Jump to content

OBK 2,5 A/T `99 cieknie olej z dyfra przy półosi skrzyni.


Paweł951
 Share

Recommended Posts

Witam

Jak w temacie, cieknie mi olej z prawej półosi skrzyni biegów czyli w sumie z przedniego dyfra. Jakie tam przychodzi uszczelnienie, czy do dostania tylko w ASO i czy po wyjęciu półosi da się je bez większych problemów wymienić?

Link to comment
Share on other sites

Da się.Wewnętrzne przeguby półosi siedzą na wieloklinie, wybijasz zabezpieczenie rozpinasz piastę od wahacza i półoś zdejmiesz Uszczelniacze kup w ASO spokój na lata a i cena nie jest wysoka.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

Z wyjęciem półosi sobie poradzę, ale nie wiem na co natrafię później przy zmianie uszczelniacza. czy po wyjęciu półosi widać go wewnątrz i da się go wyjąć lub trzeba go wykręcić?

Nie trzeba ruszać wielkiej karbowanej aluminiowej nakrętki trzymającej i ustawiającej kosz mechanizmu różnicowego? Jest ona po ustawieniu kosza blokowana zębatą podkładką - widziałem w schemacie przedniego dyfra.

andre 82 - o jakim zabezpieczeniu mówisz? Z tego co kojarzę to na końcu wieloklinu w skrzyni jest metalowy otwarty pierścień, który się sam ściska podczas wyciągania przegubu wewnętrznego ze skrzyni.

Miałem informację, że po takiej wymianie uszczelniacza trzeba "zeszperować" kosz m. różnicowego na nowo, a to wskazywało by na to, że trzeba jednak rozebrać tą wielką nakrętkę o której pisałem powyżej aby się dostać do uszczelniacza.

 

Moim pobożnym życzeniem była by w skrócie taka kolejność: wyciągam półoś > widzę w środku skrzyni zużyty simering > wyciągam go > wkładam nowy > wkładam półoś > składam całość i cieszę się jazdą.

 

Jak bardzo się mylę ?

Link to comment
Share on other sites

Ok. To z zabezpieczeniem już wiem, a jeśli chodzi o wyjęcie uszczelniacza? Jak to zrobić? czy jak wyjmę półoś to od razu będę widział uszczelniacz i wystarczy go wydłubać i wcisnąć nowy? jest to normalny simering?

Link to comment
Share on other sites

Poszukałem trochę dodatkowo w sieci i znalazłem na forach U.S. opisy i zdjęcia. Był opis, że wymieniał go ktoś bez wykręcania "differential cover plate" chyba tak to nazywali ale i był taki łącznie ze zdjęciami, że simering jest wkładany od tyłu i trzeba wykręcić nakrętkę regulującą i dociskając łożysko mechanizmu różnicowego. Ponadto na tej wielkiej nakrętce jest również o-ring, który tez może puszczać. Gość opisał i pokazał na fotkach jak zaznaczył markerem położenie nakrętki i liczył dokładnie obroty wykręcając tą nakrętkę i później po wymianie uszczelnień tak samo ją wkręcił licząc obroty i ustawiając w miejscu zaznaczonym markerem aby znaki mu się pokryły. Robota wymaga dokładności i ostrożności ale jest do wykonania samemu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Naprawione.

Wymieniony simering półosi oraz o-ring nakrętki dociskającej łożysko mech. różnicowego (Części z ASO Rzeszów, simering około 23 zł netto, o-ring 11 zł netto). Jest już sucho. Skutek uboczny z tego wycieku to spalony olej na kolektorze i jego smród w pewnych momentach (akurat kapało na to miejsce gdzie się dwie rury schodzą w jedną, (tj. przez katalizatorem, oj gorąco tam jest, gorąco) . Muszę jeszcze zdjąć kolektor wydechowy i jego osłony i porządnie to wyczyścić.

Mam jeszcze pytanie: jaka powinna być odległość pomiędzy skrzynia AT a tymże kolektorem? U mnie to ok 1,5 - 2,0 cm. czy oznacza to, że poduszki silnika i skrzyni (no ta to wiem, że jest rozklejona) powiedziały pa,pa ?

Hmm ... Chociaż jak dźwignę silnik na poduszkach to z nim w górę pójdzie i kolektor więc nic w tej odległości się nie zmieni - może coś jest ugięte?

 

Ps. simeringi są kierunkowe inny na prawą i lewą stronę auta!

Ps II. simering wymienia się od środka, czyli mimo że go widać to trzeba wykręcić nakrętkę regulującą docisk łożyska mech. różnicowego.

Edited by Paweł951
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

A ja mam taki problem ze mam luzy na tych wieloklinach co ze skrzyni wychodza...wystarczy dociagnac ta zabkowana nakretke czy wymienić lozyska? Da sie wymienic te lizyska bez sciagania i rozbierania skrzyni biegow?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...