Skocz do zawartości

Forek 2006 błąd silniczka krokowego P2441 pomocy


Luqu

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 2.0 NA Jak w temacie pali sie check i mryga kontrolka tempomatu. Wiem ze silniczek krokowy zintegrowany jest z przepustnica i to droga zabawa. Podobno mozna go jakos przekalibrowac i to pomaga. Jakies pomysły ?

 

P.s skasowanie błędu pomogło na pare dni i znowu to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

 Witam wszystkich

Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).

Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.

oto wskazówki do pozbycia się problemu:

1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w  kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)

 

Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.

3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

 - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

 - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

 - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

 - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

 - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

 - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

 - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)

W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni  (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Witam wszystkich

Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).

Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.

oto wskazówki do pozbycia się problemu:

1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w  kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)

 

Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.

3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

 - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

 - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

 - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

 - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

 - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

 - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

 - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)

W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni  (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

Temat też przerabiałem, finansowo obciążyło to moją kieszeń.Bo nie było nigdzie nic na forum w tej materii, albo się nie umiałem dokopać do informacji.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...