Jump to content

Brak hamulców


kaarolekkk
 Share

Recommended Posts

Witam. Otóż mam taki problem. Założyłem nowe tzn zregenerowane zaciski przód 4 tłoczki i tył 1 tłoczek. Przy odpowietrzaniu niestety zabrakło mi płynu i lekko wciągnęło powietrze. I teraz mam pytań kilka:

1 - na zdjęciach poniżej są dwie pompki i od każdej wychodzą 4 przewody, dlaczego ? oraz dlaczego są 2 pompki?

post-12702-0-73252100-1369679167_thumb.jpg pompka z lewej strony

post-12702-0-53709400-1369679210_thumb.jpgpompka z prawej

2 - jeśli zapowietrzyłem mocno serwo hamulcowe to jak to teraz i w jakiej kolejności odpowietrzać

3 - postawiłem samochód na koniach każde koło zdjęte i w górze. Odpalam samochód dodaje gazu i jednocześnie hamuje. Przednie zaciski sie zacisnęły a tylne nie. Dlaczego ? dodam że każdy tłoczek chodzi lekko i wogóle działa.

 

Objaśni mi to ktoś i pomoże ? Dzięki z góry

Edited by kaarolekkk
Link to comment
Share on other sites

Pompkę masz tylko z lewej strony tam gdzie zbiorniczek płynu , to drugie to rozdzielacz , a co do odpowietrzania to zaczynasz

1. Prawy przód

2. Lewy tył

3. Lewy przód

4. Prawy tył

musisz pilnować płynu w zbiorniczku bo podczas odpowietrzania będzie ci go ubywało :)

Edited by ziarus007
Link to comment
Share on other sites

Wiem wiem ale chodzi o to że jak serwo zapowietrzyłem że jak mi zabrakło płynu to jak to odpowietrzyć??? Pompke też się jakoś odpowietrza? Odkręcałem przewody od tego rozdzielacza i pompki to wylatywał już sam płyn bez powietrza później to samo z hamulcami lecz wciąż miękki pedał.

Edited by kaarolekkk
Link to comment
Share on other sites

pompka z prawej

 

Pompa hamulcowa.

 

pompka z lewej strony

 

Korektor siły hamowania.

 

 

dlaczego są 2 pompki?

 

Bo nie masz ABSu.

 

jeśli zapowietrzyłem mocno serwo hamulcowe to jak to teraz i w jakiej kolejności odpowietrzać

 

Serwa nie zapowietrzyłeś. Mogłeś zapowietrzyć hydraulikę układu hamulcowego (pompę, przweody itd).

Odpowietrzanie zacznij od koła, które jest najdalej od pompy.

Link to comment
Share on other sites

najpierw odpowietrz układ zaczynając od koła które znajduje sie najdalej 1,lewy tył 2,prawy tył 3,prawy przód 4.lewy przód pilnuj żeby płynu nie zabrakło

 

tak jak kolega napisał nie masz ABS-u więc posiadasz korektor chamowania

Link to comment
Share on other sites

taka kolejność jest w manualu od GT :) a co do pytania nr 3 to myslę że dlatego sie tak dzieje bo siła hamowania przodu jest dużo większa jak tyłu i jakbyś docisnął mocniej hamulec to i tył by stanął :) a tak apropo tego twojego sprawdzania to jakiś dziwny sposób :biglol:

post-11888-0-67244700-1369685211_thumb.jpg

Edited by ziarus007
Link to comment
Share on other sites

Dziwny czy nie zawsze działał dużo ludzi go stosuje. Dzięki za pomoc.

 

Wiec tak. Przelane ok. 1.5 litra plynu hamulcowego odpowietrzone napewno a dalej to samo. Po odpaleniu pedal miekki. Dodam ze przed wyjmowaniem zaciskow hamulce byly ok lecz i tak slabe. Wycieku zadnego nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Kolejnośc wg tego rysunku z manuala jest dla ABS. Bez odpowietrza się od najdalszego koła od pompy.

W GT mam ABS i ten korektor na kielichu też ( chyba że pusty w srodku),. Ale te nie puste to są zawory odcinające ,i nawet w układach z ABS ma to sens.

Link to comment
Share on other sites

Czasem przy pustych zaciskach występują problemy z odpowietrzeniem.Jeśli nie ma wycieków,nie zapowietrza się przez niedokręcone odpowietrzniki,to jedyną metodą odpowietrzać do skutku.Dalej trzymasz auto w górze?

Może warto opuścić i przejechać się ostrożnie,hamując kilkanaście razy.

Link to comment
Share on other sites

Samochod postawilem na kola przejechalem sie i dalej to samo wpada w podloge pedal. A hamulce tragedia. Wyjalem pompke aby sprawdzic czy nie ma wycieku i nie ma. Laczenie z serwem suche. Coz mogloby byc innego? A jesli by nie chodzil jakis tloczek z zacisku to takie cos byloby przyczyna?

Link to comment
Share on other sites

Masz zaciski czterotłoczkowe?

 

EDIT: doczytałem, że tak.

 

Czy odpowietrznik masz na górze czy na dole przedniego zacisku?

Link to comment
Share on other sites

Czy odpowietrznik masz na górze czy na dole przedniego zacisku?

Były odpowietrzniki na dole? Cięzko byłoby odpowietrzać.

Chyba ,że po modach jakichś...

Edited by respect
Link to comment
Share on other sites

@@kaarolekkk, jeżeli odpowietrznik jest u góry to jest ok. Jeśli na dole to za chiny nie odpowietrzysz. :)

 

Jeśli jest u góry to problem leży gdzie indziej.

Link to comment
Share on other sites

A jakby serwo padło to jak spawdzić czy jest dobre? Pompke rozebrałem i uszczelniacze wygladają dobrze poza tym wycieków żadnych nie było jak już wyżej pisałem.

Link to comment
Share on other sites

Zalej zbiorniczek płynem na maxa.

Nie piszesz nic że ktoś pomaga Ci w odpowietrzaniu dlatego poproś kogoś by Ci pomógł.

Niech wsiądzie do auta- Ty luzujesz tylny Lewy odpowietrznik a X niech pompuje pedał a Ty patrzysz czy płyn leci.

Jeśli leci, to zakładasz przezroczysty wężyk o dł powiedzmy 20cm na odpowietrznik, X popuje 2-3 razy pedał hamulca po czym go trzyma wciśniętego a Ty w tym czasie luzujesz odpowietrznik i patrzysz czy w przewodzie idzie sam płyn, czy piana albo widać powietrze i zakręcasz

I znowu X pompuje 2-3 razy , trzyma wciśnięty a ty luzujesz i obserwujesz - musi lecieć czysty płyn.

 

Tak samo postępujesz z 3 pozostałymi kołami.

 

 

X- pomocnik

 

Sory, już bardziej łopatologicznie się nie da.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...