sebachon Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 @@sebachon, raczej tylko rzeczoznawca Cię czeka. Ale masz na myśli tego przy PZM-ocie? Oto cytat z maila otrzymanego od Michelina: "W dniu dzisiejszym Pańskie opony dotarły do fabryki Michelin w Olsztynie. Opony zostały założone na felgi wzorcowe. Podczas badania opon nie stwierdzono bicia osiowego ani promieniowego, wykraczającego poza tolerancję i które mogłoby spowodować dyskomfort jazdy. Wyważenie dynamiczne wykazało niskie masy niedoważenia od 10g do 30g max. Zalecam zbadanie centryczności obręczy felg. Opony zostały zadysponowane do zwrotu." Tylko że owe "niewielkie" niedoważenie 10-30 gram wiadomo jakie się robi przy dużych przeciążeniach, a nowe Semperity założone na DOKŁADNIE TE SAME FEGI sprawiły że się jeździ jak po stole. No normalnie ręce opadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Niestety tego się spodziewałem - Michelin to firma w której nie ma uznanych reklamacji. Od wielkiego dzwona coś uznają, ale też nie do końca przyznają się do błędu, tylko nazywają to "gestem handlowym". Wracając do opon to nie chodzi o ciężarki, bo nawet jak jest 60 gram to nie problem - bo po to się dowaza opony/koła i to koryguje. Problemem sa siły jakie generuje opona poprzez nie idealna centryczność i to że na całym obwodzie nigdy nie będzie idealnie tak samo się uginać. To są te siły, które mierzy Hunter w teście drogowym. Z tego co pamiętam to u Ciebie max było 9-11 kg, a ogólnie przyjmuje się normę 12kg - z tymże trzeba pamiętać że ten pomiar ma dość spora tolerancję (dokłądnośc to 1 kg) i będzie też zalezny od tego jak się usadowi opona na feldze. Niemniej jednak te opony które wychodzą blisko tej granicy w niektórych autach mogą juz powodować drgania ze względu na np specyfikę zawieszenia. Wszelkich rzeczoznawców z PZMot sobie daruj, bo oni za przeproszeniem "g" mogą (raz że nie mają sprzętu, a dwa czesto i wiedzy) Jedyne miejsce gdzie warto to zrobić, a i koszt nie jest zabójczy i dodatkowo producenci sami tam polecają się odwoływać i licza się ze zdaniem Pana Warszczyńskiego to tu: http://www.obrpostomil.poznan.pl/?page=badania_opon〈=pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 @@sebachon, raczej tylko rzeczoznawca Cię czeka. Ale masz na myśli tego przy PZM-ocie? Oto cytat z maila otrzymanego od Michelina: "W dniu dzisiejszym Pańskie opony dotarły do fabryki Michelin w Olsztynie. Opony zostały założone na felgi wzorcowe. Podczas badania opon nie stwierdzono bicia osiowego ani promieniowego, wykraczającego poza tolerancję i które mogłoby spowodować dyskomfort jazdy. Wyważenie dynamiczne wykazało niskie masy niedoważenia od 10g do 30g max. Zalecam zbadanie centryczności obręczy felg. Opony zostały zadysponowane do zwrotu." Tylko że owe "niewielkie" niedoważenie 10-30 gram wiadomo jakie się robi przy dużych przeciążeniach, a nowe Semperity założone na DOKŁADNIE TE SAME FEGI sprawiły że się jeździ jak po stole. No normalnie ręce opadają. Lukass. Nie uznają reklamacji bo 100% z tej marki przechodzi testy bicia osiowego i promieniowego ma wyważarkach. Inne marki grupy mogą mieć badania wyrywkowe ale nie Michelin zwłaszcza w klasie H czy V. Podaj mi na PW rozmiar opon i codebar lub DOT i gdzie zostały zrobione. W oponach Michelin mierzy się bicie promieniowe i osiowe w DaN nie Kg. Od tego zależy czy opona to złom czy jest OK. Wartości graniczne są bardzo restrykcyjne od nich zależy czy np. jest to opona dla OEM czy na drugie wyposażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 W oponach Michelin mierzy się bicie promieniowe i osiowe w DaN nie Kg. No i co z tego, jak generalnie jest to prawie to samo? Jak jest norma producenta wg Ciebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Zależy od rozmiaru opon - każdy rozmiar i marka tzn. Kleber, BFG, Michelin czy Kormoran mimo że są z jednej firmy/fabryki mają różne limity dla bicia osiowego i promieniowego. Opony firmowane przez Michelin mają najbardziej restrykcyjne normy. Ponadto przechodzą w 100% przez badania. Normą