Jump to content
SonnyRS

Skrzynia z imprezy P1 4.44

Recommended Posts

Zastanawiam się nad podmianą obecnej skrzyni GT99, na skrzynię min. z imprezy P1 o oznaczeniu ty754vbaaa. W tabelce z rodzajami skrzyń biegów znalazłem takie informacje o tylnym dyferencjale: Sure truck mounted LSD. Co to za wynalazek? Jak się to ma do efektywności działania dyfra z GT99 lub do dyfra R180 z mechaniczną szperą 2-Way? Ma ktoś doświadczenia z taką skrzynią? Jak z trwałością? Miałaby jeździć w autku przeznaczonym do zabawy na torze, myślicie, że to dobry wybór ze skrzyń 5b? Dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sure truck mounted LSD. Co to za wynalazek? - wygugluj jest piękny opis z manuala subaru - ale nie występował w każdej wersji. Na pewno nie było go z tą skrzynią w Legacy Twin Turbo. Nie wiem jak w STI bo znalazłem już babole w tabelce.

Jak się to ma do efektywności działania dyfra z GT99 lub do dyfra R180 z mechaniczną szperą 2-Way? - tak jak subaru N/A do wersji turbo. Całkowicie szpera z tyłu zmienia prowadzenie auta.

Ma ktoś doświadczenia z taką skrzynią? Jak z trwałością? - jak chcesz szybko jeździć to nie pójdzie - 170 km/h przy 5.500 obr/min na 5 biegu. Trwałość jak każdej skrzyni zależy od użytkownika. Dlatego mam taką skrzynie na seryjnym silniku z uwagi na jej wytrzymałość zwłaszcza że jest zeszperowana - trudno oszacować co jest w stanie wytrzymać a co nie.Dodatkowe 50 kucy mogłoby ją zabić, aczkolwiek w legacy było w serii 280 KM i jakoś jeździła.

Miałaby jeździć w autku przeznaczonym do zabawy na torze, myślicie, że to dobry wybór ze skrzyń 5b? - Bardzo dobry.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za odpowiedź. Orientujesz się może, czy można podpiąć do skrzyni z imprezy P1/STI, dyfer R180 ze szperą z Type RA. W obu tych skrzyniach przełożenie główne jest 4.44 więc teoretycznie powinno to wszystko pasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasować będzie, tyle że potrzebujesz zdaje się krótszy wał (to akurat można przerobić) + półosie/zwrotnice z STI bo R180 jest dłuższy i szerszy niż R160. Co prawda mogę się mylić bo nie widziałem dokładnie R180 w type R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę swój temat. A więc stało się, skrzynia GT MY99 poddała się i szukam czegoś ciekawszego , ale 5MT. Mam na oku skrzynię z imprezy P1, po przebiegu 80 tyś mil. Nurtuje mnie jednak sprawa dostępności części do ewentualnej reanimacji takiej skrzyni. Orientujecie się jak wygląda sprawa z częściami, gdyby ogolić przykładowo 2 bieg? Jest to dostępna rzecz, czy z racji wieku jest to loterią i lepiej poszukać nowszej skrzyni?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma ktoś doświadczenia z taką skrzynią? Jak z trwałością? - jak chcesz szybko jeździć to nie pójdzie - 170 km/h przy 5.500 obr/min na 5 biegu

 

nie wiem jak to wyliczyłeś :huh: , mi w kalkulatorze przełożeń wychodzi ze na 5 begu przy 5500 obrotów ta skrzynia osiągnie 199.8

 

Odświeżę swój temat. A więc stało się, skrzynia GT MY99 poddała się i szukam czegoś ciekawszego

 

ja po zgoleniu gtekowej kupiłem z wrx'a 2002 bodajże, tez nie wytrzymała. Teraz zakupiłem własnie taką skrzynie z p1, ale jeszcze nie wypowiem sie na jej temat, ponieważ jeszcze jej nie zamontowałem. Myśle ze bedzie mocniejsza, czas pokaże

Share this post


Link to post
Share on other sites

w moim sti v3 i przy skrzynce 4.44, na 5b przy 5,5 tys. obrotow jest 180 km / h i odcina zaplon :)

nie wiem co to za kalkulatorki, ale moje dane są z życia wziete.

