Skocz do zawartości

Nie Kręci rozrusznik w FORKU 99r.


monard788

Rekomendowane odpowiedzi

Po zgaszeniu auta i po ponownej próbie odpalenia, wsiadam, przekręcam kluczyk w pozycję pierwszą, wszystko gra, przekręcam na rozrusznik, jest cyk gdzieś pod deską rozdzielczą, natomiast nie kręci. Po przekreceniu z 30 razy załapał zapalił zgasiłem zapaliłem z 5 razy od strzała pomyśałem że coś pewnie nie łączyło , przejechałem 5 km, postawiłem auto za chwile chciałem odpalic i to samo za może 15 razym załapał. Panowie co to może być??Dodam że akumulator jest nowy ma z 3 miesiące i jest w 100% sprawny ja podejrzewam centralke imobilajzera tylko pytanie czy ona może odcinać prąd na akumulator? Czy ona działa jak w innych autach nie daje tylko prądu na aparat zapłonowy a rozrusznik powinnien normalnie kręcić? Jeśli ktoś sie z takim czymś spotkał to prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj stuknąć czymś np. trzonkiem młotka w rozrusznik w momencie kiedy nie chce się odezwać. Skoro coś tyka a nie kręci to znaczy ,że automat wyrzuca a silnik rozrusznika nie kręci. Jeżeli stuknięcie pomoże ,to zawieszają się szczotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Forku (również 99 r.) były podobne objawy. Pomogło wymontowanie rozrusznika, rozebranie go, wyczyszczenie ze starego smaru i brudu, delikatne przesmarowanie oraz wyczyszczenie styków kabli, które są doprowadzone do rozrusznika. Działa teraz bezproblemowo za każdym przekręceniem kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak: stacyjka włącza przekaźnik, przekaźnik uruchamia elektromagnes (na rozruszniku), elektromagnes włącza rozrusznik.

Jeśli po przekręceniu stacyjki za każdym razem słyszysz "cyk", to przekaźnik (a przynajmniej jego elektromagnes) działa.

Sprawdzić trzeba:

- dojście napięcia do przekaźnika

- doście napięcia z przekaźnika do elektromagnesu

- stan elektromagnesu

- stan szczotek na rozruszniku

Osłuchanie samego elektromagnesu też jest dość łatwe, bo jest on na górze.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Forku (również 99 r.) były podobne objawy. Pomogło wymontowanie rozrusznika, rozebranie go, wyczyszczenie ze starego smaru i brudu, delikatne przesmarowanie oraz wyczyszczenie styków kabli, które są doprowadzone do rozrusznika. Działa teraz bezproblemowo za każdym przekręceniem kluczyka.

Ja bym obstawiał właśnie taką przyczynę problemów. W kilku innych autach problemem był trzpień elektromagnesu, który z czasem obrasta brudem i klinuje się w tulei cewki. Po wymontowaniu zapina się takiego na wiertarkę i czyści papierem ściernym na obrotach.

Czasem domorośli fachmani smarują zębatki i prowadnicę bendixu, co tylko potęguje zbieranie się tam brudu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...