Skocz do zawartości

Praca automatu w położeniu N/P


toks

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to właściwie pytanie mojego znajomego, posiadacza nie subaru, ale może ktoś z forumowiczów może mi wyjaśnić czy umiarkowane przegazowanie silnika w położeniu N lub P klasycznego automatu może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni lub konwertera hydrokinetycznego (jakieś przegrzewanie ?), czy nie ma to żadnego znaczenia? Wydaje mi się że konwerter skoro nie jest to klasyczne sprzęgło nie jest calkowicie rozłączany i przy pdnoszeniu obrotów silnika (położenie N/P) przenosi moment na przękładnie planetarne skrzyni, mimo że nie są sprzęgiełka są rozłączone i nie prznoszą one momentu na koła. Czy w takiej sytuacji może się coś psuć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic złego się nie stanie, o ile olej w skrzyni nie ma konsystencji i właściwości kleju. Gdy olej w skrzyni jest baaaaardzo gęsty (stary olej / zima / zaraz po uruchomieniu silnika ) nie radzę gazować. Gdy skrzynia ma normalną temperaturę pracy, krótkie delikatne przygazówki (nie do "odcięcia") nic nie popsują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...