Skocz do zawartości

przyspieszenie impreza gd


lukasz32

Rekomendowane odpowiedzi

Od jesieni ubiegłego roku pojeżdżam N/A 125KM i powiem tak, dla mnie jako drugi samochód w domu sprawdza się idealnie. Zima, lub lekki teren, zakupy czy też z psem do lasu - rewelacja, nic lepszego nie potrzeba. Oczywiście w tych warunkach przyspieszenie uważam za wystarczające, chociaż szału nie ma. Na trasy... Lexus, cisza i spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mój pierwszy post na tym forum w związku z tym Wielki Siema! 
Odgrzewam kotleta, gdyż przejąłem się trochę przyśpieszeniem cudownym autem jakim jest Impreza GD 2006 rok z silnikiem wolnossącym 160KM. Przez półtora roku woziłem tyłek krążownikiem szos, Passatem B6 z silnikiem FSI 150KM. Od tygodnia posiadam powyższą Imprezę. Powiem szczerze, oczekiwałem "czegoś więcej". Powiem więcej, w pierwszym dniu chcąc jeździć jak Paskiem, zaczęły mi odjeżdżać stare focusy trochę się zmartwiłem, że coś nie gra. ;) Minął tydzień i znalazłem czas, żeby wyskoczyć w Imprezie do dolnośląskiego Walimia i jego słynne kręte okolice. W takich miejscach zapomina się o przyśpieszeniu i prędkości maksymalnej, a nabiera znaczenia napęd i MEGA przyjemność z jazdy. Silnik 2.0 FSI Passata daje o niebo większą elastyczność. W zasadzie w boxerze subaru nie ma czegoś takiego jak elastyczność. ;) Impreza zaczyna się "budzić" jak widzi 6 tyś. obrotów (moje spostrzeżenie z dzisiejszej jazdy po okolicach Walimia). Nie sprawdzałem ale mam wrażenie, że na drodze szybkiego ruchu też nie ma, co się łudzić na zawrotne prędkości przy motorze 2.0 160KM. Dodam, że moja Impreza ma koła 17'' z kapciami 225. 
Teraz dwa podstawowe pytania:
1. Czy powyższe subaru lepiej się "zbiera" (na suchym) od paska z motorem 2.0 FSI ? Nie ale może jeszcze nie potrafię wykorzystać potencjału samochodu. 
2. Czy zamieniłbym subaru z powrotem na paska ? Nigdy w życiu ! Mało tego. Nie chcę już innego auta jak subaru impreza. :D 

P.S. 
Możliwe jest, że pogorszone przyśpieszenie jest spowodowane rozregulowanymi zaworami ? Moje subaru ma 57 tyś km przebiegu i od nowości nie były regulowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie,czemu ma służyć zmiana kół na większe? Jak tu poczytałem że do n/a 125 kunia zakładane są 17-tki to mnie śmiech bierze ( nie znam się więc się smieję) przeca większe koła pogarszają osiągi auta bo mocy nie przybylo a oporow ruchu owszem w c....uuj więc po co te 17? Kompensacja? Sam mam imprezę n/a z ej22 i w aftomacie jeszcze (a to juz całkiem nie jedzie bo aftomat) ale ja jestem zadowolony bo auto wg mnie zacnie pomyka, fakt że nie ma podejścia do subarakow w turbo ale to inna bajka, inna grupa uzytkowników inne oczekiwania w stosunku do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 18" i pewnie mniejsze opory niż u innych 15" Przecież liczy się waga, średnica zewnętrzna opony, szerokość, opory toczenia opony a nie sam fakt czy 15" czy 17". Mam 215/40 sprawdz w kalkulatorze opon (w necie znajdziesz bez problemu) o ile różni się średnica od Twoich kół :)

Przecież 17" koło może być mniejsze od 15" (koło czyli felga z oponą)

Edytowane przez Dyziek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pierwszy post na tym forum w związku z tym Wielki Siema! 

