Skocz do zawartości

bicie na kierownicy od wału napędowego?


sebachon

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni zmagam się z denerwującą wibracją na kierownicy przy prędkościach 110-140 km/h. Dzięki pomocy lukass-a wyeliminowaliśmy opcję krzywych felg lub opon - na tym polu wszystko jest git. Nie ma również luzów w zawieszeniu i na półosiach. lukass podsunął ewentualność bicia od wału i w Dawoju również nie wykluczają takiej możliwości. W piątek robię test jego wyważenia. Czy ktoś miał taki przypadek? A może jakieś inne pomysły do wzięcia pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi i opony zostały pomierzone nie tylko pod kątem niewyważenia, ale także bicia promieniowego i osiowego. Wszystko zostało zooptymalizowane, tak żeby nie tylko maksymalnie zminimalizować niewyważenie ale także siły które powstaja na wskutek wspomnianego bicia. Powiem szczerze że tak pedantycznie i idealnie ustawionych opon do felg to nie mam w żadnym moim aucie. Oprócz tego były zakładane drugie/zimowe kompletne koła. Dokładnie ten sam objaw. Sugestia wału dotyczy głownie jego podpory - która wydaje się być bardzo miękka bo na oko widać że od samego ciężaru wału guma jest ugięta i wał nie przechodzi przez nią centralnie.

Z innych spraw to jeszcze z perspektywy czasu myslę o łożyskach przednich które nigdy w piastach z rozstawem 5x100 nie były zbyt wytrzymałe.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy że jak naciskasz pedał hamulca, to bicie ustaje ?

 

Nie. Tylko nie czuje tej wibracji na pedale.

 

Powiem szczerze że tak pedantycznie i idealnie ustawionych opon do felg to nie mam w żadnym moim aucie.

 

lukass, jeszcze raz wielkie dzięki za mega topową obsługę.... :bowdown:

 

Sugestia wału dotyczy głownie jego podpory - która wydaje się być bardzo miękka bo na oko widać że od samego ciężaru wału guma jest ugięta i wał nie przechodzi przez nią centralnie.

 

W piątek mam mieć wykonany test wyważenia wału - zobaczymy co wykaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy bciu wału byl by efekt wpadania w rezonans i wibracje byly by zalezne troche od wartosci momentu. Dodatkowo bulo by slychac bicie w podporze.

Czasem padnieth amirhyzator moze dac takie efekty. Mysle, ż sprawdziliscie wszystkie przeguby. Kiedy pojawil sie ten efekt? Moze byc też problem piasty i wcalne nie koniecznie przedniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy bciu wału byl by efekt wpadania w rezonans i wibracje byly by zalezne troche od wartosci momentu

 

Rezonansu nie czuję. Bicie zależne tylko od prędkości, nie od momentu.

 

Czasem padnieth amirhyzator moze dac takie efekty.

 

Amory niedawno sprawdzane - oba około 89% sprawności, jeszcze fabryczne. Tylne - nowe.

 

Kiedy pojawil sie ten efekt?

 

Problem odkryłem po zmianie kół z zimowych na letnie, ale tutaj pewnie wystąpił zbieg okoliczności.

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. kierownica z wałem to malo ma wspólnego.....karoseria lekko sie telepie i tyle

 

Na logikę też mi się tak wydaje...

 

to sie trzeba na podnośniku przejechać.......moze cos bedzie widać...

 

A co by to jeszcze mogło być?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typowe dla koła/opony tym bardziej po zmianie z zimowych...

 

Były sprawdzane dwa komplety. Felgi proste, opony równiez, dodatkowo zoptymalizowane na Hunterze, z testem drogowym. Na obu kompletach, na których w poprzednim sezonie było idealnie, teraz dokładnie to samo bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...