sherif Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Witam ! Czy przy opcji dostępu bezkluczykowego, czyli keyless powinna być dołączona jakaś dodatkowa instrukcja ? Moja std, książkowa instrukcja niestety nie przewiduje takiego dostępu do auta (Mam MY09 z 2008) a co najgorzej nawet nie wiem w razie awarii systemu/wyczerpania baterii jak odpalić auto Może ktoś podzieli się tą tajemną wiedzą Same wejście do auta jak przypuszczam jest proste, wyciągamy sztyft kluczyka i otwieramy zamek, ale co dalej ? W Kii np wkłada się ten kluczyk w specjalne gniazdo, w Obk takiego nie ma .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 bateria nie pada z dnia na dzień. Jeśli zaczyna stroić fochy przy otwieraniu to otwierasz kluczykiem i przykladasz na kilka szekund pilota do przycisku start. Powinien zalapac i odpalić. Nie zwlekaj ze zmiana baterii pastylka 1632. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 ok, dzięki. Bateria jest ok, ale pytam na wszelki wypadek. BTW. Masz może alarm, który współgra z keyless - tzn można uzbrajać/rozbrajać także przyciskiem przy klamce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 bateria nie pada z dnia na dzień. Jeśli zaczyna stroić fochy przy otwieraniu to otwierasz kluczykiem i przykladasz na kilka szekund pilota do przycisku start. Powinien zalapac i odpalić. Nie zwlekaj ze zmiana baterii pastylka 1632. Tyle że wtedy alarm jest aktywny (bo otwarcie drzwi go nie wyłącza) i nie można odpalić w trybie awaryjnym Lepiej pilnować kondycji baterii - zdaje się przed jej padem przy wyłączeniu silnika pojawia się sygnał dźwiękowy. ok, dzięki. Bateria jest ok, ale pytam na wszelki wypadek. BTW. Masz może alarm, który współgra z keyless - tzn można uzbrajać/rozbrajać także przyciskiem przy klamce ? U mnie tak jest. Uzbrajanie/rozbrajanie przy pomocy kluczyka i przycisków (OBK MY10). Zdaje się że przycisk otwierania klapy bagażnika na pilocie nie wyłącza alarmu - ale to muszę sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 z Keyless są dwa inne dużo większe zagrożenia niż bateryjka: 1. zakłócenia przez nadajniki naziemne 2. mechaniczna blokada kierownicy. W obu przypadkach wsiadasz ( czasami przy pkt 1 nie można nawet drzwi otworzyć) wciskasz guzik zegary startują ale rozrusznik milczy. W pierwszym przypadku mruga ikona kluczyka więc można się połapać. W drugim niby wszystko jest OK ad.1 jesteśmy w pełnej d...e ad2. szarpnąć z czuciem kierownicą w lewo. Oby jak najrzadziej oba przypadki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Dzięki Panowie ! Czyli, fabryczny alarm potrafi dekodować też sygnał zamknięcia z klamki. Odnośnie samego odpalania awaryjnego w sytuacji, gdy nie ma baterii czy są jakieś zakłócenia w jaki sposób jest autoryzowany kluczyk przy włączeniu zapłonu ? Jak rozumiem tego kluczyka wewnątrz nigdzie się nie wkłada, czy działa wtedy pilot jak karta zbliżeniowa ? BTW. Tak z ciekawości macie to opisane w instrukcji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Czyli, fabryczny alarm Nie ma czegoś takiego. Każdy alarm jest instalowany przez zaprzyjaźnione z ASO warsztaty lokalnie w danym mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Dzięki Panowie ! Czyli, fabryczny alarm potrafi dekodować też sygnał zamknięcia z klamki. Odnośnie samego odpalania awaryjnego w sytuacji, gdy nie ma baterii czy są jakieś zakłócenia w jaki sposób jest autoryzowany kluczyk przy włączeniu zapłonu ? Jak rozumiem tego kluczyka wewnątrz nigdzie się nie wkłada, czy działa wtedy pilot jak karta zbliżeniowa ? BTW. Tak z ciekawości macie to opisane w instrukcji ? Opisane jest to w instrukcji. Działa jak karta zbliżeniowa przykłada się do guzika start razem ze wciśniętym hamulcem po 2-3 sek zapiszczy i można wtedy odpalić o ile alarm jest nieaktywny. Zamek w drzwiach otwiera się mechanicznie kluczykiem który znajduje się w transponderze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 (edytowane) w jaki sposób jest autoryzowany kluczyk przy włączeniu zapłonu nie jest i dlatego nie odpalasz auta. Czekasz na zanik zakłócenia lub lawetę. Dobi1972 => sprawdzałeś tą opcję ? Ja pod Pałacem Kultury przez dwie godziny nie mogłem uruchomić OBK. Zakłócenia były tak silne, że blokowały komunikację kluczyk/pilot od Keyless z samochodem i nie można było zdezaktywować