Jump to content

pada mi wiskoza:(


slonex
 Share

Recommended Posts

Panowie doradzcie mi co robic.

Pada mi wiskoza w moim forku 2,5l automat.

W ASO doradzili mi wymiane całej skrzyni, bo ponoc ciezko sie do tego dobrać i wymienic sama wiskoze.

Gdzie ew szukac pomocy, nie chce oddawac auta w rece partacza co wiecej zepsuje niz naprawi.

Z kosztami sie oczywiscie licze.

Link to comment
Share on other sites

Pada mi wiskoza w moim forku 2,5l automat.
Nie ma wiskozy w automacie Subaru .
W ASO doradzili mi wymiane całej skrzyni, bo ponoc ciezko sie do tego dobrać i wymienic sama wiskoze.
:facepalm: ... no chyba ,że coś przekręciłeś.
Link to comment
Share on other sites

Nie ma wiskozy w automacie Subaru .

 

to co mi padło bo juz teraz zglupialem? :)

objawy jak przy padnietej wiskozie: kola na max w prawo lub lewo i czuc przeskakiwanie.

Edited by slonex
Link to comment
Share on other sites

W automacie za napęd na cztery koła odpowiada sprzęgło płytkowe , które mocniej lub słabiej dopina tylną oś w zależności od zaistniałych warunków. Napisz może jakie są objawy, a ktoś tutaj na pewno doradzi Ci co z tym robić bądź gdzie się udać. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Miałem klienta co miał nonstop spięte na sztywno. Na Bajecznej wymienili jakiś zaworek za 500zł i po problemie. Tutaj przyczyna może być taka sama, ale bez diagnozy się nie obejdzie.

Link to comment
Share on other sites

Objawy takie jak napisałem, na max skreconych kołach czuć wyraźne przeskakiwanie i chrobotanie z tyłu. Najbardziej słyszalne podczas cofania.

Pozatym auto jezdzi i nic go nie boli, żadnych niepokojacych huków/stuków itp.

Edited by slonex
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Miałem to samo trzeba wymienić lub zregenerować wisko wymienić należy rownież lozyska jedno w wiskozie i chyba 2 lub 3 w skrzyni pozdrawi

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się pod temat.

 

Ewidentnie wiskoza u mnie doczłapała do końca swych dni (żeby nie było - skrzynia manualna). Objawy wiadome - po nagrzaniu (powiedzmy minimum 30-60min jazdy szybszej niż po mieście) przy skrętach słychać stuki i czuć opory. Moje pytanie - czym grozi jazda z takim wisko? W trasie nic złego się nie dzieje, na rondach też nic nie czuje niepokojącego.. Zapytany mechanik biegły w Subaru twierdzi,że można z tym jeździć. Ma racje?

Link to comment
Share on other sites

slonex: w ASO tak Ci doradzili bo się mniej narobią a więcej zarobią, zmień ASO na takie które postawi diagnozę i wyceni naprawę

 

yanas: jeśli będziesz jeździł tak że nie będzie stukać to ok, ale tego uniknąć się nie da chociażby przy manewrach, a przy ciągłym spięciu, może nie szybko (ja z padniętą visco jeździłem kilka tys. km), ale kiedyś coś się ukręci

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

Też mam problem z wiskozą i mogę podpowiedzieć tyle, że należy ją wymienić/zregenerować ... przy czym wiskozy ze skrzyń 5MT są takie same :)

 

Parkowanie się "na trzy" już mnie wpienia :P

Link to comment
Share on other sites

wiskozy ze skrzyń 5MT są takie same

to jest dobry news, że można zastosować wisko z Turbo do NA, i do tego z różnych roczników !

Link to comment
Share on other sites

to jest dobry news, że można zastosować wisko z Turbo do NA, i do tego z różnych roczników !

No nie do końca, o ile pamiętam Maras pytał się mnie jaki dekiel jest na "dupce" skrzyni - bo są dwa modele.

Link to comment
Share on other sites

No fajnie,że pasuje, tylko podaży używanych wiskoz (bez skrzyni) w dobrym stanie (małym przebiegiem) chyba nie ma..

Link to comment
Share on other sites

to jest dobry news, że można zastosować wisko z Turbo do NA, i do tego z różnych roczników !

No nie do końca, o ile pamiętam Maras pytał się mnie jaki dekiel jest na "dupce" skrzyni - bo są dwa modele.

Hm ciekawe, bo to info o ile wiem właśnie od Marasa...

trzeba wyjaśnić.

Link to comment
Share on other sites

No fajnie,że pasuje, tylko podaży używanych wiskoz (bez skrzyni) w dobrym stanie (małym przebiegiem) chyba nie ma..

Jak nie uda się znaleźć to możesz jeszcze spróbować jak sugerowała Aga zregenerować, koszt regeneracji to ok. 800zł czyli z grubsza tyle co używki. Ja na używce w takiej cenie jeżdżę już ponad 20 tys. km. Fabryczna wytrzymała jakieś 110 tys. km więc można powiedzieć że jak na używce/regenerowanej przejedziesz 40 tys. km to już się opłaciło bo nowa kosztuje chyba coś koło 2400zł.

Pozostaje niepewność czy taka wiskoza faktycznie spina, ale to da się sprawdzić.

 

Tak się zastanawiam czy gdyby ktoś chciał się raz na zawsze pozbyć problemów z wiskozą, kosztem jej funkcjonalności, czy nie można by zdegenerować, czyli zepsuć ją ręcznie w taki sposób żeby była rozpięta/otwarta.

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

nie bedziesz jezdzil bez wiskozy to nie land rover gdzie takie operacje sa dokonywane, najlepiej zregenerowac i miec gwarancje na 3 lata jak to ja uczyniłem, nie wiadomo w jakim stanie kupisz, mam sasiadke która ma takiego samego forka jak ja i przejechała 50 tys tylko i jej padła, po prostu normalna rzecz jak zmęczenie materiału, tak samo mój mechanik przez ostatnie 5 lat miał moze 3 wiskozy a w tym roku 2 x wiecej już zrobił

Link to comment
Share on other sites

to jest dobry news, że można zastosować wisko z Turbo do NA, i do tego z różnych roczników !

No nie do końca, o ile pamiętam Maras pytał się mnie jaki dekiel jest na "dupce" skrzyni - bo są dwa modele.

Hm ciekawe, bo to info o ile wiem właśnie od Marasa...

trzeba wyjaśnić.

 

Maras ma oczywiscie racje , sa dwa rodzaje wiskozy pomijajac STI , i DCCD , jedne do roku 98-99 , drugie po 99, ale owszem sa zamienne z modeli turbo i N/A :) i mozna je trwale regenerowac z bardzo dobrym skutkiem , a wrecz tak zregenerowac , aby zamiast seryjnych 4kgf , miała np. 6 , czy nawe 10kgf :)

Link to comment
Share on other sites

Edwin, z tego wynika, że jednak do mnie wiskoza z Forka Sturbo nie podejdzie?

konkretnie chodzi o wsadzenie wisko z Sturbo MY2001 do OBK 2.5 MY2004.

Link to comment
Share on other sites

dobra dobra wy tu pitu pitu, a nikt tu madry o automacie nie pisze, jest tu ktos kto ogarnia temat w skrzyni automatycznej??

Bo ja juz objezdzilem pol slaska i nikt nic nie wie, jak widza subaru to uciekaja.

Edited by slonex
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...