Jump to content

Diesel 2009r 107 000km awaria skrzyni biegow?


najman
 Share

Recommended Posts

Dzisiaj wystapil w moim subaru problem ze skrzynia biegow:/ nie moglem wrzucic w ogole trzeciego biegu, ani piatki, pozniej mialem problem zeby z dwojki wrzucic w ogole na "luz" dopiero jak poruszalem galka w lewo i prawo jak zalaczona byla dwojka to bieg wyskoczyl. Problem zauwazylem po tym jak wpadlem w dziure prawymi kolami. Czy ta skrzynia ma jakies wybieraki i to one mogly sie uszkodzic/przesunac?

Link to comment
Share on other sites

to raczej nie skrzynia. jak zdrowo duplo to może coś się przesunęło albo urwała się poducha. Forkiem naprawde trzeba mocno grzebnac aby cos sie ruszylo.

Link to comment
Share on other sites

Nie walnelo mocno, ale na tej drodze sporo dziur bylo. Mam nadzieje ze nie skrzynia. Przy przelaczaniu dzialaja tutaj jakies linki czy jest to inaczej zrobione? Jutro rano zaworze do swojego mechaniora zeby zbadal temat, mowil mi ze skrzynia raczej przez telefon...

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny problem ... coś się wyszczerbiło w skrzyni i nie było to od uderzenia dołem jak sądzę ale biegi wyskakiwały przy jedynce i wstecznym. Mogę zapytac w ASO co to wtedy było (książkę gwarancyjną mam u nich )

Przy okazji niech zobaczą czy od tego uderzenia czy się nic nie stało z przewodem do turbiny bo według ASO było nawet brane jakieś uderzenie ale sami nie byli pewni.

http://www.forum.sub...zatarty-silnik/

pozdrawiam

Edited by aigle
Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedz. Ja niczym nie uderzylem, wpadlem jedynie w dziure ale tez nie wiem czy to bylo pczyczyna. Teraz jechalem i wszystko bylo ok dopiero jak dluzszy czas jechalem na 2 biegu to nie moglem wrzucic na luz, a potem na bieg 3. Dziwna sprawa. Moze to jakies wybieraki biegow?

Edited by najman
Link to comment
Share on other sites

Jak cos bede wiedzial od razu dam znac.

 

Linki sa ok od drazka, olej zlany z silnika, jest czarny jak smola i troche opilkow metalu plywa. Prawdopodobnie nie byl wymieniany. Jutro zalewa nowym i zobaczymy. Przy ilu kilometrach powinien byc zmieniony? Pamietam ze przy 60 000km byl wymieniany olej w mostach na przegladzie gwarancyjnym, ale nie pamietam czy zmieniany byl olej w skrzyni:/ Narazie nie mam dostepu do ksiazki serwisowej. Jaki olej najlepiej zalac?

Link to comment
Share on other sites

opilkow metalu plywa.
to, ze czarny to normalka w dyszlu ale opiłki nie wróżą nic dobrego. warto się pochylić nad tematem.
Link to comment
Share on other sites

Jakim olejem najlepiej zalac i ile go wchodzi? Znalazlem notke z przebiegu 60 000 opej przekladniowy byl zmieniany. Takze jesli zmienili to dziwia mnie te opilki. Zawsze zmieniam biegi przy sprzegle wcisnietym do konca i nie cisne wajchy na sile szybko i mocno. Sprzeglo mam seryjne a oprogramowanie najnowsze.

Link to comment
Share on other sites

opilkow metalu plywa.
to, ze czarny to normalka w dyszlu ale opiłki nie wróżą nic dobrego. warto się pochylić nad tematem.

 

W skrzyni czarny olej to normalka?

Link to comment
Share on other sites

to, ze czarny to normalka w dyszlu

 

W silniku tak, ale co ma silnik do oleju w skrzyni? :P

 

 

W skrzyni czarny olej to normalka?

 

Nie. Olej do skrzyni biegów nie jest czarny...

 

 

 

 

 

...jak jest OK.

Link to comment
Share on other sites

To ja zle napisalem. Zamiast zlany ze skrzyni napisalem zlany z silnika:/ przepraszam.

 

Odebralem auto od mechaniora. On przejechalem 15km zmieniajac biegi tak czesto jak mogl, ja przejechalem od 20km i nic nie nie zacielo wszystko tak jak wczesniej. Obadal caly mechanizm przy galce i wszystko wyglada ze jest ok. Wiec widocznie stary olej powodowal takie dzialanie skrzyni. Dziwne jest tylko to ze az tak znaczaco wplynal. Rozumiem przy automatycznej skrzyni biegow ale tutaj. Mozliwe tez ze nalali mi jakiegos syfu przy przegladzie 60tys km. Posmigam jeszcze pare dni i zobaczymy co bedzie. Dodam jedynie, ze mam jeszcze honde civic coupe z 97r przejechalem nia 100tys km bez zadnej awarii, a auto ma wedlug licznika przejechane 250tys km... a podejzewam ze moze miec ponad 300...

