GoAr Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Przepraszam, jeśli źle przeszukałem forum i nie odnalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Czy do nominalnego rozmiaru opony 215/60/16 pasuje koło dojazdowe w rozmiarze 155/70/17 - kalkulator pokazuje różnicę w średnicy 15,6 mm, jeśli nie to jaki rozmiar koła dojazdowego zastosować? pozdrawiam AG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Jeśli takie miałeś fabryczne koło zapasowe i rozmiar opon, to możesz je spokojnie zastosować. W instrukcji będziesz miał dokładne dane dotyczące rozmiarów kół... Przy okazji: w imprezie, dla różnych rozmiarów kół (185/65/15, 195/60/15, 205/50/16/, 205/55/16) jest ten sam rozmiar dojazdówki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekB Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Ja mam dojazdówkę 135/70/17, jest niższa od koła, ale na ew. dojazd pewnie da radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GoAr Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Sęk w tym, że nie posiadam instrukcji i nie miałem oryginalnego zapasu, a gdyby nawet był to było by to koło 16 calowe z oponą 215/60/16. Szukam najlepiej dobranego do tego rozmiaru koła dojazdowego i chyba nie założyłbym dojazdówki w rozmiarze 135/70/17 - daje to różnicę w średnicy aż 43,7 mm. Czy może ktoś jeszcze potwierdzić, że dla koła 215/60/16 dojazdówka w rozmiarze155/70/17 jest najlepszym wyborem (poza oczywiście oryginalnym kołem) lub podać inny rozmiar. Pozdrawiam AG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
georg_drugi Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 U mnie oryginalnie zapas był taki sam jak koła. W Foresterze dojazdówka może stanowić jedynie problem dla tylnego dyfra, jeśli jest on LSD tj. o ograniczonym uślizgu. Jeśli jest on otwarty to myślę, że nie ma problemu. We wszystkich samochodach dojazdówka jest mniejsza od kół oryginalnych, a można ją zakładać na przód, gdzie w większości bryczek ten dyfer jest otwarty. Z przodu Forki też mają otwarty dyfer i tu nie ma problemu, a z tyłu jak sądzę też masz otwarty, więc też nie powinno być problemu. Ja mam dyfer LSD i myślę, że bym założył na dojazd, jechał powoli i obserwował wskaźnik (DIFF TEMP). Faktem jest, że jeszcze nie potrzebowałem zakładać dojazdówki no i mam spraye do kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andre44 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Z kalkulatora doboru wychodzi ,że rozmiar 155/75/17 jest jak w sam raz.Tylko czy taki istnieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Dojazdówkę zakładaj zawsze na przód i prędkość do 50km/h i nie będzie problemu. Tylny dyfer może być otwarty ale jest jeszcze centralny. Jak założysz na przód nie będzie problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 W Foresterze dojazdówka może stanowić jedynie problem dla tylnego dyfra, jeśli jest on LSD tj. o ograniczonym uślizgu. Jeśli jest on otwarty to myślę, że nie ma problemu Będzie problem .Dla centralnej wiskozy. Co prawda 2 razy mniejszy,ale jednak. Dlatego trzeba powoli i krótko na dojazdówce. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalowy Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 u mnie w s-turbo jest 16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
georg_drugi Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Będzie problem. Dla centralnej wiskozy. Co prawda 2 razy mniejszy,ale jednak. Dlatego trzeba powoli i krótko na dojazdówce. Fakt zapomniałem o nej ,więc dojazdówka jest niezbyt dobrym rozwiązaniem niezależnie od koła, na którym siedzi. W moim automacie ze sprzęgłem centralnym może to i mniejszy problem, bo zapinanie następuje przy pewnej różnicy prędkości obrotowej kół. Gdy w moim Forysiu padł przedni przegub to zauważyłem, że początkowe zapinanie sprzęgła następowało przy obrotach silnika ok. 2 tys. Oczywiście tył stał, a przedni dyfer mielił. Z centralnym dyfrem z wiskozą to chyba trochę gorzej, bo tu zawsze będzie jakiś obrót i obciążenie wiskozy. Tylko pojawia się pytanie. Czy można w tym przypadku jeździć po okręgu ot tak sobie, bo jeśli tak to i można z dojadówką? Robiąc kółka centralny mech. też pracuje i wiskoza też, podobnie jak przy dojazdówce, a że centralny dyfer nie widzi kół to wystarczy mu powiedzieć, że my robimy kółka i jechać. Dobre co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penczak Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Trochę odświeżę temat W moim Forku mam rozmiar koła 15" czy taka dojazdówka będzie pasowała? http://allegro.pl/kolo-zapasowe-dojazdowe-16-subaru-forester-i-i3654462163.