Skocz do zawartości

Konwersja 2.0 125KM -> 160KM


velocity

Rekomendowane odpowiedzi

Czy da się w prosty i opłacalny sposób przerobić starszą wersję silnika 2.0 125KM na nowszą i mocniejszą 160KM ze zmiennymi fazami rozrządu? Czy te dwa silniki różnią się tylko głowicą oraz rozrządem czy może wszystko poza blokiem zostało zmienione? Chciałbym też wiedzieć ile mogłaby kosztować taka przeróbka. Bardzo ciężko jest dorwać Imprezkę 2.0R, natomiast tych starszych jest masa i mają bardziej atrakcyjne ceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się w prosty i opłacalny sposób przerobić starszą wersję silnika 2.0 125KM na nowszą i mocniejszą 160KM ze zmiennymi fazami rozrządu? Czy te dwa silniki różnią się tylko głowicą oraz rozrządem czy może wszystko poza blokiem zostało zmienione? Chciałbym też wiedzieć ile mogłaby kosztować taka przeróbka. Bardzo ciężko jest dorwać Imprezkę 2.0R, natomiast tych starszych jest masa i mają bardziej atrakcyjne ceny :)

dla chcącego nic trudnego, musisz tylko do nadwozia starej przełożyć WSZYSTKO z nowej ... i już. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się w prosty i opłacalny sposób przerobić starszą wersję silnika 2.0 125KM na nowszą i mocniejszą 160KM ze zmiennymi fazami rozrządu? Czy te dwa silniki różnią się tylko głowicą oraz rozrządem czy może wszystko poza blokiem zostało zmienione? Chciałbym też wiedzieć ile mogłaby kosztować taka przeróbka.

To prościej chyba po prostu założyć silnik z doładowaniem? Mniej kombinacji, koszta podobne, radości podczas jazdy znacznie więcej a jak się potrafi rozsądnie z pedałem gazu obchodzić to spalanie podobne do wolnossącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0R 160KM się NIE OPŁACA. Sam o tym myślałem (GC 115KM->160KM), ale potrzebne są:

- Kompletny silnik

- Wiązka

- Prawdopodobnie skrzynia

- Napędy by też wypadało ;)

 

Ale to, co się opłaca, to amerykańskie 2.5. Silnik rzadki, fakt, ale zabawy znacznie mniej, bo swap jest w sumie plug&play. A moc identyczna/porównywalna do 2.0R. Podobnież spalanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0R 160KM się NIE OPŁACA. Sam o tym myślałem (GC 115KM->160KM), ale potrzebne są:

- Kompletny silnik

- Wiązka

- Prawdopodobnie skrzynia

- Napędy by też wypadało ;)

 

Ale to, co się opłaca, to amerykańskie 2.5. Silnik rzadki, fakt, ale zabawy znacznie mniej, bo swap jest w sumie plug&play. A moc identyczna/porównywalna do 2.0R. Podobnież spalanie :)

 

Owszem, ale jeśli np. startujesz w różnorakich imprezach amatorskich to z silnikiem 2,5 bardzo często łapiesz się do klasy Sti/Evo, więc raczej nie powalczysz ;) , Natomiast 2-litrowe, 160-konne GC Będzie już bardzo konkurencyjnym samochodem w klasie 1600-2000 ccm.

Edytowane przez Giechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0R 160KM się NIE OPŁACA. Sam o tym myślałem (GC 115KM->160KM), ale potrzebne są:

- Kompletny silnik

- Wiązka

- Prawdopodobnie skrzynia

- Napędy by też wypadało ;)

 

Ale to, co się opłaca, to amerykańskie 2.5. Silnik rzadki, fakt, ale zabawy znacznie mniej, bo swap jest w sumie plug&play. A moc identyczna/porównywalna do 2.0R. Podobnież spalanie :)

 

Owszem, ale jeśli np. startujesz w różnorakich imprezach amatorskich to z silnikiem 2,5 bardzo często łapiesz się do klasy Sti/Evo, więc raczej nie powalczysz ;) , Natomiast 2-litrowe, 160-konne GC Będzie już bardzo konkurencyjnym samochodem w klasie 1600-2000 ccm.