Odgrzewam kotleta, gdyż przejąłem się trochę przyśpieszeniem cudownym autem jakim jest Impreza GD 2006 rok z silnikiem wolnossącym 160KM. Przez półtora roku woziłem tyłek krążownikiem szos, Passatem B6 z silnikiem FSI 150KM. Od tygodnia posiadam powyższą Imprezę. Powiem szczerze, oczekiwałem "czegoś więcej". Powiem więcej, w pierwszym dniu chcąc jeździć jak Paskiem, zaczęły mi odjeżdżać stare focusy trochę się zmartwiłem, że coś nie gra. ;) Minął tydzień i znalazłem czas, żeby wyskoczyć w Imprezie do dolnośląskiego Walimia i jego słynne kręte okolice. W takich miejscach zapomina się o przyśpieszeniu i prędkości maksymalnej, a nabiera znaczenia napęd i MEGA przyjemność z jazdy. Silnik 2.0 FSI Passata daje o niebo większą elastyczność. W zasadzie w boxerze subaru nie ma czegoś takiego jak elastyczność. ;) Impreza zaczyna się "budzić" jak widzi 6 tyś. obrotów (moje spostrzeżenie z dzisiejszej jazdy po okolicach Walimia). Nie sprawdzałem ale mam wrażenie, że na drodze szybkiego ruchu też nie ma, co się łudzić na zawrotne prędkości przy motorze 2.0 160KM. Dodam, że moja Impreza ma koła 17'' z kapciami 225. 

Teraz dwa podstawowe pytania:

1. Czy powyższe subaru lepiej się "zbiera" (na suchym) od paska z motorem 2.0 FSI ? Nie ale może jeszcze nie potrafię wykorzystać potencjału samochodu. 

2. Czy zamieniłbym subaru z powrotem na paska ? Nigdy w życiu ! Mało tego. Nie chcę już innego auta jak subaru impreza. :D 

 

P.S. 

Możliwe jest, że pogorszone przyśpieszenie jest spowodowane rozregulowanymi zaworami ? Moje subaru ma 57 tyś km przebiegu i od nowości nie były regulowane. 

 

nie jeździłem takim passatem, impreza to moje pierwsze auto pomimo, że jeździłem innymi, ale żadne tak nie jechało. Przyspieszenie w n/a jest po prostu słabe, no oprócz 2,5l, to już musi jechać, Ja mam tylko 125km, ale oryginalne opony i felgi czyli 195/55 15", napęd na cztery koła jednak go trochę hmm... osłabia(?) Patrząc na dane techniczne 10s do 100 to i tak mniej niż 60% czy nawet 70% samochodów poruszających się po naszych drogach, a on pokonywaniu zakrętów w subaru nawet nie mówię, bo to po prostu bajka, pod tym względem chyba nic mu nie dorównuje, jadąc szybciej w zakręcie niż innym samochodem masz większa pewność, że nagle stanie się coś nieprzewidywalnego. Słabym punktem jest też maksymalna prędkość, a nawet nie maksymalna, a to że piątka jest dość krótka, przydałby się szósty bieg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś przesadzasz. Fabrycznie powinieneś mieć 15 cali założyłeś 18 i mówisz ze masz mniejsze opory ruchu niż na 15? Kumpel mial golfa 3 1.8 benz na 15 jechało to w miarę dobrze jak zalożyl 14 zdziwił się że auto żwawiej przyspiesza. 17 cali opona moze byc mniejsza niz 15? Jedynie w skrajnych rozmiarach jak porównasz.A skoro masz mniejsze opory ruchu na 18 powinna wzrosnąć prędkość maksymalna wzrosla? Masz szybsze auto? Mój mlodszy brat ma impreze 1.6 na 14 i do 180 licznikowych się rozpędza bez problemu. To 17 cali zwiększy Vmax? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. Czy powyższe subaru lepiej się "zbiera" (na suchym) od paska z motorem 2.0 FSI ? Nie ale może jeszcze nie potrafię wykorzystać potencjału samochodu. 

Na papierze jest teoretycznie szybszym autem,ale wiele zależy od wprawy i umiejętności kierownika.Silnik trzeba kręcić do wysokich obrotów,żeby móc dynamicznie przyspieszać.

 

 

Możliwe jest, że pogorszone przyśpieszenie jest spowodowane rozregulowanymi zaworami ? Moje subaru ma 57 tyś km przebiegu i od nowości nie były regulowane. 

