charakterze tego Forum nie wspomnę :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Tutaj się witamy: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-sie-witamy-dzial-dla-nowych-forumowiczow/page__st__14725

 

Co do Twoich pytań: po co Ci tyle zachodu skoro możesz kupić normalnie w Polsce, ewentualnie w Europie :question: Bez kombinowania z gwarancją, przeróbkami itp. Dla Eyesighta i odpalania auta z kluczyka :question:

Link to comment
Share on other sites

Amyrykanska wersja faktycznie niewiele sie różni od naszej, prócz podpórki lędźwiowej i odrobinkę lepszej dynamiki (6,7s 0-100km/h) co da sie zmodyfikować taniej niż przerabiać wersję amerykańską. Ale ceny w USA są faktycznie kuszące,

Ja natomiast chetnie kupiłbym 2,5i manual; 170KM; 8,6 0-100km/h; 22,820$ = 17,000 Eur ;) Niekoniecznie z gwarancją B)

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

Żeby auto zostało dopuszczone do ruchu/ przeszło badania techniczne na pewno będziesz musiał zmienić lampy przednie na europejskie, jak również zadbać o przeciwmgłowe światło tylne, rzadko które amerykańskie auta to mają.

Co do nawi, to myślę, że to kwestia danych. Jeśli to płyta cd, bo nie wiem, nie powinno być problemu.

Link to comment
Share on other sites

I szersze stojaki na kubki :P .

Tylko?

Ja myslalem ze do kraju grubasow fotele tez........

 

PS. aby nie popadac w samozachwyt;

http://zdrowie.gazeta.pl/Zdrowie/1,101460,10740117,Najbardziej_otyle_narody_w_Europie___Polacy_w_pierwszej.html

http://www.dw.de/epidemia-otyłości-węgrzy-najgrubsi-polacy-pośrodku-rankingu/a-16822974

 

Żeby auto zostało dopuszczone do ruchu/ przeszło badania techniczne na pewno będziesz musiał zmienić lampy przednie na europejskie, jak również zadbać o przeciwmgłowe światło tylne, rzadko które amerykańskie auta to mają.

 

 

Mowisz ze w Japonii wkladaja inne lampy do Forestera na rynek US a inne do Forestera na rynek UE?

 

To jedno, a drugie amerykanie tez juz od dobrych 10 lat przestali stosowac te same (symetryczne) reflektoro-zarowki do wszystkich samochodow.

Link to comment
Share on other sites

A forek to nie jest czasem w USA robiony ? Przecież maja tam fabrykę i chyba outbacka tam robią. A z innej beczki to chciałem kiedyś sprowadzic auto z usa i różniło się strasznie na niekorzyść do wersji europejskiej, nawet jakością materiałów.

Edited by sebekian
Link to comment
Share on other sites

A forek to nie jest czasem w USA robiony ? Przecież maja tam fabrykę i chyba outbacka tam robią. A z innej beczki to chciałem kiedyś sprowadzic auto z usa i różniło się strasznie na niekorzyść do wersji europejskiej, nawet jakością materiałów.

W Japonii. A co do materiałów wydaje się, że tym razem Amerykanie mają bogatszą wersję.

Link to comment
Share on other sites

Amyrykanska wersja faktycznie niewiele sie różni od naszej, prócz podpórki lędźwiowej i odrobinkę lepszej dynamiki (6,7s 0-100km/h) co da sie zmodyfikować taniej niż przerabiać wersję amerykańską. Ale ceny w USA są faktycznie kuszące,

Ja natomiast chetnie kupiłbym 2,5i manual; 170KM; 8,6 0-100km/h; 22,820$ = 17,000 Eur ;) Niekoniecznie z gwarancją B)

 

dodaj cło, akcyzę i VAT i już nie będzie niestety tak bajkowo ;)

