Skocz do zawartości

Z histori ISR v.akumulator


newman

Rekomendowane odpowiedzi

-Przebieg ok.3000 tys km luty 2013

Samochód odebrany grudzień 2012.Wyjazd do Zakopanego styczeń 2013 duże mrozy,parkowanie na dworze przez tydzień bez uruchamiania silnika.Samochód "odpalił" bez problemu.

Dom, "pancerny" garaż,tygodniowy postój bez uruchamiania,akumulator "padł" całkowicie.Po uruchomieniu przez kable wizyta w ASO.Oczywiście wydruk stanu akumulatora potwierdza że jest on O.K. i nie podlega gwarancji.Dobra rada w ASO zakup akumulatora Bosh w ASO i pozostawienie starego na złom.Tak uczyniłem i od tego czasu święty spokój (parametry garażu "pancernego" i pobyty tygodniowe w garażu bez zmian)

Wobec tego wydaje się że przyczyną jest ewidentnie ISR który szuka sygnału GSM tam gdzie go niema.Szkoda tylko że nie konfrontowano parametrów firmowego akumulatora z poborem prądu przez ISR.Jeszcze nigdy nie wymieniałem (na swój koszt dokładnie 369zł sic!) akumulatora w dwumiesięcznym od nowości samochodzie.

 

-Przebieg ok.6300 tys km maj 2013

Samochód w garażu "pancernym" ale czasem z zasięgiem telefoni komórkowej postój 10 dni,akumulator Bosh z ASO "padł całkowicie.O świcie telefon z Keratronik z informacją o zaniku sygnału (to jest postęp bo poprzednio brak telefonu z Keratronik-jakas loteria czy co?).Jak zwykle ładowanie z kabli i o.k.Jazda do ASO z już naładowanym akumulatorem (zresztą drugim z kolei) bez sensu gdyż wydruk wykaże tylko prawidłowe parametry akumulatora.Chęć wzywania Subaru Assistance celem zbierania kolejnych wpisów do ewentualnych roszczeń bez sensu gdyż niestety za wzywanie do rozładowanej bateri trzeba płacić (intuicja producenta czy co?).Niedługo zawodowy wyjazd do Niemiec (pewnie z kablami!) i tam parkowanie minimum 7 dni dwa pietra pod ziemią.W kontekście wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/62575-keratronik-dodatkowe-zabezpieczenie-do-ubezpieczenia/ wskutek pojawiających się w tym wątku informacji o "zajętości" Dyrekcji przypomina sie nieśmiertelny Jan Kobuszewski-Ale czy masz Pan chwilkę czasu?) oraz własnej znajomości języka niemieckiego aż STRACH SIĘ BAĆ (jedyna nadzieja że może niemieckie ASO wystawi jakiś papier)

 

Ciąg Dalszy Nastąpi

 

 

Z ostatniej chwili (wiadomości dokładne ale nie potwierdzone).Producent rozwiąże problemy ISR v akumulator poprzez: :)

-wydanie precyzyjnej instrukcji co ile dni i ile kilometrów należy jeździć celem uniknięcia rozładowanych bateri :)

-pełne wydanie 100 tomowej (z suplementem co tydzień) encyklopedi położenia garaży odizolowanych od sieci GSM w Polsce/Europie/Świecie :)

-instalacje systemu wizualno dźwiękowego który miłym damskim głosem bedzie powiadamiał "Jesteś poza zasiegiem Keratronik.Twój akumulator rozładuje sie za X dni.Życzymy miłgo dnia" :)

Edytowane przez newman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg Dalszy Nastąpił

 

-przebieg ten sam 6300 km po czterech dniach od poprzedniego rozładowania dziś całkowity klops.Kable (szczęśliwie mam drugi samochód) ładowanie itd i wszystko gra (na jak długo?).Różnica tylko taka że brak telefonu z Keratronik (pewnie nie było dłuższy czas zasięgu w tym samym "pancernym" garażu oraz codziennie "odpalany" samochód celem podładowania akumulatora (jeden dzień "opuściłem" :o ).

Czy ktoś może służyć radą bo opisane kwestie są bardzo trudne do udowodnienia wobec producenta (akumulator po przyjeździe do ASO będzie o.k. a wzywanie Subaru Assistance do rozładowanego aku. jest odpłatne).

