Jump to content

Skrzynie w GT - mocniejszy zamiennik ?


ryjeks
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Ogólne opinie i usterkowość sugerują, że skrzynie w GT są słabe jeśli chcemy się trochę pobawić.

 

Od jakiego modelu są trwałe skrzynie (najlepiej z krótkimi przełożeniami) ?

Jakby jeszcze była szpera jakaś to już w ogóle by było miło :)

 

Od jakich modeli są kompatybilne z GT '99 ? (legacy może też ?)

 

Czy są jakieś numery skrzyń uważane za "pancerne" i takie z "plastiku" ?

 

Ogólne zamysł pytania jest co włożyć, żeby nie wymieniać co chwilę ? :D

 

 

 

I jeszcze pytanie dodatkowe na rozluźnienie :)

 

Czy skrzynie z GL'a są słabsze od GTkowych ?

Próbował ktoś zrobić taki numer i założyć skrzynię z GL do GT ? :rolleyes:

Edited by ryjeks
Link to comment
Share on other sites

Kolego kup sobie skrzynię 5MT z STI ale z krótkim przełożeniem 4:44 i będziesz bardzo miło zaskoczony.

Dużo szybsze auto i wytrzymałość !

 

No i cena połowę niższa od 6MT ...

Link to comment
Share on other sites

WRX i STI..... wszystko fajnie ale jaka kasa i jak często już dojechane jak koń po Westrnie? Może Prodrajwa (po Polsku) za kilkanascie tysia euro do GT-eczka Koleś kupił szóstkę i szybciej padła na opie jak odpuścił niz foresiowa. Najmocniejsza i najkrutsza jest skrzynka z dyfrem z Foresia Turbo 4,44 i 4. 11 za cenę samego pudla z WRX dostaniesz całego angola z silnikiem Turbo 170 KM i z takimi pancernymi napędami jak w żadnym innym . Musisz tylko sprawdzić dyfer, są z wolnym mechanizmem różnicowym , elektryczną blokadą na 100% i bajkowe nie do zabicia szperne, sprawdź koniecznie przed zakupem po odkręceniu "dupki " od dyfra jakie przełożenie i co w środku ! , bo po symbolach na skrzyni można się przewieźć. 4.44 ma na "talerzyku" 40 zębów a na ataku 9 (podziel 40 przez 9) krótszy i szybszy 4.11 , 37 na kole i 9 na ataku. Najlepiej kupić z kołem zamachowym (moment obrotowy) i z półosiami wszystko wzmocnione do tego dobrej jakości zwykle sprzegło, olej i ogień za psie pieniądze ,testowałem to w rajdówce ,te staruchy z cywila są de best,! Jak wyślesz mi swoją pocztę , to puszczę Ci fotę z widokiem wewnątrz dyfra z 4.44 Foresia Turbo ze szperką (nie umiem tu zamieścić) Tanio i skutecznie ! Każdy Ci to powie kto ostro upala i nie jest milionerem. Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

A foresterowe? Kiedyś coś czytałem że troche mocniejsze

konkretnie z 2.5XT - mocne i fajnie zestopniowane

 

I pasuje do bez problemu do GTka ?

 

razem z tylnym dyfrem... nie pamietam juz, jak to jest z polosiami

Link to comment
Share on other sites

Czyli pójdźmy w stronę Forestera.

 

I rozumiem, że najlepiej komplet: skrzynia, półosie, wał, dyfer, koło zamachowe ?

 

A co z tym wysprzęglikiem, też do kompletu ?

 

A półosie też się chyba różnią, bo jedne są chowane, a drugie na wierzch ?

 

Zaraz będę zgłębiał temat co jest na rynku ;)

 

Dobra, przykładowo:

 

Zakładając, że mam taką skrzynię:

 

"TY755VN3AA

T: Transmission

Y: Full-time AWD MT center differential

75: MT

5: MT

V: Full-time AWD 5-speed MT with viscous coupling center differential

single range

N: 2.0L DOHC Turbo

3: Initial

AA: Used when ordering parts. See the parts catalog for details.

 

Przelozenia:

1:3.454

2:1.947

3:1.366

4:0.972

5:0.738

R:3.333

 

Reduction

 

gear (Front): 4.444"

 

 

 

To czy będzie problem zrobić komplet ?

Czy po prostu szukać dyfra z przełożeniem 4,44, pasujące półosie, wał, koło zamachowe ?

 

I znowu pół auta do wymiany ahhahahahahahah :biglol:

Link to comment
Share on other sites

na pewno skrzynka od Forka to dobra opcja, ale czy jest ona pancerna to śmiem polemizować - ja ukręciłem dwójkę, ale fakt, przy 250 km i 350 nm, i od czasu do czasu ostrzejszym traktowaniu.

Link to comment
Share on other sites

mocniejsza - po prostu z założenia z mniejszym przebiegiem wiec mniej zmęczona....

 

do skrzyni z 2,5 xt nie trzeba przypadkiem zmienic koła zamachowego, sprzęgła i wysprzeglika na wersję pchaną zamiast ciągnionej ?