Link to comment
Share on other sites

A forek to nie jest czasem w USA robiony ? Przecież maja tam fabrykę i chyba outbacka tam robią. A z innej beczki to chciałem kiedyś sprowadzic auto z usa i różniło się strasznie na niekorzyść do wersji europejskiej, nawet jakością materiałów.
W Japonii. A co do materiałów wydaje się, że tym razem Amerykanie mają bogatszą wersję.
Moze sam fotel kierowcy warto przywiesc ze soba..... :) Na granicy wmowic celnikowi ze to fotelik dla wyrosnietego dziecka.....Nie trzeba bedzie calego tandetnego pojazdu ciagnac.... ;)Ale..... oni tam na kiepskiej benzynie jada, wiec moze sie oplaca. Jak nalejesz europejskiego super petrola to auto bedzie fruwalo ;) Edited by TyrTyr
Link to comment
Share on other sites

Żeby auto zostało dopuszczone do ruchu/ przeszło badania techniczne na pewno będziesz musiał zmienić lampy przednie na europejskie, jak również zadbać o przeciwmgłowe światło tylne, rzadko które amerykańskie auta to mają.

Co do nawi, to myślę, że to kwestia danych. Jeśli to płyta cd, bo nie wiem, nie powinno być problemu.

 

Dziękuje

Czy wiesz może gdzie można takie przeróbki zrobić w okolicy Trojmiasta?

Czy lampy w 2014 to te same co w poprzednich latach?

 

Link to comment
Share on other sites

(...) Czy lampy w 2014 to te same co w poprzednich latach?

US-spec MY'14 to samo co euro-spec MY'13, tj. jest to zupelnie nowy model, ktory dopiero wszedl na rynek... wiec znaleznie uzywanych euro-lamp bedzie graniczylo z cudem, a nowe, zgaduje, beda kosztowaly fortune - musisz sie z tym pogodzic...

Link to comment
Share on other sites

Mowisz ze w Japonii wkladaja inne lampy do Forestera na rynek US a inne do Forestera na rynek UE?
zgadza się, mam Forestera MY07 z US i mam inne lampy niz w EU (symetryczne)

 

o jedno, a drugie amerykanie tez juz od dobrych 10 lat przestali stosowac te same (symetryczne) reflektoro-zarowki do wszystkich samochodow.
skąd masz taką informację?

 

... i podpórki pod lędźwia, co najważniejsze ;)

tak jest :P
Link to comment
Share on other sites

i nie zapomnij dobrze ubezpieczyć bo przy przeładunku masz 70% szansy na to że przerysują, połamią lub powgniatają coś w aucie

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ktoś może sprowadzić auto na mienie przesiedleńcze to fajnie ale jeśli chodzi o prywatny import to nie ma sensu. Cenowo kompletnie się nie opłaca. Co do zmian to tylko ewentualnie światła tylne. Reszty można nie ruszać. Niestety aktualizacja map nawigacji to wydatek kilku tysięcy - jeśli chodzi o ASO. Z gwarancją można się pożegnać bo Importer nie będzie i nie może odpowiadać za rzecz, która nie była przez niego rozprowadzana - prawo mu to umożliwia. Należałoby mieć umowę gwarancyjną z amerykańskim importerem, która sceduje ewentualne koszty napraw w Polsce na niego - da się to zrobić? Wątpię. Może jest inna droga: SIP do Emil Frey i dalej do Japonii ale... to tylko teoria. Realia są takie że gwarancji nie będzie.

Liczyłem koszty takiej zabawy i znam ludzi, którzy tak sprowadzali auto: wtopa na 6000 do 10000 zł.

Link to comment
Share on other sites

Mowisz ze w Japonii wkladaja inne lampy do Forestera na rynek US a inne do Forestera na rynek UE?
zgadza się, mam Forestera MY07 z US i mam inne lampy niz w EU (symetryczne)

 

o jedno, a drugie amerykanie tez juz od dobrych 10 lat przestali stosowac te same (symetryczne) reflektoro-zarowki do wszystkich samochodow.
skąd masz taką informację?

 

... i podpórki pod lędźwia, co najważniejsze ;)

tak jest :P

 

To ciekawe, zony forester z roku 2002 ma nie symetryczne lampy pomimo ze jest kupiony w ameryce.

O moim autbacku juz nie bede mowil.

 

Skad? Z obserwacji w czasie wizyt, od znajomych..... od kolegi "upowaznionego diagnosty"

Badzie juz z 10 lat, jak jednemu niedowiarkowi udowadnialem ze limuzyna prezia i pickup S10 (nie tylko ten) ma te same reflektory.

