Skocz do zawartości

Skrzynie w GT - mocniejszy zamiennik ?


ryjeks

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest coś poniżej 3000 zł czy raczej nie ma co liczyć na cuda ?

 

Czy dyfer r180 z RA to już dobra rzecz czy słabo spina ?

Bo może coś takiego szukać ?!

 

Ad1. tak ale używki - zresztą do dyfra R160 to rarytasy więc trudno znaleźć używaną w dobrej cenie. Przednią mam ale na tył ciężko znaleźć.

Ad2. Nie wiem jak spina dyfer z RA - ile ma płytek po 6 czy po 7 na stronie i jaki jest preload ustawiany fabrycznie bo takowego nie miałem w rękach.

Zasada działania mechanical LSD jest taka sama więc raczej spina bardzo dobrze. Różnica może być taka że type R zakończył się w 13 lat temu a carbonetic czy cusco szpery do R160 robią nadal więc zapewne jakieś lepsze materiały są używane np. carbon LSD.

Cenowo pewnie wyjdzie podobnie a jeszcze musisz zmienić zwrotnice lub kombinować z półosiami.

 

Powiem tak. Na przednim i tylnym płytkowym LSD i skrzyni 4.44 auto kręci się na suchej kostce brukowej jak zabawka R/C przy seryjnych 218 KM. Na asfalcie też pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Na przednim i tylnym płytkowym LSD i skrzyni 4.44 auto kręci się na suchej kostce brukowej jak zabawka R/C przy seryjnych 218 KM. Na asfalcie też pójdzie.

 

Lubię to :yahoo: Na razie wskoczy skrzynia 4,44, a z czasem trzeba rozglądać się za szperami.

Czy włożenie tylko na tył już sporo pomoże w dłuższych i płynniejszych boczurach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie trzeba iść tą drogą :D

 

Czy ktoś ma porównanie lub może opisać różnice zachowania auta z tylną szperą i z przednią + tylną ?

 

Zachowanie w jeździe torowej po asfalcie, po śniegu ?

 

Czy do szybkiej jazdy ale z uślizgami tylna szpera jest wystarczająca, mowa o 1,5 way ?

 

Dysponuje ktoś może jakimś filmikiem jak zachowuje się auto zeszperowane itp.

 

No to jeszcze jedna wątpliwość.

 

U mnie jest licznik elektroniczny, a w skrzyni ze sti 97-98 pradopodobnie będzię na linkę.

Czy przełożenie impulsatora załatwia problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dlatego jak sie pojawia taka skrzynia 5mt jak Evana to trzeba brać bo rarytas szpera przód, tył, skrzynia po inspekcji za 4 tys... A tam wszyscy nosem kręcili.

 

Najważniejsze kupic skrzynię Type R/Ra z dyfrem potem dokupić tylko płytki np Kaps (nie kosztują majątku) i działa jak nowa lub można spinac mocniej.

Moje auto zmieniło sie całkowicie po wymianie płytek i wsadzeniu helikala, oczywiście na plus ;)

Edytowane przez Premo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie zastanawialem zeby sie bawic w szperowanie. Ale doszedlem do wniosku ze jedyne porzadne rozwiazanie i dobre na kazada pore roku to 6mt z dccd, tylko jesli nie jezdze na kjs-y itp to po co mi to ?. Nie lepiej poszukac w okolicy w miare gladkiej trasy z luzna nawierzchnia i tez mozna powerslajdy cwiczyc :>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ryjeks, pamiętaj, że o ile na suchym szpery robią robotę, to na śliskim (takim bardzo śliskim) auto ze szperą w przednim dyfrze może Ci po prostu nie skręcić..

 

Dlatego przodu nie biorę pod uwagę, i jeśli myślę o szperze to tylko w dyfer.

Na razie koszt mnie odstrasza, ale jak się bawić to się bawić i trzeba zbierać $$.

 

Myślę o jakiejś płytkowej LSD 1.5 WAY.

Zimą chyba nie powinna przeszkadzać ?

 

A jak sprawa z tym licznikiem orientuje się ktoś ?

Edytowane przez ryjeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ryjeks, pamiętaj, że o ile na suchym szpery robią robotę, to na śliskim (takim bardzo śliskim) auto ze szperą w przednim dyfrze może Ci po prostu nie skręcić..

 

Bzdura. Co prawda nie subaru ale mój robi to samo przy 218 KM. Kręci się jak zabawka.

 

 

Subaru na dwóch szperach płytkowych ustawione na 1.5 way na 218 KM idzie dokładnie tak samo jak to audi, bez żadnego remapu.

Przednia szpera ma wyższą temp pracy niż tylna więc spina słabiej przy takim samym ustawieniu preloadu.

 

Zapomniałem dodać że wiruje 3 x szybciej niż ten audi na suchej kostce paląc opony. :) Od tylnej trzeba zaczynać, jednakże jak ktoś wymienia skrzynie i ma ją na stole to warto założyć też przednią oczywiście $$$ ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie rozwiązania pośrednie pomiędzy 5mt a 6mt (lub wkładem np. kłowym) są wg mnie półśrodkiem i całkiem możliwe że nawet stratą kasy. Fruwaj na tym co masz (a z filmików widać że na prawdę fajnie to wychodzi, next time na żywo będę chciał zobaczyć, tym bardziej że mam wolnossaka i już brakuje mocy ;) ) aż nie padnie a w międzyczasie zbieraj kasiorę na 6mt albo nawet kłowy wkład do 5mt (spora oszczędność na masie ale wydatki większe).

 

Przy 6mt seryjna przednia szpera w zupełności styknie (jeśli była bo ponoć w Bug Eye niekoniecznie), tył wrzucisz płytkę (proponuję 2-way, w Type-R fajnie to działało) a środek nie szedłbym w DCCD (mimo iż to fajny dżinks) tylko mocniej spiąć i geometrią i zawiasem zwalczyć podsterowność, bo na pewno będzie (ALK, staby, pochylenia kół, wyprzedzenia kątów, ciśnienie kół, zawias).

 

Przez Ciebie rozważam swapa mojego 1.8 :) A miał być zwykłym dupowozem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótka skrzynia wjeżdża bez dwóch zdań, zresztą już jest kupiona :rolleyes:

Szpera płytkowa na tył też raczej wskoczy ale to za jakiś czas, bo budżet musi odsapnąć :biglol:

Przód jakoś niekoniecznie mnie przekonuje ale może kiedyś, z nudów przy okazji itd. ;)

 

Chcę iść stopniowo, żeby mieć porównanie, a i koszta też na spokojnie,

bo nie trzeba z grubych tysięcy wyskakiwać.

 

No zobaczymy, na razie krótka skrzynia od STi ver. III/IV, dalej się okaże :)

Edytowane przez ryjeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...