immobilizera. Po kilkunastu próbach raz zaskoczył i pojechałem. Edytowane 22 Maja 2013 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Czyli, fabryczny alarm Nie ma czegoś takiego. Każdy alarm jest instalowany przez zaprzyjaźnione z ASO warsztaty lokalnie w danym mieście. Ok, może źle się wyraziłem, nazwijmy go dealerskim , aczkolwiek z tego co się orientuje do aut w pl był dokładany zawsze tego samego producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 w jaki sposób jest autoryzowany kluczyk przy włączeniu zapłonu nie jest i dlatego nie odpalasz auta. Czekasz na zanik zakłócenia lub lawetę. Dobi1972 => sprawdzałeś tą opcję ? Ja pod Pałacem Kultury przez dwie godziny nie mogłem uruchomić OBK. Zakłócenia były tak silne, że blokowały komunikację kluczyk/pilot od Keyless z samochodem i nie można było zdezaktywować immobilizera. Po kilkunastu próbach raz zaskoczył i pojechałem. jeden przypadek to mogły być zakłócenia stałem obok BTS'a. Dwa inne to raczej bez zakłóceń (stacja paliw i garaż podziemny). Co ciekawe w tym garażu nie mogłem zamknąć samochodu guzik/klawisze - żółty kluczyk migał jakby nie wiedział transpondera, samochód odpalił się w trybie awaryjnym (bo nie było włączonego alarmu), po niecałej godzinie samo przeszło. Czyli, fabryczny alarm Nie ma czegoś takiego. Każdy alarm jest instalowany przez zaprzyjaźnione z ASO warsztaty lokalnie w danym mieście. Dokładnie tak, w sumie to szkoda że nie ma fabrycznego bo by była szansa na rozbrajanie alarmu przy pomocy kluczyka w poprzednich samochodach tak miałem - zawsze to mniej kłopotów ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 w jaki sposób jest autoryzowany kluczyk przy włączeniu zapłonu nie jest i dlatego nie odpalasz auta. Czekasz na zanik zakłócenia lub lawetę. Dobi1972 => sprawdzałeś tą opcję ? Ja pod Pałacem Kultury przez dwie godziny nie mogłem uruchomić OBK. Zakłócenia były tak silne, że blokowały komunikację kluczyk/pilot od Keyless z samochodem i nie można było zdezaktywować immobilizera. Po kilkunastu próbach raz zaskoczył i pojechałem. Ja właśnie coś co pisze Dobi widziałem w serwis manualu, niestety mam go po rusku i do końca nie rozumiałem o co chodzi (w inst użytkownika) brak opisu. Kiedyś, w wolnej chwili trzeba będzie sprawdzić: wyjąć baterię i odpalić awaryjnie , jak sam napisałeś może się to zdażyć w różnych miejscach. PKiN jest jednym z nich - też tam zawsze miałem problem z pilotem. Dokładnie tak, w sumie to szkoda że nie ma fabrycznego bo by była szansa na rozbrajanie alarmu przy pomocy kluczyka w poprzednich samochodach tak miałem - zawsze to mniej kłopotów ... Pytanie jak wtedy rozbrajać ? ja obecnie kombinuje z moim instalatorem alarmu - jak go podłączyć.Można podłączyć wejście analogowe jako wzbudzenie centralnego, ale wtedy nie bezie spełniał do końca swojej funkcji. Z tego co czytałem instrukcję do alarmu dealerskiego to jest tam przycisk i można go deaktywować kodem, o ile dobrze zrozumiałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 (edytowane) Pytanie jak wtedy rozbrajać ? ja obecnie kombinuje z moim instalatorem alarmu - jak go podłączyć.Można podłączyć wejście analogowe jako wzbudzenie centralnego, ale wtedy nie bezie spełniał do końca swojej funkcji. Z tego co czytałem instrukcję do alarmu dealerskiego to jest tam przycisk i można go deaktywować kodem, o ile dobrze zrozumiałem. Można go dezaktywować kodem (ukryty przycisk + PIN), tyle że rozmawiałem o tym w ASO i powiedzieli że teraz nie ma takiej możliwości - nie drążynem zbytnio tematu dlaczego. Można próbować odpinać akumulator tyle że na zakłócenia nie pomoże zbytnio. U mnie się odwiesza jak podczas próby odpalenia samochodu nacisnę guzik na pilocie. Edytowane 22 Maja 2013 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 z teg co wiem to padnięta kompletnie bateria lub zakłócenia komunikacji kluczyk - immo unieruchamia auto na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 (edytowane) z teg co wiem to padnięta kompletnie bateria lub zakłócenia komunikacji kluczyk - immo unieruchamia auto na stałe. Trzeba by sprawdzić, komunikacja kluczyk immo w przypadku uruchamiania awaryjnego idzie innym kanałem. U mnie mimo problemów samochód odpalił - nie wiem czy potrzebna jest koniecznie bateria w kluczyku. Edytowane 22 Maja 2013 