Jump to content

Praca automatu w położeniu N/P


toks
 Share

Recommended Posts

Jest to właściwie pytanie mojego znajomego, posiadacza nie subaru, ale może ktoś z forumowiczów może mi wyjaśnić czy umiarkowane przegazowanie silnika w położeniu N lub P klasycznego automatu może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni lub konwertera hydrokinetycznego (jakieś przegrzewanie ?), czy nie ma to żadnego znaczenia? Wydaje mi się że konwerter skoro nie jest to klasyczne sprzęgło nie jest calkowicie rozłączany i przy pdnoszeniu obrotów silnika (położenie N/P) przenosi moment na przękładnie planetarne skrzyni, mimo że nie są sprzęgiełka są rozłączone i nie prznoszą one momentu na koła. Czy w takiej sytuacji może się coś psuć?

Link to comment
Share on other sites

Nic złego się nie stanie, o ile olej w skrzyni nie ma konsystencji i właściwości kleju. Gdy olej w skrzyni jest baaaaardzo gęsty (stary olej / zima / zaraz po uruchomieniu silnika ) nie radzę gazować. Gdy skrzynia ma normalną temperaturę pracy, krótkie delikatne przygazówki (nie do "odcięcia") nic nie popsują

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...