pgoos Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Witajcie, jestem w temacie Subaru nowy, ale wiem, że w najbliższym czasie chcę zmienić moje obecne non-stop psujące się auto właśnie na Forestera. Biorę pod uwagę tylko używane, myslałem o rocznikach koło 2000. Chciałbym mieć manualną skrzynię, do jazdy miejskiej, pozamiejskiej i czasami, choć rzadko, w terenie. Który model jest najbardziej udany/bezproblemowy? Do tego nie chcę płacić kroci za paliwo, więc myślę także o połączeniu benzyna + gaz. Warto? Czekam na wasze opinie. Moderatorów proszę o nieprzenoszenie tematu ani o nie zamykanie go, gdyż nie znalazłem istniejącego wątku, który by wprost odpowiedział na moje pytanie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Jak chcesz najbardziej bezawaryjny i tani w eksploatacji to pewnie 2.0 wolnossący + lpg, ci co mają jedynie narzekają na niedobór mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Ja bym jednak pomyślał o turbo. Nie wiem jakim dysponujesz budżetem, ale jeśli starczyłoby na dobry egzemplarz XT... Jeśli nie, to S-Turbo. Mam takiego z lpg. 100km kosztuje mnie obecnie ok 33 zł. Ogólnie rzecz biorąc bardzo mi się forester podoba ze względu na jego praktyczność. Nie straszne wysokie krawężniki, jest kawałek bagażnika, fajny duży szyberdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Jeśli zamierzasz wykorzystywać swojego Forestera do jazdy przeważnie w terenie to wersja z redukotrem Jeśli będziesz uzytkował go przeważnie na "normalnych" drogach to polecam wersje z turbo czyli : S-turbo, XT PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgoos Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 (edytowane) Z tego co widzę, stać mnie tylko na S-Turbo. Jakie konkretnie roczniki wziąć po uwagę (jaki jest okres tej udanej serii)? Czy 170KM nie daje mu odpowiedniej mocy? Auta będę używał przeważnie jednak na "normalnych" drogach, więc reduktora nie będę potrzebował. A czy na coś szczególnie powinienem zwrócić uwagę podczas kupna? Z czymś są w tym aucie większe problemy? Dodatkowe pytanie: czy dostanę s-turbo z klimatronikiem? z tego co widzę w ofertach używanych, to tylko klima starszego typu. Edytowane 30 Maja 2013 przez pgoos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 @@pgoos, nie patrz na to czy jest klimatronik czy nie. Nie kojarzę, żeby były takie wersje. Zwykła klima wystarczy. Ja zresztą wyznaję zasadę, że im mniej elektroniki tym lepiej. Na co zwrócić uwagę: - zegarek w środku pewnie nie będzie działał, ale to pikuś - wiskoza czyli centralny dyfer - zużyty objawia się tym, że rozgrzane auto podczas manewrów parkingowych na skręconych maksymalnie kołach, przeskakuje, coś jakby go trzymało - wiskoza zbyt mocno spina osie. Regeneracja 600 zł, wymiana ok. 450. Nówka ponad 2000. - szyberdach, potrafi się wyrobić ślizgach i nie domyka się do końca (opuszczony tył szyby nie licuje się z dachem) - tylne amorki, samochód musi stać równo; zużyte powodują, że tył siedzi. Droga sprawa - rdza - tylne błotniki potrafią w tym wieku już być pokąsane - nie ma nadkoli plastikowch z tyłu i błoto lub się zbierać na rantach, a gdzie błoto tam wilogć i rdza - check engine (nie zawsze pali się stale) często jest spowodowany zużytym czujnikiem spalania stukowego (250 zł rozwiązuje problem) To tyle co mi się przypomina w tym momencie. O sprawdzeniu oleju w silniku i posłuchaniu jak pracuje nie wspominam :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgoos Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 @RadziejS, dzięki za informacje. A na które roczniki S-Turbo patrzeć (tak do 13k)? Muszę mieć też LPG, żeby było mnie stać nim jeździć Czy Forester występował w latach 1997-2002 w wersji innej niż S-Turbo? Widzę np. taką ofertę: http://otomoto.pl/subaru-forester-sprawdz-C29061862.html i nie wiem, do czego ją przypiąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 IMHO, rocznik mało ważny. Przy takim wieku auta o wiele ważniejszy jest stan auta niż rocznik z metryczki. Po kupnie warto sobie jakąś kasę w rezerwie zostawić na różne nieprzewidziane sprawy. Tak ze 2000 zawsze warto mieć gdzieś na boku . To co masz w ofercie na oto, to s-turbo. W zasadzie