są wartości są rzędu kilku DaN. Opony które już jeździły mają nierówne zużycie bieżnika więc wartości będą większe. Wartości na poziomie 15 DaN i wyżej to już jest albo nierówne zużycie - wina użytkownika albo niecentrycznie nałożone elementy w oponie - wada fabryczna. Niecentryczność elementów w oponie najpierw sprawdza się na wyważarkach biciem osiowym i promieniowym, jeżeli jest kicha opona zostaje przecięta w poprzek przez drutówkę i idzie na pomiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Muszę przyznać ze zaczyna mnie to męczyć. Zastanawiam sie czy nie wysłać tych opon w prezencie dyrektorowi Michelin Polska... Weryfikacja w firmie sponsorowanej przez producenta to bardzo zabawna weryfikacja... Co z tego ze opony podlegają restrykcyjnym normom jeżeli powodują bicie, do cholery!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 . Weryfikacja w firmie sponsorowanej przez producenta to bardzo zabawna weryfikacja... Stomil Poznań to absolutnie niezależna firma od Michelina należąca do skarbu Państwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Muszę przyznać ze zaczyna mnie to męczyć. Zastanawiam sie czy nie wysłać tych opon w prezencie dyrektorowi Michelin Polska... Weryfikacja w firmie sponsorowanej przez producenta to bardzo zabawna weryfikacja... Co z tego ze opony podlegają restrykcyjnym normom jeżeli powodują bicie, do cholery!? Zawsze opony wracają do fabryki gdzie zakładane są na felgi wzorcowe. W przypadku gdy w oponie jest niecentryczność lub ciało obce taka opona jest prezentowana osobie która ją wykonała. Jeżeli badanie nie stwierdza bicia opony nie ma podstaw do reklamacji. Możesz założyć te opony na inne auto lub inne felgi i będziesz wiedział na 100% gdzie szukać przyczyny. W przypadku gdy zawsze będą winne opony niezależnie od auta czy felgi masz w W-wie biuro Michelina w w piwnicach małą stację do sprawdzania opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Sami przyznali ze występują niedowazenia! I takowe w moim aucie powodują bicie. Koniec kropka. Lukass wielkie dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Zawsze opony wracają do fabryki gdzie zakładane są na felgi wzorcowe. I na jakiej konkretnie maszynie sa sprawdzane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Na wyważarkach wielkosci busa - nie takich jak mają wulkanizatorzy wilekości lodówki. Nie pamietam nazwy firmy. Możliwe że Akron. Ponadto sprawdzane są pod obciążeniem tzn rolka dociska oponę z siłą podobną do tego co jest na drodze. Opona jest napompowana do ciśnienia roboczego i rozkręcana. Najprosciej jest podejrzane opony założyć na inne auto lub inne felgi. Nie porównywać z oponami zimowymi które nie dość że mają miękką mieszankę która tłumi wibracje to jeszcze hałasują przy 130 km/h. Pozatym mają zapewne inny profil niż wadliwe Micheliny - gruby balon co nie jest bez znaczenia. Zamień się z kimś na 2 dni na felgi z oponami i będziesz wiedział a niedoważenia mogą być od nierównomiernego zużycia opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 (edytowane) Nie zamierzam już z nikim sie zamieniać. Mam nowe opony i jest idealnie. A Michelinowi nie odpuszcze. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- No i jednak walka się opłaciła. Oto jaką finalnie decyzję podjął Michelin: (cytat z maila) "Szanowny Panie, Zleciłem wykonanie jeszcze jednego badania reklamowanych opon. Opony zostały poddane badaniu: Test Drogowy na maszynie HUNTER. Opony uzyskały wyniki wariacji siły: Opona oznaczona nr 1: 3,5 kG (kilogramów siły) Opona oznaczona nr 2: 6,5 kG (kilogramów siły) Opona oznaczona nr 3: 3,5 kG (kilogramów siły) Załączam kopie z wyników badań: Tolerancja dla tego parametru wynosi odpowiednio: 12kG dla rynku wymiany w USA 10kG dla rynku wymiany opon, 8kG dla rynku wymiany opon marek premium, 6kG dla rynku oryginalnego wyposażenia aut marek premium. W związku z faktem, że opona nr 2 znajduje się w górnej tolerancji zdecydowałem o zatrzymaniu tej opony. W związku z powyższym zostaną Panu odesłane pozostałe 2 opony i