Jump to content

Podparte zawory


wolek1993
 Share

Recommended Posts

Witam!

Rozbierając moją imprezę GT zrobiłem niesamowitą głupotę i uszkodziłem głowicę (ubiłem jej kawałek). :th_dash: Mam na szczęście drugą kompletną głowicę.

 

Problem polega na tym, że w drugiej głowicy mimo włożonych płytek na poziomie 2,1-2,2mm trzy zawory wydechowe są cały czas podparte. W tej uszkodzonej płytki były 2,4-2,6mm i luz był prawidłowy.

Czy samo przełożenie zaworów wydechowych załatwi ten problem, czy to bardziej zależy od gniazd zaworowych i czy w ogóle można je tak po prostu zamienić?

 

Żeby nie zakładać nowego tematu od razu spytam tutaj o luzy między sworzniem tłoka a korbowodem. U mnie są na poziomie 0,07-0,08mm czy to prawidłowy luz czy już za duży?

 

Pozdrawiam Arek :)

 

P.S. Przepraszam jeżeli już był taki temat, niestety moje umiejętności nie pozwoliły go znaleźć :P

Edited by wolek1993
Link to comment
Share on other sites

Wstawienie zaworów z poprzedniej głowicy może spowodować ich nieszczelność = trzeba dodatkowo docierać zawory do gniazd. Najlepszym wyjściem jest wyciągnięcie płytek z zaworów, które są podparte i danie ich do szlifowania.

Jak sprawdzałeś luz na sworzniach? Szczelinomierzem?

Wg. mnie taki luz jest za duży.

Link to comment
Share on other sites

Jak sprawdzałeś luz na sworzniach? Szczelinomierzem?

szczelinomierz ciężko tam włożyć robiłem pomiar suwmiarka elektroniczną (dokładność do 2 miejsc po przecinku), najpierw otworów w korbowodach a potem samych sworzni.

wyciągnięcie płytek z zaworów, które są podparte i danie ich do szlifowania.

a czy zbytnie zeszlifowanie płytek nie wpływa jakoś negatywnie na pracę zaworów? to że płytki będą grubości poniżej 2mm nie jest przeszkodą?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o pomiar suwmiarką elektroniczną to należy tu mieć pewien dystans to jej wskazań (choć zależy jakiej jest "jakości"). Widziałem taką, która przy kolejno po sobie wykonywanych pomiarach na tym samym elemencie pokazywała różne wyniki :)

W subaru nie wiem jak wygląda osadzenie płytek ale generalnie grubość płytki nie wpływa na jej eksploatację.

Link to comment
Share on other sites

suwmiarka dobrej jakości. Każdy pomiar jednego elementu pokazuję identyczną wartość.

Jako że shortblock już prawie złożony już niedługo zajmę się tematem zaworów. Najprawdopodobniej właśnie zeszlifuje płytki.

Link to comment
Share on other sites

Błagam !!!! Jaka suwmiarka ??? !!!! to wrozenie z fusow a nie pomiar ! Mierzy się to odpowiednim mikrometrem i koniec kropka :)

Link to comment
Share on other sites

Nie powinno się szlifować płytek powieszchownie jest utwardzona ,choć różnie to się robi jedni tak drudzy nie szlifują

Najlepiej taką głowicę do obróbki ale to już koszty

Edited by Grzesiek79
Link to comment
Share on other sites

Nie powinno się szlifować płytek powieszchownie jest utwardzona ,choć różnie to się robi jedni tak drudzy nie szlifują

Najlepiej taką głowicę do obróbki ale to już koszty

 

 

1800 zł. za komplet z ustawianiem luzy itd. wiem bo sam teraz przechodzę remont silnika w wrx, a płytek nie szlifują tylko je wymieniają na nowe ( używane ), bo jak zeszlifujesz płytkę to zmienisz jej rozmiar wiec przy następnej regulacji nie dojdziesz po numerach do ładu tylko będziesz musiał znów szlifować, ojjj te zawory... skomplikowana i ciężka sprawa...

Link to comment
Share on other sites

1800zł to dla mnie dużo, szczególnie że najwięcej radości odnajduje w samodzielnym zrobieniu czegoś. Właśnie dlatego posprawdzałem sobie szczelność zaworów i tak czy siak czeka mnie docieranie więc zostaną wydechowe zamienione. Zamieniłem jeden i wygląda na to że dobrze leży (wymaga niewielkiego dotarcia) i na tych płytkach które posiadam w garażu jestem w stanie złożyć z odpowiednim luzem. Kosztować mnie to będzie rzędu 40-50 zł za docieraczkę i pastę. No i oczywiście sporo czasu.

Mam nadzieję że wyjdzie mi to tak jak planuje i w końcu silniczek będzie pracował jak należy.

Link to comment
Share on other sites

no to jeżeli tak to supar, u mnie były mikro pęknięcia wiec potrzebowały dość dobrej obróbki dlatego taka cena, ale niestety remont w subaru jest kosztowny ale później jest efekt i bez stresowa jazda : )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...