iron Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 ...muszę przyznać, że jestem pod dużym wrażeniem, Forester jako jedyny otrzymał ocenę dobrą...Gratuluję http://www.mototok.pl/Kolejne-ofiary-trudnego-crash-testu-w-USA-tym-razem-w-kategorii-kompaktowych-SUV-ow-s3210 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ThtOh6_AvfQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 FHI jednak wie jak budować samochody. A my wiemy co kupujemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coquelicot Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 No mowa. Nie jakies tam badziewne jeepy czy inne beemki z papieru. Subaru rulez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinboro Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 dziwny ten kąt uderzenia... Takie wypadki zdarzają się, np. przy mijaniu się aut, które są blisko osi jezdni, ale wtedy drugie auto jest w ruchu, nie jest nieruchomą ścianą... Ale to tylko pokazuje, jakie siły działają przy zderzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 (edytowane) Pierwszy w grupie małych SUVów. Ale nie pierwszy w ogóle. S60 XC60 Civic I parę innych. dziwny ten kąt uderzenia... Takie wypadki zdarzają się, np. przy mijaniu się aut, które są blisko osi jezdni, ale wtedy drugie auto jest w ruchu, nie jest nieruchomą ścianą... Ale to tylko pokazuje, jakie siły działają przy zderzeniu. Jeśli drugie auto ma zbliżoną masę nie ma znaczenia czy "walisz" w auto czy ścianę. Edytowane 17 Maja 2013 przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 eśli drugie auto ma zbliżoną masę nie ma znaczenia czy "walisz" w auto czy ścianę. Chyba jednak ma. Elementy odkształcalne absorbują siłę uderzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Nawet szyber nie pękł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 dziwny ten kąt uderzenia... chyba najczęstszy w typowych zderzeniach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Czemu w tym aucie nie ma zagłówków ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinboro Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 dziwny ten kąt uderzenia... chyba najczęstszy w typowych zderzeniach.. Mam wątpliwości, czy najczęstszy. W mojej ocenie częściej powierzchnia uderzenia jej jednak większa. Ale wtedy siły inaczej będą się rozkładać, część uderzenia weźmie na siebie silnik, strefy zgniotu, itp. Takie przypadki jak ten w teście odnoszą się do sytuacji, kiedy np. wychylamy się zza auta, aby zobaczyć czy można wyprzedzić, a auto z przeciwka jest zbyt blisko osi auta. Ale nawet w takim przypadku drugie auto porusza się z pewną prędkością, niekonieczne jedzie idealnie prosto, czyli nie jest "ścianą". Uderzenie punktowe zawsze będzie bardziej "widowiskowe" niż uderzenie większą powierzchnią. eśli drugie auto ma zbliżoną masę nie ma znaczenia czy "walisz" w auto czy ścianę. Chyba jednak ma. Elementy odkształcalne absorbują siłę uderzenia No właśnie, to czy walisz w auto, czy w ścianę niby nie ma znaczenia, ale drugie auto nigdy nie jest idealną, równą ścianą, rzadko porusza się z idealnym kątem (jak ściana), rzadko ma równomierną siłę "oporu" na całej długości (jak ściana), inaczej się odkształca, bo ma strefy zgniotu (inaczej niż ściana). Inna kwestia, że takie filmy pokazują, że jeździmy kupą blachy, która po prostu podlega prawom fizyki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Oczywiście, że odkształcenia mają jakieś znaczenie ale robienie takich testów masowo nie miałoby sensu bo każde auto odkształca się inaczej, ba nawet to samo auto odkształcić się może inaczej, więc w ten sposób ciężko porównywać wyniki. Walnięcie w ścianę ma jak najbardziej sens a zachowanie samochodu diametralnie się nie zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Uderzenie w ścianę to chyba najgorszy scenariusz, gdyż jak to zostało już zauważone, drugi samochód też się odkształca, a zatem pochłania energię zderzenia. Ściana natomiast zwyczajnie sobie jest i nigdzie się nie rusza, ani nie odkształca. Całą energię zderzenia musi zatem przyjąć auto testowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Ściana się nie porusza, czyli nie dokłada energii do zdarzenia. W przeciwieństwie do drugiego samochodu, który jedzie z podobną do naszej prędkością, ale o przeciwnym zwrocie. Co z tego, że drugie auto się odkształca? Skoro energii może przynieść więcej, niż rozproszy przez odkształcanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Ściana się nie porusza, czyli nie dokłada energii do zdarzenia. W przeciwieństwie do drugiego samochodu, który jedzie z podobną do naszej prędkością, ale o przeciwnym zwrocie. Co z tego, że drugie auto się odkształca? Skoro energii może przynieść więcej, niż rozproszy przez odkształcanie. Ściana nie musi się poruszać. 