Jak znajdę czas zacznę myśleć o odstawieniu samochodu na 10 dni w bezruch w obecności rzeczoznawcy i nie wiem notariusza :(

 

CDN napewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko Boska nie strasz człowieku, mam dwa samochody i też często jest tak, że leśnik stoi w garażu tydzień lub dwa i jak mam sobie pomyśleć, że wydałem na wóz ponad 100 tys. i co 2 miesiące mam kupować akumulator to ja dziękuje. Choć na razie mam auto prawie 3 miesiące i akumulatora jeszcze nie kupowałem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@newman, zwracałem uwagę na problem tutaj. Jednym z działających :P remediów jest wyrzucenie/odpięcie ISR-a. Można ewentualnie dorobić jakiś przełącznik, tak aby po zaparkowaniu odcinać zasilanie do układu.

 

W każdym razie wg mnie powinno to zostać rozwiązane przez producenta, w dodatku w bardzo prosty sposób. Gdy silnik jest wyłączony i jednocześnie następuje brak możliwości zalogowania do BTS, ISR powinien podejmować kolejne próby logowania do sieci GSM okresowo, w pewnych odstępach czasu (np. co 5/15/30 minut). Trudno przecież oczekiwać, że samochód który się nie przemieścił nagle odnajdzie BTS. Obecnie jest to robione nieustannie, stąd akumulator nie ma szansy przetrwać tygodnia.

 

Każda szanująca się firma, w przypadku zgłoszenia przez użytkownika problemu a w tym przypadku jeszcze z diagnostyką przyczyny, podziękowałaby za informację i wykorzystała do ulepszenia produktu. Zgłaszający problem jako pierwszy otrzymałby poprawiony produkt do testów. A u nas...hmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... Ja mam dwa samochody - oba z ISR. Oba parkują w garażu, czasem nieużywane po kilka tygodni. Póki co ani w jednym ani w drugim akumulator nie padł (OBK MY10 do dzisiaj 85 tys km, FOREK MY11 - mało jeżdżony - do dzisiaj 17 tys km.).

A masz pewność że przyczyną nie jest inny odbiornik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ze sie podepne pod temat, mam czasem podobny problem z aku i mam pytanie. Znaczy ze brak zasiegu isra powoduje wieksze zuzycie aku? Tak jak w komorkach?

Jesli tak to by wszystko wyjasnialo w moim przypadku bo w garazu przy drzwiach mam zasieg a juz glebiej zasiegu brak.

Z drugiej zas strony dzwonili do mnie z centrali ze dostaja sygnal o niskim napieciu akumulatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

-przebieg 15700 km "powtórka z rozrywki" po równo tygodniowym staniu w garażu "pancernym" akumulator kompletnie rozładowany tak żę nawet trzeba odczekać kilka minut i podawać prad z drugiego auto po kablach ponieważ silnik nie odpali natychmiast po podpięciu kabli z drugiego samochodu.Samochód świeżuteńko po przeglądzie w ASO.Wszystko O.K.

Wydaje mi się że akumulator długo nie wytrzyma takich rozładowań do cna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to nie niesie za soba innych problemow, sugeruje odpinac kleme od akumulatora na czas kiedy samochod stoi nie jezdzony. Innej rady nie ma i spodziewam sie odpowiedzi, ze to nie jest rozwiazanie. Nie jest, ale kiedy sie jest petentem a nie klientem, to malo kto pomaga, pozdrawiam.

Edytowane przez ponton500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator kompletnie rozładowany tak żę nawet trzeba odczekać kilka minut i podawać prad z drugiego auto po kablach ponieważ silnik nie odpali natychmiast po podpięciu kabli z drugiego samochodu.

To oczekiwanie jest normalne przy padniętej baterii,musi złapać parę elektronów. ;)

W przypadku takiego garażowania,racjonalnym wydaje się odłączanie klemy na czas postoju,czy zainstalowanie wyłącznika prądu,ewentualnie rozważyć usunięcia,wyłączenie ISR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg 15700 km "powtórka z rozrywki" po równo tygodniowym staniu w garażu "pancernym" akumulator kompletnie rozładowany tak żę nawet trzeba odczekać kilka minut i podawać prad z drugiego auto po kablach ponieważ silnik nie odpali natychmiast po podpięciu kabli z drugiego samochodu.Samochód świeżuteńko po przeglądzie w ASO.Wszystko O.K. Wydaje mi się że akumulator długo nie wytrzyma takich rozładowań do cna.
A dlaczego po tylu doświadczeniach jeszcze nie wyrzuciłeś ISR? Uważasz, że samo się coś poprawi? Ja na pewno nie podpiszę umowy z Keratronikiem i ISR nie aktywuję. Dodatkowo do tego kroku motywuje wykluczenie 'rozładowanego akumulatora' z assistance, co sprawia, że do ASO ludzie jadą naprawionym autem :D aby ewentualnie kupić u nich nowy aku :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usunięcia,wyłączenie ISR.

