sebachon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Od kilku dni zmagam się z denerwującą wibracją na kierownicy przy prędkościach 110-140 km/h. Dzięki pomocy lukass-a wyeliminowaliśmy opcję krzywych felg lub opon - na tym polu wszystko jest git. Nie ma również luzów w zawieszeniu i na półosiach. lukass podsunął ewentualność bicia od wału i w Dawoju również nie wykluczają takiej możliwości. W piątek robię test jego wyważenia. Czy ktoś miał taki przypadek? A może jakieś inne pomysły do wzięcia pod uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAAlexxx Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 u mnie bicie w podobnym zakresie prędkości powodowały krzywe tylne tarcze, po wymianie bicie ustało 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 To raczej odpada, bo przy hamowaniu, nawet w tym felernym zakresie prędkości, nie ma żadnego bicia na pedale, ani na kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Dzięki pomocy lukass-a wyeliminowaliśmy opcję krzywych felg lub opon - na tym polu wszystko jest git. Znaczy zakładaliście inny komplet ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Znaczy zakładaliście inny komplet ? Dokładnie. Dwa komplety sprawdzone, na Hunterze, łącznie z optymalizacją opony i testem drogowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Sorki ale jaki pacjent bo na srajfonie nie widze? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Sorki ale jaki pacjent bo na srajfonie nie widze? WRX 2.5 T. 2006. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 To raczej odpada, bo przy hamowaniu, nawet w tym felernym zakresie prędkości, nie ma żadnego bicia na pedale, ani na kierownicy. Znaczy że jak naciskasz pedał hamulca, to bicie ustaje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Felgi i opony zostały pomierzone nie tylko pod kątem niewyważenia, ale także bicia promieniowego i osiowego. Wszystko zostało zooptymalizowane, tak żeby nie tylko maksymalnie zminimalizować niewyważenie ale także siły które powstaja na wskutek wspomnianego bicia. Powiem szczerze że tak pedantycznie i idealnie ustawionych opon do felg to nie mam w żadnym moim aucie. Oprócz tego były zakładane drugie/zimowe kompletne koła. Dokładnie ten sam objaw. Sugestia wału dotyczy głownie jego podpory - która wydaje się być bardzo miękka bo na oko widać że od samego ciężaru wału guma jest ugięta i wał nie przechodzi przez nią centralnie. Z innych spraw to jeszcze z perspektywy czasu myslę o łożyskach przednich które nigdy w piastach z rozstawem 5x100 nie były zbyt wytrzymałe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Znaczy że jak naciskasz pedał hamulca, to bicie ustaje ? Nie. Tylko nie czuje tej wibracji na pedale. Powiem szczerze że tak pedantycznie i idealnie ustawionych opon do felg to nie mam w żadnym moim aucie. lukass, jeszcze raz wielkie dzięki za mega topową obsługę.... Sugestia wału dotyczy głownie jego podpory - która wydaje się być bardzo miękka bo na oko widać że od samego ciężaru wału guma jest ugięta i wał nie przechodzi przez nią centralnie. W piątek mam mieć wykonany test wyważenia wału - zobaczymy co wykaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 myslę o łożyskach przednich To można sprawdzić zygzakując, oczywiście przy tej prędkości to dla odważnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 myslę o łożyskach przednich To można sprawdzić zygzakując, oczywiście przy tej prędkości to dla odważnych. Ale czy przy biciu łożysk nie odczuwałbym bicia również na tarczach?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Przy bciu wału byl by efekt wpadania w rezonans i wibracje byly by zalezne troche od wartosci momentu. Dodatkowo bulo by slychac bicie w podporze. Czasem padnieth amirhyzator moze dac takie efekty. Mysle, ż sprawdziliscie wszystkie przeguby. Kiedy pojawil sie ten efekt? Moze byc też problem piasty i wcalne nie koniecznie przedniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 (edytowane) Przy bciu wału byl by efekt wpadania w rezonans i wibracje byly by zalezne troche od wartosci momentu Rezonansu nie czuję. Bicie zależne tylko od prędkości, nie od momentu. Czasem padnieth amirhyzator moze dac takie efekty. Amory niedawno sprawdzane - oba około 89% sprawności, jeszcze fabryczne. Tylne - nowe. Kiedy pojawil sie ten efekt? Problem odkryłem po zmianie kół z zimowych na letnie, ale tutaj pewnie wystąpił zbieg okoliczności. Edytowane 4 Czerwca 2013 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Bicie zależne tylko od prędkości, nie od momentu. to sie trzeba na podnośniku przejechać.......moze cos bedzie widać... ps. kierownica z wałem to malo ma wspólnego.....karoseria lekko sie telepie i tyle 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 ps. kierownica z wałem to malo ma wspólnego.....karoseria lekko sie telepie i tyle Na logikę też mi się tak wydaje... to sie trzeba na podnośniku przejechać.......moze cos bedzie widać... A co by to jeszcze mogło być?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 to sie trzeba na podnośniku przejechać.......moze cos bedzie widać... A co by to jeszcze mogło być?... ten co bedzie stał pod/obok auta powinien ?zobaczyc co sie dzieje od 110 km/godz , kolo/opona ...cos musi "bić"..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 kolo/opona ...cos musi "bić" To już na pewno wykluczyłem. Do sprawdzenia jeszcze takie ewentualności: piasta, tarcze (nawet jeżeli pod pedałem niewyczuwalne), wał, drązki. Zapowiada się niezła zabawa.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 wibracją na kierownicy przy prędkościach 110-140 km/h. typowe dla koła/opony tym bardziej po zmianie z zimowych....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 typowe dla koła/opony tym bardziej po zmianie z zimowych... Były sprawdzane dwa komplety. Felgi proste, opony równiez, dodatkowo zoptymalizowane na Hunterze, z testem drogowym. Na obu kompletach, na których w poprzednim sezonie było idealnie, teraz dokładnie to samo bicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Na obu kompletach, na których w poprzednim sezonie było idealnie, teraz dokładnie to samo bicie. a te zdjete zimowe na których bylo ok. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Właśnie na tych też było sprawdzane. To samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Czy przy zdjęciu nogi z gazu np. na 4 biegu , słyszysz dodatkowy hałas ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Czy przy zdjęciu nogi z gazu np. na 4 biegu , słyszysz dodatkowy hałas ? Nic. Jutro będzie ogląd w biegu na podnośniku. W zawieszeniu żadnych stuków, amory super sprawne. WTF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Problem odkryłem po zmianie kół z zimowych na letnie, Jeśli dasz na luz przy tych prędkościach to też bije tak samo jak przyśpieszasz ? Jedź na podnośnik . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się