Skocz do zawartości

Myślę o kupnie Forestera... stąd też kilka pytań...


Gość tomeelee

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomeelee

Witam sznownych forumowiczów!

Aktualnie jeżdże Hondą Civic ale powoli dojrzewa we mnie myśl o zmianie autka (Honda już 10 wiosen ma). Kombinując troszkę nt. następcy naszły mnie myśli na kupno Subaru Forestera - mojej żonie bardzo się podoba (to najważniejsze :-) mimo że zazwyczaj na wszelkiego rodzaju kombiaki reaguje alergicznie).

Mam w związku z tym kilka pytań do osób obeznanych z marką i tym wozem. Zaznaczę jeszcze że w grę wchodziłby model z końca zeszłego wieku, budżet ok. 30-35 tys. PLN.

 

1. Jakie wersje silnikowe występowały w rocznikach '99-'00 i okolicach? Czy skrzynia automat to wyjątek, czy wiekszość to były manuale? Jakie moce? Turbo czy nie? Spalanie: dramat czy przy rozsądnej jeździe ujdzie w tłoku?

 

2. Czy wystepują jakieś dramatyczne zagrożenia, na które mógłby się natknąć taki kupujący jak ja w przypadku tego modelu? Zakładając że trafi się egzemplarz w stanie dobrym ile jeszcze mniej więcej musiałbym na wstępie dołożyć (rozrząd?, oleje, filtry, coś w zawieszeniu?) Jaką kasę trzeba szykować jeśli samochód miałby np. 100, 150, 200 tys. km przebiegu.

 

3. Co myślicie o zciąganiu tego modelu z Niemiec, na www.mobile.de wydaje się że jest dosyć dobry wybór, przebiegi podawane w ogłoszeniach też wydają się sensowne.

 

4. A może jakiś używany kupowany u dilera w PL, ale tutaj wybór jest troszkę słaby - mało ich jest - może dlatego że są to dobre wozy i jak ktoś już kupi to sie nie chce rozstać?

 

5. Na co jeszcze zwrócić uwagę myśląc o Foresterze, może coś ominąłem...

 

Ufff. Sorki że tak smędze... :)

Z góry dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam i do usłyszenia (znaczy się przeczytania)

 

tomeelee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim się wypowiedzą własciciele Foresterów (śpią...?), to parę uwag od sympatyka modelu:

 

1. Jakie wersje silnikowe występowały w rocznikach '99-'00 i okolicach? Czy skrzynia automat to wyjątek, czy wiekszość to były manuale? Jakie moce? Turbo czy nie? Spalanie: dramat czy przy rozsądnej jeździe ujdzie w tłoku?

W Europie wolnossący i turbo 2.0, za oceanem wolnossący 2.5. Moce odpowiednio: 125, 177, 156 koni. Europejskie w większości raczej manual, amerykańskie - wiadomo. Europejski wolnossący ma reduktor, który poprawia własności terenowe i (minimalnie) przyspieszenia na szosie. Przyspieszenia do setki - odpowiednio - 11.5, 8.2, 9.5 sekundy (manuale; automaty pewnie z sekundę-dwie wolniej). Co oznacza, że wszystkie wersje manualne jadą dość przyzwoicie, a turbo nawet baaardzo przyzwoicie. Wolnossący 2.0 nosi co prawda ksywę "krówka", ale to tylko dlatego, że większość Subaromaniaków jest spaczona i wszystko porównuje do Imprezy STI.

 

Spalanie - zależy, jak kto jeździ. Poszukaj na forum, jest sporo wynurzeń na ten temat. Generalny przedział: na trasie około 10 litrów, w mieście do 15. Turbo średnio litr więcej od wolnossącego. Na trasie przy dużych prędkościach - jak w mieście (aerodynamika kamienicy).

 

2. Czy wystepują jakieś dramatyczne zagrożenia, na które mógłby się natknąć taki kupujący jak ja w przypadku tego modelu? Zakładając że trafi się egzemplarz w stanie dobrym ile jeszcze mniej więcej musiałbym na wstępie dołożyć (rozrząd?, oleje, filtry, coś w zawieszeniu?) Jaką kasę trzeba szykować jeśli samochód miałby np. 100, 150, 200 tys. km przebiegu.

Dramatyczne zagrożenia - jak w każdym innym przypadku (np. zła naprawa powypadkowa, etc.). Subaru, jeśli nie mają heroicznej przeszłości, są faktycznie dość bezawaryjne i służą dobrze. Pewny wydatek to tzw. duży przegląd w okolicy 100 tys. przebiegu, połaczony z robieniem rozrządu. Też ma swoją literaturę na forum.

 

 

5. Na co jeszcze zwrócić uwagę myśląc o Foresterze, może coś ominąłem...

Ludziska czasem narzekają na zużycie paliwa, za słabe hamulce, ciasne wnętrze, kiepskie audio.

