Jump to content

Legacy III + LPG STAG


Rafał Zimny
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Kilka miesięcy temu kupiłem Subaru Legacy III 2.0 z 2001r. automat z instalacją gazową holenderską za okazyjną cenę ponieważ silnik miał niezlokalizowaną usterkę :) polegającą na tym że auto wkręcało się na obroty bardzo wolno i było bardzo mułowate, falowały obroty itp. (oczywiście mówię tutaj o pracy na paliwie). Instalacja gazowa również była do roboty ponieważ sama się przełączała z LPG na 98 po kilku metrach. Osoba od której kupiłem nie miała pojęcia co jest tego przyczyną (nie był to żaden handlarz) ponieważ sama kupiła z tą usterką auto z belgi, i po rozmowie z nim wywnioskowałem że kilka razy był z tym autem u jakiś partaczy (raczej skupiał się na naprawie LPG). Stwierdziłem że sobie z tym jakoś poradzę, kupiłem autko i zabrałem się za naprawy:

 

-przeczyściłem przepustnice

-wymieniłem filtr powietrza

-wymieniłem filtr skrzyni biegów

-wymieniłem olej w silniku

-wymieniłem olej w skrzyni biegów

-kupiłem filtr paliwowy ale nie mogę zlokalizować stary ponieważ pod maską go niema (możliwe że ktoś coś przy tym grzebał ponieważ tam gdzie moim zdaniem powinien być filtr są jakieś zaworki zwrotne a przewody lecą dalej pod kolumną kierownicy) nie miałem zbytnio czasu tego szukać

-wymieniłem sondę lambda na denso ponieważ na komputerze wyskoczył z nią problem (tylko z nią)

-nie chciałem bawić się z instalacją holenderską (drogie podzespoły) więc postanowiłem założyć nową STAG (wiadomo nowszej generacji i jeszcze gwarancja)

 

Po moich zabiegach autko zmieniło swój charakter, da się już nim jeździć, nawet na lpg (nie odczułam różnicy między LPG a PB) ale wszystkie problemy nie znikły ponieważ:

 

-gdy odpalę samochód na zimnym silniku auto nie pracuje równo, jest dalej mułowate, potrafi zgasnąć na światłach, z wjechaniem na wzniesienie niema mowy, gdy złapie już temperaturę problem ustaje (nie gaśnie i obroty nie falują) ale dalej czuć że coś jest nie tak, raz tak jak by ma więcej mocy raz jak by mniej, raz ładnie przyśpiesza a raz tylko głośniej buczy i strasznie mnie to irytuje (przyśpiesza ale nie z takim impetem), czasami bywa tak że nawet gdy wrócę z długiej trasy i chcę zaparkować auto tyłem do garażu (garaż mam na lekkim wzniesieniu) auto nie może sobie poradzić z tym wzniesieniem (tak jakby brakowało mu powietrza i wtedy muszę dać na luz chwile odczekać i dalej próbować) a czasami bez większych problemów tylko musnę pedałem gazu pokonuje to wzniesienie.

 

Powie mi ktoś gdzie teraz szukać przyczyny ? mam sportowy tłumik i to buczenie bez oczekiwanego przyśpieszenia strasznie mnie denerwuje, do tego stopnia że postanowiłem nie jeździć tym autem dopóki nie naprawię tej usterki.

Link to comment
Share on other sites

Wyreguluj zawory i problemy znikną .... przy jeździe na gazie nawet co 40kkm ( regulacja na śrubki).Pozdrawiam.

 

Sprawdzę to

Jakie powinny być luzy ?? szukając w google widziałem różne wartości a chciałbym dobrze to zrobić

 

 

-kupiłem filtr paliwowy

filtr paliwa w legacy 3 jest w zbiorniku paliwa.

 

OK. Dzięki, zaoszczędziłem trochę czasu dzięki tobie.

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobne, wielce prawdopodobne... :-) Ja tak miałem w jakimś aucie i rzeczywiście regulacja zaworów pomogła, więc tak jak Ci kolega radzi od tego zacznij

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...