lech_b Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Witam, Na początku przedstawię się jako, że jestem tutaj nowy: Witam! Po drugie krótki opis mojego Forestera: rok 2004, 2.0X Automat, 126 tys. przebiegu (sprawdzony i pewny przebieg), regularnie serwisowany w ASO w Polsce (potwierdzone), wymiana rozrządu w ASO przy 90tys. i płynów przy 120tys. (potwierdzone w ASO). A po trzecie opis niepokojącego mnie zjawiska. Otóż podczas jazdy zmienia rośnie wskaźnik temperatury silnika. Przejrzałem forum i zrobiłem sprawdzenie tego co się dało i oto moje spostrzeżenia: Stan płynu chłodniczego: silnik zimny: chłodnica-full; zbiornik wyrównawczy - 2cm poniżej poziomu full silnik ciepły (po teście): chłodnica - nie otwierałem z wiadomych względów zbiornik wyrównawczy - 1 cm powyżej poziomu full stan płynu: brak bąbelków, czysty płyn bez plam oleju czy kolorowych nalotów Jazda sprawdzająca: 0-100km/h standardowe przyspieszanie: nic się nie dzieje z temperaturą silnika (kreska jest w pozycji poziomej/horyzontalnej) 100-140km/h temperatura rośnie, ale nie osiąga maksimum (czerwone pole) - rośnie tak trochę ponad drugą kreską Włączenie ogrzewania na maksymalne ciepło i maksymalny nawiew - spadek temp. do normalnego poziomu Obniżenie prędkości poniżej 100km/h - spadek temp. do normalnego poziomu No i teraz pozostaje pytanie: Co to może być? Czujnik temperatury? Termostat? Uszczelka? Ten model tak ma? Coś innego? Z góry dzięki za podpowiedzi/sugestie. Pozdrawiam, Lechu B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 jak nie ubywa/przybywa plynu/oleju to na 99% termostat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 wydaje się że możesz mieć zapowietrzony układ, sprawdź proszę sobie wszystkie przewody, potem odpowietrz dobrze układ, jak to nie zda egzaminu to tak kolega wcześniej trzeba sprawdzić termostat. powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech_b Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 (edytowane) dzięki za podpowiedzi. odnośnie poziomu płynu to sprawdziłem przy zimnym silniku i odkręconym korku chłodnicy, że po odpaleniu poziom się minimalnie się podniósł, ale tak około 50ml, więc niezauważalnie. poza tym nic się nie dzieje. i jeszcze pytanie: jak dobrze odpowietrzyć układ? Edytowane 2 Czerwca 2013 przez lech_b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Normalna temperatura to milimetr powyżej drugiej kreski od dołu, czyli poniżej poziomu horyzontalnego/połowy zakresu wskaźnika i nie powinna ani drgnąć, chyba że podczas jakiegoś masakrycznego i długiego obciążenia. Obstawiam termostat. Edytowane 3 Czerwca 2013 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Sprawdziłbym chłodnicę,może brud pozapychał otwory pomiędzy blaszkami,rurkami i podczas większego obciążenia silnika,a zmniejszony przepływ powietrza przez chłodnicę,powoduje skok temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech_b Opublikowano 9 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 płyn został sprawdzony, termostat wymieniony, ale objawy pozostały, ale w mniejszym natężeniu. na przykład jeździłem cały tydzień po mieście w dużym słońcu i korkach i nic się nie działo z temperaturą, ale jak raz pojechałem szybciej (około 120km/h) to znowu wzrosło do drugiej kreski, ale potem jak zmniejszyłem do 80km/h to spadło do poziomu normalnego. podczas analizy w warsztacie po wymianie termostatu wszystko wyglądało ok, ale z jedną wątpliwością, że płyn chłodniczy krążył trochę wolniej niż normalnie, ale nie jakoś tragicznie odbiegał od normy. będę sprawdzał dalej, ale również będę wdzięczny za sugestie. może jakiś bezpiecznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Dlatego weź się za chłodnice. Zdemontuj chłodnicę cieczy i przemyj/przeczyść ją z zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zrób jeszcze próbę przejazdu przy ok. 80 ,ale z takimi obrotami jak jechałeś 120 ( pewnie na 5-ce) .Jedź te 80 np. na 3 ce .jesli zauważysz wzrost temp. to pewnie chłodnica. Może coś jeszcze z pompą płynu, albo powietrze w układzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech_b Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 jeszcze raz dzięki za sugestie. podsumowuję co się wydarzyło i jak się skończyło, bo może komuś się przyda. otóż rozpoczęliśmy od wymiany termostatu. po wymianie nadal jednak występowały takie same problemy. w kolejnym kroku poszła do sprawdzenia chłodnica i po weryfikacji okazało się, że to ona może być źródłem problemów, ponieważ termostatu działał prawidłowo, płyn w układzie krążył, wiatraki kręciły się jak trzeba, ale chłodnica bardzo wolno przepuszczała przez siebie gorący płyn. po wymianie chłodnicy na nową problem zniknął. zrobiłem już ponad 300km w podobnych jak poprzednio warunkach i jest ok. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Cyba z naciskiem na "chyba", powinieneś mieć zbiorniczek metalowy powyżej chłodnicy i to właśnie w niem trzeba zobaczyć poziom. Tak wygląda na zapowietrzony układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech_b Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 zapowietrzenie układu też było sprawdzane i próby odpowietrzania również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomiKoko Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Panowie, odświeżam temat, mój forek wczoraj pierwszy raz w życiu minął trzecią kreskę na wyświetlaczu, załączył dwa wiatraki i dmuchał jak dziki, nigdy w życiu mi nie odstawił takiego numeru, nawet przy mocniejszej jeździe nigdy nie słyszałem żeby włączyły się wiatraki. 