Nie no, jak tak to tak :P Mówię tutaj o "tani dupowóz z aspiracjami", a nie "maszyna do mordowania na KJS'ach" ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszczynanie tematu swapere na naszym forum to delikatna sprawa. To nie honda gdzie swapa zrobi sie sie w 2h.

 

ja osobiscie swap traktuje jako "decydujące starcie" i operacje gdzie nie ma ograniczeń i brania pod uwage "normalnej" eksploatacji.

 

 

Daletgo MOJE marzenia o swapie wyglądają tak :rolleyes:

2005-tokyo-auto-salon-part-2-20050128015439768.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszczynanie tematu swapere na naszym forum to delikatna sprawa. To nie honda gdzie swapa zrobi sie sie w 2h.

 

ja osobiscie swap traktuje jako "decydujące starcie" i operacje gdzie nie ma ograniczeń i brania pod uwage "normalnej" eksploatacji.

 

 

Daletgo MOJE marzenia o swapie wyglądają tak :rolleyes:

2005-tokyo-auto-salon-part-2-20050128015439768.jpg

 

To jest imprezka z h6 pod machą?

Czy coś innego jej wszczepili :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z opcją wrzucenia shortblock-u z hamerykańskiego 2.5 NA do np. 1.8 NA? Wszystko chyba zostaje, wydaje się najmniej dłubania i koszty też chyba nie powalają. Tylko co ze sterownikiem? Skrzynię wiem że przydałoby się zmienić.

 

Zapędów rajdowych w tym samochodzie jakiś ogromnych nie mam (może oprócz zimy B) ) ale czasami robi się niebezpiecznie przy wyprzedzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo pewnie cwaniak widzi subaru i ciąg myślowy wygląda tak:

 

"szubaru ma, czysta koni! zobaczymy jak to idzie. Przyspiesze i zobacze czy mi da rade(łe)"

 

Niektórzy za przeproszeniem pi****lca dostają, pare razy sie tak naciałem, a siedzenie na dupie jest na porzadku dziennym <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Bo pewnie cwaniak widzi subaru i ciąg myślowy wygląda tak:

 

"szubaru ma, czysta koni! zobaczymy jak to idzie. Przyspiesze i zobacze czy mi da rade(łe)"

 

Niektórzy za przeproszeniem pi****lca dostają, pare razy sie tak naciałem, a siedzenie na dupie jest na porzadku dziennym <_<

Nie tylko subaryny tak mają, strasznie to wqrwiające jak stoisz na światłach i każdy chce się z tobą ścigać. A sobotni wieczór to jakaś paranoja, człowiek sobie jedzie z rodziną a tu jakies pojeby miałczą swoimi kosiarkami... szkoda słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuptus strzal w 10 !!!!!!!!!!!!!!! :biglol:

 

Ale strzał w 10 czego? Bo chyba nie tematu :P

 

 

@@velocity, tak jak koledzy wyżej pisali - taka opcja wymaga tylu przeróbek, że raczej to nie jest gra warta świeczki. Nawet jak Ci się uda, to będziesz miał składaka z masą wsadzonej gotówy nie do odzyskania. Jak już chcesz się bawić we wstawianie mocniejszych napędów to już lepiej wsadzić turbo wraz z napędami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuptus strzal w 10 !!!!!!!!!!!!!!! :biglol:

 

Ale strzał w 10 czego? Bo chyba nie tematu :P

 

 

@@velocity, tak jak koledzy wyżej pisali - taka opcja wymaga tylu przeróbek, że raczej to nie jest gra warta świeczki. Nawet jak Ci się uda, to będziesz miał składaka z masą wsadzonej gotówy nie do odzyskania. Jak już chcesz się bawić we wstawianie mocniejszych napędów to już lepiej wsadzić turbo wraz z napędami ;)

Strzal w 10 odnosnie tego tekstu :P Nie tylko subaryny tak mają, strasznie to wqrwiające jak stoisz na światłach i każdy chce się z tobą ścigać. A sobotni wieczór to jakaś paranoja, człowiek sobie jedzie z rodziną a tu jakies pojeby miałczą swoimi kosiarkami... szkoda słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...