slonex Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Panowie doradzcie mi co robic. Pada mi wiskoza w moim forku 2,5l automat. W ASO doradzili mi wymiane całej skrzyni, bo ponoc ciezko sie do tego dobrać i wymienic sama wiskoze. Gdzie ew szukac pomocy, nie chce oddawac auta w rece partacza co wiecej zepsuje niz naprawi. Z kosztami sie oczywiscie licze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Pada mi wiskoza w moim forku 2,5l automat. Nie ma wiskozy w automacie Subaru . W ASO doradzili mi wymiane całej skrzyni, bo ponoc ciezko sie do tego dobrać i wymienic sama wiskoze. ... no chyba ,że coś przekręciłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonex Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 (edytowane) Nie ma wiskozy w automacie Subaru . to co mi padło bo juz teraz zglupialem? objawy jak przy padnietej wiskozie: kola na max w prawo lub lewo i czuc przeskakiwanie. Edytowane 11 Czerwca 2013 przez slonex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 W automacie za napęd na cztery koła odpowiada sprzęgło płytkowe , które mocniej lub słabiej dopina tylną oś w zależności od zaistniałych warunków. Napisz może jakie są objawy, a ktoś tutaj na pewno doradzi Ci co z tym robić bądź gdzie się udać. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Miałem klienta co miał nonstop spięte na sztywno. Na Bajecznej wymienili jakiś zaworek za 500zł i po problemie. Tutaj przyczyna może być taka sama, ale bez diagnozy się nie obejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonex Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 (edytowane) Objawy takie jak napisałem, na max skreconych kołach czuć wyraźne przeskakiwanie i chrobotanie z tyłu. Najbardziej słyszalne podczas cofania. Pozatym auto jezdzi i nic go nie boli, żadnych niepokojacych huków/stuków itp. Edytowane 11 Czerwca 2013 przez slonex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbd Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Miałem to samo trzeba wymienić lub zregenerować wisko wymienić należy rownież lozyska jedno w wiskozie i chyba 2 lub 3 w skrzyni pozdrawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Miałem to samo trzeba wymienić lub zregenerować wisko wymienić należy rownież lozyska jedno w wiskozie i chyba 2 lub 3 w skrzyni pozdraw a w AT też pomoże..? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbd Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 w at nie ma wisko ja mam reczna i dlatego ale objawy mialem takie same Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 w at nie ma wisko Właśnie. Proponuję przeczytać cały wątek,wtedy wszystko będzie jasne.Chyba,że to euforia po naprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbd Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 euforia!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Podepnę się pod temat. Ewidentnie wiskoza u mnie doczłapała do końca swych dni (żeby nie było - skrzynia manualna). Objawy wiadome - po nagrzaniu (powiedzmy minimum 30-60min jazdy szybszej niż po mieście) przy skrętach słychać stuki i czuć opory. Moje pytanie - czym grozi jazda z takim wisko? W trasie nic złego się nie dzieje, na rondach też nic nie czuje niepokojącego.. Zapytany mechanik biegły w Subaru twierdzi,że można z tym jeździć. Ma racje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) slonex: w ASO tak Ci doradzili bo się mniej narobią a więcej zarobią, zmień ASO na takie które postawi diagnozę i wyceni naprawę yanas: jeśli będziesz jeździł tak że nie będzie stukać to ok, ale tego uniknąć się nie da chociażby przy manewrach, a przy ciągłym spięciu, może nie szybko (ja z padniętą visco jeździłem kilka tys. km), ale kiedyś coś się ukręci Edytowane 9 Lipca 2013 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Też mam problem z wiskozą i mogę podpowiedzieć tyle, że należy ją wymienić/zregenerować ... przy czym wiskozy ze skrzyń 5MT są takie same Parkowanie się "na trzy" już mnie wpienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 wiskozy ze skrzyń 5MT są takie same to jest dobry news, że można zastosować wisko z Turbo do NA, i do tego z różnych roczników ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 to jest dobry news, że można zastosować wisko z Turbo do NA, i do tego z różnych roczników ! No nie do końca, o ile pamiętam Maras pytał się mnie jaki dekiel jest na "dupce" skrzyni - bo są dwa modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 No fajnie,że pasuje, tylko podaży używanych wiskoz (bez skrzyni) w dobrym stanie (małym przebiegiem) chyba nie ma.