Jump to content
Sign in to follow this  
SonnyRS

Zawieszenie do lekkiej imprezy GC

Recommended Posts

Koledzy po fachu proszę o pomoc w kwestii zawieszenia. Mianowicie odbudowałem sobie 2 drzwiową imprezę z przeznaczeniem na zabawy na torze w wolnych chwilach. Auto na wadze uzyskało masę: przednia oś nacisk 750 kg, tylna 430 kg w tym 20 litrów paliwa i kierowca 73 kg, co daje masę auta na poziomie 1090 kg. W tej chwili mam seryjne zawieszenie z GT, ale myślałem nad kupnem gwintu i tu właśnie mam pytanie, czy przy tak lekkiej budzie zawieszenie gwintowane teina, kw czy innego producenta projektowane na masę seryjnego auta zda egzamin? Jeśli nie gwint, to jaką kombinację amortyzator + sprężyna zastosować, żeby obniżyć auto i poprawić prowadzenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porządny "gwint" jest regulowany w dość szerokim zakresie.Można ustawiać wysokość auta i siłę tłumienia amorów.

Budżetową wersją regulowanego zawieszenia,od biedy,może być Kayaba AGX z regulacją siły tłumienia,4-stopnie przód,8-stopni tył.

Do tego jakieś obniżające sprężyny,ale rewelacji tutaj nie będzie.

Z gwintów wybór dość szeroki,pytanie jaki budżet przeznaczasz na zawias?

Edited by cybel

Share this post


Link to post
Share on other sites

cybel a przypadkiem w kyb nie jest odwrotnie - przód 4, tył 8 .?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to zależy w jakim stanie wsiadasz :P

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cybel, a ile powinienem przeznaczyć na tzw. porządny gwint? Ja mam doświadczenia w swojej cywilnej octavii z gwintem KW z regulacją tylko wysokości i jestem bardzo zadowolony z prowadzenia auta. Koszt to niespełna 4 tyś z wymianą (koszt zawieszenia 3 tyś, poduszek itd. + wymiana) Myślałem o podobnym wydatku w przypadku imprezy. Nie chciałbym też przesadzić i pchać się w super hiper zaawansowane zawieszenie, bo i tak tego nie wykorzystam, a o setne sekundy z nikim się nie ścigam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to w tym budżecie już coś sensownego znajdziesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@SonnyRS,przejrzyj oferty KW,Teina,Proflexa,HSD czy innych producentów zawieszeń.

Zobacz co Cię interesuje i co jest w Twoim zasięgu budżetowym.

U siebie mam HSD na grubej sztycy,z pełnym zakresem regulacji,zadowolony jestem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cybel - musze sie na Plejadach przyjrzeć temu Twojemu zawiasowi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie w pełni regulowane zawieszenie w KW, to koszta już powyżej 7 tyś, ale zainteresowało mnie właśnie HSD. Jaka jest cena mniej więcej takiego zawieszenia do GC, jeśli to nie tajemnica ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

miedzy 3,2 -4,5 tys PLN. Ta niższa cena ostatnio była przy zakupie grupowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, dzięki za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HSD na grubej sztycy to raczej 4 tys.+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ma tak szerokie możliwości regulacji, to cena 4 tyś+ wydaje się być całkiem przystępna, szczególnie, że produkty innych producentów jak bilstein ze swoim PSS jest prawie dwa razy droższy. A jak z trwałością i serwisem do HSD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

HSD ma grubej sztycy jest gdzies osiagalne na dzien dzisiejszy?

Edited by PawelZpy

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

HSD ma grubej sztycy jest gdzies osiagalne na dzien dzisiejszy?

Wystarczy napisać PW  do komancza. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cybel

 

Dziekowac ,a powiedz jeszcze bo od postu jaki zamiesciles w ktorym chwalisz swoje HSD na grubej sztycy,na ta chwile nie zmieniles zdania,dobrze sie spisuje?

Edited by PawelZpy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy do jakich celów ma być używane auto,czy odelżone itp.

W moim setupie i nawierzchniach po jakich auto śmigało,było ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto pozostaje pelna seria ,raczej na codzien  ,moze gdzies kiedys jakis tor ,wiec 90%jazdy po czarnym :)

Mocniejszy silnik chyba nie ma tu jakiegos  znaczenia?

Edited by PawelZpy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc znaczenia nie ma,waga auta już tak.

Dobrze ustawione HSD na grubej sztycy,daje radę w codziennym poruszaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decyzja chyba zapadnie na te HSD , tylko i wylacznie ze wzgledu na cene :) Jaka roznice robi grubosc sztycy?

Po glowie chodza jakies Protlum ,ale to juz cena x2 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jaka roznice robi grubosc sztycy?

Rzecz nie w tylko grubości sztycy,amortyzatory typu upside down posiadają większą sztywność,dłuższy skok,mniejsze opory wewnętrzne itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki Cybel , zamowienie zlozone :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...