kaarolekkk Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) Witam. Otóż mam taki problem. Założyłem nowe tzn zregenerowane zaciski przód 4 tłoczki i tył 1 tłoczek. Przy odpowietrzaniu niestety zabrakło mi płynu i lekko wciągnęło powietrze. I teraz mam pytań kilka: 1 - na zdjęciach poniżej są dwie pompki i od każdej wychodzą 4 przewody, dlaczego ? oraz dlaczego są 2 pompki? pompka z lewej strony pompka z prawej 2 - jeśli zapowietrzyłem mocno serwo hamulcowe to jak to teraz i w jakiej kolejności odpowietrzać 3 - postawiłem samochód na koniach każde koło zdjęte i w górze. Odpalam samochód dodaje gazu i jednocześnie hamuje. Przednie zaciski sie zacisnęły a tylne nie. Dlaczego ? dodam że każdy tłoczek chodzi lekko i wogóle działa. Objaśni mi to ktoś i pomoże ? Dzięki z góry Edytowane 27 Maja 2013 przez kaarolekkk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) Pompkę masz tylko z lewej strony tam gdzie zbiorniczek płynu , to drugie to rozdzielacz , a co do odpowietrzania to zaczynasz 1. Prawy przód 2. Lewy tył 3. Lewy przód 4. Prawy tył musisz pilnować płynu w zbiorniczku bo podczas odpowietrzania będzie ci go ubywało Edytowane 27 Maja 2013 przez ziarus007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) Wiem wiem ale chodzi o to że jak serwo zapowietrzyłem że jak mi zabrakło płynu to jak to odpowietrzyć??? Pompke też się jakoś odpowietrza? Odkręcałem przewody od tego rozdzielacza i pompki to wylatywał już sam płyn bez powietrza później to samo z hamulcami lecz wciąż miękki pedał. Edytowane 27 Maja 2013 przez kaarolekkk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 pompka z prawej Pompa hamulcowa. pompka z lewej strony Korektor siły hamowania. dlaczego są 2 pompki? Bo nie masz ABSu. jeśli zapowietrzyłem mocno serwo hamulcowe to jak to teraz i w jakiej kolejności odpowietrzać Serwa nie zapowietrzyłeś. Mogłeś zapowietrzyć hydraulikę układu hamulcowego (pompę, przweody itd). Odpowietrzanie zacznij od koła, które jest najdalej od pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Więc odpowietrzać tak jak napisał Ziarus007 czy odwrotnie? A na pytanie nr. 3 to dlatego że mam korektor siły hamowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
picasso Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 najpierw odpowietrz układ zaczynając od koła które znajduje sie najdalej 1,lewy tył 2,prawy tył 3,prawy przód 4.lewy przód pilnuj żeby płynu nie zabrakło tak jak kolega napisał nie masz ABS-u więc posiadasz korektor chamowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) taka kolejność jest w manualu od GT a co do pytania nr 3 to myslę że dlatego sie tak dzieje bo siła hamowania przodu jest dużo większa jak tyłu i jakbyś docisnął mocniej hamulec to i tył by stanął a tak apropo tego twojego sprawdzania to jakiś dziwny sposób Edytowane 27 Maja 2013 przez ziarus007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Dziwny czy nie zawsze działał dużo ludzi go stosuje. Dzięki za pomoc. Wiec tak. Przelane ok. 1.5 litra plynu hamulcowego odpowietrzone napewno a dalej to samo. Po odpaleniu pedal miekki. Dodam ze przed wyjmowaniem zaciskow hamulce byly ok lecz i tak slabe. Wycieku zadnego nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Kolejnośc wg tego rysunku z manuala jest dla ABS. Bez odpowietrza się od najdalszego koła od pompy. W GT mam ABS i ten korektor na kielichu też ( chyba że pusty w srodku),. Ale te nie puste to są zawory odcinające ,i nawet w układach z ABS ma to sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Odpowietrzam od najdalszego i ciagle to samo. Zero powietrza . Czyzby pomka padla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Czasem przy pustych zaciskach występują problemy z odpowietrzeniem.Jeśli nie ma wycieków,nie zapowietrza się przez niedokręcone odpowietrzniki,to jedyną metodą odpowietrzać do skutku.Dalej trzymasz auto w górze? Może warto opuścić i przejechać się ostrożnie,hamując kilkanaście razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Pedał masz twardy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Samochod postawilem na kola przejechalem sie i dalej to samo wpada w podloge pedal. A hamulce tragedia. Wyjalem pompke aby sprawdzic czy nie ma wycieku i nie ma. Laczenie z serwem suche. Coz mogloby byc innego? A jesli by nie chodzil jakis tloczek z zacisku to takie cos byloby przyczyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 A jesli by nie chodzil jakis tloczek z zacisku to takie cos byloby przyczyna? Nie. Pedał rosnie jak pompujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 W jakim sensie rosnie? Na zgaszonym silniku pedal twardnieje i taki zostaje ale gdy tylko odpale miekki sie robi w wpada w podloge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Na odpalonym aucie naciśnij-rozumiem,ze wpada- naciskaj jeszcze pare razy .Jesli pedał jest coraz lepszy to objaw zapowietrzenia ,jesli wpada za każdym razem to stawiam na pompę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Masz zaciski czterotłoczkowe? EDIT: doczytałem, że tak. Czy odpowietrznik masz na górze czy na dole przedniego zacisku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Odpowietrznik mam na górze. Przy odpalonym tzn jak jechałem nadal tak samo, pedał nic się nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 (edytowane) Czy odpowietrznik masz na górze czy na dole przedniego zacisku? Były odpowietrzniki na dole? Cięzko byłoby odpowietrzać. Chyba ,że po modach jakichś... Edytowane 28 Maja 2013 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Były odpowietrzniki na dole? Cięzko byłoby odpowietrzać. nie rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 @@respect, można odwrotnie zamontować Zamienić lewy z prawym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Więc odwrotnie zamontowałem i ot co??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 @@kaarolekkk, jeżeli odpowietrznik jest u góry to jest ok. Jeśli na dole to za chiny nie odpowietrzysz. Jeśli jest u góry to problem leży gdzie indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 A jakby serwo padło to jak spawdzić czy jest dobre? Pompke rozebrałem i uszczelniacze wygladają dobrze poza tym wycieków żadnych nie było jak już wyżej pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Zalej zbiorniczek płynem na maxa. Nie piszesz nic że ktoś pomaga Ci w odpowietrzaniu dlatego poproś kogoś by Ci pomógł. Niech wsiądzie do auta- Ty luzujesz tylny Lewy odpowietrznik a X niech pompuje pedał a Ty patrzysz czy płyn leci. Jeśli leci, to zakładasz przezroczysty wężyk o dł powiedzmy 20cm na odpowietrznik, X popuje 2-3 razy pedał hamulca po czym go trzyma wciśniętego a Ty w tym czasie luzujesz odpowietrznik i patrzysz czy w przewodzie idzie sam płyn, czy piana albo widać powietrze i zakręcasz I znowu X pompuje 2-3 razy , trzyma wciśnięty a ty luzujesz i obserwujesz - musi lecieć czysty płyn. Tak samo postępujesz z 3 pozostałymi kołami. X- pomocnik Sory, już bardziej łopatologicznie się nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się