forestery z tych roczników można podzielić na 2 rodzaje (bez turbo, tzw. N/A - 122 lub 125 KM (oraz wersje US 2.5L - nie pamiętam mocy), oraz z turbo czyli S-turbo 170 lub 177KM - rzadko). W wersjach N/A jest jeszcze rozróżnienie SOHC lub DOHC, co ma istotne znaczenie przy regulacji luzów zaworowych (tanio/drogo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 A nie jest tak że wszystkie 2.0 o mocy ok. 120 KM są sohc a dopiero te 150 KM są DOHC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Nie wypowiadam się, bo aż tak biegły w tym nie jestem, a głupot nie chcę pisać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 A nie jest tak że wszystkie 2.0 o mocy ok. 120 KM są sohc a dopiero te 150 KM są DOHC ? masz wszystko tutaj: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/62529-silniki-w-forku/page__hl__%20forester%20%20silniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgoos Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 (edytowane) No więc ostateczny wybór pada na: http://otomoto.pl/su...-C29369440.html lub http://otomoto.pl/su...-C29061862.html w Poznaniu pojadę też obejrzeć http://allegro.pl/su...3296622915.html choć ten nie jest s-turbo. Duża będzie różnica w mocy/przyspieszeniu? Te pierwsze dwa są z Kielc - znacie tam może jakiegoś mechanika/serwis wartych polecenia, którzy mi auto przed zakupem sprawdzą? Ten pierwszy to wersja amerykańska (na szczęście z manualną skrzynią) i prędkość wyświetlana jest w milach (na komputzerze również). Dużym problemem/kosztem jest zmiana wyświetlania na km/h? Jeżeli chodzi o rzeczy, o których mnie zapewniają to: - wymieniono ostatnio rozrząd (30 tyś. km temu) - wymieniono tylne amortyzatory O co jeszcze spytać zanim się po nie pofatyguję? Jak sprawdzić stan turbiny? No i dziś pojawiły się kolejne dwa interesujące: http://otomoto.pl/subaru-forester-turbo-lpg-zarej-pl-panorama-C29410938.html http://otomoto.pl/subaru-forester-C29407620.html Co myślicie? Jeżeli chodzi o ten drugi, to wyczuwacie jakieś problemy z silnikiem z opisu? Edytowane 4 Czerwca 2013 przez pgoos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orlen Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 O co jeszcze spytać zanim się po nie pofatyguję? Jak sprawdzić stan turbiny? 1. krótka przejażdżka z kompem i sprawdzić jakie daje ciśnienie, przeciągnąć go na 2 i trójce ile fabryka dała po rozgrzaniu silnika (w 2,5 xt z 2005r daje mniej wiecej 0,8 bara) 2. czy nie puszcza bąków jak w tdi z volkswagena, 3. lub rozebrac jak juz kupisz, jak zarzygana olejem to $ polecą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Ten pierwszy jest wolnossący i na pewno nie ma takiej mocy ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Jeżeli chcesz faktycznie tanio jeździć to skup sie na wolnossących 125km . Ogólnie przy LPG w Subarkach trzeba co około 20tyś regulować zawory. W wolnossących 125KM jest to koszt malutki bo regulacja jest na śrubki, a jak masz trochę wprawy mechanicznej to sobie to sam możesz zrobic. W Turbo regulacja jest na płytki i dodatkowo do jej przeprowadzenia trzeba wyciągać silnik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgoos Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Ten pierwszy jest wolnossący i na pewno nie ma takiej mocy ;-) Czemu uważasz, że jest wolnossący? Gość przywiózł go z USA, S-Turbo 2.5 z taką mocą nie występował? Może się gość machnął o kilka koni... Jeżeli chcesz faktycznie tanio jeździć to skup sie na wolnossących 125km . Ogólnie przy LPG w Subarkach trzeba co około 20tyś regulować zawory. W wolnossących 125KM jest to koszt malutki bo regulacja jest na śrubki, a jak masz trochę wprawy mechanicznej to sobie to sam możesz zrobic. W Turbo regulacja jest na płytki i dodatkowo do jej przeprowadzenia trzeba wyciągać silnik . Co 20tyś regulacja zaworów?! Przecież to jakiś kosmos. Czy to sprawdzona informacja? Masz na to jakiś artykuł, wątek na forum? Jaki to jest mniej więcej koszt przy S-Turbo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Ad. 1 - brak wlotu na masce (to tak na pierwszy rzut oka), no i brak turbo pod maską (to na drugi). W tej budzie nie było 2.5 turbo. Ad. 2. Może nie co 20 tys. km ale co 40-50. Koszt ok. 1200-1500. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgoos Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Ad. 1 - brak wlotu na masce (to tak na pierwszy rzut oka), no i brak turbo pod maską (to na drugi). W tej budzie nie było 2.5 turbo. Ad. 2. Może nie co 20 tys. km ale co 40-50. Koszt ok. 1200-1500. a 2.5 178KM występowało? jak z osiągami w porównaniu do 2.0 S-Turbo 170KM? Uspokoiłeś mnie, że nie co 20. Wychodzi na to że tak średnio co kilka lat, więc nie jest źle. Objawia się to tym, że silnik zaczyna brzydziej pracować? Jeżeli chodzi o tego: http://otomoto.pl/subaru-forester-turbo-lpg-zarej-pl-panorama-C29410938.html, gość mi mówi, że jest problem na gazie tylko tzn. jeden cylinder gubi moc - mówi, że to problem z wtryskiem (tak zdiagnozowany przez instalatora) i że koszt wymiany to ok. 250zł? To prawdopodobna wersja czy opowiadał mi bajki? Rozrząd miał wymieniany ok. 50tyś km temu, więc jeszcze kolejne 50 pojeżdżę bez wymiany? Jaki jest koszt wymiany rozrządu w S-Turbo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Ad. 1 - brak wlotu na masce (to tak na pierwszy rzut oka), no i brak turbo pod maską (to na drugi). W tej budzie nie było 2.5 turbo. Ad. 2. Może nie co 20 tys. km ale co 40-50. Koszt ok. 1200-1500. a 2.5 178KM występowało? jak z osiągami w porównaniu do 2.0 S-Turbo 170KM? Uspokoiłeś mnie, że nie co 20. Wychodzi na to że tak średnio co kilka lat, więc nie jest źle. Objawia się to tym, że silnik zaczyna brzydziej pracować? Jeżeli chodzi o tego: http://otomoto.pl/subaru-forester-turbo-lpg-zarej-pl-panorama-C29410938.html, gość mi mówi, że jest problem na gazie tylko tzn. jeden cylinder gubi moc - mówi, że to problem z wtryskiem (tak zdiagnozowany przez instalatora) i że koszt wymiany to ok. 250zł? To prawdopodobna wersja czy opowiadał mi bajki? Rozrząd miał wymieniany ok. 50tyś km temu, więc jeszcze kolejne 50 pojeżdżę bez wymiany? Jaki jest koszt wymiany rozrządu w S-Turbo? Skoro to problem za 250 zł to dlaczego nie usunął. Podobno zdiagnozował i nie naprawił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgoos Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Skoro to problem za 250 zł to dlaczego nie usunął. Podobno zdiagnozował i nie naprawił? Trochę mi to pachnie. Mówi, że wymienił się na auta z kolegą, ale dla niego było za małe w środku (kupił teraz na A6) i to chce pilnie sprzedać. Sam nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Źle sformułowałem zdanie. Miałem na myśli że trzeba sprawdzić luzy na zaworach. Do tego wprawne ręcze nie muszą wyjmować motoru. Ogólnie jak jest dobrze gaz wyregulowany i jest założony dobry to kończy się tylko na sprawdzeniu. A że robi się to co 20tyś km wiem z doświadczenia, a nie lektury. Jak gaz jest źle wyregulowany, albo po prostu slaby to te 50tyś jak kolega wyżej zaproponowal może skonczyć się większym remontem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 pgoos szukaj turbo. Forester w tej wersji to najlepsze i najbardziej uniwersalne Subaru. Pojeździsz w terenie, pobawisz się na torze, poburczysz na mieście...a za jakiś czas włożysz większe turbo . Reszta tak jak pisze RadziejS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 (edytowane) Tak, tak turbo. A potem będzie płacz. Kupując auto za 13kpln w przypadku turbo trzeba mieć odłożone 5kpln na niespodzianki... N/A 125KM może nie jedzie tak fajnie jak s-turbo ale za to jest do bólu bezawaryjne a z gazem dogaduje się świetnie Edytowane 7 Czerwca 2013 przez ppmarian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Tak, tak turbo. A potem będzie płacz. Kupując auto za 13kplnw przypadku turbo trzeba mieć ogłoszone 5kpln na niespodzianki N/A 125KM może nie jedzie tak fajnie jak s-turbo ale za to jest do bólu bezawaryjne a z gazem dogaduje się świetnie Owszem, pewne S-Turbo to wydatek 17-20 tys. zł. Co nie znaczy, że nie można kupić dobrego egzemplarza za 13 tys. zł. Kwestia sprawdzenia auta. N/A nie jest złym autem do momentu kiedy trzeba wyprzedzić TIR-a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Jak już zakładac gaz żeby było taniej to eco-driving i nie wyprzedzamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się