SonnyRS Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Koledzy po fachu proszę o pomoc w kwestii zawieszenia. Mianowicie odbudowałem sobie 2 drzwiową imprezę z przeznaczeniem na zabawy na torze w wolnych chwilach. Auto na wadze uzyskało masę: przednia oś nacisk 750 kg, tylna 430 kg w tym 20 litrów paliwa i kierowca 73 kg, co daje masę auta na poziomie 1090 kg. W tej chwili mam seryjne zawieszenie z GT, ale myślałem nad kupnem gwintu i tu właśnie mam pytanie, czy przy tak lekkiej budzie zawieszenie gwintowane teina, kw czy innego producenta projektowane na masę seryjnego auta zda egzamin? Jeśli nie gwint, to jaką kombinację amortyzator + sprężyna zastosować, żeby obniżyć auto i poprawić prowadzenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) Porządny "gwint" jest regulowany w dość szerokim zakresie.Można ustawiać wysokość auta i siłę tłumienia amorów. Budżetową wersją regulowanego zawieszenia,od biedy,może być Kayaba AGX z regulacją siły tłumienia,4-stopnie przód,8-stopni tył. Do tego jakieś obniżające sprężyny,ale rewelacji tutaj nie będzie. Z gwintów wybór dość szeroki,pytanie jaki budżet przeznaczasz na zawias? Edytowane 27 Maja 2013 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 cybel a przypadkiem w kyb nie jest odwrotnie - przód 4, tył 8 .? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 to zależy w jakim stanie wsiadasz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SonnyRS Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Cybel, a ile powinienem przeznaczyć na tzw. porządny gwint? Ja mam doświadczenia w swojej cywilnej octavii z gwintem KW z regulacją tylko wysokości i jestem bardzo zadowolony z prowadzenia auta. Koszt to niespełna 4 tyś z wymianą (koszt zawieszenia 3 tyś, poduszek itd. + wymiana) Myślałem o podobnym wydatku w przypadku imprezy. Nie chciałbym też przesadzić i pchać się w super hiper zaawansowane zawieszenie, bo i tak tego nie wykorzystam, a o setne sekundy z nikim się nie ścigam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 to w tym budżecie już coś sensownego znajdziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 @@SonnyRS,przejrzyj oferty KW,Teina,Proflexa,HSD czy innych producentów zawieszeń. Zobacz co Cię interesuje i co jest w Twoim zasięgu budżetowym. U siebie mam HSD na grubej sztycy,z pełnym zakresem regulacji,zadowolony jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 cybel - musze sie na Plejadach przyjrzeć temu Twojemu zawiasowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SonnyRS Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Takie w pełni regulowane zawieszenie w KW, to koszta już powyżej 7 tyś, ale zainteresowało mnie właśnie HSD. Jaka jest cena mniej więcej takiego zawieszenia do GC, jeśli to nie tajemnica ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 miedzy 3,2 -4,5 tys PLN. Ta niższa cena ostatnio była przy zakupie grupowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SonnyRS Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Super, dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 HSD na grubej sztycy to raczej 4 tys.+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SonnyRS Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Jeśli ma tak szerokie możliwości regulacji, to cena 4 tyś+ wydaje się być całkiem przystępna, szczególnie, że produkty innych producentów jak bilstein ze swoim PSS jest prawie dwa razy droższy. A jak z trwałością i serwisem do HSD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelZpy Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 (edytowane) Witam HSD ma grubej sztycy jest gdzies osiagalne na dzien dzisiejszy? Edytowane 27 Czerwca 2016 przez PawelZpy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 HSD ma grubej sztycy jest gdzies osiagalne na dzien dzisiejszy? Wystarczy napisać PW do komancza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelZpy Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 (edytowane) Cybel Dziekowac ,a powiedz jeszcze bo od postu jaki zamiesciles w ktorym chwalisz swoje HSD na grubej sztycy,na ta chwile nie zmieniles zdania,dobrze sie spisuje? Edytowane 27 Czerwca 2016 przez PawelZpy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Wszystko zależy do jakich celów ma być używane auto,czy odelżone itp. W moim setupie i nawierzchniach po jakich auto śmigało,było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelZpy Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 (edytowane) Auto pozostaje pelna seria ,raczej na codzien ,moze gdzies kiedys jakis tor ,wiec 90%jazdy po czarnym Mocniejszy silnik chyba nie ma tu jakiegos znaczenia? Edytowane 27 Czerwca 2016 przez PawelZpy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Moc znaczenia nie ma,waga auta już tak. Dobrze ustawione HSD na grubej sztycy,daje radę w codziennym poruszaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelZpy Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Decyzja chyba zapadnie na te HSD , tylko i wylacznie ze wzgledu na cene Jaka roznice robi grubosc sztycy? Po glowie chodza jakies Protlum ,ale to juz cena x2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Jaka roznice robi grubosc sztycy? Rzecz nie w tylko grubości sztycy,amortyzatory typu upside down posiadają większą sztywność,dłuższy skok,mniejsze opory wewnętrzne itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelZpy Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Dzieki Cybel , zamowienie zlozone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się