2 tygodnie temu był na przeglądzie w ASO i wszystko było OK. Wczoraj zimny silnik, odpalam, ruszam a tam dosłownie po 10 sekundach pokazuje mi że silnik już osiągnął 2 kreskę i stoi, dociskam go delikatnie do 5 tysięcy a temperatura skacze do 3 kreski, ogrzewanie na full i temperatura spada. Wie ktoś o co chodzi? Pozdrawiam A i panowie jak by ktoś powiedział na szybko bo schodzę do garażu zobaczyć o co chodzi: 1. odpalić silnik, odkręcić zbiorniczek od płynu ( nie wyrównawczy) i sprawdzić czy bulgocze. 2. korek na chłodnicy odkręcić i ponownie go zakręcić ( gdzieś wyczytałem, że jakaś tam sprężynka może się przywiesić). 3. sprawdzić spaliny czy nie ma białego dymu bądź innych niepokojących kolorów. A i pytanie jak dokładnie odpowietrzyć układ chłodzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Zapowietrzony uklad lub walnieta pompa. Objawy: gora goraca a dol zimny - pompa Powietrze pod korkiem zbonika/chlodnicy. Zapowietrzony (nie mylic ze zbiornikiem plastikowym) Powody zapowietrenia niedzczelnosc ukladu wyciek plynu nieszczelnosc odpowoetrania (korek lub cienkie rurki zassanie powietra do ukladu z powodu braku w zborniku plastikowym UPG uklad sie sam odpowietra jesli nie ma problemow. Wstepne odpowietrenie to tylko dolewanie pod korki metalowe i ewentualne wycisniecie powietra z gornego weza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomiKoko Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Panowie, moje spostrzeżenia po przejechaniu kilku kilometrów. Temperatura ponownie wzrosła powyżej 3 kreski, wiatraki działają pełną mocą. Jak skończyły działać otwieram maskę a tam jak na zdjęciu ( nie wiem czy to prawidłowo czy nie bo nie jestem mechanikiem) : Następnie zbiorniczek od płynu hamulcowego: Nie wiem czy to normalne czy nie, w każdym razie tak u mnie to wygląda. Następnie. wiatraki stoją, dotykam chłodnicy: góra: gorąca mocno powyżej środka: ciepła dosyć środek: ciepła delikanie dół: normalna, nie ciepła, nie zimna Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, od strony kierowcy do chłodnicy idzie metalowy wężyk który cały uwalony był w starym płynie chłodzącym, a zaraz pod wężykiem śrubę, która była lekko mokra świeżym płynem. Wie ktoś co to jest i czy może to być przyczyną? Inna sprawa, dojeżdżam do domu z 3 kreską na karku, gaszę silnik, następnie przekręcam kluczyk żeby wiatraki pochodziły i schłodziły trochę silnik, patrze na wskazówkę a tam już 2 kreski, przekręcam kluczyk w pozycję off i za chwilę znów go przekręcam a tam wskazówka już poniżej 2 kreski, a to wszystko w ciągu 10 sekund. Dodam, że wiatraki wciąż dmuchają ale niby czemu skoro temperatura już spadła poniżej 2 kreski. Dodam jeszcze, że wczoraj przejeżdżałem przez dosyć sporą kałużę i trochę samochód zanurkował, później go zgasiłem a jak go odpaliłem to zaczęła temperatura skakać, stąd moje pytanie, czy na dole jest jakiś czujnik bądź cokolwiek innego związanego z układem chłodzenia co mogłoby zostać zalane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Następnie zbiorniczek od płynu hamulcowego: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomiKoko Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 (edytowane) Następnie zbiorniczek od płynu hamulcowego: ooo dzięki za odpowiedź, masz piwko ode mnie ... ps. logiczne, że chodziło o chłodniczy Edytowane 20 Września 2013 przez TomiKoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Wygląda jakby nie było obiegu płynu. Może termostat się zaciął? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomiKoko Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Ma ktoś może schemat układu chłodzenia do Forysia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_9/cooling_system/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomiKoko Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Jak by miał ktoś podobne objawy co mój foryś to powiem tylko, że u mnie skończyło się na wymiane termosatu. Leśnik działa bez zarzutu od tamej pory Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arendzik Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 .......... Jak skończyły działać otwieram maskę a tam jak na zdjęciu ( nie wiem czy to prawidłowo czy nie bo nie jestem mechanikiem) : Następnie zbiorniczek od płynu hamulcowego: Spoglądam na załączone foty i.... u mnie korki na chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym są zamienione. Poza ciśnieniem opisanym na korku i kształtem ("skrzydełka") nie różnią się niczym w mocowaniu. Jak powinno być prawidłowo? Jakie ciśnienie powinno być "przepuszczane" w którym miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arendzik Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 (edytowane) Przepraszam, poszło 2x. Edytowane 26 Stycznia 2014 przez Arendzik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finch Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 W opisanych objawach zazwyczaj winny jest teromstat. Nie otwiera sie do końca i przez to płyn krąży w tzw. małym obiegu czyli nie przeplywa pezrz chlodnicę. Objaw jest taki, że silnik bardzo szybko się przegrzewa, załączają się wentylatory tylko płyn w zimnej chłodniccy nie może przedostac się do do slilnika. Mialem podobną sytuację tylko w innym samochodzie. Pomogło wymontowanie termostatu, zablokowanie w pozycji otwartej i zjazd do warsztatu z niedogrzanym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się