Jump to content

Jakiego Forestera wybrać?


pgoos
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

 

jestem w temacie Subaru nowy, ale wiem, że w najbliższym czasie chcę zmienić moje obecne non-stop psujące się auto właśnie na Forestera. Biorę pod uwagę tylko używane, myslałem o rocznikach koło 2000.

 

Chciałbym mieć manualną skrzynię, do jazdy miejskiej, pozamiejskiej i czasami, choć rzadko, w terenie. Który model jest najbardziej udany/bezproblemowy? Do tego nie chcę płacić kroci za paliwo, więc myślę także o połączeniu benzyna + gaz. Warto?

 

Czekam na wasze opinie. Moderatorów proszę o nieprzenoszenie tematu ani o nie zamykanie go, gdyż nie znalazłem istniejącego wątku, który by wprost odpowiedział na moje pytanie.

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Ja bym jednak pomyślał o turbo. Nie wiem jakim dysponujesz budżetem, ale jeśli starczyłoby na dobry egzemplarz XT... Jeśli nie, to S-Turbo. Mam takiego z lpg. 100km kosztuje mnie obecnie ok 33 zł. Ogólnie rzecz biorąc bardzo mi się forester podoba ze względu na jego praktyczność. Nie straszne wysokie krawężniki, jest kawałek bagażnika, fajny duży szyberdach.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli zamierzasz wykorzystywać swojego Forestera do jazdy przeważnie w terenie to wersja z redukotrem

Jeśli będziesz uzytkował go przeważnie na "normalnych" drogach to polecam wersje z turbo czyli : S-turbo, XT

 

PzDr

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widzę, stać mnie tylko na S-Turbo. Jakie konkretnie roczniki wziąć po uwagę (jaki jest okres tej udanej serii)?

Czy 170KM nie daje mu odpowiedniej mocy?

Auta będę używał przeważnie jednak na "normalnych" drogach, więc reduktora nie będę potrzebował.

A czy na coś szczególnie powinienem zwrócić uwagę podczas kupna? Z czymś są w tym aucie większe problemy?

 

Dodatkowe pytanie: czy dostanę s-turbo z klimatronikiem? z tego co widzę w ofertach używanych, to tylko klima starszego typu.

Edited by pgoos
Link to comment
Share on other sites

@@pgoos, nie patrz na to czy jest klimatronik czy nie. Nie kojarzę, żeby były takie wersje. Zwykła klima wystarczy. Ja zresztą wyznaję zasadę, że im mniej elektroniki tym lepiej.

 

Na co zwrócić uwagę:

- zegarek w środku pewnie nie będzie działał, ale to pikuś :)

- wiskoza czyli centralny dyfer - zużyty objawia się tym, że rozgrzane auto podczas manewrów parkingowych na skręconych maksymalnie kołach, przeskakuje, coś jakby go trzymało - wiskoza zbyt mocno spina osie. Regeneracja 600 zł, wymiana ok. 450. Nówka ponad 2000.

- szyberdach, potrafi się wyrobić ślizgach i nie domyka się do końca (opuszczony tył szyby nie licuje się z dachem)

- tylne amorki, samochód musi stać równo; zużyte powodują, że tył siedzi. Droga sprawa

- rdza - tylne błotniki potrafią w tym wieku już być pokąsane - nie ma nadkoli plastikowch z tyłu i błoto lub się zbierać na rantach, a gdzie błoto tam wilogć i rdza

- check engine (nie zawsze pali się stale) często jest spowodowany zużytym czujnikiem spalania stukowego (250 zł rozwiązuje problem)

 

To tyle co mi się przypomina w tym momencie. O sprawdzeniu oleju w silniku i posłuchaniu jak pracuje nie wspominam :-)

Link to comment
Share on other sites

@RadziejS, dzięki za informacje.

A na które roczniki S-Turbo patrzeć (tak do 13k)? Muszę mieć też LPG, żeby było mnie stać nim jeździć :)

 

Czy Forester występował w latach 1997-2002 w wersji innej niż S-Turbo? Widzę np. taką ofertę: http://otomoto.pl/subaru-forester-sprawdz-C29061862.html i nie wiem, do czego ją przypiąć.