Share this post


Link to post
Share on other sites
w moim sti v3 i przy skrzynce 4.44, na 5b przy 5,5 tys. obrotow jest 180 km / h i odcina zaplon nie wiem co to za kalkulatorki, ale moje dane są z życia wziete.

 

wszystko się zgadza bo zapewne masz przełożenie 5tego biegu 0.825 a główne 4.44 co daje przy 5.5 tys obrotów 178.7 , a skrzynia o której mowa jest z P1 i jest trochę dłuższa piątka tj. 0.738

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie wiem jak to wyliczyłeś , mi w kalkulatorze przełożeń wychodzi ze na 5 begu przy 5500 obrotów ta skrzynia osiągnie 199.8

 

Ja w kalkulatorze nie liczyłem, ale przy ok. 5500 obrotów licznik pokazuje ok. 190 km/h ale na oponie 205/45!/16.

Czyli nie dość, że licznik zawyża to i mniejsza opona trochę dodaje.

 

Czyli realnie jest poniżej 180 km/h.

 

Skrzynia ty752vbcaa. 4,444 i piątka 0,738

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja przeliczałem dla rozmiaru 205/55/16 , po przeliczeniu twojego rozmiaru wyszło, że 186.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakiego kalkulatora uzywacie?

mi jakies glupoty wychodza

chyba, ze sie chce komus przeliczyc 6 MT z 4.44 na 225/40/17 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 km/h przy 5 tys obr. Tak wychodzi z życia. Szybciej jest bez sensu. Szkoda paliwa i bębenków w uszach. Jest to typowa skrzynia na której sensownie jedzie się do 130-140 km/h - za to przy przyspieszaniu na każdym biegu wgiata w fotel. Świetna dla naszych szutrów i warmińskich dziurach i jednocześnie bezużyteczna na autostradach.

Ja jestem z niej bardzo zadowolony bo nie jeżdzę szybko, wolę łapać komary boczną szybą :) .

 

Skrzynia TY752VBCAA i TY754VBVAAA różnią się tylko obudową. Impreze P1 miała taką skrzynię również japoński WRX i STI. I nie ma w niej nic ekstra poza 4.44.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jakiego kalkulatora uzywacie?

 

znalazłem takie coś i w tym licze http://banymotorsport.pl/skrzynie/skrzynia.php#

 

Skrzynia TY752VBCAA i TY754VBVAAA różnią się tylko obudową. Impreze P1 miała taką skrzynię również japoński WRX i STI. I nie ma w niej nic ekstra poza 4.44.

 

przełożenia biegów w tych skrzyniach są takie same, ale względem wrx/gt oprócz przełożenia głównego są również inne przełożenia poszczególnych biegów.

 

150 km/h przy 5 tys obr. Tak wychodzi z życia. Szybciej jest bez sensu

 

jaką masz skrzynie ? Mi po przeliczeniu w tym że kalkulatorze skrzyni GTekowej wszystko się zgadzało, a teraz czeka na montaż taka skrzynka z P1 i po prostu sobie obliczyłem jakie prędkości osiąga, a wyniki napisałem wyżej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każda skrzynia 4.44 różni się przełożeniami poszczególnych biegów względem seryjnej GT czy WRX.

Mam TY754VBAAA - taką o jakiej jest tu mowa. 150 km/h przy 5 tys obrotach - tak jak wcześniej tzd pisał - z życia nie z kalkulatora.

Jak chcesz szybciej wystarczy zmienić 5 bieg od GT i będziesz miał długą 5 - tkę. Koło zębate na wałku sprzęgłowym i atakującym :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak chcesz szybciej wystarczy zmienić 5 bieg od GT i będziesz miał długą 5 - tkę. Koło zębate na wałku sprzęgłowym i atakującym .

 

a to ciekawe, GT ma takie same przełozenie 5 biegu co ta skrzynia :P

 

tak jak wcześniej tzd pisał - z życia nie z kalkulatora.

 

z tego co wywnioskowałem, z tabelek i przełożeń to tzd ma krótszą 5tke od tej z p1 tj. 0.825, tutaj jest 0.738.