Jak nie ma instalacji LPG,to kontrola luzów zaworowych chyba przy przebiegu 100tys.km.Przy jeździe tylko na benzynie,rzadko kiedy wymagana jest regulacja luzów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś przesadzasz. Fabrycznie powinieneś mieć 15 cali założyłeś 18 i mówisz ze masz mniejsze opory ruchu niż na 15? Kumpel mial golfa 3 1.8 benz na 15 jechało to w miarę dobrze jak zalożyl 14 zdziwił się że auto żwawiej przyspiesza. 17 cali opona moze byc mniejsza niz 15? Jedynie w skrajnych rozmiarach jak porównasz.A skoro masz mniejsze opory ruchu na 18 powinna wzrosnąć prędkość maksymalna wzrosla? Masz szybsze auto? Mój mlodszy brat ma impreze 1.6 na 14 i do 180 licznikowych się rozpędza bez problemu. To 17 cali zwiększy Vmax? :)

Wszystko rozbija się o wagę zestawu opona+felga. Czy przy 14 calach, czy przy 18 średnica powinna być taka sama. Dobra felga 17 potrafi być lżejsza niż byle jakie 15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw mam taki: OZ Ultraleggera + Goodyear F1 Eagle 225/17. 
Hm.. w przyszłym roku będę zmieniał opony, bo obecne mają już 6 lat... Za krótko jeździłem na fabrycznych 16'' zimówkach, żeby mieć porównanie czy osiągi są lepsze na mniejszych kołach. 
 

 

A ja mam takie pytanie,czemu ma służyć zmiana kół na większe? Jak tu poczytałem że do n/a 125 kunia zakładane są 17-tki to mnie śmiech bierze ( nie znam się więc się smieję) przeca większe koła pogarszają osiągi auta bo mocy nie przybylo a oporow ruchu owszem w c....uuj więc po co te 17? Kompensacja? Sam mam imprezę n/a z ej22 i w aftomacie jeszcze (a to juz całkiem nie jedzie bo aftomat) ale ja jestem zadowolony bo auto wg mnie zacnie pomyka, fakt że nie ma podejścia do subarakow w turbo ale to inna bajka, inna grupa uzytkowników inne oczekiwania w stosunku do auta.

Może i pogarszają się osiągi ale na szybkim łuku nie martwię się, że zdejmę oponę z felgi. :)

Edytowane przez damians
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim szybkim łuku?  ;) pogorszyłeś osiągi auta więc zapomnij o szybkich łukach to pieśń przeszłości. To ja się powinienem o to martwić bo na 15 jeżdżę?  Nie doczytałem że na 16 twoje auto fabrycznie stało  a właściwie jakie auto? zmiana na większe  o rozmiar to jeszcze jest ok ale skok z 15 cali na 18  to już jest bez sensu. 

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim szybkim łuku?  ;) pogorszyłeś osiągi auta więc zapomnij o szybkich łukach to pieśń przeszłości. To ja się powinienem o to martwić bo na 15 jeżdżę? 

Dlaczego w 160-konnej Imprezie na 17'tkach ma zapomnieć o szybkich łukach?

 

1. Obecnie do byle pierdzikółka ze 100-konnym 1.4 wsadza się 17' fabrycznie.

2. Wpadnij na Podbeskidzie, są tutaj dwie wolnossące Imprezy (forumowe GD i GC znajomego, którego na Forum nie ma, oba kombi), obie 125KM. Na lato mają 17'tki. Wierz mi, nie dogonisz ich na górskich serpentynach, ani w downhill, ani w uphill. Owszem, przyśpieszenie spadnie na 17, a spalanie wzrośnie, ale prowadzenie i stabilność w zakrętach jest nie do pobicia.

Osobiście ma 16'tkę na lato i nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Coś przesadzasz. Fabrycznie powinieneś mieć 15 cali założyłeś 18 i mówisz ze masz mniejsze opory ruchu niż na 15? Kumpel mial golfa 3 1.8 benz na 15 jechało to w miarę dobrze jak zalożyl 14 zdziwił się że auto żwawiej przyspiesza. 17 cali opona moze byc mniejsza niz 15? Jedynie w skrajnych rozmiarach jak porównasz.A skoro masz mniejsze opory ruchu na 18 powinna wzrosnąć prędkość maksymalna wzrosla? Masz szybsze auto? Mój mlodszy brat ma impreze 1.6 na 14 i do 180 licznikowych się rozpędza bez problemu. To 17 cali zwiększy Vmax? :)

Wszystko rozbija się o wagę zestawu opona+felga. Czy przy 14 calach, czy przy 18 średnica powinna być taka sama. Dobra felga 17 potrafi być lżejsza niż byle jakie 15.

