Jump to content

przyspieszenie impreza gd


lukasz32
 Share

Recommended Posts

Witam

Jestem tu nowy i z góry przepraszam za błędy i omyłki ;)

Jeżdżę civicem ale chcę się przesiaść na subaru impreza n/a z silnikiem 2.0 lub 2.5 bez turbo. Auto docelowo będzie w gazie bo planowany jest duży przebieg i kilkuletnia eksploatacja w rodzinie.

 

Jako ze nie potrafię odnaleźć informacji pytam Was, jakie przyspieszenia oferują te silniki 0-100 i ewentualnie 0-160 (lub coś około) ze skrzyniami nanualnymi.

Również, jeśli mogę prosić, podajcie elastyczność 60-100 na 4 i 80-120 na 5 biegu, choć te dane akurat posiadam, jednak jak mowie, są katalogowe.

 

Mam jakieś informacje katalogowe, jednak są one dla mnie niewiarygodne, bo 125km ma ten sam czas co 155km, dla 2,5 nie mam danych, ponadto brak mi danych dla innych silników a w ogóle to dane katalogowe z pewnością odbiegają od Waszych obserwacji.

 

Bardzo proszę o dokładne informacje, to dla mnie bardzo ważne i bedzie to podstawa do wyboru jednostki napędowej.

 

pozdrawiam ze Śląska

Edited by lukasz32
Link to comment
Share on other sites

Skoro duże przebiegi wchdodzą w grę to może rozejrzyj się za turboklekotem?Chyba że to nie ten przedział cenowy.Trochę szkoda gazować silniczek...

Link to comment
Share on other sites

Turbo odpada, diesel również. Odpowiedź nie na temat.

Szkoda, nie szkoda, w cywilizowanej unii poza naszym biednym krajem, gdzie gaz postrzegają niektórzy jako obciach, subaru oferuje i promuje nowe auta z gazem i są postrzegane jako przyjazne dla srodowiska, tylko w polandii taki ciemnogród, trzeba się pokazać, choćby pół pensji zostawić w orlenie ;)

Tyle OT, liczę na pomoc w uzupełnieniu mojej wiedzy w sprawie osiagów.

Link to comment
Share on other sites

Fakt taniej jest...Pomógłbym Ci ale niestety nie posiadam żadnego z tych aut i wątpie żeby ktokolwiek na forum znał takie dane bo raczej malo kogo to interesuje (dane) więc pozostaje Ci nic innego jak dane fabryczne ;p

Link to comment
Share on other sites

mam gf (wanne) z 2000 roku z silnikiem 2.0 125KM i to jeździ ale to nie ma przyśpieszenia. Kto raz wsiadł to uturbionej Subaryny zmienił zdanie do pojęcia przyśpieszenia. Wkręca się na obroty i między 3-6 tysiecy idzie coprawda ale to nie jest demon zaden... Na gazie wogóle zapomnij... Ja mam benzyne i LPG BRC. To sa samochody do codziennej jazdy. od 0 do 100 idę w 18 sekund na gazie (do 5000 obrotów) na benzynie w 16 sekund

 

poprawka: do 4000 obrotów przy liczeniu czasu do setki...

 

 

ja swoja przygodę z samochodami zacząłem od Civica 1,4 VTEC (super egzeplarz trafiłem) potem Corolla 1,4 XL az wylądowałem w prawdziwym samochodzie, którego nie zamienię czyli w Imprezie N/A 2.0.

 

Trzeba sie zastanowić nad turbo i N/A. Koszty utrzymania N/A są normalne. Natomiast zeby utrzymac w dobrym stanie uturbiony silnik trzeba troche kasy wykładać. Mówimy oczywiście o modelach z lat 97-01. Części sa ogólniedostępne.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, 1,4 vtec nie ma, chyba ze po mini-me ;)

Ja od jakiegoś czasu planowałem civica VI po swapie b18 zrobione w okolice 190-200hp, ale to zawsze będzie twarde, głośne, dłuższa trasa tym to makabra, do tego powyżej 3000obr przy 100km/h.

Osobiście mam w z6 wydech z nierdzewki, duże tłumiki, ale powyżej 90km/h jest głosny i boli mnie głowa po dłuższej jeździe, 200km to już wyzwanie.