Zadowoleni są z trakcji (porządne AWD, a nie jakieś Haldexy), zawiasu dobrego na nasze dziury, dynamiki (turbo).

Generalnie: na szosie auto jedzie znacznie lepiej niż inne SUV-y, na poziomie dobrej osobówki. W lekkim terenie też jeden z najlepszych w klasie. W cięższym terenie - oczywiście polegnie natychmiast.

 

No, to chyba tyle na początek.

 

Jeśli nie spieszysz się bardzo, radzę poczekać i zaczaić się na forum. Może ktoś będzie sprzedawał swojego Forestera? Lepszy taki - znany - egzemplarz, niż coś w niewiadomym stanie od obcych (chyba, że jesteś fachura i się nie boisz...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WiS ładnie to wszystko podsumował.

W wyborczej był test długodystansowy Forestera, którego lekturę Ci polecam:

http://auto.gazeta.pl/auto/8,71362,3127806.html

 

Jeżeli chodzi o spalanie, to mój (2.0 MY'06) pali mniej więcej tak jak w specyfikacji technicznej: w mieście przy w miarę płynnej jeździe w mieście ok. 12l/100km, na trasie ok. 8,5l/100 km. Przy ostrej jeździe oraz szybkiej jeździe na autostradzie (aerodynamika cegły) spalanie będzie oczywiście rosło.

 

Frajda z jazdy jest ogromna :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam forestera (żeby ich tak dużo nie jeździło po drogach :) ) pali aż 10l/100, amortyzatory drogie, wymiana rozrządu droga, brzydkie jak I dama, części nie kupisz w każdym wiejskim sklepiku. Drzwi bez ramek to porażka wiecznie ktoś łbem przy wsiadaniu przywala :twisted: . Ze swoich doświadczeń. Kupiłem miał przebieg udokumentowany 68000km. teraz ma 80000 i poza wymianą olejów i wycieraczki przedniej nie wymaga żadnych nakładów (30zł filtr powietrza :) ) więc poza dużymi przeglądami ceny są normalne, auto zdradliwe w zimie, wysiadając można się przewrócić bo nigdy nie wiadomo czy jest ślisko czy nie:) . Odradzam :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moi znajomi sciagali rozne auta z mobile de i sa zadowoleni co do kosztow eksploatacji forestera turbo mysle ze nie sa male :/

 

Gr1zly zalezy co sie kupi, moj wujek jezdzi forysiem s-turbo my02,

ma go od 2 lat i nie mial najmniejszej ustarki w tym aucie, najwiekszy wydatek w jego przypadku to paliwo, ale co to jest te 12l :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bryka fajna tyle ze 125 koni na taka cegle to malo.jedziesz sam wporzo.jedziesz z rodzina na narty wakacje zapakowany po dach :arrow: porazka.tak wiec tylko turbo.

posiadalem wolnossaca krowke i ...szczesliwie mi ja ukradli.bo ze by to jezdzilo w miare to z 17 litrow mi palilo :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vert - 17 litrów :shock: , to tym autem chyba byś musiał jechać na dwójce z reduktorem stromo pod górkę z gazem w podłodze, na pokładzie mieć 4 zawodników Sumo, na dachu cztery deski surfingowe, 3 rowery i 12 par nart no a z tyłu za pomocą łańcucha to Pudzianowski by Cię musiał próbować powstrzymywać w ramach Turnieju Warka Strong. Oj chyba o jedno piwko było za dużo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vert - 17 litrów :shock: , to tym autem chyba byś musiał jechać na dwójce z reduktorem stromo pod górkę z gazem w podłodze, na pokładzie mieć 4 zawodników Sumo, na dachu cztery deski surfingowe, 3 rowery i 12 par nart no a z tyłu za pomocą łańcucha to Pudzianowski by Cię musiał próbować powstrzymywać w ramach Turnieju Warka Strong. Oj chyba o jedno piwko było za dużo :mrgreen:

jak mi tyle palil to wlasnie bylo tak jak napisales.no ale bylem wtedy zadowolony :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vert - 17 litrów :shock: , to tym autem chyba byś musiał jechać na dwójce z reduktorem stromo pod górkę z gazem w podłodze, na pokładzie mieć 4 zawodników Sumo, na dachu cztery deski surfingowe, 3 rowery i 12 par nart no a z tyłu za pomocą łańcucha to Pudzianowski by Cię musiał próbować powstrzymywać w ramach Turnieju Warka Strong. Oj chyba o jedno piwko było za dużo :mrgreen:

jak mi tyle palil to wlasnie bylo tak jak napisales.no ale bylem wtedy zadowolony :twisted:

Ja nie mogę sprawdzić bo wszystkie krytera już spełnione ale dawno Pudzian w moich stronach (strongach) nie bywał a inni to za mientcy są i jakoś wyniku ni ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...