 

O to mi właśnie chodzi. Nigdzie nie napisałem, że zwiększy się Vmax. Różnica w średnicy owszem może mieć wpływ na Vmax ale rzeczywistą a nie licznikową. andre82 porównaj w kalkulatorze opon 2 rozmiary: 215/40/18 oraz 195/70/15 to zobaczysz co mam na myśli :)

Moje 18" na lato maja mniejszą średnicę niż zimowe 15"

Edytowane przez Dyziek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyziek jaj sobie nie rób, porównywanie opon w taki rozmiarach jest bez sensu więc pomijam tą propozycję.

No rozbawiłeś mnie do łez :D

Owa licznikowa prędkość maksymalna jest rzeczywistą jaką zdołasz osiągnąć wg wskazań licznika.

Albo rzeczywista albo wg wskazań licznika - nie koniecznie są sobie równe na co może mieć właśnie wpływ średnica, której to też nie chcesz porównać :P

 

Już sie pofatygowałem i wklejam link, żebyś nie musiał szukać: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

Edytowane przez Dyziek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beleg US przypomnieć Ci temat rozmowy?Mowa o przyspieszeniu imprezy gd a nie o 1.4 popierdziółkach, Przeczytaj dokładnie cały mój post na który odpowiadać próbujesz. nie bądz pewny że nie dogoniłbym. 

 

. Owszem, przyśpieszenie spadnie na 17, a spalanie wzrośnie, ale prowadzenie i stabilność w zakrętach jest nie do pobicia.

a mowa jest o przyspieszeniu.

 

Dyziek jedziesz z prędkością wg licznika 50 km/h i to jest rzeczywista prędkość z jaką jedziesz bez wnikania w jednostki i tolerancję błędu pomiaru. Na większych laczkach ta licznikowa wartość będzie niższa.

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam  Subaru GX ( wanna) 2.0 125km.  Uważam, że do jazdy na codzień jest to znakomite auto dla "średnio zarabiającego" Polaka. Można pojeździc dynamicznie po mieście i nie ma absolutnie żądnych problemów z wyprzedzaniem na trasie. Nie jest to auto na uliczne wyścigi i do ganiania kozaków na trasie. Auto świetnie się prowadzi i przede wszystkim fajnie brzmi. To chyba największa zaleta tego autka. Jest to dość tani samochód i daje dużo więcej frajdy z jazdy niż konkurencyjne konstrukcje - (mazda 6, vectra C, mondeo) bo o takich pieniądzach mówimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedziesz z prędkością wg licznika 50 km/h i to jest rzeczywista prędkość z jaką jedziesz bez wnikania w jednostki i tolerancję błędu pomiaru. Na większych laczkach ta licznikowa wartość będzie niższa.

Jakim cudem może byc niższa??

Druga sprawa tłumaczę Ci, że moje 15" są większej średnicy niż 18"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dyziek, skoro twoje 18 są mniejsze niż 15 to po co zmieniałeś? czy są jakieś zmiany na plus? Ja biorę pod uwagę jedynie zalecane ogumienie a nie wydumki o profilu 70 czy 35 mniejsza w jakim rozmiarze.Sztab inżynierów doszedł do wniosku że ten rozmiar będzie najlepszym kompromisem spalanie/komfort/ przyspieszenie/ trakcja/przeznaczenie auta więc TY chcąc coś poprawić musisz z czegoś zrezygnować.Auto zostało zaprojektowane jako klasyczny dupowóz, robienie z niego na siłę hot hatcha przez większe koła ( bo ładne) spojlery ( jak kto woli) twardsze zawieszenie ( gąbka w zęby) obniżanie ( lansik) jest sprawą idnywidualną każdego uzytkownika ale zawsze wiąze się z pogorszeniem  jakiś właściwości, parametrów auta na rzecz poprawienia innych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj się zgadzamy :)

Ja wolę fajny wygląd kosztem komfortu. Bo przy tym profilu, twardszym i niższym zawieszeniu o komforcie można zapomnieć Natomiast nie można mówić o pogorszeniu osiągów. Zmiany na plus to niewątpliwie lepsze prowadzenie. Np boczny wiatr na moich balonach 15" to masakra podczas gdy przy 18" nie musze narabiać kierownicą :) W zakrętach też inna bajka.

Edytowane przez Dyziek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andre masz rację. Producent daje kompromis. My robiąc modyfikacje z czegoś rezygnujemy, żeby zyskać coś innego. Ja mam 17'' oz z szerokimi oponami i niskim profilu, aby mieć zwiększoną precyzję prowadzenia i jak już wspomniałem mniejsze ryzyko zdjęcia opony z felgi. Inna sprawa, że auto musi ładnie wyglądać.  :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beleg US przypomnieć Ci temat rozmowy?Mowa o przyspieszeniu imprezy gd a nie o 1.4 popierdziółkach, Przeczytaj dokładnie cały mój post na który odpowiadać próbujesz. nie bądz pewny że nie dogoniłbym. 

