Skocz do zawartości
Balcerek

Czasami pali sie check engine Forek 2.0x my03

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka,

jakoś z tydzien temu zapalił mi się check, podczas jazdy kiedy silnik był rozgrzany. wyłączyłem i włączylem silnik z 5 razy i kontrolka zgasła. po mniej więcej 200km wczoraj znowu sie zapalaliła, ponownie na ciepłym silniku. zrobiłem ten sam myk z wyłączaniem i włączaniem, pomogło, ale tylko na chwilę. w między czasie tzn. kilka dni temu założyłem do forka instalacje lpg i wczoraj zapalila sie podczas jazdy na lpg. pierwsze zapalenie miało miejsce jak jeszcze nie było instalacji w aucie. a więc chyba sonda lambda odpada, bo jak sie jedzie na gazie to komputer dostaje dane nie od sondy a od jej emulatora w instalacji?

 

różnicy w osiągach i w ogóle w pracy silnika przy zapalonej kontrolce nie zauważyłem...

w wątku FAQ czytałem o check engine czytałem, że można spiac przewody żeby odczytać błędy, ale tamten temat dotyczył chyba starszych autek i u mnie pod kierownicą nie widzę przewodow do zwarcia ze sobą. ale może są, wrzucam fotke jak to u mnie wyglada pod kierownica, moze ktoś dojrzy....

 

f1z5w7.jpg

 

Da się jakoś w domowych warunkach odczytać w tym aucie kody błędów?

Co jest najczęstszą przyczyną świecenia się check engin'u w takich forkach jak mój? pod maską sprawdziłem wężyki, które są widoczne od góry, liczyłem, że może któryś będzie przetarty/sparciały/pęknięty, ale niestety wszystkie wygladają ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie taką przyczyną jest czujnik spalania stukowego. Check zapala się kiedy chce i gaśnie kiedy chce, i tak od 50 tyś km. Nic więcej się nie dzieje, więc trochę szkoda mi 200 zł na nowy czujnik:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy sonda jest wpięta w lpg czy nie , bo jest spięta z komputerem silnika i jeżeli mieszanka jest nie taka jaka być powinna to komputer check wywali na desce. Myślę ,że coś lpg nie dostrojone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz model z obd II , tylko komputer zczyta bledy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy sonda jest wpięta w lpg czy nie , bo jest spięta z komputerem silnika i jeżeli mieszanka jest nie taka jaka być powinna to komputer check wywali na desce. Myślę ,że coś lpg nie dostrojone.

niestety, pierwszy raz check się zapalił jak jeszcze lpg nie bylo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup sobie interfejs ODB, np takie ba BT i z tą zabawką kody odczytujesz telefonem (program Torque na androida).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/bezprzewodowy-interfejs-elm-327-bluetooth-obd2-new-i3313809539.html

65zł z przesyłką ;)

 

przejechałem na lpg juz ponad 400km i dzisiaj jade do gaziarza na pierwsza regulacje, może On bedzie miał odpowiedni interfejs i mi sprawdzi co sie dzieje, a jak nie to sobie sprawie ten wynalazek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie palący się czasem CEL to był właśnie czujnik stukowy. Teoretycznie nie było objawów, ale po wymianie auto jakby płynniej jeździ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wczoraj byłem u gazownika na regulacji, miał urządzonko do diagnostyki, podpiął sie i wyskoczył tylko jeden błąd "czujnika poziomu paliwa".

trochę sie zdziwiłem, spotkał sie ktoś z czymś takim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W okresie zimy jadąć po sporych nierównościach zlodzone błoto pośniegowe itp. zapalił mi się check. Poziom paliwa był tuż przed rezerwą. Dokładnie ten sam błąd był co u Ciebie. Mam kabel=skasowałem.

Edytowane przez pekor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wczoraj byłem u gazownika na regulacji, miał urządzonko do diagnostyki, podpiął sie i wyskoczył tylko jeden błąd "czujnika poziomu paliwa".

trochę sie zdziwiłem, spotkał sie ktoś z czymś takim?

Stary kotlet ale może ktoś rozwiązał problem - mam identyczną sytuację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak miewam w swoim, zazwyczaj po jakimś ostrzejszym hamowaniu, czy zakręcie. Kasuję czasami wywali po 5 tys, czasami po 10, ale zazwyczaj w dłuższej trasie...TTTM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy jest zbyt mało benzyny w baku to może pojawić sie błąd dotyczący stanu paliwa które nie ubywa. Należy mieć chociaż ćwiartkę baku benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też to mam ale tylko po długiej jeździe na LPG jak nie dolewam benzyny...  komputer wariuje bo poziom paliwa w baku ten sam a kilometry lecą tyle ze na LPG. komp więc wariuje że coś z poziomem benzyny w baku nie tak i wywala błąd bodaj P1442 Fuel Level Sensor Circuit Range/Perf

jak do Chorwacji w zeszłym roku jechałem to chyba 6 razy wywaliło mi ten błąd, obd II + torque pro i wykasowany, też byłem u gazownika posprawdzał wszystko i nic nie zdiagnozował. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, jeśli w baku jest powyżej 1/4 stanu to błąd nie występuje. Sam niedawno ćwiczyłem temat. Należy wozić więcej paliwa = nie zatrze się pompa paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×