Skocz do zawartości

Tuning 2.0R


daddykubs

Rekomendowane odpowiedzi

Może się powtórzę, ale moim zdaniem w Subaru ważniejsze są Nm, a nie kuce

 

Mylisz się, konie mechaniczne są równie ważne jak Nm. Gdyby nie to, diesel byłby najlepszy - a nie jest, bo z racji wąskiego zakresu obrotów użytecznych od 3 biegu nie ma czym jechać.

Wiesz mi, że Legacy 2,0D (350Nm) i 2,5GT (bodajże 340Nm) dzieli przepaść w kategorii osiągi, bo jest między nimi 100 KM różnicy, co wynika z większej elastyczności jednostki benzynowej.

 

Co nie zmienia faktu, że nawet jeśli 2,0R zacznie generować te maksymalnie 200KM i z 220NM, to nijak się to nie ma do H6 i 2,5GT.

 

Na szczęście, dla założyciela tego wątku, ze swoimi pieniędzmi możemy (po uprzednim opodatkowaniu :P ) robić co chcemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@house_1, dyszla do benzyny bym nie porównywał, bo jak wiadomo ropniak dobrze jedzie tylko na papierze :P Chodzi mi bardziej o to, że o ile w np. w lekkim Civic'u TypeR wolnossące 200 kucy fajnie jeździ, o tyle w cięższym Subaru z AWD ta moc nie zrobi szału. Auto przyspiesza dzięki Nm, natomiast moc ma znaczenie dla V-max. Im więcej Nm w jak najszerszym zakresie obrotów, tym auto jest bardziej dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Civic'u TypeR wolnossące 200 kucy fajnie jeździ

 

O ile, ktoś nie popróbował Subaru Turbo, zwłaszcza dłubniętego.

 

Dla mnie jedno z większych rozczarowań motoryzacyjnych to był właśnie seryjny Civic Type R (ten przed "Ufo"). Niby 200KM w malutkim aucie - wygląd dla mnie bomba - a nie jechało kompletnie.

 

dyszla do benzyny bym nie porównywał

 

A dlaczego nie? Wiele osób kupiło diesla subaru, bo coś im w benzynie nie pasowało - albo za dużo paliło, albo za mało "momentu" miało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy 2,0D (350Nm) i 2,5GT (bodajże 340Nm) dzieli przepaść w kategorii osiągi, bo jest między nimi 100 KM różnicy, co wynika z większej elastyczności jednostki benzynowej.

 

nie wiekszej elastyczności benzyniaka a jego wiekszej ilości dostepnych obrotów i jak w ropniaku musisz zmienic bieg, bo juz nie ciagnie to w benzyniaku dopiero zaczyna ciągnąć...

 

Dla mnie jedno z większych rozczarowań motoryzacyjnych to był właśnie seryjny Civic Type R (ten przed "Ufo"). Niby 200KM w malutkim aucie - wygląd dla mnie bomba - a nie jechało kompletnie.

 

tutaj masz moje Legacy B4 z 300+KM z Civiciem TypeR, tak tym przed ufo dłubnietym na 220+KM ...

 

 

wg hamowni ~80KM to straty mocy przez AWD...

 

a gdzie tu mowa o 200KM w ciężkim Legacy z AWD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jedno z większych rozczarowań motoryzacyjnych to był właśnie seryjny Civic Type R (ten przed "Ufo"). Niby 200KM w malutkim aucie - wygląd dla mnie bomba - a nie jechało kompletnie.

Chyba nie jeździłeś EP3. UFO jest dużo wolniejsze.

O ile, ktoś nie popróbował Subaru Turbo, zwłaszcza dłubniętego.

:facepalm: Nie ma to jak trzymać się tematu. To ja powiem tak, Subaru Turbo to padło przy V12 od Lambo :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj masz moje Legacy B4 z 300+KM z Civiciem TypeR, tak tym przed ufo dłubnietym na 220+KM ...

 

Widzisz, przy dużych prędkościach opory napędu niwelują przewagę silnika. Gdybyście zaczęli ze startu zatrzymanego Civic zostanie i już nie odrobi straty.

