Skocz do zawartości

Nowy nabytek - prośba o poradę.


Simpson

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem :D

Po mega dłuugich poszukiwaniach, w końcu stałem się posiadaczem niebieskiej Imprezy :yahoo:

W naszym pięknym kraju przeraziła mnie ilość wyklepanych przystanków , więc cudo przywiozłem z Niemiec, no ale do rzeczy:

rok produkcji 2006, silnik 2.0 N/A, przebieg 48.000km... Nie należę do ludzi naiwnych, więc do tej informacji podszedłem z dużym dystansem, jednak po obejrzeniu auta wydaje mi się, że może to być prawda (stan ogólny, praca silnika, skrzyni, stan podwozia itp.) Auto pochodzi z Grecji, gdzie podobno bolące opłaty zaczynają się dziwnie od pojemności 1900cm. Przyszedł kryzys i auto PODOBNO stało przez dłuższy czas - jaki - bliżej nie wiem. Możliwe, że z dwa lata. Potem trafiło na plac do Niemiec.

Stąd moja prośba o Wasze drogocenne opinie :P za co się wziąć, żeby spać spokojnie?

Olej + filtr rzecz jasna robię na start. Czy Waszym zdaniem ruszać coś jeszcze? W ASO uzyskałem informację, że oleje przeładniowe dopiero przy 60.000km, a rozrząd na 105.000... ale co, jeżeli przebieg jest jednak cofnięty :wacko: Niezły rebus...

Przy okazji proszę o info, jeżeli możecie polecić mechanika z głową na karku z Kujawsko - Pomorskiego. Nie ukrywam, że rozrządu nie chciałbym dawać byle papudrokowi.

Z góry dzięki Wam za wszystkie sugestie :bowdown:

 

Pozdrawiam

Simpson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie jesteś pewien historii na 100%, lepiej zrób rozrząd i wymień wszelkie płyny.

Czasami warto wydać na początku trochę więcej grosza i mieć święty spokój.

Tym bardziej, że auto długo stało...

Edytowane przez Hogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź do ASO na przegląd powitalny lub bezpieczne lato (póki jest promocja) i jak auto długo stało, to proponowałbym wymienić olej, świece i wszystkie płyny (hamulcowy, chłodniczy, olej w skrzyni) ... a jak podejrzewasz, że licznik może być cofnięty - to rozrząd i kontrola zaworów. Wtedy będziesz miał pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... W ASO uzyskałem informację, że oleje przeładniowe dopiero przy 60.000km, a rozrząd na 105.000... ale co, jeżeli przebieg jest jednak cofnięty :wacko: Niezły rebus...

 

 

Rebusa nie ma, a nie powiedzieli Ci w ASO, iż rozrząd co 105kkm lub 84 msc ?

 

Czyli co 7 lat, nawet jak auto nie ma zakładanego przebiegu.

ODP. rozrząd trzeba wymienić. Mało tego wszystkie płyny ustrojowo-przekładniowe również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz zmieniac pasek to lepiej doplacic i zmienic kompletny rozrzad wraz z pompa wody i napinaczem. Ma sie wtedy pewnie i nie trzeba bedzie dwa razy tego rozbierac.

Jestem tego samego zdania, że raz, a dobrze, więc jeżeli będę miał zmieniać, to komplet. Co ciekawe, w ASO przy zapytaniu o cenę powiedzieli, że są w stanie określić dopiero na miejscu, kiedy obejrzą pompę i stwierdzą, czy nadaje się do wymiany, czy nie. W każdym razie w ASO koszt przeglądu jaki mnie czeka, czyli oleje + filtry + płyny + rozrząd to małe 4.000zł z kawałkiem :huh: , także dalej szukam alternatywnego mechaniora.

Przy okazji - jest jakaś magia czytaj myki przy wymianie rozrządu w tych silnikach, czy bez większych akrobacji?

Zanim opierdzielicie z góry mówię, że szukam i studiuje posty na forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz zmieniac pasek to lepiej doplacic i zmienic kompletny rozrzad wraz z pompa wody i napinaczem. Ma sie wtedy pewnie i nie trzeba bedzie dwa razy tego rozbierac.

 

Tylko pasek to 200 zł a rozrząd 1500 i do wymiany paska niewiele trzeba rozbierać. Różnica jest. IMO, jeśli przebieg jest wiarygodny, to najsłabszym ogniwem będzie pasek i jego starzenie się, rolki i pompa po takim przebiegu absolutnie nie powinny szumieć (co można częściowo zweryfikować przy wymianie paska).

 

Edit: cen w ASO nawet nie brałem pod uwagę. W dobrym nie-ASO zrobisz to za 1/2 wymienionej przez Ciebie kwoty.

Przy okazji: Nawet ASO w Niemczech bardzo często tak właśnie robi - przy niewielkim przebiegu wymienia ze względu na rocznik sam pasek, bo to on przede wszystkim ulega starzeniu się i może się zerwać. A wolę nie wiedzieć w ilu warsztatach właściciel przy podobnych okazjach dostał nowy pasek płacąc za wymianę kompletnego rozrządu...

 

I jeszcze jedno: wielu mechaników wymieniając rozrząd nawet na markowych częściach sugeruje skrócenie interwału wymian...

Edytowane przez Qba25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...