 

No i kupa. Przejechalem ok 50km od wymiany oleju i znowu dzisiaj nie moglem wlaczyc biegu 3 a po paru kilometrach biegu 2. Zeby obejzec dokladniej dzialanie linek pod lewarkiem to co trzeba zdenontowac?

Link to comment
Share on other sites

Jest diagnoza ASO. Sprzeglo do wymiany:] lapie juz od samego dolu i jak sie rozgrzeje olej w skrzyni to wtedy jest czasem problem ze zmiana biegu.

Edited by najman
Link to comment
Share on other sites

. Sprzeglo do wymiany:] lapie juz od samego dolu i jak sie rozgrzeje olej w skrzyni to wtedy jest czasem problem ze zmiana biegu.

 

dwumasa czasem daje takie efekty ...dlatego proponuje komplet...dwumasa moze byc zamiennikiem (po gwarancji) ale tarcze , docisk i łozysko opor. proponuje oryginał bo na tym zamienniku Sachsa czasem szarpie przy ruszaniu...( niewielka roznica w cenie !)

Link to comment
Share on other sites

Juz po wymianie wszystkiego tzn sprzeglo i dwumase firmy sachs, wszystko razem z robota 1850zl:) pedal sprzegla wchodzi jak noz w cieple maselko:) nie moge sie przyzwyczaic, jazda w korku duzo przyjemniejsza;) jeszcze gdyby zmiana biegow nie byla tak haczaca to byloby pieknie. Teraz sprzeglo zaczyna lapac od polowy w gore a wczesniej juz od samej podlogi.

Link to comment
Share on other sites

Juz po wymianie wszystkiego tzn sprzeglo i dwumase firmy sachs, wszystko razem z robota 1850zl:)

 

no prosze :) ...to taniej niż w N/A.. .....a mowia , że części do diesla drogie..... :rolleyes:

 

gdyby zmiana biegow nie byla tak haczaca to byloby pieknie.

 

??....

Link to comment
Share on other sites

sprzeglo i dwumase firmy sachs, wszystko razem z robota 1850zl:)
komplet? nawet zamiennik w komplecie (tarcza, docisk, łożysko oporowe, dwumasa) kosztuje więcej? czy się mylę?
Link to comment
Share on other sites

Kolega ma sklep motoryzacyjny wiec ogarnelismy taniej;) ten sam kolega akurat zapoznal mnie z mechanikiem ktory pracowal w subaru, ktory ogarnal mi to u siebie w garazu... :)

Juz po wymianie wszystkiego tzn sprzeglo i dwumase firmy sachs, wszystko razem z robota 1850zl:)

 

no prosze :) ...to taniej niż w N/A.. .....a mowia , że części do diesla drogie..... :rolleyes:

 

gdyby zmiana biegow nie byla tak haczaca to byloby pieknie.

 

??....

 

Przy przelaczaniu z jedynki na dwojke dosc mocno haczy, nie wiem czy jakis synchronizator nie padl podczas gdy zmienialem biegi na tym zmarnowanym sprzegle. Wrzuce jutro fotki i sprzegla i dwumasy bo moim zdaniem sprzeglo nie jest tak bardzo zjechane... Juz szukalem hondy accord z silnikiem 2.4 benzyna, ale jeszcze troche posmigam tym klekotem:)

Edited by najman
Link to comment
Share on other sites

sprzeglo i dwumase firmy sachs, wszystko razem z robota 1850zl:)
o i prosze. moze byc normalnie?. Moze.

chyba , ze jakis chinski "sachs".... :)

Przy przelaczaniu z jedynki na dwojke dosc mocno haczy, nie wiem czy jakis synchronizator nie padl podczas gdy zmienialem biegi na tym zmarnowanym sprzegle. Wrzuce jutro fotki i sprzegla i dwumasy bo moim zdaniem sprzeglo nie jest tak bardzo zjechane..

....? ...a jaki olej do skrzyni..?

Link to comment
Share on other sites

Sprzeglo nowe za 650zl kupilem a dwumasa lekko uzywana;) za 800pln. Olej wlany dedykowany taki jak ma byc. Synchronizatory jakies tam sie naprawia? Zapytam mechaniora moze cos ogarnie i dam znac tutaj.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...