 

Z życia to powiem jak już będę jeździł, ale do GTekowej skrzyni ten kalkulator dobrze liczył, wiec nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@emil123, a wg tego kalkulatora, ile powinienem mieć obrotów na 5b przy 100, a ile przy 120 km/h?

na +/- standardowych oponach? (205/45/17).

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalkulator z linka wylicza odpowiednio 3100 dla 100 i 3700 dla 120

no chyba źle wprowadzam dane

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak chcesz szybciej wystarczy zmienić 5 bieg od GT i będziesz miał długą 5 - tkę. Koło zębate na wałku sprzęgłowym i atakującym .

 

a to ciekawe, GT ma takie same przełozenie 5 biegu co ta skrzynia :P

 

tak jak wcześniej tzd pisał - z życia nie z kalkulatora.

 

z tego co wywnioskowałem, z tabelek i przełożeń to tzd ma krótszą 5tke od tej z p1 tj. 0.825, tutaj jest 0.738.

 

Z życia to powiem jak już będę jeździł, ale do GTekowej skrzyni ten kalkulator dobrze liczył, wiec nie wiem.

 

Nie mam przed oczami tabelki ale możesz przekładać koła zębate jak chcesz i przełożenie 5 biegu wziąć z każdej skrzyni 5MT - forester, legacy, impreza. Akurat 3,4,5 są wymienne.

I nie ma co gdybać nt. prędkości bo na tej skrzyni nie da się jeździć powyżej 150 km/h. Chcesz szybiciej wstawiasz 4.11 a jeszcze szybciej 3.9 kosztem momentu na kołach i przyspieszenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia: TY754VBAAA (czyli ta w mocniejszej obudowie - stosunkowo krótkie 4 biegi i bardzo długa 5-ka - Vmax na pewno powyżej 250km/h - więcej nie próbowałem - sprawdziłem to przez przypadek jak się okazało, że nie kończy się na 180km/ heh)

 

takie info znalazłem na forum , znaczy że ktoś założył długą 5 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jechałem 170 przy 6.5 tys wiecej nie próbowałem.

Można zmienić przełożenie poszczególnych biegów oprócz 1,2 bo są na stałe albo z sprzęgłowym a 3.4.5 są nakładane na wałek.

Zmieniasz z innej skrzyni i masz trochę szybciej. Jednakże i tak najważniejsze jest przełożenie główne 4.44. Nie wiem jak to jest możliwe 250 km/h - chyba przy 9 tys obr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@emil123, a wg tego kalkulatora, ile powinienem mieć obrotów na 5b przy 100, a ile przy 120 km/h? na +/- standardowych oponach? (205/45/17).

 

wychodzi mniej więcej tak jak @@scuaz, napisał

 

Skrzynia: TY754VBAAA (czyli ta w mocniejszej obudowie - stosunkowo krótkie 4 biegi i bardzo długa 5-ka - Vmax na pewno powyżej 250km/h - więcej nie próbowałem - sprawdziłem to przez przypadek jak się okazało, że nie kończy się na 180km/ heh) takie info znalazłem na forum , znaczy że ktoś założył długą 5 ?

 

ta skrzynia ma biegi 1-3 trochę dłuższe a 4-5 takie same jak w GT(chodzi o przełożenia poszczególnych biegów), różnica jest w przełożeniu głównym.

 

Teoretycznie przy 7200obr bedzie 261km/h według kalkulatora.

 

dane z tabelki :

 

TY754vbaaa 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 główne 4.44

TY754vn1ab 3.454 1.947 1.366 0.972 0.738 główne 3.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

4mamut

 

coś chyba nie ogarniasz tematu

wszystko to przez odpowiednie przełożenia biegów

Share this post


Link to post
Share on other sites
170 km/h przy 5.500 obr/min na 5 biegu

 

Ja jechałem 170 przy 6.5 tys wiecej nie próbowałem.

 

hmm.... chyba sam nie wiesz co piszesz... bo za każdym razem inaczej piszesz :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3100 dla 100 i 3700 dla 120

to by sie zgadzalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...