Skocz do zawartości

legacy II 2.0 97r eksploatacja


lvki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poprzednio pisałem w temacie Zakup Kontrolowany, gdzie pytałem się na co zwrócic uwagę kupując legacy. Teraz jestem już szczęśliwym posiadaczem mojego pierwszego subaru. Dzwoniłem do polskiego ASO lecz miły pan mi powiedział żebym zalał go mineralnym i zajezdzil bo to staroc. Dla mnie jednak samochody to coś więcej jak maszyny które się eksploatuje, dlatego też piszę tutaj.

 

Samochód ma przejechane 195tyś, nie wiem kiedy był wymieniany rozrząd - prawdopodobnie po 100tys km. Więc to jest na pierwszym miejscu do wymiany. Jakiej marki rozrząd kupic, czy kupic cały komplet z pompą wody? Przydałaby mi się dobra strona z częściami do subaru.

 

Olej - zalac 10W-40 czy 15W-40? Jaka marka oleju silnikowego oraz skrzyni biegów/dyferencjałow?

 

Wydaje mi się, że potrzebuję też kupic kompletny wydech, gdyż coś jakby pokrywki latały mi pod silnikiem przy 1000/1200 obrotów.

 

Na autach się nie znam. Lecz chciałbym jak najlepiej zadbac o ten samochod. Wszystkie części będę sprowadzał z polski więc chcę zrobic jedno większe zamówienie. Co mógłbym jeszcze ewentualnie kupic? Są jakieś słaby punkty tego legacy, które przy przebiegu 195tyś należałoby wymienic? Zdaję sobię sprawę, że będzie to kosztowac. Lecz planuję jeździc tym samochodem przez długie lata, dlatego na niego nie żałuję. Najpierw biorę się za mechanike, potem blacha. Zrobi się go na błysk i będzie super :).

 

Czy przeciętny mechanik poradzi sobię z wymianą rozrządu?

 

Przepraszam za chaotyczny tekst, lecz w sumie nie mogę zebrac myśli do kupy :) Dzięki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Legacy też jest z roku 1997. Z rozrządem nie było problemu. Koszt części bez pompy wody to około 500zł.

Jeśli chodzi o olej to moim zdaniem lać taki jaki był od początku. Jeśli nie wiadomo jaki to półsyntetyk będzie ok.

Moje subaru też jest to pierwsze, podpowiadam tyle co wiem. Auto super, szczególnie w zimie.

A jeśli chodzi o ASO i nowe samochody, to te nasze z lat 90-tych jeszcze parę lat i będą więcej warte od tych

jeżdżących komputerów. Osłony rur wydechowych są aluminiowe więc jestem ciekawy czym to przyspawać.

Zresztą, przyspawać można wszystko, tak jak handlarz, a potem sprzedać auto.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Sorki, że odkopuję i marudzę, ale znalazłem przyczyne rzegotania wydechu, ale nie mam pojęcia co z tym zrobic.

 

Mianowicie rzegorze osłona (?) kolektora dolotowego, po obydwu stronach.

fOLpPGol.jpg

Sv4fDHIl.jpg

Poza tym zaniepokoił mnie stan gum przy tylnym moście.

bQlfKISl.jpg

Edytowane przez lvki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym zaniepokoił mnie stan gum przy tylnym moście.

 

U mnie wygląda to podobnie. Dwóch mechaników znających się na naszych autach odradziło mi ich wymianę z obecnego stanu. Nie ma to znaczenia w czasie jazdy i wytrzyma do końca żywota auta. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkurzyłem się dzisiaj bo sklep mi rozrządu nie może wybrac do mojego Legacy. Powiedzieli mi, mimo podania modelu silnika z tabliczki znamionowej, że są różne wersje rozrządu w roczniku 97 tego modelu. Różnią się podobno napinaczem paska. Kazali dzwonic do serwisu, który oczywiście podał cenę z kosmosu i odmówił udzielenia jakichkolwiek informacji.

 

VIN: JF1BD5LJ3VG026021

Pomóżcie, proszę. Jaki dobrej jakości rozrząd kupic do tego modelu. (najlepiej dokladny model)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...