 

Subaru to auto kultowe, przekonuje mnie bezawaryjość, japońskie wykonanie, podobno świetne prowadzenie, a trochę jeżdżę zimą po mocno zaśnieżonych i oblodzonych drogach na zad*piu, jednak przyspieszenie jako takie chciałbym mieć, zeby chociaż sprawnie wyprzedzać, wyjechać ze skrzyżowania.

 

W życiu żadnym nie jechałem, nie wiem w ogóle czy jest głosne i wygodne, pracuję w Częstochowie, moze znajdę tu kogoś, kto by mnie przewiózł ;)

 

To by mi się podobało wizualnie, ale właściciel przez tel. nie gwarantuje pewnego pochodzenia, kupił sprowadzone : http://otomoto.pl/subaru-impreza-2-0-n-a-wrx-sti-look-C28618509.html . Co o takim sądzicie?

Link to comment
Share on other sites

Subaru to auto kultowe, ale jak ma wiatrak. Reszta to dupowozy, fajne aczkolwiek to normalne auta z dobrym napedem i tyle. N/A dupy nie urywa ani wygladem, ani osiagami. Przy uturbinych wersjach i ich osiagach mozna wiele wybaczyc wygladowi i wykonaniu wnetrza, ale w wykastrowanej z turbiny wersji nie widze nic porywajacego.

Przyspieszenie licz w latach swietlnych, a nie sekundach;-) Sprawnosc poruszania na poziomie sredniej polki auta klasy B.

 

Tapatalk.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Lata swietlne jako jednostka czasu sa jednoznaczne jako rok. Swiatlo w rok zrobi ok 300kkm i to rok swietlny, a subaru N/A zrobi w rok 100km/h i to rok na :-)

Oczywiscie zartuje. 125Km we wmiare lekkiej budzie daje rade....jak autko miejskie,.czyli jest Ok.

 

Tapatalk.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nie mam Imprezy tylko Forka (bez wiatraka), ale chciałbym dorzucić swoje 3 grosze :)

Na forum siedzę już ponad roki trochę poczytałem tematów. W moim odczuciu definicja przyśpieszenia i dupowozu jest tutaj trochę inna niż zwykły człowiek zwykł przyjmować :) Tutaj ludzie robią modyfikacje Foresterów XT które w serii mają 230 KM i czas do setki poniżej 6s bo auto "w ogóle nie jedzie" i ma słaby dół. Na spotach zdarzają się auta co mają grubo powyżej 300 KM, a niektórzy twierdzą że manewr wyprzedzania czymkolwiek co nie ma 150 kucy jest samobójstwem :) Ot takie trochę inne postrzeganie świata. Owszem, Impreza 2.0 125 KM to nie jest szybkie auto jak na Subaru i w kategoriach jakie mamy na forum, ale myślę że da się tym spokojnie jeździć, sprawnie wyprzedzać i dynamicznie poruszać się na drogach, nie dajmy się zwariować.

Na ulicach mnóstwo jest Seicento, Matizów, Tikaczy i Yarisów 1.0 w automacie. Jak dodać do teog ludzi którzy przy każdym ruszaniu świateł zaczynają się dopiero zastanawiać gdzie jest lewarek skrzyni biegów to taką Impreza w spokoju większość osób objedziesz. A zimą zacznie się prawdziwa rzeź :)

 

Przejedź się autem, a sam się przekonasz czy Ci pasuje czy nie. Na pewno prowadzenie będzie doskonałe o ile tylko egzemplarz zadbany :) Życzę powodzenia!

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mam jakieś informacje katalogowe, jednak są one dla mnie niewiarygodne, bo 125km ma ten sam czas co 155km, dla 2,5 nie mam danych, ponadto brak mi danych dla innych silników a w ogóle to dane katalogowe z pewnością odbiegają od Waszych obserwacji.

 

Bardzo proszę o dokładne informacje, to dla mnie bardzo ważne i bedzie to podstawa do wyboru jednostki napędowej.