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 bez prądu nic nie zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 bez prądu nic nie zrobisz. Może być tam NFC i prąd idzie z samochodu indukcyjne (dlatego to przekładanie kluczyka do stacyjki). Trzeba sprawdzić doświadczalnie jak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Ja na wszelki wypadek noszę zapasową bateryjkę w portfelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Zrobiłem przed chwilą próbę, wygrzebałem bateryjkę, poszedłem do samochodu i pierwszy minus: brak światła wew . o dziwo nieużywany jeszcze kluczyk bez problemu otworzył drzwi. Następnie pilot zbliżyłem do przycisku, hamulec i trzymam wciśnięty przycisk, po ok 5s zapaliła się zielona lampka. Następnie odpalił silnik. Także, nie ma się co bać jak się bateria wyczerpie czy parkuje się pod centralnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Zrobiłem przed chwilą próbę, wygrzebałem bateryjkę, poszedłem do samochodu i pierwszy minus: brak światła wew . o dziwo nieużywany jeszcze kluczyk bez problemu otworzył drzwi. Następnie pilot zbliżyłem do przycisku, hamulec i trzymam wciśnięty przycisk, po ok 5s zapaliła się zielona lampka. Następnie odpalił silnik. Także, nie ma się co bać jak się bateria wyczerpie czy parkuje się pod centralnym Czyli dobrze przemyślane rozwiązanie, ale sprawdzić nigdy nie zaszkodzi :-) A masz zamontowany alarm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Tak, ale nie skonczony, bo dziala tylko na zamykanie/otwieranie pilotem - w sumie o tyle dobrze, ze jak nie trzeba to go sie nei aktywuje (poprzez zamykanie przyciskiem), o tyle zle ze jak sie zamknie pilotem a otworzy przyciskiem to wyje . Generalnie alarm nie rozumie sygnalu zamkniecia przyciskiem po CAN. Zastanawiam sie na sprzegnieciem z centrlanym, tyle ze to troche glupie rozwiazanie. Aha i zdecydowalem, zeby nie odcinal zaplonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 W obk h6 2010 jest tak jak napisales. Z tym, ze jezeli alarm jest zintegrowany z centralnym zamkiem - a u mnie byl - to auto wyje i nie da sie odpalic. Wiec zaklocenia albo rozladowana bateria powoduje,ze ten kluczyk przestaje byc komfortowy... Zdazylo mi sie to 2x (zaklocenia) - malo fajna sprawa. Rozwiazaniem bylby oddzielny kluczyk tzw portfelowy jak oferuje np audi. Ten kluczyk po wsadzeniu go w zamek wylacza wszystkie zabezpieczenia i mozna odjechac. Jest to plastikowa kopia oryginalnego klucza (nosi sie same "ząbki" w portfelu z wbudownym jakims chipem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 W obk h6 2010 jest tak jak napisales. Z tym, ze jezeli alarm jest zintegrowany z centralnym zamkiem - a u mnie byl - U mnie jest. Odgrzeje nieco temat bo wlasnie przecwiczylem wymiane baterii w kluczu. Poczatkowo sporadycznie, moze raz na 10, auto nie reagowalo wcale na przyciskanie guziczkow na kluczu. Maly problem bo poprostu otwierasz kluczem i juz, tak jak to bylo zanim wprowadzono elektronike. Postanowilem wymienic baterie. Sony litowa puscila soki....... (wymylem wszystko dokladnie) Z nowa bateria system niechcial pracowac wcale. Ale porobilo sie tak ze po zamknieciu zamkow przyciskiem w dzrzwiach kierowcy, alarm sie uzbrajal i potem po otworzeniu drzwi kluczem mechanicznym wylo, az do momentu wlozenia i przekrecenia klucza w stacyjce. Po poprawieniu lutow na plytce (niklowana blaszka- minus baterii) z nowa bateria dziala jak nowe. PS. nie wiem kto u mnie instalowal alarm, fabryka czy "salon". Ale raczej fabryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 fabryka czy "salon". Ale raczej fabryka. na 100% salon a bardziej regionalny podwykonawca. W specyfikacji aut nie ma wzmianki o alarmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 fabryka czy "salon". Ale raczej fabryka. na 100% salon a bardziej regionalny podwykonawca. W specyfikacji aut nie ma wzmianki o alarmie. Jest odwrotnie, na 100% fabryka, bo; Anti-theft security system Anti-theft security system with engine immobilizer jest zaznaczone jako standard. I na wszelki wypadek przypomne co napisalem nie wiem kto u mnie instalowal alarm, fabryka czy "salon". Ale raczej fabryka. http://techinfo.subaru.com/proxy/69516/pdf/ownerManual/069516_2011_Legacy/MSA5M1104BSTIS_9.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się