Paweł951 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Witam Jak w temacie, cieknie mi olej z prawej półosi skrzyni biegów czyli w sumie z przedniego dyfra. Jakie tam przychodzi uszczelnienie, czy do dostania tylko w ASO i czy po wyjęciu półosi da się je bez większych problemów wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Da się.Wewnętrzne przeguby półosi siedzą na wieloklinie, wybijasz zabezpieczenie rozpinasz piastę od wahacza i półoś zdejmiesz Uszczelniacze kup w ASO spokój na lata a i cena nie jest wysoka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Dzięki za odpowiedź. Z wyjęciem półosi sobie poradzę, ale nie wiem na co natrafię później przy zmianie uszczelniacza. czy po wyjęciu półosi widać go wewnątrz i da się go wyjąć lub trzeba go wykręcić? Nie trzeba ruszać wielkiej karbowanej aluminiowej nakrętki trzymającej i ustawiającej kosz mechanizmu różnicowego? Jest ona po ustawieniu kosza blokowana zębatą podkładką - widziałem w schemacie przedniego dyfra. andre 82 - o jakim zabezpieczeniu mówisz? Z tego co kojarzę to na końcu wieloklinu w skrzyni jest metalowy otwarty pierścień, który się sam ściska podczas wyciągania przegubu wewnętrznego ze skrzyni. Miałem informację, że po takiej wymianie uszczelniacza trzeba "zeszperować" kosz m. różnicowego na nowo, a to wskazywało by na to, że trzeba jednak rozebrać tą wielką nakrętkę o której pisałem powyżej aby się dostać do uszczelniacza. Moim pobożnym życzeniem była by w skrócie taka kolejność: wyciągam półoś > widzę w środku skrzyni zużyty simering > wyciągam go > wkładam nowy > wkładam półoś > składam całość i cieszę się jazdą. Jak bardzo się mylę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 (edytowane) Wielokliny wychodzące ze skrzyni mają otwór przelotowy i taki sam jest w końcówce przegubu owe zabezpieczenie to metalowy kołek który zabezpiecza przegub przed zsunięciem się z wieloklinu. Wygląda to tak jak na zdjęciu http://allegro.pl/au...3263911985.html. Edytowane 23 Maja 2013 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Ok. To z zabezpieczeniem już wiem, a jeśli chodzi o wyjęcie uszczelniacza? Jak to zrobić? czy jak wyjmę półoś to od razu będę widział uszczelniacz i wystarczy go wydłubać i wcisnąć nowy? jest to normalny simering? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Normalny simering. Powinieneś dać radę wyjąć stary bez problemów. Dla spokoju wymień oba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Poszukałem trochę dodatkowo w sieci i znalazłem na forach U.S. opisy i zdjęcia. Był opis, że wymieniał go ktoś bez wykręcania "differential cover plate" chyba tak to nazywali ale i był taki łącznie ze zdjęciami, że simering jest wkładany od tyłu i trzeba wykręcić nakrętkę regulującą i dociskając łożysko mechanizmu różnicowego. Ponadto na tej wielkiej nakrętce jest również o-ring, który tez może puszczać. Gość opisał i pokazał na fotkach jak zaznaczył markerem położenie nakrętki i liczył dokładnie obroty wykręcając tą nakrętkę i później po wymianie uszczelnień tak samo ją wkręcił licząc obroty i ustawiając w miejscu zaznaczonym markerem aby znaki mu się pokryły. Robota wymaga dokładności i ostrożności ale jest do wykonania samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) Naprawione. Wymieniony simering półosi oraz o-ring nakrętki dociskającej łożysko mech. różnicowego (Części z ASO Rzeszów, simering około 23 zł netto, o-ring 11 zł netto). Jest już sucho. Skutek uboczny z tego wycieku to spalony olej na kolektorze i jego smród w pewnych momentach (akurat kapało na to miejsce gdzie się dwie rury schodzą w jedną, (tj. przez katalizatorem, oj gorąco tam jest, gorąco) . Muszę jeszcze zdjąć kolektor wydechowy i jego osłony i porządnie to wyczyścić. Mam jeszcze pytanie: jaka powinna być odległość pomiędzy skrzynia AT a tymże kolektorem? U mnie to ok 1,5 - 2,0 cm. czy oznacza to, że poduszki silnika i skrzyni (no ta to wiem, że jest rozklejona) powiedziały pa,pa ? Hmm ... Chociaż jak dźwignę silnik na poduszkach to z nim w górę pójdzie i kolektor więc nic w tej odległości się nie zmieni - może coś jest ugięte? Ps. simeringi są kierunkowe inny na prawą i lewą stronę auta! Ps II. simering wymienia się od środka, czyli mimo że go widać to trzeba wykręcić nakrętkę regulującą docisk łożyska mech. różnicowego. Edytowane 9 Lipca 2013 przez Paweł951 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filarm Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 A ja mam taki problem ze mam luzy na tych wieloklinach co ze skrzyni wychodza...wystarczy dociagnac ta zabkowana nakretke czy wymienić lozyska? Da sie wymienic te lizyska bez sciagania i rozbierania skrzyni biegow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się