Link to comment
Share on other sites

IMHO, rocznik mało ważny. Przy takim wieku auta o wiele ważniejszy jest stan auta niż rocznik z metryczki. Po kupnie warto sobie jakąś kasę w rezerwie zostawić na różne nieprzewidziane sprawy. Tak ze 2000 zawsze warto mieć gdzieś na boku ;). To co masz w ofercie na oto, to s-turbo. W zasadzie forestery z tych roczników można podzielić na 2 rodzaje (bez turbo, tzw. N/A - 122 lub 125 KM (oraz wersje US 2.5L - nie pamiętam mocy), oraz z turbo czyli S-turbo 170 lub 177KM - rzadko). W wersjach N/A jest jeszcze rozróżnienie SOHC lub DOHC, co ma istotne znaczenie przy regulacji luzów zaworowych (tanio/drogo).

Link to comment
Share on other sites

No więc ostateczny wybór pada na:

http://otomoto.pl/su...-C29369440.html lub

http://otomoto.pl/su...-C29061862.html

w Poznaniu pojadę też obejrzeć http://allegro.pl/su...3296622915.html choć ten nie jest s-turbo. Duża będzie różnica w mocy/przyspieszeniu?

 

Te pierwsze dwa są z Kielc - znacie tam może jakiegoś mechanika/serwis wartych polecenia, którzy mi auto przed zakupem sprawdzą?

Ten pierwszy to wersja amerykańska (na szczęście z manualną skrzynią) i prędkość wyświetlana jest w milach (na komputzerze również). Dużym problemem/kosztem jest zmiana wyświetlania na km/h?

 

Jeżeli chodzi o rzeczy, o których mnie zapewniają to:

- wymieniono ostatnio rozrząd (30 tyś. km temu)

- wymieniono tylne amortyzatory

 

O co jeszcze spytać zanim się po nie pofatyguję? Jak sprawdzić stan turbiny?

 

No i dziś pojawiły się kolejne dwa interesujące:

http://otomoto.pl/subaru-forester-turbo-lpg-zarej-pl-panorama-C29410938.html

http://otomoto.pl/subaru-forester-C29407620.html

 

Co myślicie? Jeżeli chodzi o ten drugi, to wyczuwacie jakieś problemy z silnikiem z opisu?

Edited by pgoos
Link to comment
Share on other sites

O co jeszcze spytać zanim się po nie pofatyguję? Jak sprawdzić stan turbiny?

 

1. krótka przejażdżka z kompem i sprawdzić jakie daje ciśnienie, przeciągnąć go na 2 i trójce ile fabryka dała po rozgrzaniu silnika (w 2,5 xt z 2005r daje mniej wiecej 0,8 bara)

2. czy nie puszcza bąków jak w tdi z volkswagena,

3. lub rozebrac jak juz kupisz, jak zarzygana olejem to $ polecą :)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz faktycznie tanio jeździć to skup sie na wolnossących 125km ;). Ogólnie przy LPG w Subarkach trzeba co około 20tyś regulować zawory. W wolnossących 125KM jest to koszt malutki bo regulacja jest na śrubki, a jak masz trochę wprawy mechanicznej to sobie to sam możesz zrobic. W Turbo regulacja jest na płytki i dodatkowo do jej przeprowadzenia trzeba wyciągać silnik :(.

Link to comment
Share on other sites

Ten pierwszy jest wolnossący i na pewno nie ma takiej mocy ;-)

Czemu uważasz, że jest wolnossący? Gość przywiózł go z USA, S-Turbo 2.5 z taką mocą nie występował? Może się gość machnął o kilka koni... :P

 

Jeżeli chcesz faktycznie tanio jeździć to skup sie na wolnossących 125km ;). Ogólnie przy LPG w Subarkach trzeba co około 20tyś regulować zawory. W wolnossących 125KM jest to koszt malutki bo regulacja jest na śrubki, a jak masz trochę wprawy mechanicznej to sobie to sam możesz zrobic. W Turbo regulacja jest na płytki i dodatkowo do jej przeprowadzenia trzeba wyciągać silnik :(.

Co 20tyś regulacja zaworów?! Przecież to jakiś kosmos. Czy to sprawdzona informacja? Masz na to jakiś artykuł, wątek na forum? Jaki to jest mniej więcej koszt przy S-Turbo?

Link to comment
Share on other sites

Ad. 1 - brak wlotu na masce (to tak na pierwszy rzut oka), no i brak turbo pod maską (to na drugi). W tej budzie nie było 2.5 turbo. Ad. 2. Może nie co 20 tys. km ale co 40-50. Koszt ok. 1200-1500.

Link to comment
Share on other sites

Ad. 1 - brak wlotu na masce (to tak na pierwszy rzut oka), no i brak turbo pod maską (to na drugi). W tej budzie nie było 2.5 turbo. Ad. 2. Może nie co 20 tys. km ale co 40-50. Koszt ok. 1200-1500.

a 2.5 178KM występowało? jak z osiągami w porównaniu do 2.0 S-Turbo 170KM?

