Skocz do zawartości

Automat czy manual w Imprezie


Andrzej_1

Rekomendowane odpowiedzi

Przyznam się...mam ochotę popełnić grzech i kupić Imprezę (2.0 RC) na automacie. Będę dojeżdżał SUbaryną do pracy i stał trochę w korkach. Mam lekko dosyć wachlowania i mógłbym poświęcić te 3s do setki, za odrobinę wygody :)

 

Warto zejść na "psy" i kupić automat? Czy zostać twardym i wachlować skrzynią? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się skłaniał jako użytkownik manuala ku automatowi. Skoro nie zamierzasz na każdym skrzyżowaniu ścigać się i kręcić do czerwonego pola to automacik będzie fajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy nowa impreza ma (ale podejrzewam ze ma) inaczej rozwiazany uklad napedu 4x4. Przy manualu masz centralny dyfer z viscoza, ktory sie raczej nie zepsuje, a w wersjach A/T stale sa napedzane przednie kola a tyl "wisi" tylko, moc jest przenoszona na tyl w razie potrzeby o czym decyduje komputer. Taki system byl w Imprezach (poza WRX us spec), legacach (poza OBK H6) i Foresterze (n/a) A/T na 100%. Jezdzilem w USA Legacy OBK 2,5 A/T i nie dzialalo to zle, ale do zabawy sie nie nadaje i moze sie zepsuc. Skrzynia A/T zamuli silnik bo bedziesz miec tylko 2.0, wg mnie A/T nadaje sie tylko do 2,5 turbo i 3.0 n/a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Legacy 2.0 R automat i nie narzekam. 75% mojej jazdy to miasto i nie chce mi się ciągle zmieniać biegów. Wszystko zalezy od tego, po co się kupuje Subaru. Dla mnie to w miarę wygodny i bezpieczny środek transportu. A ponieważ podoba mi sie bardziej niż wiele innych samochodów to go kupiłem. To wszystko.Udziału w rajdach nie przewiduję. Ale oczywiście wszystko jest kwestią indywidualną i znam osoby, które nigdy by nie kupily automatu. I też dobrze. Po to jest wolnośc wyboru.

Niezależnie od decyzji w sprawie skrzyni biegów zakup Subaru polecam, bo ja jestem zadowolony (oprócz paru szczegółow: brak ksenonów, audio, itp.)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobilem kolo 300km Landroverem V8 wlasnie z automatem i uwazam ze do tego typu auta i silnika 4.0 n/a jest to idealne rozwiazanie, ale nie do Imprezy RC ktorej silnik uzyskuje moc w wyzszym zakresie obrotow, a monent obrotowy jest niewielki a skrzynia A/T na 4 biegi.

Mati jechalem takim samym LandRoverem Discovery V8 z manualem i tam mi sie nie chcialo zmieniac biegow, skrzynka reczna w odczuciach podobna to tych z ciezarowek :mrgreen: , a osiagow nie polepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam imprezę w automacie i bardzo fajnie mi się nią jeżdzi , jedyną wadą jest to , że trochę szarpie przy zmianie z 1 na 2 gdy pedał gazu jest troche mocniej wciśnięty, poza tym OK, a jak chcę powachlować biegami to wsiadam do starego transita bez wspomagania i z twardym sprzęgłem, to jest dopiero zabawa po miescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...