Jump to content

Keyless


sherif
 Share

Recommended Posts

Witam !

 

Czy przy opcji dostępu bezkluczykowego, czyli keyless powinna być dołączona jakaś dodatkowa instrukcja ?

 

Moja std, książkowa instrukcja niestety nie przewiduje takiego dostępu do auta :( (Mam MY09 z 2008) a co najgorzej nawet nie wiem w razie awarii systemu/wyczerpania baterii jak odpalić auto :(

Może ktoś podzieli się tą tajemną wiedzą :)

 

Same wejście do auta jak przypuszczam jest proste, wyciągamy sztyft kluczyka i otwieramy zamek, ale co dalej ? W Kii np wkłada się ten kluczyk w specjalne gniazdo, w Obk takiego nie ma ..

Link to comment
Share on other sites

bateria nie pada z dnia na dzień. Jeśli zaczyna stroić fochy przy otwieraniu to otwierasz kluczykiem i przykladasz na kilka szekund pilota do przycisku start. Powinien zalapac i odpalić. Nie zwlekaj ze zmiana baterii pastylka 1632.

Link to comment
Share on other sites

ok, dzięki. Bateria jest ok, ale pytam na wszelki wypadek.

 

BTW. Masz może alarm, który współgra z keyless - tzn można uzbrajać/rozbrajać także przyciskiem przy klamce ?

Link to comment
Share on other sites

bateria nie pada z dnia na dzień. Jeśli zaczyna stroić fochy przy otwieraniu to otwierasz kluczykiem i przykladasz na kilka szekund pilota do przycisku start. Powinien zalapac i odpalić. Nie zwlekaj ze zmiana baterii pastylka 1632.

 

Tyle że wtedy alarm jest aktywny (bo otwarcie drzwi go nie wyłącza) i nie można odpalić w trybie awaryjnym :( Lepiej pilnować kondycji baterii - zdaje się przed jej padem przy wyłączeniu silnika pojawia się sygnał dźwiękowy.

 

ok, dzięki. Bateria jest ok, ale pytam na wszelki wypadek.

 

BTW. Masz może alarm, który współgra z keyless - tzn można uzbrajać/rozbrajać także przyciskiem przy klamce ?

 

U mnie tak jest. Uzbrajanie/rozbrajanie przy pomocy kluczyka i przycisków (OBK MY10). Zdaje się że przycisk otwierania klapy bagażnika na pilocie nie wyłącza alarmu - ale to muszę sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

z Keyless są dwa inne dużo większe zagrożenia niż bateryjka:

1. zakłócenia przez nadajniki naziemne

2. mechaniczna blokada kierownicy.

 

W obu przypadkach wsiadasz ( czasami przy pkt 1 nie można nawet drzwi otworzyć) wciskasz guzik zegary startują ale rozrusznik milczy. W pierwszym przypadku mruga ikona kluczyka więc można się połapać. W drugim niby wszystko jest OK

 

ad.1 jesteśmy w pełnej d...e

ad2. szarpnąć z czuciem kierownicą w lewo.

 

Oby jak najrzadziej oba przypadki :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie !

Czyli, fabryczny alarm potrafi dekodować też sygnał zamknięcia z klamki.

 

Odnośnie samego odpalania awaryjnego w sytuacji, gdy nie ma baterii czy są jakieś zakłócenia w jaki sposób jest autoryzowany kluczyk przy włączeniu zapłonu ? Jak rozumiem tego kluczyka wewnątrz nigdzie się nie wkłada, czy działa wtedy pilot jak karta zbliżeniowa ?

 

BTW. Tak z ciekawości macie to opisane w instrukcji ?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie !

Czyli, fabryczny alarm potrafi dekodować też sygnał zamknięcia z klamki.

 

Odnośnie samego odpalania awaryjnego w sytuacji, gdy nie ma baterii czy są jakieś zakłócenia w jaki sposób jest autoryzowany kluczyk przy włączeniu zapłonu ? Jak rozumiem tego kluczyka wewnątrz nigdzie się nie wkłada, czy działa wtedy pilot jak karta zbliżeniowa ?

 

BTW. Tak z ciekawości macie to opisane w instrukcji ?

 

Opisane jest to w instrukcji. Działa jak karta zbliżeniowa przykłada się do guzika start razem ze wciśniętym hamulcem po 2-3 sek zapiszczy i można wtedy odpalić o ile alarm jest nieaktywny. Zamek w drzwiach otwiera się mechanicznie kluczykiem który znajduje się w transponderze.

Link to comment
Share on other sites

w jaki sposób jest autoryzowany kluczyk przy włączeniu zapłonu

 

nie jest i dlatego nie odpalasz auta. Czekasz na zanik zakłócenia lub lawetę.

 

Dobi1972 => sprawdzałeś tą opcję ? Ja pod Pałacem Kultury przez dwie godziny nie mogłem uruchomić OBK. Zakłócenia były tak silne, że blokowały komunikację kluczyk/pilot od Keyless z samochodem i nie można było zdezaktywować immobilizera. Po kilkunastu próbach raz zaskoczył i pojechałem.