 

A dlaczego po tylu doświadczeniach jeszcze nie wyrzuciłeś ISR?

 

A ja sobie pomyślałem ze lepiej zmienić akumulator po 2-3 latach niż znaleźć się w sytuacji w której będę potrzebował użyć ISRa i nie będę go miał.

 

Nic nie jest idealne, ale ktoś powinien to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienić akumulator po 2-3 latach
Wystarczy kilkakrotne rozładowanie do 'zera' a to czeka nieuchronnie przy parkowaniu w halach garażowych. Nie mam zamiaru trzymać samochodu na podwórku, zapłaciwszy za owo miejsce ponad 30k pln. Wyrzucać aku co rok na swój koszt w samochodzie na gwarancji? Defakto i sam akumulator ma gwarancję, ale w tym przypadku rozładowuje go urządzenie, które notabene nie jest instalowane przez producenta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale garaż nic tu nie zmienia. Ja mam zasięg w garażu i przez dwa lata od nowości wyładował mi się 4 razy. Dwa razy jak stal około 10 dni w garażu, raz jak stal 1 dzień w garażu i raz jak bylem w sklepie kilka godzin. A teraz znów kilka miesięcy jest ok.

W ASO stwierdzili ze wszystko jest ok, a teraz już gwarancja na aku mija i nie mam zamiaru jeździć do ASO bo to nie ma sensu. Szkoda czasu i nerwów :). Jak mi padnie aku to porostu kupie jakiś mocniejszy i już. Może nie będzie się wyładowywał do 2 tyg postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym dorzucic ''pare groszy od siebie'' do tego watku,poniewaz rozladowujacy sie akumulator dotyczyl rownierz mojego samochodu.

Sprawa zaczela sie podobnie jak u kolegow.Pracuje za granica i zona korzysta z samochodu powiedzmy sporadycznie,tzn czasem codziennie a czasem auto stoi w garazu pare dni.

Samochod mam od kilku miesiecy,od nowosci.Wszystko fajnie az tu nagle akumulator padl po 4 dniowym postoju.

No i zaczela sie zabawa.Moze to jednorazowy wybryk?Naladowalem ponownie ale za 5 dni znowu to samo. :( Ok cos tu jest nie halo.

Sprawdzenie parametrow aku w warsztacie serwisujacym/sprzedajacym aku nie wykazalo niczego niepokojacego.Ladowanie prawidlowe,spadek pradu na rozruchu w normie,spoczynkowy pomiar poboru pradu na wylaczonych wszystkich odbiornikach rownierz niewielki (25-50mA).Pomierzylem pobor pradu rownierz w garazu i wyniki wyszly podobne.Gestosc elektrolitu prawidlowa i barwa tez ok.

Dobra kolej na ASO,powtorka z rozrywki.Pomierzyli wszystko dokladnie i podali prawie takie same dane pomiarowe jak poprzedni warsztat.Akumulator jest ok-jednoglosny werdykt i ''delikatna sugestia" ze problem powoduje wadliwie lub nie prawidlowo dzalajacy ISR.

No to bierzemy Keratronik za ''bary'' i do dziela.

Poprosilem ASO o kopie zlecenia naprawy i elektryk wszystkie pomiary ladnie wpisal i dodal swoj komentarz co do usterki.

Telefon do ISR do W-wy,spokojna rozmowa i poproszono mnie o przyslanie reklamacji.Ok,napisalem email i zalaczylem papierek z ASO.

Po ok. 2tyg i jednym ponagleniu ( troche dlugo :huh: ) odpowiedz: ''Panski modul ISR zostal zakwalifikowany do wymiany,czekamy na klon urzadzenia ( cokolwiek to znaczy) i skontaktuje sie z Panem Keratronik Instalacje w celu wymiany''.