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orlen Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Trochę odświeżę temat W moim Forku mam rozmiar koła 15" czy taka dojazdówka będzie pasowała? http://allegro.pl/ko...3654462163.html ja bym zapytał sprzedającego o średnicę i porównał z resztą kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torti Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Ja mam dojazdówkę D135/80/D16 Bridgestone i przez kilkadziesiąt km spisała się tak jak powinna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ingolstad Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Trochę odświeżę temat W moim Forku mam rozmiar koła 15" czy taka dojazdówka będzie pasowała? http://allegro.pl/ko...3654462163.html Nie, chyba nie będzie. Z fotki w awatarze wnioskuję że masz wolnossaka I generacji z kołami 15 (205/70/15) to z allegro jest raczej do S-turbo I generacji gdzie były 16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 "gdzie były 16" jakie to ma znaczenie przy dojazdowce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 (edytowane) Ożywiając wątek..... , w końcu sprawa zakupu dojazdówki do mojego Forka dojrzała do zakupu (daleki wyjazd z pełnym bagażnikiem). Mam koła o średnicy 65cm (nowiutkie opony) więc szukałem czegoś o zbliżonym rozmiarze. Oczywiście sprzedawcy nie podają średnicy całej dojazdówki a jedynie dane jakie mają na oponie. Dość łatwo policzyć sobie jaką średnicę ma całe koło z tych właśnie parametrów. Np. 135/70/16 to jest około 59,5cm, a 135/80/16 to już przyzwoite 62cm. 16 cali x 2,54 = 406mm. 70% ze 135mm to 94,5mm x2 (bo na średnicę opony składają się dwie jej wysokości) = 189mm - czyli takie koło ma 595mm średnicy. Licząc średnicę dla 135/80/16 wychodzi mi 622mm, czyli rozmiar mniej więcej pasujący do koła 215/65/15, które ma 660mm wysokości. Oczywiście taką średnicę ma opona napompowana dużo większym ciśnieniem, niż potrzebne nam około 2,3 bar, więc przy normalnym ciśnieniu bez problemu uzyskamy wysokość ok. 63cm. Dojazdówka również siądzie kilkanaście mm pod ciężarem auta, więc upuszczenie powietrza z drugiego koła na osi załatwi nam mniej więcej problem jednakowej średnicy kół. Oczywiście trzeba być świadomym, że takie wyrównywanie wysokości kół STOJĄCEGO auta nie wiele zmienia w ich obwodzie. Koło większe, pomimo upuszczenia zeń powietrza, nadal pokona większy dystans niż nieco niższa dojazdówka, bo dokonana w ten sposób zmiana średnicy koła zasadzie dotyczy jedynie koła stojącego. Edytowane 12 Maja 2018 przez suberet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafcioL27 Opublikowano 18 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 Kolego Suberet, wszystko fajnie ale zapomniałeś w swojej poniekąd słusznej kalkulacji o jednej sprawie, każde koło ma swój promień dynamiczny i on jest w głównej mierze odpowiedzialny za to jak ą prędkość obrotowa ma koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 18 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 Myślę, że poruszyłem tę kwestię (jakkolwiek bez fachowej terminologii) w ostatnim zdaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 W Forku SG mam w zapasie 215/60 16 czyli niby dobrze, ale nie mogę schować rolety i podłoga też jest minimalnie uniesiona- też tak macie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aqstyk Opublikowano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 Panowie, Wkrótce będę miał swojego pierwszego Forka. Mam w nim koła 225/60/R17. Firma dojazdowe.pl zaproponowała mi dojazdówkę 135/90 R17. Czy będzie pasować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się