Skocz do zawartości

Forester 2.0D 2010r. haczące biegi


masaaj

Rekomendowane odpowiedzi

Tuż po upływie gwarancji (3 tygodnie) podczas jazdy na trasie nagle nie mogłem wyrzucić 4. biegu, żeby wbić 5kę. Lewarek poruszał się do przodu o parę cm, ale nie przechodził na luz. Auto na 4ce jechało, po parunastu kilometrach odpuściło, mogłem wrzucić każdy bieg. Po kilku kilometrach znowu to samo. Na drugi dzień do warsztatu (bo assistance nie wziął auta w którym w tym momencie biegi wchodziły), po drodze raz lekko przychaczyło przy próbie zrzucenia z 4ki, raz przy próbie przejścia z 2ki na 3kę.

Sprzęgło bierze ładnie górą i ma wgrany najnowszy soft.

Autko ma raptem prześmigane 55 tys km i nie było katowane ani w terenie, ani sportową jazdą. Do tej pory też w żadnym z aut (a miałem kilka, w tym także starą saabinę z rozsypującą się skrzynią, na której zrobiłem jeszcze 100 tys. km) nic takiego mi się nie działo, nigdy nie zakatowałem skrzyni ani w VW, ani w Saabie, ani w Volvo a każdym robiłem po 150-200 tys km.

Na razie ASO w ramach wstępnych oględzin wykluczył problemy z cięgnami między lewarkiem a skrzynią, a zarazem potwierdził usterkę haczenia biegów. Jutro mają mi napisać, co chcą robić dalej i czy się na to zgadzam (znaczy przynajmniej potrójne "nic a la subaru" na wstępie).

Zgadzać się od razu na rozkładanie skrzyni?

Zdarzyło się Wam coś podobnego, zwłaszcza przy tak niskim przebiegu??? W dodatku autko jest ściągnięte przez szwedzkiego importera, więc negocjacje w sprawie rękojmi mają znikomą szansę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma wspolnego olej z usterka czysto mechaniczna .

 

a no to , że czasem jakaś "czysto mechaniczna" :rolleyes: część wypływa z olejem lub osadza się na korku a po kolorze/zużyciu oleju można coś wywnioskować np. czy jest ...czysto mechanicznie w środku.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam spotkałem się z podobnym problemem a mianowicie problem ten dotyczył cieżko wchodzącej trójki i czwórki. Sprzęgło bralo ok a biegi haczyły i ciężko wchodziły. wymiana oleju nie pomogła regulacja linek też. regulowano także skok sprzegła na pompce sprzęgłowej ale i to nie przyniosło skutku... na koniec została rozebrana skrzynia biegów i wymieniono synchronizatory i problem się rozwiązal... pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...