Skocz do zawartości

Diesel 2009r 107 000km awaria skrzyni biegow?


najman

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj wystapil w moim subaru problem ze skrzynia biegow:/ nie moglem wrzucic w ogole trzeciego biegu, ani piatki, pozniej mialem problem zeby z dwojki wrzucic w ogole na "luz" dopiero jak poruszalem galka w lewo i prawo jak zalaczona byla dwojka to bieg wyskoczyl. Problem zauwazylem po tym jak wpadlem w dziure prawymi kolami. Czy ta skrzynia ma jakies wybieraki i to one mogly sie uszkodzic/przesunac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nie skrzynia. jak zdrowo duplo to może coś się przesunęło albo urwała się poducha. Forkiem naprawde trzeba mocno grzebnac aby cos sie ruszylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie walnelo mocno, ale na tej drodze sporo dziur bylo. Mam nadzieje ze nie skrzynia. Przy przelaczaniu dzialaja tutaj jakies linki czy jest to inaczej zrobione? Jutro rano zaworze do swojego mechaniora zeby zbadal temat, mowil mi ze skrzynia raczej przez telefon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem ... coś się wyszczerbiło w skrzyni i nie było to od uderzenia dołem jak sądzę ale biegi wyskakiwały przy jedynce i wstecznym. Mogę zapytac w ASO co to wtedy było (książkę gwarancyjną mam u nich )

Przy okazji niech zobaczą czy od tego uderzenia czy się nic nie stało z przewodem do turbiny bo według ASO było nawet brane jakieś uderzenie ale sami nie byli pewni.

http://www.forum.sub...zatarty-silnik/

pozdrawiam

Edytowane przez aigle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. Ja niczym nie uderzylem, wpadlem jedynie w dziure ale tez nie wiem czy to bylo pczyczyna. Teraz jechalem i wszystko bylo ok dopiero jak dluzszy czas jechalem na 2 biegu to nie moglem wrzucic na luz, a potem na bieg 3. Dziwna sprawa. Moze to jakies wybieraki biegow?

Edytowane przez najman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cos bede wiedzial od razu dam znac.

 

Linki sa ok od drazka, olej zlany z silnika, jest czarny jak smola i troche opilkow metalu plywa. Prawdopodobnie nie byl wymieniany. Jutro zalewa nowym i zobaczymy. Przy ilu kilometrach powinien byc zmieniony? Pamietam ze przy 60 000km byl wymieniany olej w mostach na przegladzie gwarancyjnym, ale nie pamietam czy zmieniany byl olej w skrzyni:/ Narazie nie mam dostepu do ksiazki serwisowej. Jaki olej najlepiej zalac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim olejem najlepiej zalac i ile go wchodzi? Znalazlem notke z przebiegu 60 000 opej przekladniowy byl zmieniany. Takze jesli zmienili to dziwia mnie te opilki. Zawsze zmieniam biegi przy sprzegle wcisnietym do konca i nie cisne wajchy na sile szybko i mocno. Sprzeglo mam seryjne a oprogramowanie najnowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zle napisalem. Zamiast zlany ze skrzyni napisalem zlany z silnika:/ przepraszam.

 

Odebralem auto od mechaniora. On przejechalem 15km zmieniajac biegi tak czesto jak mogl, ja przejechalem od 20km i nic nie nie zacielo wszystko tak jak wczesniej. Obadal caly mechanizm przy galce i wszystko wyglada ze jest ok. Wiec widocznie stary olej powodowal takie dzialanie skrzyni. Dziwne jest tylko to ze az tak znaczaco wplynal. Rozumiem przy automatycznej skrzyni biegow ale tutaj. Mozliwe tez ze nalali mi jakiegos syfu przy przegladzie 60tys km. Posmigam jeszcze pare dni i zobaczymy co bedzie. Dodam jedynie, ze mam jeszcze honde civic coupe z 97r przejechalem nia 100tys km bez zadnej awarii, a auto ma wedlug licznika przejechane 250tys km... a podejzewam ze moze miec ponad 300...

 

No i kupa. Przejechalem ok 50km od wymiany oleju i znowu dzisiaj nie moglem wlaczyc biegu 3 a po paru kilometrach biegu 2. Zeby obejzec dokladniej dzialanie linek pod lewarkiem to co trzeba zdenontowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Sprzeglo do wymiany:] lapie juz od samego dolu i jak sie rozgrzeje olej w skrzyni to wtedy jest czasem problem ze zmiana biegu.

 

dwumasa czasem daje takie efekty ...dlatego proponuje komplet...dwumasa moze byc zamiennikiem (po gwarancji) ale tarcze , docisk i łozysko opor. proponuje oryginał bo na tym zamienniku Sachsa czasem szarpie przy ruszaniu...( niewielka roznica w cenie !)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz po wymianie wszystkiego tzn sprzeglo i dwumase firmy sachs, wszystko razem z robota 1850zl:) pedal sprzegla wchodzi jak noz w cieple maselko:) nie moge sie przyzwyczaic, jazda w korku duzo przyjemniejsza;) jeszcze gdyby zmiana biegow nie byla tak haczaca to byloby pieknie. Teraz sprzeglo zaczyna lapac od polowy w gore a wczesniej juz od samej podlogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz po wymianie wszystkiego tzn sprzeglo i dwumase firmy sachs, wszystko razem z robota 1850zl:)

 

no prosze :) ...to taniej niż w N/A.. .....a mowia , że części do diesla drogie..... :rolleyes:

 

gdyby zmiana biegow nie byla tak haczaca to byloby pieknie.

 

??....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma sklep motoryzacyjny wiec ogarnelismy taniej;) ten sam kolega akurat zapoznal mnie z mechanikiem ktory pracowal w subaru, ktory ogarnal mi to u siebie w garazu... :)

Juz po wymianie wszystkiego tzn sprzeglo i dwumase firmy sachs, wszystko razem z robota 1850zl:)

 

no prosze :) ...to taniej niż w N/A.. .....a mowia , że części do diesla drogie..... :rolleyes:

 

gdyby zmiana biegow nie byla tak haczaca to byloby pieknie.

 

??....

 

Przy przelaczaniu z jedynki na dwojke dosc mocno haczy, nie wiem czy jakis synchronizator nie padl podczas gdy zmienialem biegi na tym zmarnowanym sprzegle. Wrzuce jutro fotki i sprzegla i dwumasy bo moim zdaniem sprzeglo nie jest tak bardzo zjechane... Juz szukalem hondy accord z silnikiem 2.4 benzyna, ale jeszcze troche posmigam tym klekotem:)

Edytowane przez najman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzeglo i dwumase firmy sachs, wszystko razem z robota 1850zl:)
o i prosze. moze byc normalnie?. Moze.

chyba , ze jakis chinski "sachs".... :)

Przy przelaczaniu z jedynki na dwojke dosc mocno haczy, nie wiem czy jakis synchronizator nie padl podczas gdy zmienialem biegi na tym zmarnowanym sprzegle. Wrzuce jutro fotki i sprzegla i dwumasy bo moim zdaniem sprzeglo nie jest tak bardzo zjechane..

....? ...a jaki olej do skrzyni..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...