Edited by Adam12
Link to comment
Share on other sites

Czyli, fabryczny alarm

 

Nie ma czegoś takiego. Każdy alarm jest instalowany przez zaprzyjaźnione z ASO warsztaty lokalnie w danym mieście.

 

Ok, może źle się wyraziłem, nazwijmy go dealerskim :), aczkolwiek z tego co się orientuje do aut w pl był dokładany zawsze tego samego producenta.

Link to comment
Share on other sites

w jaki sposób jest autoryzowany kluczyk przy włączeniu zapłonu

 

nie jest i dlatego nie odpalasz auta. Czekasz na zanik zakłócenia lub lawetę.

 

Dobi1972 => sprawdzałeś tą opcję ? Ja pod Pałacem Kultury przez dwie godziny nie mogłem uruchomić OBK. Zakłócenia były tak silne, że blokowały komunikację kluczyk/pilot od Keyless z samochodem i nie można było zdezaktywować immobilizera. Po kilkunastu próbach raz zaskoczył i pojechałem.

 

jeden przypadek to mogły być zakłócenia stałem obok BTS'a. Dwa inne to raczej bez zakłóceń (stacja paliw i garaż podziemny). Co ciekawe w tym garażu nie mogłem zamknąć samochodu guzik/klawisze - żółty kluczyk migał jakby nie wiedział transpondera, samochód odpalił się w trybie awaryjnym (bo nie było włączonego alarmu), po niecałej godzinie samo przeszło.

 

Czyli, fabryczny alarm

 

Nie ma czegoś takiego. Każdy alarm jest instalowany przez zaprzyjaźnione z ASO warsztaty lokalnie w danym mieście.

 

Dokładnie tak, w sumie to szkoda że nie ma fabrycznego bo by była szansa na rozbrajanie alarmu przy pomocy kluczyka w poprzednich samochodach tak miałem - zawsze to mniej kłopotów ...

Link to comment
Share on other sites

w jaki sposób jest autoryzowany kluczyk przy włączeniu zapłonu

 

nie jest i dlatego nie odpalasz auta. Czekasz na zanik zakłócenia lub lawetę.

 

Dobi1972 => sprawdzałeś tą opcję ? Ja pod Pałacem Kultury przez dwie godziny nie mogłem uruchomić OBK. Zakłócenia były tak silne, że blokowały komunikację kluczyk/pilot od Keyless z samochodem i nie można było zdezaktywować immobilizera. Po kilkunastu próbach raz zaskoczył i pojechałem.

 

Ja właśnie coś co pisze Dobi widziałem w serwis manualu, niestety mam go po rusku i do końca nie rozumiałem o co chodzi (w inst użytkownika) brak opisu. Kiedyś, w wolnej chwili trzeba będzie sprawdzić: wyjąć baterię i odpalić awaryjnie :), jak sam napisałeś może się to zdażyć w różnych miejscach. PKiN jest jednym z nich - też tam zawsze miałem problem z pilotem.

 

 

Dokładnie tak, w sumie to szkoda że nie ma fabrycznego bo by była szansa na rozbrajanie alarmu przy pomocy kluczyka w poprzednich samochodach tak miałem - zawsze to mniej kłopotów ...

 

Pytanie jak wtedy rozbrajać ? ja obecnie kombinuje z moim instalatorem alarmu - jak go podłączyć.Można podłączyć wejście analogowe jako wzbudzenie centralnego, ale wtedy nie bezie spełniał do końca swojej funkcji. Z tego co czytałem instrukcję do alarmu dealerskiego to jest tam przycisk i można go deaktywować kodem, o ile dobrze zrozumiałem.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie jak wtedy rozbrajać ? ja obecnie kombinuje z moim instalatorem alarmu - jak go podłączyć.Można podłączyć wejście analogowe jako wzbudzenie centralnego, ale wtedy nie bezie spełniał do końca swojej funkcji. Z tego co czytałem instrukcję do alarmu dealerskiego to jest tam przycisk i można go deaktywować kodem, o ile dobrze zrozumiałem.

 

Można go dezaktywować kodem (ukryty przycisk + PIN), tyle że rozmawiałem o tym w ASO i powiedzieli że teraz nie ma takiej możliwości - nie drążynem zbytnio tematu dlaczego. Można próbować odpinać akumulator tyle że na zakłócenia nie pomoże zbytnio. U mnie się odwiesza jak podczas próby odpalenia samochodu nacisnę guzik na pilocie.

Edited by Dobi1972
Link to comment
Share on other sites

z teg co wiem to padnięta kompletnie bateria lub zakłócenia komunikacji kluczyk - immo unieruchamia auto na stałe.

