Skocz do zawartości

Haldex V zastanów się zanim kupisz.


ten_Typ_tak_ma

Rekomendowane odpowiedzi

Tak właściwie, jedna z wad napędu dołączanego, czyli brak mechanizmu różnicowego jest też często jego główną zaletą - po dołączeniu mamy tak jakby zapiętą blokadę międzyosiową. Dlatego w błotku czy na śniegu daje to radę. Jedynie problem jest na podłożu bardzo przyczepnym (asfalt) przy jednoczesnej ostrej jeździe po łuku. Ale nie do tego suvy zostały stworzone. Tu martwić się mogą raczej posiadacze np. Insigni 4x4, bo tu przydałby się właśnie stały awd na asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

chodziło mi o to, że jak ktoś chce to tak dobierze warunki testu, że zakopie nawet subaru. niby zwracał na to uwagę, że są to seryjne opony i na takich będą jeździć klienci i przez to test jest reprezentatywny ale nie chce mi się wierzyć, że ktoś mieszkający w rejonie o takich opadach śniegu będzie jeździł na oponach całorocznych....

Edytowane przez g-man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

chodziło mi o to, że jak ktoś chce to tak dobierze warunki testu, że zakopie nawet subaru. niby zwracał na to uwagę, że są to seryjne opony i na takich będą jeździć klienci i przez to test jest reprezentatywny ale nie chce mi się wierzyć, że ktoś mieszkający w rejonie o takich opadach śniegu będzie jeździł na oponach całorocznych....

Równie dobrze można by powiedzieć, że lepszy napęd (dający możliwości spięcia 3 dyfrów) by sobie poradził i na letnich czy całorocznych oponach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Evoque ma haldexa i wszyscy chwalą jego właściwości terenowe
Ma się rozumieć, że nie postawiono Evoque w szranki z Defenderem.

A tak btw służbowe auta mojej żony - Yariski, Aygo, Aurisek tudzież Fiesta też w terenie dawały radę :D a pod jakie krawężniki potrafiły podjechać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie testy terenowe SUVów są nie mają w ogóle sensu bo nie po to jest SUV. Haldex nie-Haldex głównie ma pomóc na normalnej drodze na śniegu, błocie pośniegowym, ma pomóc przy podjeżdżaniu pod krawężnik itp a nie dawać radę w terenie. Oczywiście nikt takich testów nie robi bo łatwiej o dowolnej porze roku pojechać w las/błoto niż zrobić sensowny test w symulowanych warunkach. A potem narzekanie, że w terenie sobie nie radzi. I nie poradzi sobie jak nie będzie miał dobrego prześwitu, kątów najścia/zejścia, spięcia wszystkich dyfrów, wypięcia stabilizatora co by wykrzyż osi był i na końcu wyciągarki. Auta powinny być testowane w warunkach w których NAJCZĘŚCIEJ przyjdzie im jeździć a nie podniecanie się jak auto sobie radzi/nie radzi w terenie do którego nie jest przystosowane.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi sie w koncu uda na Kielce dojechac to Wam powiem co to jest warte (h5 w nowym S3). Jak widac w podpisie doswiadczenia z subaru mam sporo :)

Na ulicy narazie ciezko ocenic a sniegu nie ma. Narazie zszokowany jestem mikroskopijnym spalaniem vs STi. Wiec w temacie spalania gazety nie klamia (silnik jest nowoczesny, wtrysk bezposredni, zmienne czasy otwarcia i zmienne wzniosy zaworow itp).

 

Ale nie o tym temat. Przy ruszaniu typu but w podlodze, roznicy nie widze. Zadnego buksowania kol ani przez chwile.

Wlączone esp (sa 3 tryby jego pracy) dziala bardziej zdecydowanie niz w imprezie, reaguje duzo wczesniej (dohamowuje kola albo obcina moc). W uzytkowaniu codziennym i butowaniu miejskim 300konego auta - poki co nie widze roznicy w napedzie.

 

Zobaczymy jak na tor sie przejade. Spodziewam sie jazdy "na okraglo", albo co najwyzej jak wrxem. Ale zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...