dodatkowo 2 nowe. Z poważaniem, Muszę przyznać, że honorowo i na miarę renomy firmy. Opony zatem idą na sprzedaż. Za chwilę będzie ogłoszenie. Edytowane 23 Sierpnia 2013 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaj0nc Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam, Na początku chciałem podziękować koledze Sebachon za spotkanie. Od razu po nim pojechałem do dobrego serwisu oponiarskiego w celusprawdzenia moich kółek w związku z drganiami wyczówlanymi na kierownicy. Posiadane opony to Yokohama ADVAN Sport 215/45/R17 z datą produkcji 42/2008. Zrobiony był test drogowy na hunterze wszystkich 4 kółek. Jedną felgę trzeba było wyprostować, bo była lekko krzywa. Później znowu test drogowy i wyważanie. Wyszło mi coś takiego: prawy przód - 6,5 kG siły Lewy przód - 9,5 kG siły Prawy tył - 3,5 kG siły Lewy tył - 0,5 kG siły Niedoważenia w granicach 10-20g. Czyli generalnie wszystko w normie. Dla wszystkiego zrobiłem geometrię, żeby być pewnym że jest wszystko ok. Wyniki poniżej. Drgania kierownicy nie ustąpiły...Jeszcze spróbuje chyba przód z tyłem zamienić... Edytowane 30 Sierpnia 2013 przez zaj0nc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Wartości 6,5 a już tym bardziej ponad 9 w moim aucie na pewno powodowalyby bicie. Ta opona wymieniona na gwarancji przez Michelina miała wlasnie 6,5. Zamien chociaż tył z przodem. Pozdrawiam i tez dziękuje za miły spocik w Grafixie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaj0nc Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Teraz ma jeszcze pytanie odnośnie tych wartości referencyjnych przy teście drogowym na hunterze. Te wartości są gdzieś ogólnodostępne? Bo chciałbym spróbować poszarpać się z ubezpieczycielem i wyciągnąć od niego nowe oponki z racji tego, że jedna nie mieści się w tolerancji do 8kG. Bo chyba moje opony można zaliczyć do klasy premium? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Teraz ma jeszcze pytanie odnośnie tych wartości referencyjnych przy teście drogowym na hunterze. Te wartości są gdzieś ogólnodostępne? Oto cytat z listu od Michelina: Tolerancja dla tego parametru wynosi odpowiednio:12kG dla rynku wymiany w USA 10kG dla rynku wymiany opon, 8kG dla rynku wymiany opon marek premium, 6kG dla rynku oryginalnego wyposażenia aut marek premium. W związku z faktem, że opona nr 2 znajduje się w górnej tolerancji zdecydowałem o zatrzymaniu tej opony. Jak widać, w przypadku mojego auta tolerancja była dużo mniejsza, więc próbuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 ----------------------- I jak? Sprawa załatwiona czy nadal bije? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaj0nc Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Cześć, Nadal drży, ale nie miałem czasu zmienić kół na zimowe i zobaczyć czy nie będzie biło. Ale tak jak mówiłem, wszelkie zabiegi wykonane w "serwisie od kół" nie przyniosły efektu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 U mnie było podobnie. Wykluczenie wszelkich możliwych wibracji pochodzących z obracajacych sie elementów auta jest możliwe w ASO. Na podnośnika rozpędza kola i pomierza wszelkie bicia. Wtedy będziesz miał pewność, ze na pewno winne są felgi lub opony. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaj0nc Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 I taki też jest plan. Tylko najpierw zamiana na zimowe koła...tylko ten chroniczny brak czasu nie pozwala... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaj0nc Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Probelm z drganiami na kierownicy rozwiązany. Przyszło mi to do głowy dopiero jak oddawałem starą felgę na złom ( zgiąłem ją delikatnie i nie było sensu nap[rawiać, tym bardziej, że dostałem nową). W nowej nie było pierścienia centrującego...reszy mozna sie domyślić...w zakładzie gdzie zmianiałem kołą dorobili mi pierścień...ale...jak sie teraz okazuje nie był on tak trwały jak te orginalne...teraz załozyłem orginalny, wyjęty z pogietej felgi...i jest git malina...prosta przyczyna, która niekoniecznie przychodzi do głowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 prosta przyczyna, która niekoniecznie przychodzi do głowy... No właśnie. U mnie już połowę auta chciano wymieniać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Mam podobny problem, ale chyba właśnie z oponami Semperit Speed Grip (kupionymi w AutoForum). Outback od momemntu zmiany opon dostał drgawek, koła wyważałem już 4 razy w różnych zakładach, w tym serwis Subaru oraz sprzedawca opon. Dojechalismy z tolerancja do 3dkg i dalej to samo. Ostatnio opony zostaly "zooptymalizowane" czyli pozamieniane wzgledem felg .. to samo . Oopony reklamowalem, ale dostalem odp ze trzymaja normy producenckie . W miedzyczasei zmienilem kola na letnie i jest znacznie lepiej, choc i teraz czuje delikatne drgania w ok 100-130km/h, chce podjechac do serwisu, zeby sprawdzic drgania na podnosniku. chcialbym wyeliminowac/ sprawdzic kwestie drgan po stronie auta. W przypadku letniego kompletu byc moze to problem wywazenia, poniewaz dwa kola letnie wywazalem 2 lata temu, a dwa ostatnio (dla sprawdzenia). Natomiast pozostaje kwestia zimowek, felgi proste, calosc sie wywaza a drgania sa .. Sebachron - w jakis sposob zmusiles Michelina do uznania gwarancji ? Ja reklamowalem u sprzedawcy, a sprzedawca tweirdzi, ze test na hanturze nie wykazal rozbieznosci z danymi producenta. Niby maja autoryzacje producenta i odpowiadaja ze ta ekspertyza jest dla nich ostateczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Mam podobny problem, ale chyba właśnie z oponami Semperit Speed Grip (kupionymi w AutoForum). Outback od momemntu zmiany opon dostał drgawek, koła wyważałem już 4 razy w różnych zakładach, w tym serwis Subaru oraz sprzedawca opon. Dojechalismy z tolerancja do 3dkg i dalej to samo. Ostatnio opony zostaly "zooptymalizowane" czyli pozamieniane wzgledem felg .. to samo . Oopony reklamowalem, ale dostalem odp ze trzymaja normy producenckie . W miedzyczasei zmienilem kola na letnie i jest znacznie lepiej, choc i teraz czuje delikatne drgania w ok 100-130km/h, chce podjechac do serwisu, zeby sprawdzic drgania na podnosniku. chcialbym wyeliminowac/ sprawdzic kwestie drgan po stronie auta. W przypadku letniego kompletu byc moze to problem wywazenia, poniewaz dwa kola letnie wywazalem 2 lata temu, a dwa ostatnio (dla sprawdzenia). Natomiast pozostaje kwestia zimowek, felgi proste, calosc sie wywaza a drgania sa .. Sebachron - w jakis sposob zmusiles Michelina do uznania gwarancji ? Ja reklamowalem u sprzedawcy, a sprzedawca tweirdzi, ze test na hanturze nie wykazal rozbieznosci z danymi producenta. Niby maja autoryzacje producenta i odpowiadaja ze ta ekspertyza jest dla nich ostateczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Mam podobny problem, ale chyba właśnie z oponami Semperit Speed Grip (kupionymi w AutoForum). Outback od momemntu zmiany opon dostał drgawek, koła wyważałem już 4 razy w różnych zakładach, w tym serwis Subaru oraz sprzedawca opon. Dojechalismy z tolerancja do 3dkg i dalej to samo. Ostatnio opony zostaly "zooptymalizowane" czyli pozamieniane wzgledem felg .. to samo . Oopony reklamowalem, ale dostalem odp ze trzymaja normy producenckie . W miedzyczasei zmienilem kola na letnie i jest znacznie lepiej, choc i teraz czuje delikatne drgania w ok 100-130km/h, chce podjechac do serwisu, zeby sprawdzic drgania na podnosniku. chcialbym wyeliminowac/ sprawdzic kwestie drgan po stronie auta. W przypadku letniego kompletu byc moze to problem wywazenia, poniewaz dwa kola letnie wywazalem 2 lata temu, a dwa ostatnio (dla sprawdzenia). Natomiast pozostaje kwestia zimowek, felgi proste, calosc sie wywaza a drgania sa .. Sebachron - w jakis sposob zmusiles Michelina do uznania gwarancji ? Ja reklamowalem u sprzedawcy, a sprzedawca tweirdzi, ze test na hanturze nie wykazal rozbieznosci z danymi producenta. Niby maja autoryzacje producenta i odpowiadaja ze ta ekspertyza jest dla nich ostateczna. Zadzwoń do mnie 502981zero83 - może uda sie coś pomóc/wymysleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się