 

. Owszem, przyśpieszenie spadnie na 17, a spalanie wzrośnie, ale prowadzenie i stabilność w zakrętach jest nie do pobicia.

a mowa jest o przyspieszeniu.

 

Jakim szybkim łuku?  ;) pogorszyłeś osiągi auta więc zapomnij o szybkich łukach to pieśń przeszłości.

 

Nie mam problemów z czytaniem ze zrozumieniem... odpowiadam na Twoje stwierdzenie o braku możliwości pokonywania szybkich łuków. Bardzo Cię proszę - zrób kiedyś doświadczenie, jeśli będziesz miał okazję - spróbuj pokonać szybki nawrót z takimi rozmiarami opon:

175/70/14

195/60/15

205/50/16

225/45/17 (tutaj dowolność, profil 40, 45 nie pamiętam, jaki jest nominał w Imprezie do 17'tek).

I podziel się proszę wrażeniami, przy jakich prędkościach byłeś go w stanie "zrobić".

 

Innymi słowy - jeśli poświęcenie pół sekundy w sprincie do setki rekompensuje mi możliwość szybkiego brania zakrętów i nawrotów, gwarantowana przez większą stabilność i przyczepność auta - to jest to moim zdaniem zmiana opłacalna. Zwłaszcza, że w GD 160KM ma już co te 17'tki pchać...

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widać masz problem bo jak sam napisałem :

 

 Nie doczytałem że na 16 twoje auto fabrycznie stało  a właściwie jakie auto
 

Rozumiem że sam już dokonałeś takiego testu i chcesz porównac wyniki?  Jeśli przy wyprzedzaniu zabraknie Ci ( oby nigdy ) pół sekundy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widać masz problem bo jak sam napisałem :

 

 Nie doczytałem że na 16 twoje auto fabrycznie stało  a właściwie jakie auto
 

Rozumiem że sam już dokonałeś takiego testu i chcesz porównac wyniki?  Jeśli przy wyprzedzaniu zabraknie Ci ( oby nigdy ) pół sekundy?

Zedytowałeś post, gdy ja mój już wysłałem - niemniej jednak nadal nie rozumiem, dlaczego samochód z oponami o niższym profilu ma GORZEJ pokonywać zakręty.

 

Owszem, dokonałem, miałem 14'tki na profilu 70, na zimę mam 15 na profilu 65, na lato 16 na profilu 55.

I nie brakuje mi nigdy pół sekundy. Nie wyprzedzam, nie mając dużego zapasu miejsca.

 

A na marginesie...

http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=4&t=21301

 

Co do rozmiaru felg to widzialem testy na Golfie 4 Gti, gdzie probowali z 5 rozmiarow testujac przy tym hamowanie, przyspieszenie, zachowanie w zakretach i predkosc max - i wyszlo ze roznice sa spore w pewnych sytuacjach.

Dla przykladu :

1)hamowanie - opony 195, kola 15" : 45,4 metrow na suchym do zatrzymania

1)hamowanie - opony 225, kola 17" : 39,4 metrow na suchym przy tej samej predkosci.

 

2)poslizg na wodzie nastepowal przy 72,8km/h (195/15")

2)poslizg na wodzie nastepowal przy 69,0km/h (225/17")

 

3)przyspieszenie - (195/15") : 0-100km/h w 8,7sek

3)przyspieszenie - (225/17") : 0-100km/h w 8,3sek

3)przyspieszenie - (195/15") : 0-180km/h w 31,6sek

3)przyspieszenie - (225/17") : 0-180km/h w 34,9 sek

 

Sumujac wybrali 225/45/17 (byly testowane 7x15; 6,5x16; 7,5x17"; 8,5x17"). Jest przy tym lekka utrata komfortu, oraz osiagow (poza 0-100) ale zysk przedewszystkim przy hamowaniu, przy zakretach, i ogolnej dynamice auta.

Poślizg na wodzie wypada gorzej przy 17 w porównaniu do 15, przyśpieszenie do setki (czyli Twoje wyprzedzanie), hamowanie (a co, jak Ci kiedyś <oby nigdy> zabraknie metra?) i przyczepność na łuku lepsze przy 17.

 

Dla mnie EOT.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...