 

 

jakiego masz civica? ja mam 1,4 IS 3d z krotka skrzynia hybryda i kolektorami z D16tki, szybszy od seryjnej 1.4 3d. Mialem wiele imprez i sytuacja wyglada tak, Impreza 2.0 wydaje sie być elastyczniejsza i szybsza jesli chodzi o vmax moje szly 195 wg gps, czuć 2 litry jak wsiada pasazerowie Civic zdycha (niski moment) generalnie to poza sprintem ze swiatel gdzie moj civ ma przewage to auta jezdza podobnie Civic pali 3L mnie w mieście i 1,5L mniej na trasie. Seryjny Civic chyba jezdzi slabiej a ten Civic 5d to juz napewno dużo slabiej. Pomiedzy silnikami 2.0 115 a 125km nie ma różnic dużych ale faktem jest ze 115tka jest szybsza i elastyczniejsza bo w 125tce czesto sa problemy z czujnikiem stukowym.

Link to comment
Share on other sites

2.5 NA z MY'07, czyli 173 szalone kucyki. Do 100km/h coś około 8s., aczkolwiek nie polecam, gdyż dynamiczny start czterołapem wiąże się z przytrzymanie sprzęgła, a i wbicie 2 biegu przy sprincie też nie jest najzdrowsze dla skrzyni i napędu. Do 160km/h przyspiesza to całkiem sprawnie i osiąga się to prędkość na 4 biegu. V-max to jakieś 210km/h (skrzynia się kończy) i też nie stanowi problemu. Ogólnie całkiem dynamiczne autko, choć pali tyle co WRX, czyli 10l w trasie i 13l w mieście. Lepiej więc kupić WRX'a, bo jest szybszy :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A jakieś poważne i kosztowne awarie miałeś w czasie eksploatacji
taka jedną...:

 

A poza tym cała zima wygladała tak:

 

Link to comment
Share on other sites

Mam 2.0 115KM - gaz w budzie GC. I nie narzekam. Na Forum po prostu, jak to już zostało powiedziane, inna jest definicja "przyspieszenia". Katologowo Wolnyssak ma okolice 10s (albo i poniżej) do "setki". Jak do tej pory, tylko z jednego rozpoczętego wyprzedzania musiałem się wycofać - Audi A6 2,5 TDI podczas wspinaczki na górską przełęcz (gość nie chciał być wyprzedzony ^^) - oprócz tego "incydentu" złego słowa nie powiem - ale ja młody jestem, i to moje pierwsze auto... ;)

 

Ogółem - sympatyczny dupowozik, który pozwala się pobawić i poczuć królem drogi zimą, i nie wlec za innymi latem.

Link to comment
Share on other sites

Eee tam :D

Ja od siebie dodać mogę, że jeśli nie potrzebne AWD to wolnego ssaka bez sensu z takim napędem kupować, Drugi napęd powoduje pogorszenie osiągów i zwiększone spalanie. W silniku z wiatrakiem można mówić o polepszeniu trakcji, a wolnossąca impreza poczuje to w zimie tylko, znaczy chyba, znaczy tak sądzę, o ile się znam a się nie znam ;)

Link to comment
Share on other sites

Temat o osiągach wolnossącej imprezy GD, a tu większość pisze o klasyku, mało tego nawet nie odnosząc się do osiągów :facepalm:

 

Ja mam butlę gazu i belkę haka... ani chybi te brakujące kilogramy do GD dołożyłem :evil2:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam butlę gazu i belkę haka... ani chybi te brakujące kilogramy do GD dołożyłem

No nie wiem, przecież klasyk to z papieru jest :D Wolnossące GD waży ok. 1350-1400 kg. Spasiona Świnia :P

Edited by elmo
Link to comment
Share on other sites

Impreza GD DOHC (160 KM i 186 Nm przy około 3.500 obr./min- czyli stosunkowo nisko w porównaniu do Hondy) przyspiesza do 100 km/h katalogowo w 8,8 sek. Ma stosunkowo krótką skrzynię ( 2 bieg max 100 km/h). Silnik kręci się wyżej niż w silnikach wolnossących jednowałkowych ( do około 7,5 tys. obr/min). Masa własna 1355 kg ( wersja kombi).

Spotkałem się z wykresami z hamowni ( na tym forum), na których silnik 2,0 DOHC ( seryjny) rozwijał moc 175 KM.

Edited by wojtek_gdynia
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...