3 zasada dynamiki się kłania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 (edytowane) @@jpol, znajdź na YT odcinek MythBusters, w którym robią następujący eksperyment: 1. uderzają autem o ścianę z prędkością 80 km/h, 2. uderzają autem o ścianę z prędkością 160 km/h, 3. zderzają dwa auta czołowo, a każde z nich jedzie 80 km/h. Auta po próbie 1 i 3 mają prawie identyczny zakres zniszczenia, natomiast auto z próby nr 2 przestało istnieć Edytowane 18 Maja 2013 przez elmo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Proszę... ... nie ma za co :D Pierwszy w grupie małych SUVów. Ale nie pierwszy w ogóle. Dokładnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Był juz wątek o tych nowych testach. One jak najbardziej maja sens go IIHS stwierdził ze ze statystyk wynika ze wlasnie zderzenie zaledwie "rogiem" auta jest najczęstsze (znaczna większość w barierki), zderzenia 1/3 powierzchni czołowej sa rzadsze. Te nowe testy wykazały jak wielu producentów produkuje auta "pod crashtest", nie starając sie wcale budować aut po prostu bezpiecznych... Podobne ma sie sprawa z rozlozeniem elementów mechanicznych pod maska. Zauważcie ze w samochodzie z silnikiem poprzecznym ciężki blok silnika znajduje sie po prawej stronie, po lewej zaś znacznie delikatniejsza skrzynia biegów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Ściana się nie porusza, czyli nie dokłada energii do zdarzenia. W przeciwieństwie do drugiego samochodu, który jedzie z podobną do naszej prędkością, ale o przeciwnym zwrocie. Co z tego, że drugie auto się odkształca? Skoro energii może przynieść więcej, niż rozproszy przez odkształcanie. ściana sie nie porusza, ale się odkształca pochłaniajac energie. Łatwiejsze bedzie może porównanie dwóch niruchomych przeszkód ('ścian') - odkształcalnej z nieodkształcalną. Zderzenie z pierwszą jest mniej destrukcyjne dla samochodu a z tą drugą bardziej. Porównanie nieruchomej przeszkody do poruszajacego sie samochodu moze nie być miarodajne ze wzgledu na wpływ innych czynników np. masa tego drugiego samochodu, jego predkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 I dzisiaj na wp. http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Testy-zderzeniowe-SUV-ow-nie-tak-bezpieczne,wid,15655857,wiadomosc.html?ticaid=1109e8 "Jedynym SUV-em sporód testowanych, który z przeprowadzonego przez IIHS testu wyszedł obronną ręką, było Subaru Forester." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Nie wiem czy te testy są dobre, czy nie, ale na 100% są lepsze od tych durnych NCAP, w których od paru lat prawie każde auto dostaje 5 gwiazdek... jak to już napisał Than_Junior - producenci robią auta pod crashtesty, żeby tylko móc pochwalić się w sloganach reklamowych kolejnymi 5 *... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Ściana się nie porusza, czyli nie dokłada energii do zdarzenia. W przeciwieństwie do drugiego samochodu, który jedzie z podobną do naszej prędkością, ale o przeciwnym zwrocie. Co z tego, że drugie auto się odkształca? Skoro energii może przynieść więcej, niż rozproszy przez odkształcanie. Spało się na fizyce co ? 1) Ściana jest równie dobra do doświadczeń co drugi samochód.Po prostu auto w takim przypadku rozpędza się do podwójnej prędkości i tyle w temacie. 2) Zasada dynamiki mówi : Jeśli ciało A działa na ciało B jakąś siłą to ciało B działa na ciało A taką samą siłą i kierunku tylko przeciwnym zwrocie. 3) I oczywiście ma znaczenie jak energia się rozprasza: łamie , gnie, odrywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 1) Ściana jest równie dobra do doświadczeń co drugi samochód.Po prostu auto w takim przypadku rozpędza się do podwójnej prędkości i tyle w temacie. A w jakim celu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 1) Ściana jest równie dobra do doświadczeń co drugi samochód.Po prostu auto w takim przypadku rozpędza się do podwójnej prędkości i tyle w temacie. A w jakim celu ? Zdaje się, że Pogromcy Mitów sprawdzili to i wyszło, że dwa auta czołowo po 50km/h to jak jedno auto w ścianę ale też 50km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 1) Ściana jest równie dobra do doświadczeń co drugi samochód.Po prostu auto w takim przypadku rozpędza się do podwójnej prędkości i tyle w temacie. A w jakim celu ? Zdaje się, że Pogromcy Mitów sprawdzili to i wyszło, że dwa auta czołowo po 50km/h to jak jedno auto w ścianę ale też 50km/h. Jak się nie chodziło do szkoły, to trzeba to sprawdzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 1) Ściana jest równie dobra do doświadczeń co drugi samochód.Po prostu auto w takim przypadku rozpędza się do podwójnej prędkości i tyle w temacie. A w jakim celu ? To taka poprawka w razie, gdyby w ścianie zamontowany był zderzak Łągiewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się