Jump to content

Brzęczenie dźwigni zmiany biegów


Sebastian32
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

stopniowo, od kilku miesięcy, nasila się u mnie brzęczenie spod dźwigni zmiany biegów. Szczególnie na III i IV biegu, pod obciążeniem w zakresie 3,5 - 5 tysięcy obrotów/min. Mam wrażenie ,że przy włączonej klimatyzacji słychać bardziej oraz, że zimą było lepiej. Nie zauważyłem specjalnej różnicy gdy trzymam gałkę zmiany biegów, może troszkę jest lepiej.

 

Czy ktoś ma lub miał podobny objaw i jakoś sobie z tym poradził. Radia nie będę słuchał głośniej ...

 

Sebastian

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy mówimy o tym samym ale miałem problem z lewarkiem w dyszlu (przy wrzuconym III biegu). Nasilało się to przy wyższych temp. otoczenia (włączona klimatyzacja ;)), znikało przy dopchnięciu lewarka do przodu.

Pomogła wymiana kilku elementów między lewarkiem a skrzynią za kwotę w sumie 120PLN. Niestety nie wiem dokładnie co wymieniono, wie ASO ;)

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Juz nie pamietam jak to bylo, ale jak masz drobne dlonie to z podnosnika dasz rade.

Jak nie to wykrecisz 4 sruby od lapy-wspornika skrzyni, troche sie ona opusci i zrobione.

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Pytanko. Zaczyna Ci brzęczeć w trakcie dodawania gazu przy 3 lub 4 biegu? Bo ja też tak mam. Ale do tej pory to stawiałem na brzęczenie w okolicach tłumika.

Link to comment
Share on other sites

U mnie brzęczy jak dodaję, ale głównie jak odpuszczam, w zasadzie już na każdym biegu przy około 3-4 tys. rpm ... muszę się za to wziąć, bo w trasie to jest upierdliwe ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

brzęczy, dzwoni z tunelu środkowego spod dźwigni zmiany biegów, szczególnie jak mocno przyspieszam na III i IV biegu. To jest taki dźwiek jakby coś sie poluzowało, jakaś podkładka czy coś i drgania wywołują brzęczenie.

 

Dzwonienie osłon wydechu juz przerabiałem. Dzwoniło w pewnym wąskim zakresie obrotów. Pomogło wysypanie fabrycznej izolacji, wygłuszenia spod tych osłon, nawiniecie bandaża na kolektor, rury, kat, tłumiki i na to ponownie osłony, opaski z nierdzewki i jest cisza.

 

Sebastian

Link to comment
Share on other sites

Ok wiecie co :) brzeczenie mam naprawione :) Powiem tak. Pomogło mocniejsze umocowanie wlotu powietrza. A cały czas myślałem, że to brzęczą mocowania czy coś tam przy wydechu, potem tutaj ten wątek :) czyli coś ze skrzynią. A winowajcą było za słabe zamocowanie wlotu powietrza. Pojechałem do miłych Panów z Kopra i mi to naprawili :)

 

Może się komuś przyda ta informacja.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jesteście genialni. Od dawna starałem się zidentyfikować brzęk i zawsze dochodziłem do wniosku, że to może być wszystko, więc nic z tym nie robiłem. Po lekturze tego tematu, przytrzymałem lewarek podczas brzęku i... nic nie pomogło. Zawiedziony odruchowo sięgnąłem do reduktora i... ucichło, nawet czuć na nim te drgania (od czasu gdy mam jednomas). Ostatnio dźwięk się nasila, ale dobrze wiedzieć że to raczej tuleje niż coś w środku skrzyni. Mam nadzieję. Zapewne na diagnozę w moim przypadku trochę poczekam, nie mam obecnie czasu na serwis. Jeśli ktoś się czegoś więcej dowie o sprawcy, kosztach, będę wdzięczny za info.

Link to comment
Share on other sites

Ok wiecie co :) brzeczenie mam naprawione :) Powiem tak. Pomogło mocniejsze umocowanie wlotu powietrza. A cały czas myślałem, że to brzęczą mocowania czy coś tam przy wydechu, potem tutaj ten wątek :) czyli coś ze skrzynią. A winowajcą było za słabe zamocowanie wlotu powietrza. Pojechałem do miłych Panów z Kopra i mi to naprawili :)

 

Może się komuś przyda ta informacja.

Pozdrawiam.

Aż się chce zaśpiewać: "mam tak samo jak Ty", a w zasadzie miałem, dziękuję!:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam

Czy "likwidacja" tego brzęczenia, to dotyczy poprawy mocowania wlotu powietrza w komorze silnika?

czy raczej któregoś wlotu powietrza na desce?

z góry dzięki za podpowiedź

PS swoją drogą, jak by to miało wpłynąć na "brzęczenie", które likwidowało się przez dociśnięcie lewarka do przodu?

Link to comment
Share on other sites

Poprawienie mocowania wlotu powietrza raczej nie wyeliminuje brzęczenia pochodzącego ze skrzyni biegów ;):mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Cześć, 

 

taki mały odkop, ale problem z brzęczeniem lewarka jest nadal. Brzęczy szczególnie wtedy gdy jest gorąco na zewnątrz, i jeszcze włączona jest klima. Wygląda to tak, że jadę sobe 120km/h na V biegu, a tu nagle lewarek zaczyna brzęczeć. Popycham go lekko do przodu i cisza. Ktoś napisał, że sprawę załatwiają poliuretanowe bushingi. Guzik prawda, bo po zainstalowaniu twardych bushingów brzęczy jeszcze bardziej więc wróciłem do serii. W sobotę postanowiłem wymontować lewarek co kazało się być bardzo proste. Wymianiłem smar w tym białym koszyczku w którym pracuje kula na dolnym końcu lewarka. Moją uwagę zwrócił jednak fakt , że kula na końcu lewarka nie jest integralną częścą dzwigni zmiany biegów tylko jest chyba z jakiegośc tworzywa. Problem w tym że pręt lewarka "chodzi" w tej kuli. Widoczne są mikroruchy. Wygląda to tak, że jak jest zamontowany lewarek, to można go delikatnie poruszać a ten chodzi w kuli, która z kolei jeszcze nie ruszy się w koszyku. Nie ma możliwości moćniejszego dociśniecia tej kuli na lewarku.

 

Podejrzewam że to może być przyczyna drgań.

 

Sebastian

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...