Jump to content

Automat czy manual w Imprezie


Andrzej_1
 Share

Recommended Posts

Przyznam się...mam ochotę popełnić grzech i kupić Imprezę (2.0 RC) na automacie. Będę dojeżdżał SUbaryną do pracy i stał trochę w korkach. Mam lekko dosyć wachlowania i mógłbym poświęcić te 3s do setki, za odrobinę wygody :)

 

Warto zejść na "psy" i kupić automat? Czy zostać twardym i wachlować skrzynią? :)

Link to comment
Share on other sites

Ja bym się skłaniał jako użytkownik manuala ku automatowi. Skoro nie zamierzasz na każdym skrzyżowaniu ścigać się i kręcić do czerwonego pola to automacik będzie fajny.

Link to comment
Share on other sites

Ale w takim razie Andrzeju nalezy sobie chyba zadac zasadnicze pytanie, po co mi impreza?

Chyba ze chcesz wygladac szybko :?: :roll:

Kup sobie Legacy jak chcesz komfort, to moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien czy nowa impreza ma (ale podejrzewam ze ma) inaczej rozwiazany uklad napedu 4x4. Przy manualu masz centralny dyfer z viscoza, ktory sie raczej nie zepsuje, a w wersjach A/T stale sa napedzane przednie kola a tyl "wisi" tylko, moc jest przenoszona na tyl w razie potrzeby o czym decyduje komputer. Taki system byl w Imprezach (poza WRX us spec), legacach (poza OBK H6) i Foresterze (n/a) A/T na 100%. Jezdzilem w USA Legacy OBK 2,5 A/T i nie dzialalo to zle, ale do zabawy sie nie nadaje i moze sie zepsuc. Skrzynia A/T zamuli silnik bo bedziesz miec tylko 2.0, wg mnie A/T nadaje sie tylko do 2,5 turbo i 3.0 n/a.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Legacy 2.0 R automat i nie narzekam. 75% mojej jazdy to miasto i nie chce mi się ciągle zmieniać biegów. Wszystko zalezy od tego, po co się kupuje Subaru. Dla mnie to w miarę wygodny i bezpieczny środek transportu. A ponieważ podoba mi sie bardziej niż wiele innych samochodów to go kupiłem. To wszystko.Udziału w rajdach nie przewiduję. Ale oczywiście wszystko jest kwestią indywidualną i znam osoby, które nigdy by nie kupily automatu. I też dobrze. Po to jest wolnośc wyboru.

Niezależnie od decyzji w sprawie skrzyni biegów zakup Subaru polecam, bo ja jestem zadowolony (oprócz paru szczegółow: brak ksenonów, audio, itp.)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Z tego, co wiem te automaty są dość przestarzałe technicznie (tylko 4 biegi). Jeżeli z napędem jest tak, jak napisał GRAF, to tym bardziej nie wziąłbym automatu :evil:

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj zrobilem kolo 300km Landroverem V8 wlasnie z automatem i uwazam ze do tego typu auta i silnika 4.0 n/a jest to idealne rozwiazanie, ale nie do Imprezy RC ktorej silnik uzyskuje moc w wyzszym zakresie obrotow, a monent obrotowy jest niewielki a skrzynia A/T na 4 biegi.

Mati jechalem takim samym LandRoverem Discovery V8 z manualem i tam mi sie nie chcialo zmieniac biegow, skrzynka reczna w odczuciach podobna to tych z ciezarowek :mrgreen: , a osiagow nie polepsza.

Link to comment
Share on other sites

mati, po korekcie GRAF'a: :mrgreen:

Sorry, ale nie rozumiem jak komuś, kto chce kupić Imprezę, może się nie chcieć zmieniać biegów :roll:

 

PS i oczywiście podpisuję się pod wyżej zaprezentowaną tezą :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Posiadam imprezę w automacie i bardzo fajnie mi się nią jeżdzi , jedyną wadą jest to , że trochę szarpie przy zmianie z 1 na 2 gdy pedał gazu jest troche mocniej wciśnięty, poza tym OK, a jak chcę powachlować biegami to wsiadam do starego transita bez wspomagania i z twardym sprzęgłem, to jest dopiero zabawa po miescie.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...