Jump to content

Naprawa gwarancyjna


jan marcin
 Share

Recommended Posts

Proszę o informację

Kilka dni temu kupiłem przez polskiego pośrednika (handlarza) samochód SUBARU IMPREZA 1.5, od salonu samochodowego SUBARU w Niemczech, Salon ten zarejestrował pojazd 30.11.2011 roku, przebieg tego auta, który nabyłem to 75 kilometrów (auto nie posiada jeszcze pierwszego przeglądu). Niestety w drodze powrotnej po dokonaniu formalności, przestał pracować jeden cylinder, a silnik przełączył się w tryb awaryjnej pracy. Czy w takim przypadku istnieje jakaś, obowiązująca ten pojazd gwarancja techniczna, która umożliwi jego naprawę. Albo czy istnieje jakakolwiek obowiązująca gwarancja producenta tego pojazdu?

Z poważaniem

Użytkownik nie w pełni sprawnego SUBARU

Link to comment
Share on other sites

Gwarancja obejmuje cala europe. jesli naprawiasz w innym kraj niz kraj zakupu moga byc rozne procedury.

Reperacje we Francji (znam z moich wlasnych doswiadczen) jest na koszt subaru za zgoda importera kraju zakupu. Nie musisz placic za naprawę.

 

ZTCW w Polsce jest nieco inna polityka. Mozna naprawiac ale po uzyskaniu zgody importera i trzeba zapłacić za naprawę a dopiero potem ubiegać sie o zwrot w niemczech.

To jest opisane w warunkach gwarancji.

Gwarancja "przechodzi" na nowego wlasciciela.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za informacje

Nie rozumiałem tylko z instrukcji jednej kwestii, czy gwarancja jest albo na określony czas, albo na ilość przejechanych kilometrów. Po tym jak zadzwoniłem do serwisu w Jeleniej Górze z prośbą o informacje, jakaś niezbyt przyjemna pani, w tonie co najmniej „odpiernicz się niedouczony frajerze” udzieliła informacji że to jedno i drugie.

W takim razie mam jeszcze jedno pytanie, czy salon po numerze vin (to się chyba tak nazywa) numerze pojazdu, może sprawdzić kiedy był robiony ostatni w sieci subaru przegląd auta?

Link to comment
Share on other sites

czy gwarancja jest albo na określony czas, albo na ilość przejechanych kilometrów
koniec gwarancji nastepue w momencie przekroczenia jednego z limitow.

Jesli to salon Subaru a nie broker to powinien uznac gwarancje (nie jest istotny pośrednik). Możesz się skontaktować bezpośrednio z tym salonem bo to on ubiega się zgodę na naprawe u niemieckiego importera. Komu placiles za auto, posrednikowi czy salonowi? Najlepiej jednak zgłoś się bezpośrednio do SIPu i tam szukaj rady. Przedstaw dokładnie sprawę.

 

Mozna sprawdzic pod warunkiem ze przeglad byl zarejestrowany. We Francji różnie z tym bywa. Baza jest wspólna na cala Europe ZTCW

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję

Chciałem tylko sprawdzić otrzymaną informację gdyż, serwis Subaru „Ligęza” w Jeleniej Górze do którego dzwoniłem, poinformował mnie (a raczej ta niemiła Pani) że nie można sprawdzić i takiej bazy nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Kilka dni temu kupiłem przez polskiego pośrednika (handlarza) samochód SUBARU IMPREZA 1.5, od salonu samochodowego SUBARU w Niemczech

 

generalnie gwarantem jest sprzedawca ( faktura ) i najszybciej tam uzyska Pan info. ( kto płaci )

Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiałem tylko z instrukcji jednej kwestii, czy gwarancja jest albo na określony czas, albo na ilość przejechanych kilometrów

 

O ile pamiętam to Subaru daje gwarancję na 3 lata lub 100000 km. W zależności od tego co nastąpi wcześniej.

Aby utrzymać gwarancję przeglądy wykonuje się co 15000 lub rok w zależności od tego co nastąpi wcześniej.

Link to comment
Share on other sites

przestał pracować jeden cylinder, a silnik przełączył się w tryb awaryjnej pracy.

Widocznie tamte trzy so na stałym etacie, a ten jedyn zasuwał na umowę zlecenie. Jak im jeden odpad, to nie będą se urabiać korbowodów po łokcie. Pogadaj z Wałem ...znaczy ...przewodniczącym Solidarności.

 

mamusia

 

Link to comment
Share on other sites

Kiedy kupowałem nowego wolnego ssaka w salonie w Niemczech, tamtejszy dealer poinformował mnie, że gwarancja obejmuje całą Europę na jednolitych zasadach. Warunkiem jej utrzymania jest regularny i terminowy serwis w ASO przez 3 lata.

 

Raz nawet skorzystałem z takiej gwarancji, ale na lakier. SIP bez problemu uznał naprawę i pokrył jej koszt.

Link to comment
Share on other sites

Kiedy kupowałem nowego wolnego ssaka w salonie w Niemczech, tamtejszy dealer poinformował mnie, że gwarancja obejmuje całą Europę na jednolitych zasadach. Warunkiem jej utrzymania jest regularny i terminowy serwis w ASO przez 3 lata.

 

mówił prawdę..... :)

Link to comment
Share on other sites

Salon ten zarejestrował pojazd 30.11.2011 roku, przebieg tego auta, który nabyłem to 75 kilometrów (auto nie posiada jeszcze pierwszego przeglądu).

Jeżeli ta informacja jest prawdziwa (czyli, że faktycznie nie zrobiono przeglądu po roku) to samochód gwarancji nie ma. Jeżeli samochód kupiłeś prywatnie to sprzedawca obligatoryjnie udziela Ci 2 letniej rękojmi więc musisz do niego wystąpić o naprawę samochodu (rozumiem, że łańcuszek wygląda tak: dealer w DE->polski pośrednik-> Ty ?). Jeżeli kupiłeś samochód jako przedsiębiorca - jest gorzej, nie występujesz jako konsument i zostajesz z problemem...

Chciałem tylko sprawdzić otrzymaną informację gdyż, serwis Subaru „Ligęza” w Jeleniej Górze do którego dzwoniłem, poinformował mnie (a raczej ta niemiła Pani) że nie można sprawdzić i takiej bazy nie ma.

Pomijając obsługę podano Ci prawdziwą informację - niema paneuropejskiej bazy danych o samochodach Subaru. Poszczególni importerzy tworzą własne systemy informacji o swoich samochodach ale nie ma możliwości, żeby dealer z Polski jednym kliknięciem sprawdził historię auta w Hiszpanii...

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

No cóż, sytuacja jest dość ...dziwna.

1. Dealer w Niemczech powinien był dokonać przeglądu po 12 M-cach ( zgodnie z warunkami gwarancji ) . Zapomniał ?

2. Dalsze postępowanie zależy w znacznej mierze od tego, kto wystawił fakturę :

- jezeli podmiot w Polsce, to ... gwarancji fabrzcznej i tak nie ma ( bo sprzedano nowy samochod przez podmiot nieautoryzowany ).

- dealer w D - nalezy podjac kontakt i zadac naprawy.

W przypadku podmiotu w Polsce mozna odstapic od umowy ze wzgledu na wady ukryte ( tu: brak gwarancji ).

 

Inna droga: pisac do SIP z prosba o interwencje w SD w celu uznania gwarancji ( komplet dokumentow !).

 

Ps. - sorry - zniknely mi polskie czcionki :(

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...