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 to jest dobry news, że można zastosować wisko z Turbo do NA, i do tego z różnych roczników ! No nie do końca, o ile pamiętam Maras pytał się mnie jaki dekiel jest na "dupce" skrzyni - bo są dwa modele. Hm ciekawe, bo to info o ile wiem właśnie od Marasa... trzeba wyjaśnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) No fajnie,że pasuje, tylko podaży używanych wiskoz (bez skrzyni) w dobrym stanie (małym przebiegiem) chyba nie ma.. Jak nie uda się znaleźć to możesz jeszcze spróbować jak sugerowała Aga zregenerować, koszt regeneracji to ok. 800zł czyli z grubsza tyle co używki. Ja na używce w takiej cenie jeżdżę już ponad 20 tys. km. Fabryczna wytrzymała jakieś 110 tys. km więc można powiedzieć że jak na używce/regenerowanej przejedziesz 40 tys. km to już się opłaciło bo nowa kosztuje chyba coś koło 2400zł. Pozostaje niepewność czy taka wiskoza faktycznie spina, ale to da się sprawdzić. Tak się zastanawiam czy gdyby ktoś chciał się raz na zawsze pozbyć problemów z wiskozą, kosztem jej funkcjonalności, czy nie można by zdegenerować, czyli zepsuć ją ręcznie w taki sposób żeby była rozpięta/otwarta. Edytowane 9 Lipca 2013 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbd Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 nie bedziesz jezdzil bez wiskozy to nie land rover gdzie takie operacje sa dokonywane, najlepiej zregenerowac i miec gwarancje na 3 lata jak to ja uczyniłem, nie wiadomo w jakim stanie kupisz, mam sasiadke która ma takiego samego forka jak ja i przejechała 50 tys tylko i jej padła, po prostu normalna rzecz jak zmęczenie materiału, tak samo mój mechanik przez ostatnie 5 lat miał moze 3 wiskozy a w tym roku 2 x wiecej już zrobił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 to jest dobry news, że można zastosować wisko z Turbo do NA, i do tego z różnych roczników ! No nie do końca, o ile pamiętam Maras pytał się mnie jaki dekiel jest na "dupce" skrzyni - bo są dwa modele. Hm ciekawe, bo to info o ile wiem właśnie od Marasa... trzeba wyjaśnić. Maras ma oczywiscie racje , sa dwa rodzaje wiskozy pomijajac STI , i DCCD , jedne do roku 98-99 , drugie po 99, ale owszem sa zamienne z modeli turbo i N/A i mozna je trwale regenerowac z bardzo dobrym skutkiem , a wrecz tak zregenerowac , aby zamiast seryjnych 4kgf , miała np. 6 , czy nawe 10kgf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Edwin, z tego wynika, że jednak do mnie wiskoza z Forka Sturbo nie podejdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccwrc Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 No fajnie,że pasuje, tylko podaży używanych wiskoz (bez skrzyni) w dobrym stanie (małym przebiegiem) chyba nie ma.. Z tego co widzę regenerowana kosztuje 600zł, dają 3 lata gwarancji bez limitu km. http://allegro.pl/wiskoza-subaru-sprzeglo-wiskozowe-4x4-36m-gwar-i3359547911.html O to chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Edwin, z tego wynika, że jednak do mnie wiskoza z Forka Sturbo nie podejdzie? konkretnie chodzi o wsadzenie wisko z Sturbo MY2001 do OBK 2.5 MY2004. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonex Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) dobra dobra wy tu pitu pitu, a nikt tu madry o automacie nie pisze, jest tu ktos kto ogarnia temat w skrzyni automatycznej?? Bo ja juz objezdzilem pol slaska i nikt nic nie wie, jak widza subaru to uciekaja. Edytowane 9 Lipca 2013 przez slonex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się