Podziel sie swoimi informacjami. Podaj modele samochodow posiadajace symetryczne zespolone lampy.

 

Mowie, sam fotel zaimportowac..... :P

 

którzy tak sprowadzali auto: wtopa na 6000 do 10000 zł.

 

Ja, operacja nieco w inna strone, znam ludzi ktorzy bedac na kontrakcie w Szwecji kupili Volvo, a po ukonczeniu kontraktu firma sama zapakowala pojazd i przywiozla do wskazanego miejsca w US.

Bez dodatkowych kosztow, z gwarancja.........

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ktoś może sprowadzić auto na mienie przesiedleńcze to fajnie ale jeśli chodzi o prywatny import to nie ma sensu. Cenowo kompletnie się nie opłaca. Co do zmian to tylko ewentualnie światła tylne. Reszty można nie ruszać. Niestety aktualizacja map nawigacji to wydatek kilku tysięcy - jeśli chodzi o ASO. Z gwarancją można się pożegnać bo Importer nie będzie i nie może odpowiadać za rzecz, która nie była przez niego rozprowadzana - prawo mu to umożliwia. Należałoby mieć umowę gwarancyjną z amerykańskim importerem, która sceduje ewentualne koszty napraw w Polsce na niego - da się to zrobić? Wątpię. Może jest inna droga: SIP do Emil Frey i dalej do Japonii ale... to tylko teoria. Realia są takie że gwarancji nie będzie.

Liczyłem koszty takiej zabawy i znam ludzi, którzy tak sprowadzali auto: wtopa na 6000 do 10000 zł.

 

Te informacje sa inne niż inni :), ze przednich świateł musze nie zmieniać, tylko tył.

Nie za bardzo rozumiem, dlaczego przednich lamp nie trzeba zmieniać, inni piszą ze trzeba przód tez?

Link to comment
Share on other sites

W swietle przepisow trzeba tak zrobić, by przód był asymetryczny, kierunki pomarańczowe i z tyłu światło przeciwmgielne. W praktyce często tobi sie tylko tył, przód sie lekko obniza i przechodzi przegląd.

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mowisz ze w Japonii wkladaja inne lampy do Forestera na rynek US a inne do Forestera na rynek UE?
zgadza się, mam Forestera MY07 z US i mam inne lampy niz w EU (symetryczne)

 

o jedno, a drugie amerykanie tez juz od dobrych 10 lat przestali stosowac te same (symetryczne) reflektoro-zarowki do wszystkich samochodow.
skąd masz taką informację?

 

... i podpórki pod lędźwia, co najważniejsze ;)

tak jest :P

 

To ciekawe, zony forester z roku 2002 ma nie symetryczne lampy pomimo ze jest kupiony w ameryce.

O moim autbacku juz nie bede mowil.

 

Skad? Z obserwacji w czasie wizyt, od znajomych..... od kolegi "upowaznionego diagnosty"

Badzie juz z 10 lat, jak jednemu niedowiarkowi udowadnialem ze limuzyna prezia i pickup S10 (nie tylko ten) ma te same reflektory.

Podziel sie swoimi informacjami. Podaj modele samochodow posiadajace symetryczne zespolone lampy.

 

Mowie, sam fotel zaimportowac..... :P

 

którzy tak sprowadzali auto: wtopa na 6000 do 10000 zł.

 

Ja, operacja nieco w inna strone, znam ludzi ktorzy bedac na kontrakcie w Szwecji kupili Volvo, a po ukonczeniu kontraktu firma sama zapakowala pojazd i przywiozla do wskazanego miejsca w US.

Bez dodatkowych kosztow, z gwarancja.........

 

Jeśli kupili kilka, 2 -3, i byli amerykanami na kontrakcie dłużej jak 6 miesiący - po tym okresie należy zarejestrować auto w Szwecji, to jest możliwe takie załatwienie sprawy bo na pewno uzyskali zwolnienia z płatności podatków w USA i pewnie jeszcze dostali zwrot tzw VATu. Ale to zupełnie inna sytuacja niż tą którą się zajmujemy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...