 

Trzeba by sprawdzić, komunikacja kluczyk immo w przypadku uruchamiania awaryjnego idzie innym kanałem. U mnie mimo problemów samochód odpalił - nie wiem czy potrzebna jest koniecznie bateria w kluczyku.

Edited by Dobi1972
Link to comment
Share on other sites

bez prądu nic nie zrobisz. :(

 

Może być tam NFC i prąd idzie z samochodu indukcyjne (dlatego to przekładanie kluczyka do stacyjki). Trzeba sprawdzić doświadczalnie jak jest :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zrobiłem przed chwilą próbę, wygrzebałem bateryjkę, poszedłem do samochodu i pierwszy minus: brak światła wew :mrgreen: .

o dziwo nieużywany jeszcze kluczyk bez problemu otworzył drzwi. Następnie pilot zbliżyłem do przycisku, hamulec i trzymam wciśnięty przycisk, po ok 5s zapaliła się zielona lampka. Następnie odpalił silnik.

Także, nie ma się co bać jak się bateria wyczerpie czy parkuje się pod centralnym :)

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem przed chwilą próbę, wygrzebałem bateryjkę, poszedłem do samochodu i pierwszy minus: brak światła wew :mrgreen: .

o dziwo nieużywany jeszcze kluczyk bez problemu otworzył drzwi. Następnie pilot zbliżyłem do przycisku, hamulec i trzymam wciśnięty przycisk, po ok 5s zapaliła się zielona lampka. Następnie odpalił silnik.

Także, nie ma się co bać jak się bateria wyczerpie czy parkuje się pod centralnym :)

 

Czyli dobrze przemyślane rozwiązanie, ale sprawdzić nigdy nie zaszkodzi :-) A masz zamontowany alarm?

Link to comment
Share on other sites

Tak, ale nie skonczony, bo dziala tylko na zamykanie/otwieranie pilotem - w sumie o tyle dobrze, ze jak nie trzeba to go sie nei aktywuje (poprzez zamykanie przyciskiem), o tyle zle ze jak sie zamknie pilotem a otworzy przyciskiem to wyje :).

Generalnie alarm nie rozumie sygnalu zamkniecia przyciskiem po CAN. Zastanawiam sie na sprzegnieciem z centrlanym, tyle ze to troche glupie rozwiazanie.

Aha i zdecydowalem, zeby nie odcinal zaplonu :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W obk h6 2010 jest tak jak napisales. Z tym, ze jezeli alarm jest zintegrowany z centralnym zamkiem - a u mnie byl - to auto wyje i nie da sie odpalic. Wiec zaklocenia albo rozladowana bateria powoduje,ze ten kluczyk przestaje byc komfortowy...

Zdazylo mi sie to 2x (zaklocenia) - malo fajna sprawa.

Rozwiazaniem bylby oddzielny kluczyk tzw portfelowy jak oferuje np audi. Ten kluczyk po wsadzeniu go w zamek wylacza wszystkie zabezpieczenia i mozna odjechac. Jest to plastikowa kopia oryginalnego klucza (nosi sie same "ząbki" w portfelu z wbudownym jakims chipem).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

W obk h6 2010 jest tak jak napisales. Z tym, ze jezeli alarm jest zintegrowany z centralnym zamkiem - a u mnie byl -

 

U mnie jest. Odgrzeje nieco temat bo wlasnie przecwiczylem wymiane baterii w kluczu.

 

Poczatkowo sporadycznie, moze raz na 10, auto nie reagowalo wcale na przyciskanie guziczkow na kluczu.

Maly problem bo poprostu otwierasz kluczem i juz, tak jak to bylo zanim wprowadzono elektronike.

 

Postanowilem wymienic baterie. Sony litowa puscila soki....... (wymylem wszystko dokladnie)

Z nowa bateria system niechcial pracowac wcale.

Ale porobilo sie tak ze po zamknieciu zamkow przyciskiem w dzrzwiach kierowcy, alarm sie uzbrajal i potem po otworzeniu drzwi kluczem mechanicznym wylo, az do momentu wlozenia i przekrecenia klucza w stacyjce.

 

Po poprawieniu lutow na plytce (niklowana blaszka- minus baterii) z nowa bateria dziala jak nowe.

 

PS. nie wiem kto u mnie instalowal alarm, fabryka czy "salon". Ale raczej fabryka.

Link to comment
Share on other sites

fabryka czy "salon". Ale raczej fabryka.

 

na 100% salon a bardziej regionalny podwykonawca. W specyfikacji aut nie ma wzmianki o alarmie.

Jest odwrotnie, na 100% fabryka, bo;

 

 

Anti-theft security system

Anti-theft security system with engine immobilizer

jest zaznaczone jako standard. I na wszelki wypadek przypomne co napisalem nie wiem kto u mnie instalowal alarm, fabryka czy "salon". Ale raczej fabryka.

 

http://techinfo.subaru.com/proxy/69516/pdf/ownerManual/069516_2011_Legacy/MSA5M1104BSTIS_9.pdf

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...