pit87 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 (edytowane) Witam. Czy ktoś wykonywał konserwację podwozia u legusia?? na własną rekę?? myślałem nad piaskowaniem i konserwacją w zakładzie. Lecz chyba podejmę się tego zadania sam bo kto inny jak my sami nie zadbamy lepiej o nasze Subarki Na co zwrócić największą uwagę?? jakie specyfiki polecacie ?? czyszczenie szczotami drucianymi wiertarka, szylifierka itp. Bawić się w ocynk w sprayu?? czy można gdzieś dostać tylne chlapacze do legacy II 94r sedan i osłone nadkoli ?? Edytowane 11 Czerwca 2013 przez pit87 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PILOTZOLSZTYNA Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Podłączam się do tematu konserwacja rzecz ważna zwłaszcza w starszych autach w poprzednim (nie Subaru) robiłem w ten sposób, że czyściłem wszystko dokumentnie ale broń cię panie Boże szczotki druciane (zniszczysz resztę istn. zabezpieczenia) drobny papierek, skrobak, potem wszystko odtłuścić rozpuszczalnikiem drobne naprawki minia bądź coś innego następnie dobry środek (poprzednio bitex) ale z racji lepszej marki coś lepszego trzeba poszukać i tu jak się zdecyduję to wpisze powłoka musi być trochę elastyczna również przy zimnych temperaturach pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 (edytowane) są takie preparaty w aerozolu z długa rurką które wprowadza się w progi i konserwuje je od środka przez otwory przez które potrafi się dostać woda i niszczy je od wewnątrz Edytowane 18 Czerwca 2013 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzala Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 jesli chodzi o podwozie, progi, ogólnie powierzchnie otwarte - to najskuteczniej piaskowanie i na to podkład epoksydowy i w zaleznosci od oczekiwań albo lakier nawierzchniowy albo preparat bitumiczny lub na bazie żywic i kauczuku do podwozi typu baranek (polecam 2w1) Oczywiście nanosic zarówno podkład jaki i warstwy wierzchnie (zamykające) pistoletem natryskowym. Można zamiast piaskowania zastosowac metodę ręcznego mechanicznego usunięcia lużnych powłok + czyszczenie z rdzy (nie stosować tarcz i końcówek drucianych na wiertarke i szlifierkę, jedynie tarcze z papierem) + odtłuszczenie+ i na to cieńiutko podkład reaktywny, odcięcie podkładem akrylowym a potem jak wyżej wg uznania i oczekiwań wizulanych danego elementu. Środki typu żywica brunox czy podkład unikor też teoretycznie dają radę ale jak ma być porządnie i na dłuższą chwilę to odradzam bo roboczochłonność podobna do pierwszej opisanej metody. Ogólnie farby podkładowe to oczywiście tylko dwuskładnikowe pod pistolet. Jesli chodzi i preparaty bitumiczne bądź na bazie żywic i kauczuku (2w1) to nanosić nalezy kilkoma cienkimi warstwami i pozostawiać do odparowania, naniesienie pojedynczej grubej warstwy nie jest wskazane i może skutkować odpadaniem zabepieczenia czy łuszczeniem. Co do profili zamkniętych to dostępna jest szeroka gama wosków i tutaj trzeba po prostu wprowadzac to w profile pod znacznym cisnieneim w postaci mgiełki i umożliwić ulatnianie się gazów tj. wyjąć wszystkie zaslepki lub udrożnić kanały w profilach podczas wykonywanie zabezpieczenia. W przypadku profili zamkniętych im wyższa temperatura tym lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PILOTZOLSZTYNA Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 jak wyżej zgadzam sie w zupełności jako środek "kończący " wybrałem baranek firmy WURTH - polecił znajomy lakiernik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się