Jump to content

podwyższenie i plastiki na błotniki


ciumpa
 Share

Recommended Posts

Witam

Planuje podniesć swojego forka o 5 cm - dlaczego , a no bo fajnie bedzie wygladał ot i powód :) znalazłem na allegro dystanse pod amortyzatory 2'' koszt to około 700 zł .generalnie operacja łatwa , kilka srób i gotowe,modyfikacje podniosą auto ale jak sie do tego mają pozostałe elementy zawieszenia? czy przy tych 5cm nic wiecej nie trzeba zmieniać ? Druga sprawa to plastikowe nakładki na błotniki fajnie wyglądają i zawsze trochę będą chronić ja będę latał po kszaczorach .Gdzie takie kupić i jaka cena ?

d5e8bd60c57829f6.jpg

Edited by ciumpa
Link to comment
Share on other sites

Podniesienie karoserii aż o 5 cm (dla auta typu Forester 5 cm to "aż", dla LandCruisera 5 cm to "tylko") wymusi korektę geometrii z przodu i z tyłu - wachacze lekko "opadną" i trzeba będzie skorygować pochylenie osi piasty.

Może się też okazać, że osłony przegubów będą częściej padać, bo pracować będą w pozycji mocno wygiętej.

Jak taki zabieg zniosą przeguby zewnętrzne, szczególnie z przodu - ciężko powiedzieć, ale szczęśliwe nie będą

 

Nie podnosiłbym Forestera o więcej niż 20-25mm jeśli oryginalne zawieszenie ma pozostać i być bezawaryjne.

Tu masz link do zestawu 1" z USA. Wygląda solidnie:

http://www.subtle-solutions.com/product_info.php?cPath=21_24_76_87&products_id=97

Link to comment
Share on other sites

faktycznie wygląda solidnie , a czy w Polsce nikt tego nie jest w stanie zrobic ? szkoda ,ze tak biednie u nas z fachowcami od takich drobiazgów.Masz rację 5 cm to sporo , dla forka 2,5 cm wystarczy to i tak wysoko , a co z nakładkami na błotniki ? czy cos takiego maja w ASO ? modele Hubertus miały to w standarcie

Edited by ciumpa
Link to comment
Share on other sites

Myślę, że problem z zestawami nie leży w tym, że brak fachowców. 95% właścicieli Forestera uważa, że 190 mm prześwitu wystarcza i pewnie mają rację. Dla pozostałych 5% jest niewielki rynek na to. Z drugiej strony każdy tokarz/ferezer mający głowę na karku i suwmiarkę dorobi takie dystanse o dowolnej rozsądnej grubości. Kwestia ceny za zestaw, bo dobre aluminium jest drogie, obróbka na precyzyjnej maszynie też, więc ten zestaw z USA, uszyty na miarę do Forestera nie wydaje się być szczególnie drogi...

O nakładki pytałbym w ASO....i szukał na ebaYu

Link to comment
Share on other sites

Lepiej założyć taką nakładkę czy zamienić amortyzatory na KYB i sprężyny IRONMAN? Co jest lepsze dla samochodu? Prześwit wzrasta wtedy o własnie 25mm bodajże.

Link to comment
Share on other sites

Druga sprawa to plastikowe nakładki na błotniki fajnie wyglądają i zawsze trochę będą chronić ja będę latał po kszaczorach .Gdzie takie kupić i jaka cena ?

 

1000-1200 zł w ASO w zależności od tego czy będą w EU czy trzeba sprowadzać z JP. Używki rzadko są na Allegro a jak już się trafią to nikt nie zdemontuje ich i nie sprzeda oddzielnie, opcja jest taka że kupisz albo z drzwiami albo razem w komplecie z resztą plastików (zderzaki etc.). Przynajmniej mi się nie udało i odpuściłem temat. Nie szukaj też żadnych zamienników ani uniwersalnych nakładek bo to nieporozumienie. BTW jak jeździsz po krzakach i kamlotach to te osłony naprawdę pomagają - mi od odprysków na przodzie wchodzi ruda :/

Link to comment
Share on other sites

no super doinwestowany ...... podaj jakis namiar na ta osobę .extrim taki jak na foto mnie nie interesuje , chce tylko podnieśc troszkę.

P.S a co do nakładek na błotniki to napisałem do ASO Koper W-wa i w odp dostałem :

blacharstwo@koper.subaru.pl<blacharstwo@koper.subaru.pl>;

Witam,

 

 

Niestety jak 2 lata temu próbowałem je sprowadzić to były już nieosiągalne.

 

 

Pozdrawiam Romanski Piotr

Edited by ciumpa
Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Jeśli chodzi o podnoszenie Forestera 2.5cm to w sam raz, 5 cm staje się już trochę ryzykowne. W USA niektórzy podwyższają Forki o 5cm bez przeróbek zawieszenia ale trzeba pamiętać że to USA. Jeśli chodzi o dystanse do podnoszenia całego zawieszenia można je pospawać:

http://offroadsubarus.com/showthread.php?t=595

Fachowiec zrobi to na tyle solidnie że nie będzie strachu jeździć, ale musi to być zrobione naprawdę porządnie.

Link to comment
Share on other sites

Firma SUMO podnosi jeszcze więcej, ale to wymaga już zmian w zawieszeniu. Pytanie tylko czy ma to sens, tak duży prześwit przydaje się przy koleinach, najbardziej Forestera ogranicza wykrzyż, wiec tak naprawdę nie będzie to samochód do extremy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...