morda4u Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Witam, chciałbym umyć komorę silnika w wolnym ssaku 2.0 i pytanko co tam zabezpieczyć przed dostaniem się wody i jak. Wiem, że alternator i akumulator. Na necie pojwia się stwierdzenie "wszystkie newralgiczne miejca" - czyli co konkretnie w przypadku Legasia Ludzie mowią o jakichś czujnikach, aparatach zapłonowych. Tutaj zdjęcie poglądowe, poprosiłbym o poprowadzenie za rękę jak laika - gdzie co jest i jak wygląda Pozdr. morda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Prosze http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/62485-jak-i-czym-bezpiecznie-i-skutecznie-umyc-silnik/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morda4u Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Super, dzięki za link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TYLKOV8 Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Odgrzeje temat żeby nie zakładać nowego Moze ktoś pomoże Mycia nie planowalem ale po wycieczce w blotniste tereny z upss ..... urwaną osłoną silnika mam na nim skorupę błota .... Czy wystarczy spłukać kercherem na nie dużym ciśnieniu czy jednak użyć chemi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekmzks Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 (edytowane) Kercherem spokojnie wystatczy z daleka na duzym cisnieniu, chemia bylaby potrzeba gdybys mial jakies tluste zacieki itp. Dobrze byloby najpierw podniesc auto i splukac od spodu, a potem silnik z gory i tak jak koledzy w podanym wyzej temacie wspomnieli, dokladnie wysusz auto sprezonym powietrzem. Jesli nie ma takiej potrzeby to nie uzywaj chemii, pracuje na myjni i z doswiadczenia moge powiedziec ze uszczelki bardzo nie lubia mocnych kwasow. Edytowane 6 Września 2014 przez wojtekmzks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
h-rt Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Zacznijmy od tego, że na myjni często nie używa się środków z przeznaczeniem do mycia "komór silnika". Myjąc od spodu i nie tylko, pamiętaj o możliwych dolotach powietrza by je zaślepić, tym bardziej stożkowe sprawy... Jeśli nie konieczne to staraj się pominąć okolice cewek i listwy wtryskowej, przekaźniki ew. zwłaszcza te miejsca dobrze przedmuchaj na koniec. Jeśli aku się poci uważaj na karoserie. Również uważaj na odmy itp. I bez pomysłów typu umyje na chodzącym silniku to będzie schło od razu (serio widziałem takie przypadki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Jeśli dokładnie chcesz umyć silnik - chemia się z pewnością przyda. I wcale nie musisz używać żadnych kwasów - wystarczy silne stężenie dobrego APC (All Purpose Cleaner) - np z tańszych (tzw. budżetowych) masz Nielsen Cyclone - 1 litr ok 30 zł. Jest to koncentrat, który w przypadku silnych zabrudzeń rozcieńczasz 1:10 (otrzymujesz 10 litrów gotowego roztworu). Jeśli chcesz go użyć do czyszczenia wnętrza (w zależności od usyfienia) rozcieńczasz nawet 1:50 Takich środków jest mnóstwo. Ważne aby ph było neutralne (mniejsze ryzyko uszkodzeń) czyli ok 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się