Uspokoiłeś mnie, że nie co 20. Wychodzi na to że tak średnio co kilka lat, więc nie jest źle. Objawia się to tym, że silnik zaczyna brzydziej pracować?

Jeżeli chodzi o tego: http://otomoto.pl/subaru-forester-turbo-lpg-zarej-pl-panorama-C29410938.html, gość mi mówi, że jest problem na gazie tylko tzn. jeden cylinder gubi moc - mówi, że to problem z wtryskiem (tak zdiagnozowany przez instalatora) i że koszt wymiany to ok. 250zł? To prawdopodobna wersja czy opowiadał mi bajki? Rozrząd miał wymieniany ok. 50tyś km temu, więc jeszcze kolejne 50 pojeżdżę bez wymiany? Jaki jest koszt wymiany rozrządu w S-Turbo?

Link to comment
Share on other sites

Ad. 1 - brak wlotu na masce (to tak na pierwszy rzut oka), no i brak turbo pod maską (to na drugi). W tej budzie nie było 2.5 turbo. Ad. 2. Może nie co 20 tys. km ale co 40-50. Koszt ok. 1200-1500.

a 2.5 178KM występowało? jak z osiągami w porównaniu do 2.0 S-Turbo 170KM?

Uspokoiłeś mnie, że nie co 20. Wychodzi na to że tak średnio co kilka lat, więc nie jest źle. Objawia się to tym, że silnik zaczyna brzydziej pracować?

Jeżeli chodzi o tego: http://otomoto.pl/subaru-forester-turbo-lpg-zarej-pl-panorama-C29410938.html, gość mi mówi, że jest problem na gazie tylko tzn. jeden cylinder gubi moc - mówi, że to problem z wtryskiem (tak zdiagnozowany przez instalatora) i że koszt wymiany to ok. 250zł? To prawdopodobna wersja czy opowiadał mi bajki? Rozrząd miał wymieniany ok. 50tyś km temu, więc jeszcze kolejne 50 pojeżdżę bez wymiany? Jaki jest koszt wymiany rozrządu w S-Turbo?

 

Skoro to problem za 250 zł to dlaczego nie usunął. Podobno zdiagnozował i nie naprawił?

Link to comment
Share on other sites

Skoro to problem za 250 zł to dlaczego nie usunął. Podobno zdiagnozował i nie naprawił?

Trochę mi to pachnie. Mówi, że wymienił się na auta z kolegą, ale dla niego było za małe w środku (kupił teraz na A6) i to chce pilnie sprzedać. Sam nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Źle sformułowałem zdanie. Miałem na myśli że trzeba sprawdzić luzy na zaworach. Do tego wprawne ręcze nie muszą wyjmować motoru. Ogólnie jak jest dobrze gaz wyregulowany i jest założony dobry to kończy się tylko na sprawdzeniu. A że robi się to co 20tyś km wiem z doświadczenia, a nie lektury. Jak gaz jest źle wyregulowany, albo po prostu slaby to te 50tyś jak kolega wyżej zaproponowal może skonczyć się większym remontem.

Link to comment
Share on other sites

pgoos szukaj turbo. Forester w tej wersji to najlepsze i najbardziej uniwersalne Subaru. Pojeździsz w terenie, pobawisz się na torze, poburczysz na mieście...a za jakiś czas włożysz większe turbo :D . Reszta tak jak pisze RadziejS.

Link to comment
Share on other sites

Tak, tak turbo. A potem będzie płacz. Kupując auto za 13kpln w przypadku turbo trzeba mieć odłożone 5kpln na niespodzianki...

 

N/A 125KM może nie jedzie tak fajnie jak s-turbo ale za to jest do bólu bezawaryjne a z gazem dogaduje się świetnie

Edited by ppmarian
Link to comment
Share on other sites

Tak, tak turbo. A potem będzie płacz. Kupując auto za 13kplnw przypadku turbo trzeba mieć ogłoszone 5kpln na niespodzianki

 

N/A 125KM może nie jedzie tak fajnie jak s-turbo ale za to jest do bólu bezawaryjne a z gazem dogaduje się świetnie

 

Owszem, pewne S-Turbo to wydatek 17-20 tys. zł. Co nie znaczy, że nie można kupić dobrego egzemplarza za 13 tys. zł. Kwestia sprawdzenia auta. N/A nie jest złym autem do momentu kiedy trzeba wyprzedzić TIR-a.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...