Luqu Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Silnik 2.0 NA Jak w temacie pali sie check i mryga kontrolka tempomatu. Wiem ze silniczek krokowy zintegrowany jest z przepustnica i to droga zabawa. Podobno mozna go jakos przekalibrowac i to pomaga. Jakies pomysły ? P.s skasowanie błędu pomogło na pare dni i znowu to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqu Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Nikt nic nie poradzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doom21 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 mam ten sam błąd. ale czy to nie zawór zwrotny recyrkulacji spalin? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viking1232 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 ten blad to zawory egr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doom21 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 mam to samo. i co wiem, tego nie da się naprawić tylko wymienić. a to kosztuje sporo. więc sobie co jakiś czas kasuje błąd który znów wyskakuje po mniej więcej miesiącu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Witam wszystkich Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection). Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy. oto wskazówki do pozbycia się problemu: 1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską. 2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski) Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia. 3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski) - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ, - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia) - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru, - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać, - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω) - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ) W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Witam wszystkich Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection). Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy. oto wskazówki do pozbycia się problemu: 1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską. 2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski) Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia. 3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski) - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ, - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia) - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru, - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać, - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω) - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ) W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat) Temat też przerabiałem, finansowo obciążyło to moją kieszeń.Bo nie było nigdzie nic na forum w tej materii, albo się nie umiałem dokopać do informacji.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 nic nie było kolego w necie na ten temat, dlatego napisałem swoją wypowiedź aby inni mogli z tego skorzystać (a walczyłem z tematem długo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Nic tylko ASO pozostaje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się