Faktycznie po 3 czy 4 dniach zadzwonl gosc ze chcialby przyjechac na wymiane do domu,mile zaskoczenie,ale widocznie tak ma byc.

Akurat zona cala sprawe prowadzila i z rozmowy z instalatorem dowiedziala sie ze w module ISR jest bateria(badz akumulator) ktory ma podtrzymywac zasilanie wrazie odciecia/awarii aku.

No i te baterie moga byc uszkodzone lub maja wade fabryczna i to powoduje zwarcia i nadmierny pobor pradu z akumulatora i jego szybkie wyladowanie.

Taka jest opinia firmy na ten temat.Natomiast to ze auto parkuje w garazu ( garaz indywidualny pod budynkiem,w ktorym jest zasieg GSM) nie powinno wplywac na dzialanie systemu.Tym bardziej ze pozycje samochodu okreslaja bez problemu i bez zaklocen sygnalu.

 

Przed wyslaniem reklamacji rozmawialem tel z Panem z oddzialu regionalnego Keratronik i dowiedzailem sie ze w tym urzadzeniu sa dwa moduly GSM (karta SIM) sluzacy do polaczen glosowych oraz GPS ktory pokazuje pozycje. Modul GPS jesli urzadzenie jest ustawione prawidlowo powinien przejsc w stan uspienia po wylaczeniu silnika,podajc ostatnia zapamientana pozycje pojazdu.Max po kilku minutach nie powinien pobierac pradu w gigantycznych ilosciach,ale zdarzalo sie ze te ustawienia byly nieprawidlowe i urzadzenie wylaczalo sie po paru godz. :wacko:

Ile w tym prawdy,nie wiem? To jest opinia przedstawiciela tej firmy,ale wydaje sie to logiczne.Chyba ze faktycznie GSM przy slabym sygnale jest sprawca calego zamieszania.

 

Reasumujac,urzedzenie zostalo naprawione i poki co akumulator sie trzyma( mial juz 4-rotne ladowania od ''zera'' od zaistnienia problemu)

Zobaczymy jak samochod postoji troche dluzej,po powrocie z roboty spokojnie jeszcze raz wszystko pomierze ;)

 

Przepraszam za OT ale korzystam z kompa bez polskich znak.fonet.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olo11 dzieki za newsa. Znaczy, ze problem jest znany, ale wszyscy milcza i tylko po zgloszeniu dzialaja - Polska rzeczywistosc. Ciekawe jak jest u mnie, bo mam samochod z 2013 wiec moze sprawa jest rozwiazana wadliwych baterii i ustawien GPS. Ja tez tak sam dla siebie zrobilem pomiar jak wrocilem do domu (garaz podziemny) i ponownie po okolo 12 godzinach, i spadek byl minimalny, powiedzialbym prawie zerowy.

Fajnie, ze sie podzieliles tym i wiadomo co robic, gdy zaczna sie problemy. Sam jestem ciekawy jak bedzie wygladac teraz sprawa z ISR vs akumulator u Ciebie.

Edytowane przez pat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olo11 dzieki za newsa. Znaczy, ze problem jest znany, ale wszyscy milcza i tylko po zgloszeniu dzialaja - Polska rzeczywistosc. Ciekawe jak jest u mnie, bo mam samochod z 2013 wiec moze sprawa jest rozwiazana wadliwych baterii i ustawien GPS. Ja tez tak sam dla siebie zrobilem pomiar jak wrocilem do domu (garaz podziemny) i ponownie po okolo 12 godzinach, i spadek byl minimalny, powiedzialbym prawie zerowy.

Fajnie, ze sie podzieliles tym i wiadomo co robic, gdy zaczna sie problemy. Sam jestem ciekawy jak bedzie wygladac teraz sprawa z ISR vs akumulator u Ciebie.

 

pat

Spoko,jesli udaje sie cos zalatwic pozytywnie to trzeba ludzikow poinformowac.

Pozyjemy, zobaczymy. Czy problem nie wroci?Mam nadzieje ze nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, ze problem zostal rozwiazany na dobre u Ciebie. Dziwi mnie troche postawa Keratronika, ze nie robia wymiany i ustawien jeszcze raz z wlasnej woli, gdy wiedza o wadach. Sporo ludzi zrezygnowalo wlasnie przez rozladowane akumulatory z ich uslugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...