 

Chyba nie jeździłeś EP3

 

Oj, nie czytamy ze zrozumieniem :facepalm: . EP3, to ten przed ufo chyba?

 

Subaru Turbo to padło przy V12 od Lambo

 

Subaru to w ogóle padło. Nawet przy Jeepie. Wiadomo, "duża pojemność to duża oszczędność" :mrgreen: .

 

Poza tym wydawało mi się, że poruszamy się w zakresie aut dla zwykłego człowieka, a nie jeżdżących lokat kapitału o siedmiocyfrowej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, nie czytamy ze zrozumieniem . EP3, to ten przed ufo chyba?

ep3 to wlasnie ten przed ufo który jest na filmie.

 

Subaru to w ogóle padło. Nawet przy Jeepie. Wiadomo, "duża pojemność to duża oszczędność" .

taaa touareg znajomego 2.5TDI pije tyle ile moje B4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, nie czytamy ze zrozumieniem . EP3, to ten przed ufo chyba?

No to może jeszcze raz, bo chyba się zapętliłeś :rolleyes:

Dla mnie jedno z większych rozczarowań motoryzacyjnych to był właśnie seryjny Civic Type R (ten przed "Ufo")

Z powyższej wypowiedzi wynika mi, że EP3 (tak to ten przed UFO) to wielkie rozczarowanie. Tymczasem to właśnie EP3 uważane jest powszechnie za najlepszego Civic'a -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, przy dużych prędkościach opory napędu niwelują przewagę silnika. Gdybyście zaczęli ze startu zatrzymanego Civic zostanie i już nie odrobi straty.

 

Civic jest o 200kg lżejszy i ma mniejsze straty na napedach... daleko w tyle by nie został.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, przy dużych prędkościach opory napędu niwelują przewagę silnika. Gdybyście zaczęli ze startu zatrzymanego Civic zostanie i już nie odrobi straty.

Żeby Subaru NA jeździło na poziomie Civica TypeR to musi mieć około 250 kucy. Ośka na suchym napędza się bardzo dobrze i AWD nie jest tu przewagą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem to właśnie EP3 uważane jest powszechnie za najlepszego Civic'a -_-

 

Istotnie EP3 to chyba najlepszy Civic wszechczasów. Nie zmienia to faktu, że po prostu spodziewałem się więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotnie EP3 to chyba najlepszy Civic wszechczasów. Nie zmienia to faktu, że po prostu spodziewałem się więcej.

No to teraz wyobraź sobie te wolnossące 200 koni w Legacy. Szału nie będzie, a to dlatego że Nm mało, a moc wysoko i w dość wąskim zakresie obrotów -_- Dlatego też uważam, że w Subaru ważniejsze są Nm i ich dostępność w szerokim zakresie obrotów, co niestety można osiągnąć tylko dzięki turbo/kompresor.

Edytowane przez elmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie-nie chce zamieniac auta na dany moment, nie chce turbo i

nie chce "zamieniac najwolnoejszej wersji w rakiete".

JDM 2.0R ma 190hp i ja chce miec minimum tyle samo w moim EDM 2.0R.

nie uzywajac turbosprezarki czy kompresora.

 

Nie zrozum nas źle, ale wydasz kupę kasy a efekt będzie niewielki. Nawet 200 konne legacy N/A nie będzie jeździć jak wspomniany Type-R.

Dodatkowo, twój Legacy to chyba SOHC a ciągle przez ciebie wspominany JDM do DOHC jeżeli mnie pamięć nie myli.

 

Jeżeli nikt tego nie robił tego, co ty zamiarzasz to IMO dlatego, że większość ludzi nie widzi w tym sensu, bo brzmi to trochę jak tuningowanie Imprezy 1.6 lub 2.0 N/A do poziomu WRXa zamiast kupić WRXa.

 

Ale koniec końców decyzja należy do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Taka 200 konna Type R na torze nie ma szans z Legacy.

