Paweł951 Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Witam Kupiłem niedawno OBK 2,5 `99r A/T. Płyn chłodniczy jest na dnie plastikowego zbiorniczka wyrównawczego. Było to na zimnym silniku, nie wiem jak było na ciepłym. Pytanie moje brzmi: czy dolewać do chłodnicy (jak pokazuje obrazek w niemieckiej instrukcji auta) i obserwować stan w zbiorniczku czy lać bezpośrednio do zbiorniczka? Pytam was bo nie wiem czy jest to istotne. Niestety nie znam niemieckiego. Przyjechałem autem w dniu zakupu w trasie prawie 400 km, temperatura cały czas w normie, nie wiem jak podczas tej jazdy ale dziś po krótkich delikatnych jazdach po mieście włączają się wentylatory. Mam niesprawną klimę i może ustawienie na klimatroniku powoduje uruchomienie wentylatorów jak podczas pracy klimatyzacji, a może one po prostu się poprawnie włączają. Temp na zewnątrz 18 C. Podsumowując proszę o prostą instrukcję dolania płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subrawa Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 W subaru masz układ chłodzenia ciśnieniowy, sprawdź na totalnie zimnym silniku czy jest w chłodnicy pod korek i dolewaj tylko do stanu zaznaczonego na zbiorniczku uzupełniającym. Jeżeli na zimnym w chłodnicy nie pokazuje płynu, to koniecznie odpowietrz! Jak nie potrafisz zgłoś się do fachowca, Subaru jest "ciężkie" w odpowietrzaniu. Najlepiej zalać dobrej jakości koncentrat nie jakieś wydumki z supermarketów, wyższa temperatura wżenia w koncentratach(mniejsza możliwosć "kieszeni z pary") i oszczędzanie uszczelnień, zanieczyszczenia kanałów silnika, i chłodnic(nagrzewnic) syfem z wydumek. A wentylator jeżeli chodzi i się wyłącza pokazując temperaturę w normie, to po to jest właśnie wymyślony i zainstalowany, czyli jest O.K. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Mam koncentrat czerwony/różowy oryginalny fordowski oraz jakiś drugi czerwony, który lałem do VW spełnia on normę G48 podobno subaru też takiego potrzebuje. Czytałem gdzieś jednak, że w Subaru jest niebieski ale raczej kolor nie ma znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się