olej Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Takie pytanie: czy dla mojego auta normalnym zachowaniem jest napięcie 12,5 v na aku w pracującym aucie (światła i klima wyłączone). Po włączeniu klimy albo świateł napięcie skacze do około 14 V. Czy alternator ładuje zawsze czy tylko jak jest większe obciążenie baterii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Chyba masz walnięty regulator napięcia, bo tak nie powinno być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Zgadza sie z klima czy bez powinno byc powyżej w okolicach min 13.7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 zrób jeszcze jeden test; odpal auto sprawdź napięcie, przegazuj auto do ca 3k rpm i sprawdź jeszcze raz - wszystko bez dodatkowych odbiorników. najprawdopodobniej masz walnięty regulator, ale warto sprawdzić czy alternator jest prawidłowo wzbudzany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Sprawdziłem i napięcie nie wzrasta przy gazowaniu. Tylko klima albo światła włączone podnoszą napięcie. Także gdzie ten regulator siedzi? Wykręcę go i obadam. Druga sprawa, czy taka usterka może mieć wpływ na dwa zjawiska jakie ostatnio obserwuję w moim aucie: 1. nierówna praca na wolnych obrotach, zwłaszcza na zimnym, bywa że wręcz telepie i nie dopala garami. 2. Dość często muszę dłużej kręcić rozrusznikiem zanim zapali i pali dość niemrawo wtedy. Zarówno na benzynie jak i na gazie (mam włączony start na gazie gdy ciepło). Normalnie to odpala o ułamku sekundy i to żwawo, a czasem kręcę ja by paliwa nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 (edytowane) Jeśli z powodu źle działającego regulatora masz nie doładowany akumulator, to w/w objawy mogą być tym spowodowane. Jak już silnik zapali, to brakuje mu napięcia na właściwą obsługę elektroniki, bo rozruch pożarł go dość dużo, stąd wypadające zapłony, albo inne niedomagania zapłonu, np. słaba iskra. No a rozruch, to wiadomo. Słaby akumulator = kiepskie kręcenie rozrusznika. Regulator masz na alternatorze, po przeciwnej stronie w stosunku do paska klinowego. Edytowane 23 Maja 2013 przez suberet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Aku mam nowe, Yuasa Pro, przy rozruchu trzyma 12,5. Od niedawna tak mam, było to sporadyczne to długie kręcenie. Teraz jest częściej ale raz pali od razu a raz długo kręci, niezależnie od paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się