Bo co z tego ze na prostej odejdzie jak wpada w zakret jak worek ziemniakow.

I tu jest piekny przyklad.

Kolega Walijczyk na torze Llandow w Walii zmielil Civica autobus Type R.

Bylo to Legacy 2.5Automat bl9 170hp mierzone na kolach .

Modyfikacje: wydech, dolot, mapa i poliuretan.

 

Nie mam 15 lat zeby sie scigac od swiatel do swiatel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka 200 konna Type R na torze nie ma szans z Legacy

nie rozsmieszaj mnie... 200KM w Type R zmiecie 200KM w Legasiu bez problemu... lzejsza, mniejsze straty...

 

Kolega Walijczyk na torze Llandow w Walii zmielil Civica autobus Type R.

bylo sucho czy mokro?

 

Bo co z tego ze na prostej odejdzie jak wpada w zakret jak worek ziemniakow.

kwestia kierowcy...

 

Legacy nie jest zaprojektowane do latania po torze... TypeR juz tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy zrobienie 200KM w wolnymssaku subaru ma sens czy go nie ma, to jedno.

 

Ale jeśli chodzi o Civica i Legacy na torze, to zaczynacie gadać od rzeczy. Na osiągane czasy ma wpływ wiele czynników, podaję najważniejsze moim zdaniem:

1) Kierowca - można latać po torze choćby i tydzień i robić to źle. Nie wszyscy urodzili się Schumacherami.

2) Opony - jeśli wśród opon drogowych o tych samych rozmiarach może być różnica np. 3 sek/km (w tym samym aucie), to o czym my rozmawiamy?

 

Stopnia seryjności/nieseryjności auta nawet nie podnoszę. To temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka 200 konna Type R na torze nie ma szans z Legacy.

Bo co z tego ze na prostej odejdzie jak wpada w zakret jak worek ziemniakow.

I tu jest piekny przyklad.

Kolega Walijczyk na torze Llandow w Walii zmielil Civica autobus Type R.

Bylo to Legacy 2.5Automat bl9 170hp mierzone na kolach .

 

W to jest mi trudno uwierzyć. Automat?

Chyba Civica prowadził emeryt.

Miałem okazję się przejechać EP3 (zastanawiałem się na kupnem) i wcale nie wpadał w zakręt jak worek ziemiaków jak to opisałeś. Zawias nie jest aż tak dobry jak w Integrze (czyli najlepiej prowadzącym się samochodzie przednionapędowym) ale jest naprawdę dobry.

 

To był Civic EP3? Czy FN?

No i jak już powiedziano zależy od kierowcy, opon itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EP3

Bylo sucho

Civic ma 200hp (czyli 200 na kole zamachowym jak to fabryka liczy)

Sprawdzilem Legacy mialo 162 na kolach. W AWD AT szacowane straty to ok 27%

Czyli ok 221 na kole zamachowym.

Dodatkowo pisze to juz drugi raz Legacy bylo na poliuretanie.

Jak was to smieszy to to na zdrowie.

I nie opowiadajcei glupot typu "bo kiedys jezdzilem..."

Ja kiedys jezdzilem po Silversone 911 i z siebie nie robie

kierowcy wyscigowego ani speca od Porsche.

Tak samo jak sie nie pytalem od jakiego auta moje bedzie szybsze, albo czy sie oplaca.

Nikt nic nie wniosl.

Temat uwazam za zakonczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo pisze to juz drugi raz Legacy bylo na poliuretanie.

 

Czyli udowadniasz nam, że zmodyfikowane Legacy jest szybsze od jakiegoś-tam civica (standardowego?). IMO to większego sensu nie ma.

*sigh* co do jeżdżenia czymś, to nie chodzi tu o robienie z siebie speca, tylko o to, że człowiek wie jak danych samochód jeździ i jak się zachowuje więc ma porównanie.

Zakładam, że angielskojęzyczne fora przejżałeś (np http://www.uklegacy.com/forums/index.php/topic/126151-20-na-tuning/ gdzie wypowiada się twój kolega walijczyk)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...