ciumpa Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 (edytowane) Witam Planuje podniesć swojego forka o 5 cm - dlaczego , a no bo fajnie bedzie wygladał ot i powód znalazłem na allegro dystanse pod amortyzatory 2'' koszt to około 700 zł .generalnie operacja łatwa , kilka srób i gotowe,modyfikacje podniosą auto ale jak sie do tego mają pozostałe elementy zawieszenia? czy przy tych 5cm nic wiecej nie trzeba zmieniać ? Druga sprawa to plastikowe nakładki na błotniki fajnie wyglądają i zawsze trochę będą chronić ja będę latał po kszaczorach .Gdzie takie kupić i jaka cena ? Edytowane 12 Czerwca 2013 przez ciumpa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grs Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 podpinam się pod ten wątek, myslałem o podobnej operacji a tych poszerzeń szukam i szukam i znaleźć nie mogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Podniesienie karoserii aż o 5 cm (dla auta typu Forester 5 cm to "aż", dla LandCruisera 5 cm to "tylko") wymusi korektę geometrii z przodu i z tyłu - wachacze lekko "opadną" i trzeba będzie skorygować pochylenie osi piasty. Może się też okazać, że osłony przegubów będą częściej padać, bo pracować będą w pozycji mocno wygiętej. Jak taki zabieg zniosą przeguby zewnętrzne, szczególnie z przodu - ciężko powiedzieć, ale szczęśliwe nie będą Nie podnosiłbym Forestera o więcej niż 20-25mm jeśli oryginalne zawieszenie ma pozostać i być bezawaryjne. Tu masz link do zestawu 1" z USA. Wygląda solidnie: http://www.subtle-solutions.com/product_info.php?cPath=21_24_76_87&products_id=97 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciumpa Opublikowano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 (edytowane) faktycznie wygląda solidnie , a czy w Polsce nikt tego nie jest w stanie zrobic ? szkoda ,ze tak biednie u nas z fachowcami od takich drobiazgów.Masz rację 5 cm to sporo , dla forka 2,5 cm wystarczy to i tak wysoko , a co z nakładkami na błotniki ? czy cos takiego maja w ASO ? modele Hubertus miały to w standarcie Edytowane 12 Czerwca 2013 przez ciumpa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Myślę, że problem z zestawami nie leży w tym, że brak fachowców. 95% właścicieli Forestera uważa, że 190 mm prześwitu wystarcza i pewnie mają rację. Dla pozostałych 5% jest niewielki rynek na to. Z drugiej strony każdy tokarz/ferezer mający głowę na karku i suwmiarkę dorobi takie dystanse o dowolnej rozsądnej grubości. Kwestia ceny za zestaw, bo dobre aluminium jest drogie, obróbka na precyzyjnej maszynie też, więc ten zestaw z USA, uszyty na miarę do Forestera nie wydaje się być szczególnie drogi... O nakładki pytałbym w ASO....i szukał na ebaYu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Lepiej założyć taką nakładkę czy zamienić amortyzatory na KYB i sprężyny IRONMAN? Co jest lepsze dla samochodu? Prześwit wzrasta wtedy o własnie 25mm bodajże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Myślę, że bez różnicy, gdy lift jest tylko/aż o 25 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ingolstad Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Druga sprawa to plastikowe nakładki na błotniki fajnie wyglądają i zawsze trochę będą chronić ja będę latał po kszaczorach .Gdzie takie kupić i jaka cena ? 1000-1200 zł w ASO w zależności od tego czy będą w EU czy trzeba sprowadzać z JP. Używki rzadko są na Allegro a jak już się trafią to nikt nie zdemontuje ich i nie sprzeda oddzielnie, opcja jest taka że kupisz albo z drzwiami albo razem w komplecie z resztą plastików (zderzaki etc.). Przynajmniej mi się nie udało i odpuściłem temat. Nie szukaj też żadnych zamienników ani uniwersalnych nakładek bo to nieporozumienie. BTW jak jeździsz po krzakach i kamlotach to te osłony naprawdę pomagają - mi od odprysków na przodzie wchodzi ruda :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Ciumpa, znam osobę w woj. dolnośląskim, która mogłaby Ci pomóc: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciumpa Opublikowano 13 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (edytowane) no super doinwestowany ...... podaj jakis namiar na ta osobę .extrim taki jak na foto mnie nie interesuje , chce tylko podnieśc troszkę. P.S a co do nakładek na błotniki to napisałem do ASO Koper W-wa i w odp dostałem : blacharstwo@koper.subaru.pl<blacharstwo@koper.subaru.pl>; Witam, Niestety jak 2 lata temu próbowałem je sprowadzić to były już nieosiągalne. Pozdrawiam Romanski Piotr Edytowane 13 Czerwca 2013 przez ciumpa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekM461 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Witam Jeśli chodzi o podnoszenie Forestera 2.5cm to w sam raz, 5 cm staje się już trochę ryzykowne. W USA niektórzy podwyższają Forki o 5cm bez przeróbek zawieszenia ale trzeba pamiętać że to USA. Jeśli chodzi o dystanse do podnoszenia całego zawieszenia można je pospawać: http://offroadsubarus.com/showthread.php?t=595 Fachowiec zrobi to na tyle solidnie że nie będzie strachu jeździć, ale musi to być zrobione naprawdę porządnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Na Litwie podwyższają Forestery o 7-9 cm. Ciumpa masz PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekM461 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Firma SUMO podnosi jeszcze więcej, ale to wymaga już zmian w zawieszeniu. Pytanie tylko czy ma to sens, tak duży prześwit przydaje się przy koleinach, najbardziej Forestera ogranicza wykrzyż, wiec tak naprawdę nie będzie to samochód do extremy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się