Jump to content

bicie na kierownicy od wału napędowego?


sebachon
 Share

Recommended Posts

Od kilku dni zmagam się z denerwującą wibracją na kierownicy przy prędkościach 110-140 km/h. Dzięki pomocy lukass-a wyeliminowaliśmy opcję krzywych felg lub opon - na tym polu wszystko jest git. Nie ma również luzów w zawieszeniu i na półosiach. lukass podsunął ewentualność bicia od wału i w Dawoju również nie wykluczają takiej możliwości. W piątek robię test jego wyważenia. Czy ktoś miał taki przypadek? A może jakieś inne pomysły do wzięcia pod uwagę?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki pomocy lukass-a wyeliminowaliśmy opcję krzywych felg lub opon - na tym polu wszystko jest git.

 

Znaczy zakładaliście inny komplet ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To raczej odpada, bo przy hamowaniu, nawet w tym felernym zakresie prędkości, nie ma żadnego bicia na pedale, ani na kierownicy.

 

Znaczy że jak naciskasz pedał hamulca, to bicie ustaje ?

Link to comment
Share on other sites

Felgi i opony zostały pomierzone nie tylko pod kątem niewyważenia, ale także bicia promieniowego i osiowego. Wszystko zostało zooptymalizowane, tak żeby nie tylko maksymalnie zminimalizować niewyważenie ale także siły które powstaja na wskutek wspomnianego bicia. Powiem szczerze że tak pedantycznie i idealnie ustawionych opon do felg to nie mam w żadnym moim aucie. Oprócz tego były zakładane drugie/zimowe kompletne koła. Dokładnie ten sam objaw. Sugestia wału dotyczy głownie jego podpory - która wydaje się być bardzo miękka bo na oko widać że od samego ciężaru wału guma jest ugięta i wał nie przechodzi przez nią centralnie.

Z innych spraw to jeszcze z perspektywy czasu myslę o łożyskach przednich które nigdy w piastach z rozstawem 5x100 nie były zbyt wytrzymałe.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Znaczy że jak naciskasz pedał hamulca, to bicie ustaje ?

 

Nie. Tylko nie czuje tej wibracji na pedale.

 

Powiem szczerze że tak pedantycznie i idealnie ustawionych opon do felg to nie mam w żadnym moim aucie.

 

lukass, jeszcze raz wielkie dzięki za mega topową obsługę.... :bowdown:

 

Sugestia wału dotyczy głownie jego podpory - która wydaje się być bardzo miękka bo na oko widać że od samego ciężaru wału guma jest ugięta i wał nie przechodzi przez nią centralnie.

 

W piątek mam mieć wykonany test wyważenia wału - zobaczymy co wykaże.

Link to comment
Share on other sites

myslę o łożyskach przednich

 

To można sprawdzić zygzakując, oczywiście przy tej prędkości to dla odważnych.

 

Ale czy przy biciu łożysk nie odczuwałbym bicia również na tarczach?...

Link to comment
Share on other sites

Przy bciu wału byl by efekt wpadania w rezonans i wibracje byly by zalezne troche od wartosci momentu. Dodatkowo bulo by slychac bicie w podporze.

Czasem padnieth amirhyzator moze dac takie efekty. Mysle, ż sprawdziliscie wszystkie przeguby. Kiedy pojawil sie ten efekt? Moze byc też problem piasty i wcalne nie koniecznie przedniej.

Link to comment
Share on other sites

Przy bciu wału byl by efekt wpadania w rezonans i wibracje byly by zalezne troche od wartosci momentu

 

Rezonansu nie czuję. Bicie zależne tylko od prędkości, nie od momentu.

 

Czasem padnieth amirhyzator moze dac takie efekty.

 

Amory niedawno sprawdzane - oba około 89% sprawności, jeszcze fabryczne. Tylne - nowe.

 

Kiedy pojawil sie ten efekt?

 

Problem odkryłem po zmianie kół z zimowych na letnie, ale tutaj pewnie wystąpił zbieg okoliczności.

Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

ps. kierownica z wałem to malo ma wspólnego.....karoseria lekko sie telepie i tyle

 

Na logikę też mi się tak wydaje...

 

to sie trzeba na podnośniku przejechać.......moze cos bedzie widać...

 

A co by to jeszcze mogło być?...

Link to comment
Share on other sites

to sie trzeba na podnośniku przejechać.......moze cos bedzie widać... A co by to jeszcze mogło być?...

 

ten co bedzie stał pod/obok auta powinien ?zobaczyc co sie dzieje od 110 km/godz , kolo/opona ...cos musi "bić".....

Link to comment
Share on other sites

kolo/opona ...cos musi "bić"

 

To już na pewno wykluczyłem. Do sprawdzenia jeszcze takie ewentualności: piasta, tarcze (nawet jeżeli pod pedałem niewyczuwalne), wał, drązki. Zapowiada się niezła zabawa.... :evil:

Link to comment
Share on other sites

typowe dla koła/opony tym bardziej po zmianie z zimowych...

 

Były sprawdzane dwa komplety. Felgi proste, opony równiez, dodatkowo zoptymalizowane na Hunterze, z testem drogowym. Na obu kompletach, na których w poprzednim sezonie było idealnie, teraz dokładnie to samo bicie.

Link to comment
Share on other sites

Czy przy zdjęciu nogi z gazu np. na 4 biegu , słyszysz dodatkowy hałas ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Czy przy zdjęciu nogi z gazu np. na 4 biegu , słyszysz dodatkowy hałas ?

 

Nic.

 

Jutro będzie ogląd w biegu na podnośniku. W zawieszeniu żadnych stuków, amory super sprawne. WTF?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...