Balcerek

Czasami pali sie check engine Forek 2.0x my03

15 postów w tym temacie

Siemka,

jakoś z tydzien temu zapalił mi się check, podczas jazdy kiedy silnik był rozgrzany. wyłączyłem i włączylem silnik z 5 razy i kontrolka zgasła. po mniej więcej 200km wczoraj znowu sie zapalaliła, ponownie na ciepłym silniku. zrobiłem ten sam myk z wyłączaniem i włączaniem, pomogło, ale tylko na chwilę. w między czasie tzn. kilka dni temu założyłem do forka instalacje lpg i wczoraj zapalila sie podczas jazdy na lpg. pierwsze zapalenie miało miejsce jak jeszcze nie było instalacji w aucie. a więc chyba sonda lambda odpada, bo jak sie jedzie na gazie to komputer dostaje dane nie od sondy a od jej emulatora w instalacji?

 

różnicy w osiągach i w ogóle w pracy silnika przy zapalonej kontrolce nie zauważyłem...

w wątku FAQ czytałem o check engine czytałem, że można spiac przewody żeby odczytać błędy, ale tamten temat dotyczył chyba starszych autek i u mnie pod kierownicą nie widzę przewodow do zwarcia ze sobą. ale może są, wrzucam fotke jak to u mnie wyglada pod kierownica, moze ktoś dojrzy....

 

f1z5w7.jpg

 

Da się jakoś w domowych warunkach odczytać w tym aucie kody błędów?

Co jest najczęstszą przyczyną świecenia się check engin'u w takich forkach jak mój? pod maską sprawdziłem wężyki, które są widoczne od góry, liczyłem, że może któryś będzie przetarty/sparciały/pęknięty, ale niestety wszystkie wygladają ok...

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie taką przyczyną jest czujnik spalania stukowego. Check zapala się kiedy chce i gaśnie kiedy chce, i tak od 50 tyś km. Nic więcej się nie dzieje, więc trochę szkoda mi 200 zł na nowy czujnik:)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy sonda jest wpięta w lpg czy nie , bo jest spięta z komputerem silnika i jeżeli mieszanka jest nie taka jaka być powinna to komputer check wywali na desce. Myślę ,że coś lpg nie dostrojone.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz model z obd II , tylko komputer zczyta bledy

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy sonda jest wpięta w lpg czy nie , bo jest spięta z komputerem silnika i jeżeli mieszanka jest nie taka jaka być powinna to komputer check wywali na desce. Myślę ,że coś lpg nie dostrojone.

niestety, pierwszy raz check się zapalił jak jeszcze lpg nie bylo...

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kup sobie interfejs ODB, np takie ba BT i z tą zabawką kody odczytujesz telefonem (program Torque na androida).

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie palący się czasem CEL to był właśnie czujnik stukowy. Teoretycznie nie było objawów, ale po wymianie auto jakby płynniej jeździ.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i wczoraj byłem u gazownika na regulacji, miał urządzonko do diagnostyki, podpiął sie i wyskoczył tylko jeden błąd "czujnika poziomu paliwa".

trochę sie zdziwiłem, spotkał sie ktoś z czymś takim?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W okresie zimy jadąć po sporych nierównościach zlodzone błoto pośniegowe itp. zapalił mi się check. Poziom paliwa był tuż przed rezerwą. Dokładnie ten sam błąd był co u Ciebie. Mam kabel=skasowałem.

Edytowano przez pekor
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i wczoraj byłem u gazownika na regulacji, miał urządzonko do diagnostyki, podpiął sie i wyskoczył tylko jeden błąd "czujnika poziomu paliwa".

trochę sie zdziwiłem, spotkał sie ktoś z czymś takim?

Stary kotlet ale może ktoś rozwiązał problem - mam identyczną sytuację.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też tak miewam w swoim, zazwyczaj po jakimś ostrzejszym hamowaniu, czy zakręcie. Kasuję czasami wywali po 5 tys, czasami po 10, ale zazwyczaj w dłuższej trasie...TTTM

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy jest zbyt mało benzyny w baku to może pojawić sie błąd dotyczący stanu paliwa które nie ubywa. Należy mieć chociaż ćwiartkę baku benzyny.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

też to mam ale tylko po długiej jeździe na LPG jak nie dolewam benzyny...  komputer wariuje bo poziom paliwa w baku ten sam a kilometry lecą tyle ze na LPG. komp więc wariuje że coś z poziomem benzyny w baku nie tak i wywala błąd bodaj P1442 Fuel Level Sensor Circuit Range/Perf

jak do Chorwacji w zeszłym roku jechałem to chyba 6 razy wywaliło mi ten błąd, obd II + torque pro i wykasowany, też byłem u gazownika posprawdzał wszystko i nic nie zdiagnozował. ;)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, jeśli w baku jest powyżej 1/4 stanu to błąd nie występuje. Sam niedawno ćwiczyłem temat. Należy wozić więcej paliwa = nie zatrze się pompa paliwa.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.