Edited by szociu
Link to comment
Share on other sites

Ryjeks u Ciebie moim zdaniem tylko 6mt da radę, wydasz co prawda majątek, pogorszysz osiągi ale będziesz zdecydowanie spokojniejszy bo obawiam się, że przy każdej 5mt nie będziesz zbyt długo zadowolony przy upalaniu

Link to comment
Share on other sites

Krysztal, to jest ostateczność.

 

Na razie GTkowa daje radę, więc nie ma tragedii.

 

Myślę o założeniu ze Sti ver. 3 z przełożeniem 4,44 i zastanawiam się jak zrobić szperę w tylnym dyfrze, oczywiście możliwie niskim kosztem :)

 

I teraz się zastanawiam, bo padło że w Foresterach występują szpery w dyfrach, więc może ten kierunek obrać.

 

Może ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie ?

 

Jakie są opcje i w jakich pieniądzach mniej więcej ?

Link to comment
Share on other sites

@@ryjeks,jak coś się dowiesz daj znać, też myślę nad zeszperowaniem mojej Subaryny (jak już jej złoże silnik). Skrzynia jeszcze działa, ale nie wiadomo ile pociągnie, bo autko typowo do upalania.

Link to comment
Share on other sites

Powoli zapada decyzja, że na razie chyba wskoczy skrzynia z dyfrem TY752VBCAA z przełożeniem głównym 4,44. (JDM Impreza WRX & WRX STi Ver.III/IV MY97-98)

 

 

A temat szpery na razie pozostaje otwarty.

 

Zastanawiam się nad przełożeniem szpery z dyfra od Forestera, tylko zastanwiam się jak mocno spina tamta szpera i czy warto sobie tym głowę w ogóle zawracać ?!

Edited by ryjeks
Link to comment
Share on other sites

@@Premo, Chodziło mi o to, że nie używam go w ogóle na co dzień, więc jak wyjeżdżam to albo na pojeżdżawki, albo gdzieś ostro podociskać lub w przyszłości na KJSy. Więc prawie

KJS co tydzien i 5 dni treningów,

Tylko rozkłada się to w dłuższym okresie czasu.

Link to comment
Share on other sites

No i wychodzi na to, że faktycznie ta szpera w Forku jest marnej jakości i nie ma co zaprzątać sobie nią głowy.

Ktoś to może potwierdzić?

 

Trzeba rzeźbić dalej ;)

 

Czy sprzęgło z Imprezy GT 99/00 numer skrzyni: TY754VN1AB będzie pasować do skrzyni: ty752vbcaa ? (JDM Impreza WRX & WRX STi Ver.III/IV MY97-98))

 

To może jeszcze jedno pytanie, czy półosie od wolnossącej 2.0 125 KM '99 będą pasować do Imprezy GT?

Ktoś korzystał zamiennie, nie ma problemu z wytrzymałością ?

Link to comment
Share on other sites

No i wychodzi na to, że faktycznie ta szpera w Forku jest marnej jakości i nie ma co zaprzątać sobie nią głowy.

Ktoś to może potwierdzić?

 

Trzeba rzeźbić dalej ;)

 

Czy sprzęgło z Imprezy GT 99/00 numer skrzyni: TY754VN1AB będzie pasować do skrzyni: ty752vbcaa ? (JDM Impreza WRX & WRX STi Ver.III/IV MY97-98))

 

To może jeszcze jedno pytanie, czy półosie od wolnossącej 2.0 125 KM '99 będą pasować do Imprezy GT?

Ktoś korzystał zamiennie, nie ma problemu z wytrzymałością ?

 

 

Czego oczekujesz od samochodu. Szpera w forku s turbo to zwykła wiskoza taka jak w GT i WRX i legacy twin turbo - można ją kupić za 400 PLN z dyfrem. Prawdziwe szpery to produkty STI z katalogu akcesorii lub te z type R, Carbonetica, Cusco, quife itd. Zakładasz taką zaczyna się zabawa, sporo kosztuje - od 2 tys w górę.

Sprzęgło powinno pasować - z tego co pamietam oba mają 230 mm.

 

Półosie te z GL nie mają freza pod szperę, nie kombinuj.

Jeżeli wstawiasz cusco, carbonetica to półosie muszą być 100% od modelu dla którego szpera jest przewidziana. Pytałem carbonetica czy mogę wstawić inna półoś od GT99 , powiedział że wszystkie wymiary są bardzo ważne wiec 1 mm może mieć znaczenie. Kupiłem od starszego GT do którego przewidziana była szpera i działa. Koszt 160 PLN/ 2 szt. więc nie warto ryzykować.

 

Mowa o półosiach tylnych.Nie wiem czy autor pyta o przód czy tył

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Czy do skrzyni TY752VBCAA z WRX STi ver. III/IV rok 97-98 są jakieś dedykowane szpery STi w jakiejś rozsądnej cenie ? (wiem, że tanio nie będzie ;) )

 

Jest jakieś sprawdzone rozwiązanie, może ktoś coś polecić konkretnego ?

Link to comment
Share on other sites

Helical z type R, płytkowa z katalogu STI, carbonetic model zobacz w necie podobnie quaife i kaaz. Wszystkie są sprawdzone. W serii występuje helical, płytkowe to grupa produktów Racing, dla rajdów, wyścigów.

Więcej frajdy większe koszta i praktycznie zero gwarancji producenta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...